CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    Hehe. Vel jeg vet ikke hvordan 75 rørwatt fungerer på mine høyttalere, så det var derfor jeg spurte, om hvordan wattene der oppfører seg i forhold til på transistor.
    Høyttalerne er Rauna Crescendo, som er transmisjonslinje, og min erfaring er at de trenger mye strøm for å få frem bassen bra nok. Selv om det er stor forskjell kanskje mellom 120 watt fra en NAD reciever og 200 watt fra en adcomforsterker både i tyngde/dybde og selve lyden, så er adcomen faktisk veldig fin akkurat på dette punktet.

    Jeg spiller jo sjelden så høyt at jeg vil ha bruk for 70 watt sikkert, men strøm til å dra høyttalerne ned i 20-25 hz området vil jeg gjerne ha, ellers bytter jeg høyttaler ;D
    ELEL6200: Jeg er redd for akkurat det med tung last. Mener Bosse Hansson som har konstruert høyttalerne sa at de ligger på 8ohm men kan gå så langt opp som 16-32ohm ved visse tilfeller. Er ikke 100% sikker på det.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Kjenner ikke høyttalerene du snakker om, men 8ohm høres jo ut som en grei last. Premier 11A kan tilpasses ved at du kan bruker den i 4,8,16 ohm eller det du måtte finne best. Du må da evt koble om noen ledninger til trafoene. Jeg hadde engang koblingskjema, og det var ikke særlig vanskelig å utføre arbeidet.

    Jeg må gjøre deg oppmerksom på at Premier 11A har en mørk lydsignatur som låter best på litt friske, "nøytrale" til "lyslydende" høyttalere.

    Lf som kan fint lite om transmisjonslinjehøyttalere og de kan for alt jeg vet trenge hundrevis av watt.
     

    lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    ELEL6200 skrev:
    Jeg må gjøre deg oppmerksom på at Premier 11A har en mørk lydsignatur som låter best på litt friske, "nøytrale" til "lyslydende" høyttalere.

    Lf
    Det er jo perfekt..
    Lyden min nå er litt for lys, og ved test med en Ming Da rør pre (som faktisk var ganske bra) så gikk den ned et par hakk på lysheten. Om PR11 går ned dit eller lenger ned vet jeg jo ikke. Har en føelse at PF-R også er en ørliten anelse lys så kanskje det jevner seg ut litt?
    Lyden i høyttalerne er veldig "live"-aktig. Man får følelsen av sitte foran artistene å høre på dem spille live, tenker da ikke på stereobilde osv, men selve åpenheten og nøytraliteten (i den grad det kan kalles nøytralt). Ville vært morsomt å prøvd en CJ rør effekt en gang før jeg bestemmer om det skal bli rør eller transistor i fremtiden.
    Rørforsterkerne ligger en god del høyere i pris enn transistorene også så vi får se.

    EDIT: Når det gjelder følsomheten så vet jeg ikke, men i følge noen ligger følsomheten på TL prinsipper sjelden høyt grunnet konstruksjonen. Kanskje følsomhet på 87-88db kunne jeg tenke meg. Desverre ingen som vet dette heller..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Kan virkelig ikke tenke meg at de høyttalerne kommer til å representere en spesielt tung last for en Prem. 11. Jeg har aldri oppfattet PF-R som lys, men vet uansett at det er en djevelsk god match med Prem. 11. Tror ikke du får behov for å vurdere transistorefekt om du får anledning til å høre denne komboen først....
     

    lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    Høres bra ut. Vi får se hva fremtiden bringer av penger og slikt. En CJ sak blir det nok uansett. Takker og bukker for all hjelp.
    Dollaren er jo dritlav nå så må nok få fingeren ut å spare litt ;D
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har baade MV-52 og MF-2200. Begge er musikalske men det er Mv-52 som virkelig glitrer.
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Conrad Johnson Premier11 kan også kobles om til monoblokk,så dersom du treng meir effekt,er det bare å leite etter ein til.Så er du i mål
     

    lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    elta skrev:
    Conrad Johnson Premier11 kan også kobles om til monoblokk,så dersom du treng meir effekt,er det bare å leite etter ein til.Så er du i mål
    Vi får satse på at PR11 holder enn så lenge. Sparing er iverksatt ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Er blitt venn av CJ. CJ PV 10 står og skaper hygge i stuen. Drømmen er premier 14 eller 10, men dette kan jeg trives lenge med :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Og vi gratulerer mannen med alle fingrene. Nydelig preamp. Men det vet du jo at jeg synes. ;)
     

    lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    elta skrev:
    Conrad Johnson Premier11 kan også kobles om til monoblokk,så dersom du treng meir effekt,er det bare å leite etter ein til.Så er du i mål
    Sett noen si at Permier 11 ikke gir så god dynamikk og liv som en mf 2250 eller mf 2500 for eksempel. Og i tillegg at en av de mf effektene faktisk spiller i samme "varmeleie" som rørforstrerkerne til CJ.

    Noen erfaringer her?

    Espen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Og vi gratulerer mannen med alle fingrene. Nydelig preamp. Men det vet du jo at jeg synes. ;)
    Jo takk, synd den ikke har flere knapper så jeg kunne brukt flere fingre :)Nettbrønn og skikkelig nettkabel så blir livet enda lysere. Den står og vugger på dempeføtter allerede. Den som hører på folk med kunnskap lærer
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Og vi gratulerer mannen med alle fingrene. Nydelig preamp. Men det vet du jo at jeg synes. ;)
    Jo takk, synd den ikke har flere knapper så jeg kunne brukt flere fingre :)Nettbrønn og skikkelig nettkabel så blir livet enda lysere. Den står og vugger på dempeføtter allerede. Den som hører på folk med kunnskap lærer
    Gratulerer.!
    Og jeg er så enig, så enig.!
    Mulig jeg kan ordne et par Duende til Clear Top, om du ikke har.?
    Ellers så tror jeg du gir den der et nytt liv med dine små oppgraderinger som er på vei ;)
    Kjell
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Og vi gratulerer mannen med alle fingrene. Nydelig preamp. Men det vet du jo at jeg synes. ;)
    Jo takk, synd den ikke har flere knapper så jeg kunne brukt flere fingre :)Nettbrønn og skikkelig nettkabel så blir livet enda lysere. Den står og vugger på dempeføtter allerede. Den som hører på folk med kunnskap lærer
    Gratulerer.!
    Og jeg er så enig, så enig.!
    Mulig jeg kan ordne et par Duende til Clear Top, om du ikke har.?
    Ellers så tror jeg du gir den der et nytt liv med dine små oppgraderinger som er på vei ;)
    Kjell
    Hei Kjell
    Har noen demperinger til Caryén. litt usikker på hva det er. Hvordan ser Duende ut?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hvitt plastmateriale med en titanring rundt midten......
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ..og til deg, Lurer, på mikrodynamikk vil jeg si de rørbaserte ampene til cj er overlegne transistorvariantene. De kan på sin side ha et hestehode på sine fettere om det er snakk om virkelig store dynamiske utsving. Det er riktig at transistorforsterkerne til cj kommer tett på for eksempel Premier 11, men hva som passer deg, kommer an på anlegg forøvrig og ikke minst musikksmak. Er dietten angstrock og metall, kjøp transistor. Akustisk musikk, jazz, klassisk og rock/pop med mindre besetninger er rørmat. Om høyttalerne dine er rimelig følsomme.Spiller du så høyt at ørene blør og naboene får murpuss på snittene, er det kanske transistor du skal ha. Digre sådanne.
     

    lurer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    205
    Antall liker
    0
    impulse skrev:
    ..og til deg, Lurer, på mikrodynamikk vil jeg si de rørbaserte ampene til cj er overlegne transistorvariantene. De kan på sin side ha et hestehode på sine fettere om det er snakk om virkelig store dynamiske utsving. Det er riktig at transistorforsterkerne til cj kommer tett på for eksempel Premier 11, men hva som passer deg, kommer an på anlegg forøvrig og ikke minst musikksmak. Er dietten angstrock og metall, kjøp transistor. Akustisk musikk, jazz, klassisk og rock/pop med mindre besetninger er rørmat. Om høyttalerne dine er rimelig følsomme.Spiller du så høyt at ørene blør og naboene får murpuss på snittene, er det kanske transistor du skal ha. Digre sådanne.
    Ser for meg først en PR11 og så kanskje en til hvis nødvendig i løpet av 1-3 år. Ser en på AudiogoN til snaut 10000,- NOK. Er ikke avskrekkende.
    Til musikksmak så er det nesten uten grenser. Men blir nok mest type Dire Straits, Pink Floyd, Blues, Klassisk, Jazz, World Music, en del elektronisk og eldre Rock generelt. Ikke noe metal, selv om det er bra også.
    Alt jeg ønsker er rørfeeling, men med en fyldig og fin bass. Spiller sjelden over 90 db uansett så skal ikke stå på det hehe.

    Takk for alle svar @impulse. Alltid greit å få svar på slike ting som har med utstyr man går og funderer på, men ikke får muligheten til å høre selv.

    Espen
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.459
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    2
    lurer skrev:
    impulse skrev:
    ..og til deg, Lurer, på mikrodynamikk vil jeg si de rørbaserte ampene til cj er overlegne transistorvariantene. De kan på sin side ha et hestehode på sine fettere om det er snakk om virkelig store dynamiske utsving. Det er riktig at transistorforsterkerne til cj kommer tett på for eksempel Premier 11, men hva som passer deg, kommer an på anlegg forøvrig og ikke minst musikksmak. Er dietten angstrock og metall, kjøp transistor. Akustisk musikk, jazz, klassisk og rock/pop med mindre besetninger er rørmat. Om høyttalerne dine er rimelig følsomme.Spiller du så høyt at ørene blør og naboene får murpuss på snittene, er det kanske transistor du skal ha. Digre sådanne.
    Ser for meg først en PR11 og så kanskje en til hvis nødvendig i løpet av 1-3 år. Ser en på AudiogoN til snaut 10000,- NOK. Er ikke avskrekkende.
    Til musikksmak så er det nesten uten grenser. Men blir nok mest type Dire Straits, Pink Floyd, Blues, Klassisk, Jazz, World Music, en del elektronisk og eldre Rock generelt. Ikke noe metal, selv om det er bra også.
    Alt jeg ønsker er rørfeeling, men med en fyldig og fin bass. Spiller sjelden over 90 db uansett så skal ikke stå på det hehe.

    Takk for alle svar @impulse. Alltid greit å få svar på slike ting som har med utstyr man går og funderer på, men ikke får muligheten til å høre selv.

    Espen
    Impulse,æ e helt uenig,treng ikkje transistor for metal,rør passer tel alt,fikk dratt fram div uhørbare plater etter æ gikk på den rette stien ;) Ble plutseliig hørbart det meste....sitter å lurer på om æ tør teste en CJ Premier16 nu,kjenner en i nærheten som har,kan jo bli dyrt å høre,sjela kan jo bli solgt vet dokker ;)
    mvh Filip
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Som de fleste av CJ's eiere vet, er det relativt lett å koble om fra 110 til 230V på preamper.
    Men, kan noen av dere svare meg på om det også er mulig å tagge over på sluttrinn?
    Har en kompis som har vært på jakt etter en premier 11 i ganske lang tid, men de er jo sjelden på bruktbørsene her til lands.
    Og ikke be meg ta kontakt med forhandleren i Bergen. Did that, done that, nothing ;D
    Vært veldig hyggelig om noen satt med opplysninger til meg her :D

    mvh
    Lars (som har veldig lyst på en Premier 16)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må vel nesten "melde" meg inn her som en venn ;)
    Står en PV8 borti racket og koser seg.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    sclalars skrev:
    Som de fleste av CJ's eiere vet, er det relativt lett å koble om fra 110 til 230V på preamper.
    Men, kan noen av dere svare meg på om det også er mulig å tagge over på sluttrinn?
    Har en kompis som har vært på jakt etter en premier 11 i ganske lang tid, men de er jo sjelden på bruktbørsene her til lands.
    Og ikke be meg ta kontakt med forhandleren i Bergen. Did that, done that, nothing ;D
    Vært veldig hyggelig om noen satt med opplysninger til meg her :D

    mvh
    Lars (som har veldig lyst på en Premier 16)
    Kan ikke bidra med annet enn at jeg fikk viklet om en trafo på en integrert amp, det var en veldig enkel sak som ikke kostet meg mange kronene..
    Regner med at det er snakk om å ta av viklinger til du har ca 230 volt.?
    Er en del år siden og jeg har ikke gjort det selv, bare så det er sagt..

    Premier 10 og 14 er vel ikke så dårlige de heller.? ::)
    Skjønner at det frister deg, Lars ;)
    Kjell
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Må vel nesten "melde" meg inn her som en venn ;)
    Står en PV8 borti racket og koser seg.

    /jan
    Så den blir i racket, Jan.?
    Grattis.!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Må vel nesten "melde" meg inn her som en venn ;)
    Står en PV8 borti racket og koser seg.

    /jan
    Så den blir i racket, Jan.?
    Grattis.!
    Funker greit til vinyl ;)
    Litt extra gain gjorde susen.Jaggu ser den ut som en amp også,liker'n.

    /jan
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    5.010
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    sclalars skrev:
    Som de fleste av CJ's eiere vet, er det relativt lett å koble om fra 110 til 230V på preamper.
    Men, kan noen av dere svare meg på om det også er mulig å tagge over på sluttrinn?
    Har en kompis som har vært på jakt etter en premier 11 i ganske lang tid, men de er jo sjelden på bruktbørsene her til lands.
    Og ikke be meg ta kontakt med forhandleren i Bergen. Did that, done that, nothing ;D
    Vært veldig hyggelig om noen satt med opplysninger til meg her :D
    mvh
    Lars (som har veldig lyst på en Premier 16)
    Jeg har en (egentlig to :)) Premier five her. Skal ta en titt. Det er umulig å svare generelt på dette uten å se forsterkeren. De aller fleste produsenter setter inn trafoer tilpasset markedet. Noen ganger blir en overrasket over hvor enkelt og greit dette er hjort. Det var veldig enkelt på din pre amp Lars. På en Pass preamp var det også veldig godt tilrettelagt med "tegninger" på PCB for de forskjellige nettspenningene. På eldre C-J bør det være enkelt å se. En ren 115V utgave vil ha bare to ender på primærviklingen, mens en universal primær har minimum 4, kanskje 6-8 ender som skal kobles.
    En liten oppklaring: Det vil være færre (halvparten) antall viklinger på primæren i tilfellet 115V i forhold til 230V. Det er nesten umulig å vikle om en "kommersiell" trafo. De er ofte "pottet" eller kokt i olje / lakk som limer alt fast.
    Det bør være mulig for produsenten å fortelle hva slags trafo som er montert ved å oppgi S/N. Spør direkte. Ikke via "lokal distributør".
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Kanskje du kan prøve å kontakte CJ direkte og spørre?

    quote author=sclalars link=topic=7264.msg480276#msg480276 date=1217958875]
    Som de fleste av CJ's eiere vet, er det relativt lett å koble om fra 110 til 230V på preamper.
    Men, kan noen av dere svare meg på om det også er mulig å tagge over på sluttrinn?

    mvh
    Lars (som har veldig lyst på en Premier 16)
    [/quote]
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    5.010
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    På Premier Five er det nok tråder på primæren til at den kan kobles for forskjellige nettspenninger. Men de er ikke identifiserte og ikke noe for en "amatør" ;)
    Hvis C-J holder styr på ha de har levert og hvordan de er konfigurert, bør det holde om du oppgir modell- og S/N.
     

    _KAA_

    Fersking
    Ble medlem
    17.05.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Må nesten melde meg inn her jeg også, har CJ PV-10AL som jeg er meget fornøyd med.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Må jo melde meg på her.Er lykkelig eier av premier 140 effekt+premier 16ls preamp som jeg driver spendor sp100med. Håper jeg ikke blir så blakk at jeg må selge med det første.

    helsing arild.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Her er svaret fra Conrad Johnson USA :


    Hello,

    Our amplifiers have transformers which can be wired for 120 VAC or
    220/240 VAC. It is not necessary to change the transformers.

    Yours,
    Ed Deitemeier
    conrad-johnson design
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Må vel nesten "melde" meg inn her som en venn ;)
    Står en PV8 borti racket og koser seg.

    /jan
    Så den blir i racket, Jan.?
    Grattis.!
    Funker greit til vinyl ;)
    Litt extra gain gjorde susen.Jaggu ser den ut som en amp også,liker'n.

    /jan
    CJ er meget skummel, Jan.!!
    Starter som regel i det små med PV å brått sitter du der med Premier.! ;D
    Og da er man ved veis ende og glemmer å tenke på om det finnes annet der ute som er bedre, bare nyter musikken som strømmer gjennom glødende rør av edel årgang ;)
    Kjell
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    samlanes skrev:
    Må jo melde meg på her.Er lykkelig eier av premier 140 effekt+premier 16ls preamp som jeg driver spendor sp100med. Håper jeg ikke blir så blakk at jeg må selge med det første.

    helsing arild.
    det anlegget der må du tenke deg GRUNDIG om før du eventuelt bestemme deg for å kvitte deg med det, arild.
    16ls, p140, sp100...
    jeg kan høre vellyden helt hit!
    du har en dynamikk som kan skremme rauting på katten!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    CJ er meget skummel, Jan.!!
    Starter som regel i det små med PV å brått sitter du der med Premier.! ;D
    Og da er man ved veis ende og glemmer å tenke på om det finnes annet der ute som er bedre, bare nyter musikken som strømmer gjennom glødende rør av edel årgang ;)
    Kjell

    [/quote]

    Ikke noen planer om å "utvide" ennå men som sagt den gjør absolutt jobben sin :)
    Var,naturlig nok,ett stort løft på vinyl avspilling.
    Det som overrasket meg mest var at det faktisk fungerte greit til cd avspilling også,tross latterlig høy gain i pre'n.

    /jan*nøydmedtingenestilstand"olsen
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    5.010
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    sclalars skrev:
    Her er svaret fra Conrad Johnson USA :
    Hello,
    Our amplifiers have transformers which can be wired for 120 VAC or
    220/240 VAC. It is not necessary to change the transformers.
    Yours,
    Ed Deitemeier
    conrad-johnson design
    Da er det bare å nøste i løse tråder :)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Noen av Conrad folket her som har vært borti Sonograph 120?
    Og hvordan står den seg mot Conrad johnson MF2250, som også er en 120 watter?

    Lars
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Sonographe var "entry level" transistorserien til cj, så den når nok ikke mf 2500 til knæne, vil jeg tro....
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Sonographe var "entry level" transistorserien til cj, så den når nok ikke mf 2500 til knæne, vil jeg tro....
    Takk for det impulse!
    Det var en kompis som hadde denne på lån, men bestemte seg for å gå for en mf 2300 i stedet visstnok.
    Var kanskje ikke det dummeste? Sikkert en ok match til hans Audio Note AN/E høyttalere.
    Han blir sikkert fornøyd med den :)

    mvh
    Lars
     

    sokker

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    Melder meg inn jeg å.

    Med mine nye(gamle)

    Conrad -Johnsen *Sonographe SA 250*

    Conrad -Johnsen *PV14LS2*
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn