Hei Akto,
Kopierer det jeg skrev (er ny her og kan ikke linke til tråder enda..) i går ang. Duo og Bryston, det samme gjelder for deg her mener no jeg. På så effektive høytalere vil kraftige amper gå nesten på tomgang, og de får ikke jobbe under rette betingelser/belastning. Iallefall på rør så er dette tilfelle har jeg erfart, forsterkerene må ha en viss belasning for å få frem sin riktige egenlyd og åpne seg. For mye watt blir da feil her. Ikke for mye, men heller ikke for lite, skjønt det skal mye til her. Avantgarde hornene er såpass anderledes at vanlige forsterker/watt tommelfinger regler ikke helt gjelder.
Her er hva jeg skrev, sikkert mange andre også her med god erfaring på Avantgarde som kan svare deg.
"Hei. Første post her . Tenkte jeg skulle slenge meg på, dette er jo rimelig spennende. Enig med tidligere poster om at duo til 89K grenser til genialt , men vil bare si at 7B på disse blir helt feil. 7B er meget god, men på Avantgarde trenger du ikke mye watt, derimot få men gode.
Ville gått for 300B feks Border Patrol eller 2A3 eller kanskje helst 45 rør, selvfølgelig avhengig av musikk/spille stil. 300B først hvis du vil spille virkelig høyt ellers så er 2Watt på 45 rør 'mer' enn nok. Avantgarde sin model 5 er vel knapt på 0,5 watt i klasse A. Det er fryktelig viktig å finne en forsterker med så lavt støygulv som mulig på så effektive høytalere.
Forslag; selg bryston du sitter på mye penger der. Kjøp duo demo og feks. Yamamoto A-08S til ca. 2000 euro. Yamamoto 08S DC heatet er 'stille'. Vurder også å slenge på Emission Labs 45 rør, da burde være kvitt oppgraderingspøkelset for en stund. Til du begynner å tenkte Trio da .