- Ble medlem
- 28.09.2004
- Antall liker
- 0
og så lenge man holder på med rør, finnes det egentlig bare 3 alternativer: kcag, kcag og kcag...
Husj Joaquin!, lommeboka kan høre deg...... ;D
og så lenge man holder på med rør, finnes det egentlig bare 3 alternativer: kcag, kcag og kcag...
tror ikke kcag er det verste lommeboka di kan høre, janhella.Husj Joaquin!, lommeboka kan høre deg...... ;D
Skal ikke bli for sentimental joaquin, men takker også for tipsene og hjelpen jeg har fått fra en fin fyr som deg.
Har hørt rykter om denne testen i Audio. Noen som har dette nummeret av Audio?
Har ikke tro på kabler, men jeg er klar for å bli omvendt av disse kcagène.
awe hvilke høytalere og hvilken CJ forforsterker har du?
Lf
Forforsterkeren er Premier 10, høyttalerne er diy - med tanke på optimalt samarbeid med Premier 11a. Det kan høres ut som "Fortauskanten Hifi", men er på ingen måte det. Med gedigen hjelp fra et annet medlem av forumet, audiy, forfinet vi en gammel konstruksjon fra Seas. 1. ordens filter (en spole, en motstand og en kondis - av beste merke), nesten snorrett impedansekurve, bunnsolid og meget forseggjort kabinett, pappmembran i bass/mellomtone fra Seas (rør biter ofte godt på papp) og ScanSpeak 950000 diskantelement. Det er tatt seriøse hensyn til internkabling, diffraksjon, demping og oppstillingsmuligheter. Mye moro og forbausende god lyd, ikke minst på grunn av et hjertelig vennskap mellom forsterker og høyttaler.
;Ddet er ikke snakk om tro eller ikke, lf.
du kan låne et sett kcag av meg en gang.
synes du det låter bedre, så er det bedre.
hvis ikke, så har du spart noen kroner.
verre er det ikke.
Høytalerne dine virker spennende ut. Jeg er nok av den late typen som liker å kjøpe ferdigvare. Men hadde jeg hatt tid og tålmodighet kunne nok DIY vært aktuelt for meg også.Forforsterkeren er Premier 10, høyttalerne er diy - med tanke på optimalt samarbeid med Premier 11a. Det kan høres ut som "Fortauskanten Hifi", men er på ingen måte det. Med gedigen hjelp fra et annet medlem av forumet, audiy, forfinet vi en gammel konstruksjon fra Seas. 1. ordens filter (en spole, en motstand og en kondis - av beste merke), nesten snorrett impedansekurve, bunnsolid og meget forseggjort kabinett, pappmembran i bass/mellomtone fra Seas (rør biter ofte godt på papp) og ScanSpeak 950000 diskantelement. Det er tatt seriøse hensyn til internkabling, diffraksjon, demping og oppstillingsmuligheter. Mye moro og forbausende god lyd, ikke minst på grunn av et hjertelig vennskap mellom forsterker og høyttaler.
Høytalerne dine virker spennende ut. Jeg er nok av den late typen som liker å kjøpe ferdigvare. Men hadde jeg hatt tid og tålmodighet kunne nok DIY vært aktuelt for meg også.
Joaquin er lydsignaturen på CJ prem10 og EAR 864 svært ulike?
Er det noen i Stavanger området som har en CJ premier 10 eller 14?
Lf
Hvor mye må man betale for en Kcag i dag på bruktmarkedet? Ser dem sjelden.og så lenge man holder på med rør, finnes det egentlig bare 3 alternativer: kcag, kcag og kcag...
spørs hvor heldig du er, men regne med ca. 1600-1900 for 0.5m og 2300-3000 for 1m.Hvor mye må man betale for en Kcag i dag på bruktmarkedet? Ser dem sjelden.
spørs hvor heldig du er, men regne med ca. 1600-1900 for 0.5m og 2300-3000 for 1m.
prisene avhenger av om det er ultraplates eller wbt, og rca eller xlr.