Copland

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Hvem forhandler overnevnte merke i Stavanger området?

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
368
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Det samme spurte jeg om for ca. 1 mnd. siden, og da var det ingen. Audiocompaniet er importør og har visst et slags demorom etter hva jeg forstod. Fryd HiFi har Copland, i hvertfall en del av sortimentet, men kan vel skaffe det som ønskes går jeg ut fra.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jepp, har nettop snakket med med Håkon i Fryd.
Jeg leter heller etter en som jeg kan ha på hjemlån noen dager. Er uaktulet og kjøpe uhørt her i stua 8)

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.717
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Fra en seriøs fyr som godeste Rognlien bør det vel la seg gjøre med "hjemlån" mot depositum.......? (selv om frakt kanskje kommer utenom)

Mvh Proffen - godt nøgd Copland-eier ;D

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Nei det var desverre ikke mulig. Men kanskje noen i Stavanger området som eier Copland utstyr som kan ta seg en tur her? Mot en Cognac i betaling ;)

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
368
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Necroth skrev:
Proffen skrev:
hva med audiocompaniet da?

Mvh Proffen
Ingen svar
He he, det samme opplevde jeg da jeg sendte mail til dem. Aldri noe svar. Men de har kanskje viktigere ting å gjøre enn å svare på mail. Så da jeg fant frem mobilen svarte de. :)
Men hvis jeg forstod dem riktig hadde de ikke butikk, men et demo rom med mulighet for å komme innom en tur.
Hva er du interessert i fra Copland?
Jeg har 2 stk CTA520 Copland som jeg skal bruke som monoblokker/brokoblet/biampet??? (har ikke satt meg inn i hvordan det skal kobles enda)
Fikk brev fra Norsk HiFi Center i dag at Eklipsen skal være ferdig produsert den 15. juni, :-* så jeg må snart finne ut hvordan jeg skal koble disse trinnene. Og i nevnte butikk virker det som de har god service!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
prnesse skrev:
Necroth skrev:
Proffen skrev:
hva med audiocompaniet da?

Mvh Proffen
Ingen svar
He he, det samme opplevde jeg da jeg sendte mail til dem. Aldri noe svar. Men de har kanskje viktigere ting å gjøre enn å svare på mail. Så da jeg fant frem mobilen svarte de. :)
Men hvis jeg forstod dem riktig hadde de ikke butikk, men et demo rom med mulighet for å komme innom en tur.
Hva er du interessert i fra Copland?
Jeg har 2 stk CTA520 Copland som jeg skal bruke som monoblokker/brokoblet/biampet??? (har ikke satt meg inn i hvordan det skal kobles enda)
Fikk brev fra Norsk HiFi Center i dag at Eklipsen skal være ferdig produsert den 15. juni, :-* så jeg må snart finne ut hvordan jeg skal koble disse trinnene. Og i nevnte butikk virker det som de har god service!
Det er vel nesten bare og høre NOE Copland i rommet, er usedvanlig nysjerrig på hva deres lydsignatur kan gjøre på mine Tri'er. Copland er vel kjent for å være ytterst dynamiske. Som kunne vært gøy og høre selv.
Jeg foretrekker alltid og høre hjemme slikt da jeg fort kan bli lurt av andre kremkomponenter i samme oppsett. ;)
Hvor holder du til?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.016
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg brukar også CTA520 i referanseanlegget, men treng berre ein, som brukast berre ned til 400 Hz (biampar og har elektronisk deling under dette).
Fungerer godt, og vert innimellom lurt til å tru det er ein av dei ekstra dynamiske rørforsterkarane utstyrt med KT88...
Prøvde også ut forforsterkaren, og kan absolutt tilrå denne.
Sjekk http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=107

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.767
Torget vurderinger
2
Proffen skrev:
Fra en seriøs fyr som godeste Rognlien bør det vel la seg gjøre med "hjemlån" mot depositum.......? (selv om frakt kanskje kommer utenom)

Mvh Proffen - godt nøgd Copland-eier ;D
Siden dette ble bragt på bane; en liten oppklaring: Fryd Hi-Fi er tross alt et lite enmannsprosjekt som søker å serve alle etter beste evne. Med én enkelt Copland CTA 405 som demoforsterker, føles det usikkert og komplsiert dersom den må sendes over til Stavanger for utprøving, dessverre. Skulle ønske dette var mulig, og har vel ikke helt gitt opp ideen om at det kan la seg gjøre, heller. Normalt sett er det dog enklest at utlån foregår innen østlandsområdet, slik at det er en enkel sak med bringing og henting. Vi baserer oss i størst mulig grad på at de utlånte produkter er borte kun få dager i slengen. Sending til og fra Stavanger bruker dessverre en del tid, eventuelt har meget høy kostnad.
Men som sagt skal vi se på mulighetene her...

Mvh
Håkon Rognlien
Fryd Hi-Fi

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ingen tvil om at det er relativt fornuftig det du sier der herr.Rognlien. Det er ingen selvfølge heller av et så "ferskt" firma og drive og sende rundt alt de har til gud og hvermann. Så skjønner det veldig godt jeg, kanskje en annen gang :wink:

Topp Bunn