CMA awards kl 21:10 på NRK2

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da er vi klar for 1,5 time med countrymusikk. Mye å glede seg til. Slå noe godt i glasset og lta plass i godstolen.

Countrymusikkens Oscar - CMA Awards 2010
Årets countryprisutdeling fant sted i Nashville i november. Også i år vil vi i all hovedsak få oppleve flotte countryfremførelser av George Strait, Kenny Chesney, Taylor Swift, Keith Urban og debutanten i denne sammenheng, skuespilleren Gwyneth Paltrow i duett med Vince Gill. Carrie Underwood og Brad Paisley er verter for pris-showet.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for advarselen. Da vet jeg hva jeg skal holde meg unna. Skjønt Gwyneth er alltid verdt å se på, så om det ikke kommer for mange stygge hatter i veien og jeg demper lyden før kanalsvitsjingen finner sted, så kanskje.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg er glad i god countrymusikk jeg. Takker for tips; driver og lobbyerer med kona i øyeblikket, hun kjører en dvd/bd med Michael Nyquist som heter Englevakt. Men jeg tror kanskje jeg kan klare å få med meg noe, hvis ikke blir det nett-tv på iMac27 istedet.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Det er alltid de samme artistene som figurer der hvert eneste år.Aldri noen innen alternativ country.Har teipa et av showene på min betamax-maskin.

mvh. s,

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
erato skrev:
Takk for advarselen. Da vet jeg hva jeg skal holde meg unna. Skjønt Gwyneth er alltid verdt å se på, så om det ikke kommer for mange stygge hatter i veien og jeg demper lyden før kanalsvitsjingen finner sted, så kanskje.....
Hehe. Husk, country har de flotteste damene,

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
mikefish skrev:
Det er altid de samme artistene som figurer der hvert eneste år.Aldri noen innen alternativ country.Har teipa et av showene på min betamax-maskin.

mvh. s,
Når man en gang i året feirer de beste, er det en viss sjanse for at det er de beste som kommer. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Townes skrev:
baluba skrev:
Vidar P skrev:
Jeg er glad i god countrymusikk jeg.
Hyggelig lesning. Respekten bare øker nå. :)
Men god countrymusikk og CMA er vel "a contradiction in terms" , oder? Det er noen verdenshav mellom Toby Keith og Dwight Yoakam for å si det mildt ;D
Du har sett programmet da Musikbyrån besøkte...Nashville og blant annet intervjuet/fulgte Hank Williams III ? Nydelig fyr, nydelige vinklinger. Der møter man en del interessante mennesker som har sitt å si om mainstream country og CMA.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
baluba skrev:
Vidar P skrev:
Men god countrymusikk og CMA er vel "a contradiction in terms" , oder? Det er noen verdenshav mellom Toby Keith og Dwight Yoakam for å si det mildt ;D
Det kan du godt si. Programmet var ikke sendt på det tidspunktet, og det er fortsatt slik at jeg liker god countrymusikk. Om det var det vi fikk høre på CMA er en annen sak. Jeg var ikke imponert over flere av nummerene iallefall.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Townes skrev:
baluba skrev:
Vidar P skrev:
Du har sett programmet da Musikbyrån besøkte...Nashville og blant annet intervjuet/fulgte Hank Williams III ? Nydelig fyr, nydelige vinklinger. Der møter man en del interessante mennesker som har sitt å si om mainstream country og CMA.
Ble det vist på lydverket kanskje? Hank III gikk rundt med hagle mens han bannet og filosoferte? I så fall har eg sett det, og ja han er en fining :)

@vidarP - Eg og liker god countrymusikk. Det lille eg har vært uheldig og sett av CMA de senere år, har ingenting med det å gjøre, etter min mening da. Toby Keith, Kenny Chesney, Alan Jackson und so weiter... <Pføy>.

N

nb

Gjest
Til tross for en del laber country var det knakandes morro på Countryfestivalen på Skjåk i alle fall.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
baluba skrev:
Vidar P skrev:
Joda, det er jeg enig i. Det blir litt som MTV Awards. Så fryktelig mye interessant er ikke å oppdrive der heller etter min smak, men noe dukker det vel opp noen ganger. Jeg så ikke programmet i går, for awardsprogrammer gidder jeg sjelden å bruke tid på. Er ikke Keith gift med Nicole Kidman? Det står det vel litt respekt av?

Skjåk har jeg lyst å dra til. Og det er jo en av de festivalene man ikke trenger være godt under tretti for å besøke. ;)

N

nb

Gjest
baluba skrev:
Skjåk har jeg lyst å dra til. Og det er jo en av de festivalene man ikke trenger være godt under tretti for å besøke. ;)
Det var morro det, heldigvis hadde vi campingtelt. Gutta ville ledd seg skakk ihel av våre manglende ferdigheter innen faget "rygging med campingvogn" - der var det mange som var temmelig rå.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
baluba skrev:
Vidar P skrev:
My point exactly. Det er et verdenshav mellom kunst og kommers, og det er sjeldent kunsten som dominerer amerikanske awardsshow, ref feks Grammy.....

EDIT: Og jeg må innrømme jeg sliter med frynser og stygge hatter.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det så tydelig slik ut igår ja. Selv har jeg (bombe!) en hang mot tidligere tiders artister jeg. Men holder et øre åpent for å se om det kommer noe godt ut av genren idag også.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Det så tydelig slik ut igår ja. Selv har jeg (bombe!) en hang mot tidligere tiders artister jeg. Men holder et øre åpent for å se om det kommer noe godt ut av genren idag også.
Siden Hank Williams har det gått nedover ja.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja det kan du si. Kan benytte anledningen til å anbefale disse longbox'ene iallefall;

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
erato skrev:
Vidar P skrev:
Enig i at det var bedre før. Det som er bra av dagens artister er jo som regel de som (anner)kjenner sin musikalske historie. Er utrolig glad i blant annet Hank snr. Lefty Frizell, Louvin Brothers, Merle Travis, Merle Haggard, Buck Owens, George Jones und so weiter.

Vil igjen dra fram Dwight'n som noe av det absolutt beste de siste 25 år.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
erato skrev:
Vidar P skrev:
Enig i at det var bedre før. Det som er bra av dagens artister er jo som regel de som (anner)kjenner sin musikalske historie. Er utrolig glad i blant annet Hank snr. Lefty Frizell, Louvin Brothers, Merle Travis, Merle Haggard, Buck Owens, George Jones und so weiter.

Vil igjen dra fram Dwight'n som noe av det absolutt beste de siste 25 år.
Og de to litt obskure platene til The Wagoneers som kom på slutten av åttitallet. Merkelig at de aldri solgte noe særlig plater.

Topp Bunn