Clones audio's venner og bekjente

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noen som kan si noe om klanglige forskjeller mellom AP1 og AP2?
    AP2 spiller litt bredere, raskere, og mer spennende. AP1 har nok litt varmere klang og vil kanskje av noen oppleves som
    mer behagelig og musikalsk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Ser Clones har kommet med noe nytt.. SG1

    8.png

    The SG1 is the Schumann Resonator, a stand-alone active device that generates a 7.83Hz Schumann frequency pulse to shields the electronics and listening room from radio frequency interference. It improves the S/N ratio to let the electronics perform better.

    The SG1 is NO contact with any audio/video equipment. Simply place it in anywhere of the listening area (Recommend near the listening position), put it at the 5ft or higher height. You will get the more sharp, more depth and more layering. Schumann waves also can be used for EMI/RFI protection and meditation.
    Tja, litt uventet produkt. Hva kan man forvente av noe slikt..?
     
    Sist redigert:

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet Clones AP1 Pre. mot langt -langt dyrere forforsterkere. Ca prisklasse kr.80-100.000 nypris.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Da kan jeg melde meg inn her jeg også :)

    Har nylig blitt en veldig fornøyd eier av Clones Audio PA1 phono trinn. En skikkelig fleksibel sak med mange tilpasningsmuligheter til diverse pickup'er via dip switcher internt, både MM og MC og med separat psu i samme type kabinett. Ser ganske sobert og stilig ut med kun en liten grønn diode i front.

    Lydmessig er den også meget bra og har en frisk dynamisk og litt varm spillestil, iallefall sammen med min Soundsmith Boheme moving iron pickup. Denne har ganske lav output på 2.1 mV og 52 dB gain settingen passer den utmerket :)

    Her er en testrapport også:
    Mono and Stereo High-End Audio Magazine: Clones Audio PA1 phono preamplifier review
    Og her en på norsk fra Audiophile.no:
    http://www.audiophile.no/nb-no/item/1698-ca-pa-1
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ser Clones har kommet med noe nytt.. SG1

    Vis vedlegget 325879
    The SG1 is the Schumann Resonator, a stand-alone active device that generates a 7.83Hz Schumann frequency pulse to shields the electronics and listening room from radio frequency interference. It improves the S/N ratio to let the electronics perform better.

    The SG1 is NO contact with any audio/video equipment. Simply place it in anywhere of the listening area (Recommend near the listening position), put it at the 5ft or higher height. You will get the more sharp, more depth and more layering. Schumann waves also can be used for EMI/RFI protection and meditation.
    Tja, litt uventet produkt. Hva kan man forvente av noe slikt..?
    Ikke noe. Ikke om den smøres med snake oil en gang.
    Ta gjerne en titt på fenomenet Schumann Resonator: https://en.wikipedia.org/wiki/Schumann_resonances
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Litt rart at no-nonsense gutta i Clones lanserer noe slikt ja...... :confused:
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Har noen her inne testet noe av forsterkeriet (for og effekt) fra Clones mot noe annet, mere velkjent? Eksemepelvis Doxa, Rotel, Densen eller lignende?
    Hva er isåfall de klangmessige forskjellene/likhetene? Hvilken lydfilosofi har Clones produktene?
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    354
    Antall liker
    230
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette er kansje et litt dumt spørsmål, men det får stå sin gang.
    Har juss gått fra MM til MC på min PA1.
    Hvordan setter jeg dipswitchene? Vipper jeg kun di aktuelle, dip1&3 for 1100pf/100ohm, eller skal jeg også vippe dip2? Og gain for 0.3mV er dip2, skal jeg da vippe dip1 og? (0.1-0.25mV output)
    IMAG1500.jpg
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ville prøvd
    DIP A: S1 og S3 ON resten OFF
    DIP B: S1 ON resten OFF
    Hvilken MC pickup er det snakk om?
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    354
    Antall liker
    230
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    PU er AT33PTG/ii
    Har spillt noen plater ikveld med;
    DIP A: S1 og S3 ON resten OFF
    DIP B: S2 ON resten OFF
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Ja, DIP B i S2 On posisjon skulle vel gi riktig gain for den pickupen (0.3mV), men det skader ikke å prøve litt forskjellig for å høre hva som faller best i smak.
    Gratulerer med meget bra MC/Riaa kombo og fortell gjerne litt her i Clones tråden hva du synes om PA1 :)
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    354
    Antall liker
    230
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har igrunn ikke så mye å sammenligne PA1 med, men hadde AT440mlb(MM) før, og det var storveis det!
    Men hører jo at det er andre boller nå, og gliset sitter løst :)
    Det spiller utrolig luftig og kontrollert, og er rett og slett bare gøy!
     

    Stig.O.G

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    2
    Heisann!

    Er det noen som har specliste på Clones Ap1?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ikke akkurat høy fart i denne tråden siste året :D

    Jeg er definitivt en venn...og har i flere omganger vært gjennom 25p, 55pm blokkene, preamp AP1...men solgte og byttet alt sammen i tur og orden. Etter mye styr og testing av ymse greier, så har jeg fått tak i en 25 p igjen som jeg syntes spiller helt fantastisk sammen med hybrid-passiv preamp fra Schiit (med riktig rør, blir det rett og slett dritbra). Kommer nok til lete etter en enda bedre preamp, og kanskje det blir en original 47 labs gaincard etterhvert...eller Sparkler Audio....eller Bakoon...men dette er fantastisk bra.

    Nå kommer snart nye Clones Audio forsterkere også...spent på dem!

    DE2C3B27-9814-4B7A-8757-C9149DC91D72.jpg


    343AFAA8-AA05-4611-92D2-CB6F94B309D9.jpg


    694F90F4-115A-44BE-B5DC-4681F21C627C.jpg


    O.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Melder meg inn her, mens jeg venter utålmodig på et par 55pm som er på vei i posten. De skal drives av denne:

    3B8248B3-9E84-4FB5-9F53-63080F87881B.jpg


    ...og jeg er svært spent på hvordan den kombinasjonen spiller.

    Hva er din erfaring med rørpre på Clones Audio effekt, Dog, nå nesten et år etter? Og hva var riktige rør?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ett år ja! Det er ikke ofte jeg er her lenger gitt..

    Jeg har vært fantastisk fornøyd med det lille trinnet fra Clones Audio, spiller oppløst, balansert og fint, minner mer om en 300b SET enn noe annet, og kostet meg nesten ingenting. Tror faktisk det er den billigste effektforsterker jeg noensinne har hatt. Og beste...for meg med horn og de preferansene jeg har.
    Det er litt rart at ikke Clones får enda mer oppmerksomhet, men de ligger jo ikke akkurat hardt på markedsføring heller da :rolleyes:

    Har også vært ekstremt fornøyd med kombo Clones og Schiit Saga, passiv preamp med rørbuffer, og inntil i går tenkte jeg at så enkelt kan hifi faktisk være. Men så skjedde det noe litt uventet :cool:...kanskje jeg skriver om det i egen tråd. Clones sin 25watter er uansett et utrolig bra stykke hifi, kan ikke få anbefalt det nok. Hvis jeg skal oppgradere (noe om ikke er lett), er det til 47 labs original eller Audiosectors Patek...slik det ser ut nå.

    Slik så oppsettet ut i går. I dag er det annerledes :eek:

    C478F482-4427-43D4-8159-F768096505FB.jpg


    O.

    Melder meg inn her, mens jeg venter utålmodig på et par 55pm som er på vei i posten. De skal drives av denne:

    Vis vedlegget 569079

    ...og jeg er svært spent på hvordan den kombinasjonen spiller.

    Hva er din erfaring med rørpre på Clones Audio effekt, Dog, nå nesten et år etter? Og hva var riktige rør?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er rart hvor plutselig slike endringsbehov melder seg i vår hobby :D Takk for rapport, Dog.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn