CJ MF2500A og Avantgarde Duo

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Er det noen som har hørt nevnte kombinasjon og som kan formidle noen inntrykk?

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
343
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Nå kjenner ikke jeg til MF2500A noe særlig, men dersom det er en transistor sak på rundt 250W vil jeg tro det ikke er noen perfekt match sammen med disse høyeffektive høyttalerne. Selv har jeg prøvd store transistor amper (Krell og Jeff Rowland) på mine DUO, og det har ikke vært vellykket. Spesielt på lavere volum blir det mangler.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Hei Akto,

Kopierer det jeg skrev (er ny her og kan ikke linke til tråder enda..) i går ang. Duo og Bryston, det samme gjelder for deg her mener no jeg. På så effektive høytalere vil kraftige amper gå nesten på tomgang, og de får ikke jobbe under rette betingelser/belastning. Iallefall på rør så er dette tilfelle har jeg erfart, forsterkerene må ha en viss belasning for å få frem sin riktige egenlyd og åpne seg. For mye watt blir da feil her. Ikke for mye, men heller ikke for lite, skjønt det skal mye til her. Avantgarde hornene er såpass anderledes at vanlige forsterker/watt tommelfinger regler ikke helt gjelder.

Her er hva jeg skrev, sikkert mange andre også her med god erfaring på Avantgarde som kan svare deg.

"Hei. Første post her . Tenkte jeg skulle slenge meg på, dette er jo rimelig spennende. Enig med tidligere poster om at duo til 89K grenser til genialt , men vil bare si at 7B på disse blir helt feil. 7B er meget god, men på Avantgarde trenger du ikke mye watt, derimot få men gode.

Ville gått for 300B feks Border Patrol eller 2A3 eller kanskje helst 45 rør, selvfølgelig avhengig av musikk/spille stil. 300B først hvis du vil spille virkelig høyt ellers så er 2Watt på 45 rør 'mer' enn nok. Avantgarde sin model 5 er vel knapt på 0,5 watt i klasse A. Det er fryktelig viktig å finne en forsterker med så lavt støygulv som mulig på så effektive høytalere.

Forslag; selg bryston du sitter på mye penger der. Kjøp duo demo og feks. Yamamoto A-08S til ca. 2000 euro. Yamamoto 08S DC heatet er 'stille'. Vurder også å slenge på Emission Labs 45 rør, da burde være kvitt oppgraderingspøkelset for en stund. Til du begynner å tenkte Trio da .

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Flotte svar, og det sammenfaller med hva jeg har hørt tidligere.

Da gjenstår det bare å teste det ut før en evt. selger min kjære, kjære CJ :(

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Avantgarde er dessuten flott i hjemmkino akto;), med liggende Trio som senter selvfølgelig! og +2x basshorn. Sjekk ut denne: http://web.mac.com/q80/iWeb/o/theHorns.html

Sønn av en minister i Kuwait.., men nesten mest morsomt/tragisk av alt: ta titt på
bildet hans med 'kjole/turban og alle tjenerne (midt på siden) løpende rundt! Tjenerne skrur også opp skjiten :) "Normale" folk som oss ville jo 'betalt' for å gjøre nettopp det :D. Lykke til.

C

Cyber

Gjest
Hehe, lo godt av den. En gal verden vi lever i...

Men godt å se at Akto snart har samme anlegg som oljesjeikene i midtøsten...

A

Akle

Gjest
Duo samt et par tre solo bør vel kunne gå greit det også.

Ai.

Topp Bunn