Coda forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Eg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
    Mvh Atle Vik
    Har hørt 40.0 hos pmaudio og for en forsterker!!!!! Frister meg også:)
    Stor skillnad mellan 40.0 och Ts eller samma karaktär på ljudet?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Då är jag äntligen med i sällskapet, Mark Levinson fick kliva av prispallen.

    IMG_2134.jpg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Del I.
    Nu har jag spelat sedan i lördags ett antal timmar säkert 10 timmar bara i lördags, sedan minst 5-6 timmar varje dag.
    Den lät lite kliniskt den första timmen, men sen har den bara blommat ut, helt magiskt. En väldigt tight bas, ett trevligt mellanregister och nydelig/oansträngd topp, tror ni kallar det utan flising.


    Har haft ett annat effektsteg att lyssna på samman med Codan, ett rörsteg som kostar betydligt mer, priset i Norge är 125000:-.


    Vi var tre personer som lyssnade i lördags och alla tre föredrog Coda ett gott betyg.


    Även om jag köpt den ny så hade det varit ett som ni säger i Norge ett röverkjöp, hoppas att detta intryck består.


    Det enda negativa är att det kostar mig en ny Vertere Pulse R, men det kan jag stå ut med.
    Ha de.



    Del II.
    Har nu bytt lite i mitt system, nytt försteg från MF Classic Silver till MF Baby Reference samt ML 335 är bytt till Coda Ts. Så fick en ide om att den kanske går att få lite bättre ljud från systemet. Det blev ett klart lyft med försteget mer detaljer, bättre basfundament mer tredimensionellt.
    Testade ju innan med Pulse R mellan försteget och slutsteget men skillnaden motiverade inte ett byte i förhållande till kostnaden.
    Förra helgen testades Pulse R rakt igenom hela systemet och nu blev det större skillnad, pust stånk och stön ännu en ny kostnad.
    Nästan tre gånger upp till Pulse R mot Pulse B i pris.


    Då flög djävulen i mig, hur bra skulle det bli med Vertere Pulse Hand-Built? Sagt och gjort bara åka och låna en kabel till, tyvärr en RCA.
    Ny lyssning igår kväll med samma tre personer som förra lördagen, HB i första ledet mellan CD och försteget sen Pulse R.


    Det som hände var att det var att det positiva från Pulse R fast ännu lite mer av en öppnare ljudbild med HB.
    Nästa aber ytterligare dyrare, denna gången "bara" dubbelt upp.

    Så bra är faktiskt min nya Coda Ts, då undrar jag lite hur mycket bättre är andra förstärkare från Coda?

    Sammanfattning av Coda Ts som ni säger i Norge Stålkontoll men med sikeshandske på.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Kan nu efter 14 dagar att Coda Ts piskar mitt gamla ML 335 alla dagar i veckan. Otroligt prisvärt med tanke på att ML kostade runt 80000:- nytt och Coda 50000:- nu över 20 år senare.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Är det någon som lyssnat på monoblocken och jämfört med stereosteget i samma serie?
     
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    12
    Kjøpte meg en brukt Coda S12 av busserulle her på Sentralen i går, og etter bare noen få timers lytting kan jeg allerede erklære meg som Coda-venn.
    Busserulle, som solgte meg den, slettet annonsen så jeg fikk ikke gitt ham karakter, men en seriøs kar var det.
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Er det noe som har erfart hvordan coda sine forsterkere responderer på balansert/ ubalansert kabling? Jeg har hittil kun brukt rca mellom CP og s5.5, men vurderer å investere i noen gode xlr. Vil helst ha Black Magic, men de er så utrolig stive og er vanskelige å håndtere i skapet. Vet at blant annet Furutech og Transparent er mykere og mer føyelige.

    Håkon
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Noen med Coda som har tanker om det jeg skrev sist?
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Noen med Coda som har tanker om det jeg skrev sist?
    Er sjeldan inne på hfs, såg innlegget ditt no.
    Svaret mitt er: Anar ikkje, brukar kun balansert, aldri testa ubalanserte kablar på CP (bortsett frå kabling frå platespelaren).
    Mvh
    Karl
     
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    12
    Jeg byttet forforsterker fra Densen til Parasound og tenkte å utnytte XLR muligheten.
    Forrige eier hadde brukt utelukkende XLR fra en Oppo-spiller med en digital volumkontroll, og det fungerte fint.
    Da jeg skulle koble opp fungerte det greit en stund, men så begynte lyden i venstre kanal å forsvinne når jeg slo på anlegget, og var erstattet med en svak summing.
    Prøvde å slå av og på effektforsterkeren, og da virket det normalt igjen. Noen ganger holdt det å slå over bryteren som svitcher xlr/rca for at den skulle "komme".
    På rca har jeg ikke hatt dette problemet, så nå har jeg solgt xlr-kablene og kjører rca igjen.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da er trådstarter tilbake hos Coda, da jeg har en TS på vei i posten :D

    TS
    400 Watts per channel into 8 Ohms
    800 Watts per channel into 4 Ohms
    Precision Bias Class A operation to 10 Watts3.0 kVA toroidal power transformer
    10 year warranty / 5 year transferable
    Designed, manufactured and assembled in the USA


    http://www.coda.cc/product/

    Ts-face1.jpg
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hva fikk deg til og prøve igjen? Har selv lyst til og prøve noe nytt som du vet selv om jeg er kjempefornøyd med ATI:)
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    249
    Torget vurderinger
    16
    CODA er sjef. Altid lyd i første klasse når jeg har hørt utstyr fra denne produsenten. Har fått meg en CODA 10.5 effekt med 2*25W klasse A og 2*100W A/B når den switcher over. Vanvittig transientrespons i denne saken. Spes. mellombassen er i en annen klasse enn jeg har hørt tidligere hos meg selv.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hva fikk deg til og prøve igjen? Har selv lyst til og prøve noe nytt som du vet selv om jeg er kjempefornøyd med I:)
    Jeg har jo hatt en del de siste 15 årene, og Coda er så langt det eneste merket som klarer å levere "full pakke" uten å koste et seks sifret tall.
    Codas evne til å formidle musikken (musikalitet), er eksepsjonell, og jeg vil ramser opp et par ting, som jeg liker ved deres forsterkere.

    BASS. Her prater vi både evnen til "knock out" trøkk og detaljer langt over gjennomsnittet. Detaljenivået, hurtigheten og timingen i mellombassen gir musikken det lille ekstra jeg ikke har funnet hos noen andre. Stramheten gir mye innsyn i både bassen og videre oppover i mellomtonen.
    MELOMTONEN. Dynamisk, kroppslig og gjennomsiktig. Timing og ro, samt flott dybde og 3D. Lydbilde er både stort og kirurgisk. Både micro og macro dynamikken er imponerende og transienter smeller mer enn hva jeg tidligere er vant til.
    DISKANTEN. Den har både framdrift og oppløsning i topp klasse, men er av slaget du ikke legger merke til (smoothnes). Det jeg har hatt og hørt av Coda oppleves som fløyel og innertier av det jeg kaller klangballanse fra topp til bunn.
    Særdeles nøytralt, med en dose varme uten sødme :cool:

    Merket er bunnsolid og klarer å lage kraftverk av noen forsterkere med musikalsk sjel til hyggelig pris (sammenlignet med de fleste konkurenter).
    Selvfølgelig finnes det dyrere og bedre produkter der ute, men for en statlig inntekt, så er Coda det merket som kan gi meg mest lyd pr krone innenfor mine økonomiske rammer, og et merke som burde sette både ATI, Bryston og Parasound i skyggen på bruktbørsen, da disse holder seg normalt bedre i pris. Derfor oppfordrer jeg Coda eiere til å bli litt mer aktive i denne tråden, slik at det skapes mer buzz rundt merket, og forhåpentlig også mer etterspørsel på bruktmarkedet!
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har jeg fått hørt litt på min nyinnkjøpte Coda Ts, og selv om jeg kanskje hadde skrudd opp forventningene vel høyt, så leverer denne ampen alt jeg håpet på og enda litt. Detaljenivået, kraften og klangballansen er sykt imponerende, og når denne ampen i tillegg har overdoser av musikalsk sjel, så tipper jeg det vil bli noen ekstra timer på meg i kjellerstua denne sommeren. Ts overtar jobben etter monoblokkene 750K fra Musikal Fidelity til 10000$, og er lysår bedre til 1/2 pris! de er bedre på absolutt alt og virker til og med enda kraftigere!:cool:
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker LydKarl. Er ekstremt fornøyd :cool:, selv om det gikk litt ut over ferie budsjettet:confused:
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Coda CSiB (ny test)

    Ny knall test av Codas monster av en integrerte forsterker til 6000$. Kompromissløs kraftverk som er satt sammen av Codas effekt/pre komponenter til 11000$.
    Den har både stereo LFE utgang og HT loop.

    Har hatt integrert fra Coda tidligere, og har i dag effektforsterkeren TS, og lyden av disse er ekstrem klarhet og dransientvillig uten å vise tegn til hard/spiss lyd. Burmester på stereoider. De enorme kreftene og lave støygulvet gir en ro og rytmisk kraft jeg ikke tidligere har hatt med andre komponenter. Bassen er superstram og deilig brutal.

    Coda CSiB:

    Mosfet.
    Klasse A de første 5 watt, resten i A/B.

    2 x 400 watt i 8 ohm (enormt med krefter og dynamikk)
    2 x 800 watt i 4 ohm
    2000 VA strømforsyning
    Stereo LFE sub utgang
    HT prosessor loop
    Tape loop
    XLR inngang

    TEST: Everything Audio Network: EAN Audiophile Review!CODA Technologies CSiBIntegrated Stereo Amplifier

    Forhandler : PM Audio

    INFO: Coda Products

    Denne boksen ligger øverst på min ønskeliste nå!


     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Ikke meningen å spore av tråden. Men jeg solgte min Chord Hugo dac fordi jeg håpte at Audiobyte Black Dragon var bedre. Men nå ser jeg at du har gjort det motsatte og byttet ut ABD med Hugo`n. Synes du sistnevnte er bedre?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Synes helheten i Chord Hugo er bedre ja, men brukervennlig er den dessverre ikke :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Jeg blir forhåpentligvis venn med Coda om et par dager.
    En eldre, brukt S12 er på vei med posten.
    Håper det blir bra.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Spørsmål til dere Coda-eiere.
    Har du noen tanker i forhold til hva som er best å bruke av RCA og Balansert på disse forsterkerne?
    Rca er jo lettest last for forforsterker på min.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Spørsmål til dere Coda-eiere.
    Har du noen tanker i forhold til hva som er best å bruke av RCA og Balansert på disse forsterkerne?
    Rca er jo lettest last for forforsterker på min.
    Min rekomendation är definitivt XLR.
    Takk for svar. Og da har du sammenlignet godt mot rca?

    Har koblet om selv nå for å prøve.
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Synes helheten i Chord Hugo er bedre ja, men brukervennlig er den dessverre ikke :)
    Takk for svar. Ja, brukervennligheten er temmelig fraværende på den. Lyden var derimot bra, dog kanskje ørlite for analytiske for min del og den manglet vel også litt rytmisk driv (men ikke mye).
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Testet litt med balansert, men i oppsettet mitt ble det å gå tilbake til rca.
    Det ble nok litt for tung last for dac med 1kohm inngangsimpedanse med xlr.
    Det spilte godt på lavere volum, men når man dro på, falt lydbildet sammen.
    Kan dra på betydelig mer med rca.
    Så det er avhenger av matching, som alltid.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Prøver igjen xlr. Nå med høyere signal inn.
    Spørs ikke om dette blir veien å gå.

    En ting jeg virkelig liker med Coda i oppsettet, er at jeg ikke savner rørforsterkeren når jeg hører på musikk.
    :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du vet at du kan justere output gain på Nuprime Dac/pre?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Jepp. Som nevnt over, så tester jeg med høyt signal nå.
    Ved lavt signal, så fungerte det best med RCA og ting tyder på at med Høyt signal, fungerer xlr best.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha prøvd litt frem og tilbake, han man landet på RCA. Med 1kohm inngangsimpedanse på xlr, så har nok det vært vel vanskelig last for de dacene jeg har prøvd.
    Føler at ting faller mer på plass med rca, og det låter rett og slett bedre.
    Mulig dette hadde blitt bedre med en skikkelig god pre med XLR, men jeg går ikke med noen planer om å kjøpe inn det.
    T+A Dac8 er kjent for å ha en god pre-del, og det virker som at den fungerer utmerket sammen med Coda med RCA.

    MEN.... Det jeg virkelig vil anbefale Coda-eiere der ute, er å prøve med elektrostater.
    Har testet min S12 med 2 forskjellige modeller av Martin Logan, og det vil jeg mene er fantastisk god match.
    Det fungerte så godt etter første testen hos en kompis, at jeg bare måtte få meg et par selv.
    Og etter et par dager med ML Electromotion, er jeg storfornøyd. :cool:
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hei.
    Forsøker meg på et skikkelig langskudd her.
    Jeg har kjøpt inn en eldre Coda Unison Ultra, og skulle gjerne hatt tak i brukermanualen til denne.
    Har vært i kontakt med Coda direkte, uten at det hjalp nevneverdig. Disse integrerte forsterkerne har kommet ut i en del forskjellige versjoner, og fulle specs og konkret info på hver forsterker kan visstnok kun bekreftes via den enkeltes brukermanual.
    Synes nå dette var veldig synd, og hadde håpet de satt med noe mer konkret info om utgavene.
    Det eneste jeg fikk vite var at den var laget i Juni 2006 og at det mest sannsynlig er snakk om en "high bias 150watt".
    Fikk tilsendt brukermanual fra en vanlig Coda Unison, men den viser verken rett modell eller rett fjernkontroll.

    Er det noen der ute som tilfeldigvis sitter på en brukermanual på en tilsvarende variant?
    Send gjerne på om PM om du ønsker å hjelpe.
    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn