Copland's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Må melde meg inn her, jeg også. Har hatt gode erfaringer og gleder med 266, 288, 289 og 4xx. Digget designet, spesielt på cd-spillerne. Kan godt tenke meg et helt (vintage?) Copland-anlegg, bare for designets skyld, selv om lyden også er av høy karat:)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter 4mnd med CTA-504 var jeg i grunn godt fornøyd med Coplanden, men etter å fått inn nye friske utgangsrør har den virkelig blomstret på nytt!! Blir spennende og se hva som skjer når de nye signalrørene kommer! Okke som er jeg definitivt enn Copland venn!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen her inne opplyse meg om hvor mange rør som sitter i linjedelen på Copland CSA 303, og hvor mange som sitter i riaa delen?
    Har en kompis som går for et rørskifte, men han har ikke platespiller.
    Ellers kan jeg bare nevne slik i forbifarten at CSA 303 er en meget habil pre som passer meget godt til McIntosh 2102.


    Haavard
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen her inne opplyse meg om hvor mange rør som sitter i linjedelen på Copland CSA 303, og hvor mange som sitter i riaa delen?
    Har en kompis som går for et rørskifte, men han har ikke platespiller.
    Ellers kan jeg bare nevne slik i forbifarten at CSA 303 er en meget habil pre som passer meget godt til McIntosh 2102.


    Haavard
    Det sitter 2stk i linje og 2stk i RIIA,mener bestemt at alle var 6922/ECC88/E88CC. Hadde en slik,var modellen under CTA301 som æ har nå,den bruker 2stk 6922 i linje og 4stk ECC83 i RIIA.Sistnevnte er ren rør i RIIA,CSA303 er hybrid. 303 er også en god sak,min 301 er noe tweaket med noen bedre kondiser + AN step-attunator,bypassa balansepot(vrider brukes nå som valgfri RIIA-last) Og,audiocompagniet var ikke spes int i å snakke med noen som har spørsmål om gamle produkter,det blei mi erfaring,blir ikkje å handle der:p

    mvh filip
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bilder i "liker tråder" må til, jeg får legge inn et fra den tid jeg hadde full pakke fra Copland.
    Har ikke Copland nå, men liker merket?....oh yes:)

    1e22dba3aae8b2e154b306cc89fe70a8.jpg


    gismo
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Mistenker at det er Electro Harmonix rørene som sitter i min CTA 504 som er en dårlig match med Klipsch rf-63, noen som har anbefalinger til rør som er mer dynamisk og lekne? EH rørene la nærmest ett grått teppe over musikken. Av signalrør sitter det J.J Tesla.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Melder meg inn i klubben etter å ha gått til innkjøp av en gammel CSA-14. Noen som har kjennskap til ampen? Styrker og svakheter? Har lest litt på nett og ser at ampen for det meste har fått gode skussmål, men hadde vært fint å få tilbakemelding fra noen her. Bilder kommer :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Her kommer et par bilder som lovet. Som dere ser er ampen velbrukt og ikke kosmetisk perfekt. Alder er ukjent, men det regner jeg med at Copland kan opplyse meg om. Det står et par Golden Dragon-rør i den som jeg ønsker å bytte. Tips til brukende rør mottas med takk. Er snakk om E88CC. Noen som har erfaringer med NOS Tesla fra 70-tallet?
    Jeg vurderer også å bytte elektrolyttkondensatorene i ampen. Har sett på Mundorf til de største lyttene på 10000uF og Panasonic FM på til resten. Formeninger om elektrolyttvalg setter jeg stor pris på :)
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Morsom sak du har fått kloa i, Ragwo.
    Gikk selv en periode og vurderte å prøve ut enten CSA28 eller 14, men det ble med tanken.
    Tror like fullt det er gode og morsomme forsterkere, som bare krever litt omtanke mht høytalermatching, da de vel ikke er verdens kraftigste.
    Hvis det er mulig, ville jeg vurdert 6h23-rør i stedet for e88cc, da førstnevnte er billige i anskaffelse, og likevel gir MYE godlyd.

    mvh
    Proffen
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tipset! Så 6h23 er altså en ekvivalent? Har sjekket priser på NOS e88cc og de virker ikke å være blant de billigste så et slikt alternativ er topp. Er det et spesielt merke jeg burde gå for? Planen er å bruke ampen på et par DIY stativhøyttalere. Blir spennende å høre om forsterkeren leverer varene :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for tipset! Så 6h23 er altså en ekvivalent? Har sjekket priser på NOS e88cc og de virker ikke å være blant de billigste så et slikt alternativ er topp. Er det et spesielt merke jeg burde gå for? Planen er å bruke ampen på et par DIY stativhøyttalere. Blir spennende å høre om forsterkeren leverer varene :)
    6h23 er vel den russiske ekvivalenten til 6922, e88cc, kinesiske 6n1 osv osv...
    6h23 er det ikke så mange som produserer. Vet at der snakkes om rør med hhv bjørne- eller rakettlogo. Der skal være en tråd eller flere om 6h23 her på hfs og.....
    Gjør et kjapt søk på Google, er mitt tips.
    6h23 er bl a et rør som av mange foretrekkes i BAT-pre`er, da de er i stand til å takle litt "juling" i form av strøm....

    mvh
    Proffen
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Noen som vet om Copland CSA 14 har RIIA? Har googlet litt men sliter med å finne noen manual eller lignende?
    Hva vil være en grei pris pr i dag? Og hvor bra er den?
    Erfaringer mottas med takk.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen som vet om Copland CSA 14 har RIIA? Har googlet litt men sliter med å finne noen manual eller lignende?
    Hva vil være en grei pris pr i dag? Og hvor bra er den?
    Erfaringer mottas med takk.
    Ja den har MM riaa, og den låter knallbra.
    De går vel fra 5K og oppover alt etter stand
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Høres mer og mer fristende ut dette, noen erfaringer med "vanskelige" impedanser? 4ohm eller 15 ohm?
    Vet ikke om det er skiftet rør i denne, hvor lang tid kan en gå ut fra at disse varer?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Høres mer og mer fristende ut dette, noen erfaringer med "vanskelige" impedanser? 4ohm eller 15 ohm?
    Vet ikke om det er skiftet rør i denne, hvor lang tid kan en gå ut fra at disse varer?
    Har brukt den selv på Tannoy 609II, Klipsch Heresy III og Avantgarde Duo. Har også hørt den på Avantgarde Nano.
    Dønn støyfri, men dette er relativt enkle laster og drive så jeg vet ikke hvordan den er når den får en utfordring.
    Dog er det lite som sier at det ikke skal gå kjempebra det også.
    Rør varer vel fra en 2-3000 timer opp til 10000t for enkelte NOS rør.
    Skal du bytte vil jeg annbefale noe fra Telefunken eller RCA, noe litt friskt og tight.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt forvirret...Hvilke rør bruker egentlig CTA 305 ?

    Ifra info på deres hjemmeside er dette oppgitt : The amplifying and buffering circuitry of the CTA305 is composed by reliable type 6922 low noise valves,

    Når jeg så ser bruksanvisnigen...
    Vacuum tubes 12AX7 / ECC83 (4)


    ??????????

    http://www.copland.dk/storage/CTA305 user guide.pdf


    kan det være at linje bruker 6922 og riia ecc83 ?


    Main - CTA305


     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om jeg kan brukt KT120 rør på min CTA504?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt forvirret...Hvilke rør bruker egentlig CTA 305 ?

    Ifra info på deres hjemmeside er dette oppgitt : The amplifying and buffering circuitry of the CTA305 is composed by reliable type 6922 low noise valves,

    Når jeg så ser bruksanvisnigen...
    Vacuum tubes 12AX7 / ECC83 (4)


    ??????????

    http://www.copland.dk/storage/CTA305 user guide.pdf


    kan det være at linje bruker 6922 og riia ecc83 ?


    Main - CTA305


    Hei HCS.

    Jeg har hatt komplett Copland oppsett tidligere og jeg brukte 6922 på linje utgangen (2 rør) på min CTA305.
    Jeg rørte aldrig de to andre (Riaa) og sjekket heller ikke hva slags rør som satt der;)
    Min CTA305 spilte meget bra med disse rørene.
    TESLA E88CC Gold pins - Upgrade Audio

    gismo
     

    kirek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Sted
    flekkefjord
    Torget vurderinger
    3
    hei, jeg har en copland cda-822, er det noen som vet verdien på denne?
    og eventuelt hvor gammel den er? jeg kjøpte en for 3000.
    tenkte selge den videre men må vite pris først.:)
     

    kirek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Sted
    flekkefjord
    Torget vurderinger
    3
    bump. ingen som har peiling på pris? og hvor tid den er laget ca? har orginal eske og kontroll, vet ikke om det hever prisen.:cool:
     

    kirek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Sted
    flekkefjord
    Torget vurderinger
    3
    okay, sorry jeg er noob, laget bruker igår.
    takk for info, skal ikke gjenta seg at jeg spør etter priser.
     

    kirek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Sted
    flekkefjord
    Torget vurderinger
    3
    jeg kjøpte den for jeg trengte balanserte xlr utganger.
    men kjøpte en emotiva preamp.:p
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Nøtterøy
    Kjøpte nylig CTA 301mk2 og en CDA 266 som jeg har koblet opp til Audio Research VT100mk3. Samt en Micro spiller og en Essence Dac som jeg bruker på ett nettbrett og med coax fra cd spilleren.
    Må bare si at matchen med Audio Researchen var meget bra. Utseendemessig også. Knallfornøyd.:)
    Har ikke fått sjekket ut hva slags rør som sitter i preampen ennå.

    Legger ved ett bilde som ikke er veldig bra men...

    SAM_3354 (528x800) (2).jpg
     
    Sist redigert:

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Nøtterøy
    Har en slik fjernkontroll, men den får jeg bare til å virke på cd spilleren og ikke på forforsterkeren. Den slår også inn på dacen min forresten og begynner å justere volum på den. :confused:

    Noen ideer om hva som kan være årsaken?

    85232-copland_cta_301_mkii.jpg
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Hallo Copland venner fått en preamp CSA 303 her i hus , er det noen som kan bekrefte hvilken type rør som skal sitte hvor på V1 V101 V2 V102 ?
    Snur Copland fasen på signalet ?

    Mvh

    Lars
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Er det ikke bare 6922 og ekvivalenter i den da?
    Takk for svar @ bambadoo det var det jeg trodde også , finner jo ingen håndfast info på nett om den hybrid saken .
    Jeg spørr fordi jeg prøvde mm inngangen på den med en Technics epc 100 mk3 , det spilte helt kakeboks uten noen bass totalt fraværende ( rene lowpass filter ) testet også igjenom en audion premier rett in på linje så alt ok den veien .

    Prøvd bytte rundt på rør også 6922 ecc88 pcc88 resultat samme " flotte kakeboks " se om jeg finner en mc nål ( kan det være mc inngang ? )

    Mvh

    Lars
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Tja Jeg venter og venterr og venterr. Det er i allefall ikke gunstig for de av oss som må betale i Norske kr, at levering drøyer.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Tja Jeg venter og venterr og venterr. Det er i allefall ikke gunstig for de av oss som må betale i Norske kr, at levering drøyer.
    Hei rotecop

    Tjaaa... Det er ikke lettere i Danmark!? Man kan heller ikke ligefrem påstå at Copland har meget info omkring DA 215 på deres hjemmeside (læs; INTET)?

    Mon ikke at der snart kommer noget mere info? Nu har jeg rettet henvendelse til den danske distributør i dag, såååå :confused:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn