Hei
I dag har jeg hatt besøk av en god gammel venn som går under navnet Vermin.
Fyren skal tydeligvis ha peiling på lyd etter eget utsagn ;D
Så da var det jo bare å utfordre han til å ta turen for å hjelpe meg litt med lytterommet mitt, ettersom jeg stort sett famler rundt i blinde på det området.
Og jammen ga det ikke resultater!
Før han kom lyttet jeg på ene langveggen, og dette hørtes helt ok ut.
Men Vermin (the pest) hørte med en gang at her var det rom for forbedringer med "små" modifikasjoner, jeg hadde endel refleksjoner og lyden slapp ikke helt løs fra høytalerene uansett hvordan vi plasserte dem og uansett kabler og rør vi prøvde.
Så han foreslo å endre på lytteposisjonen fra langvegg til å spille diagonalt i rommet.
Etter en times tid:
Lyden etterpå:
Mye større og dypere lydbilde, pucnhy og stramt all the vei uten irriterende refleksjoner. Silkemykt og behagelig med flott dynamikk og realisme.
Fornøyd interiørarkitekt:
Utstyrsliste:
Project 6.1 platespiller
Grado Prestige Black
Project TubeBox
Sony CDP-XB930 drivverk
Meridian 203 DAC
Jolida 302BRC forsterker
Klipsch RB81
Kabler fra Viablue og Nordost
Takk for god hjelp!
I dag har jeg hatt besøk av en god gammel venn som går under navnet Vermin.
Fyren skal tydeligvis ha peiling på lyd etter eget utsagn ;D
Så da var det jo bare å utfordre han til å ta turen for å hjelpe meg litt med lytterommet mitt, ettersom jeg stort sett famler rundt i blinde på det området.
Og jammen ga det ikke resultater!
Før han kom lyttet jeg på ene langveggen, og dette hørtes helt ok ut.
Men Vermin (the pest) hørte med en gang at her var det rom for forbedringer med "små" modifikasjoner, jeg hadde endel refleksjoner og lyden slapp ikke helt løs fra høytalerene uansett hvordan vi plasserte dem og uansett kabler og rør vi prøvde.
Så han foreslo å endre på lytteposisjonen fra langvegg til å spille diagonalt i rommet.
Etter en times tid:
Lyden etterpå:
Mye større og dypere lydbilde, pucnhy og stramt all the vei uten irriterende refleksjoner. Silkemykt og behagelig med flott dynamikk og realisme.
Fornøyd interiørarkitekt:
Utstyrsliste:
Project 6.1 platespiller
Grado Prestige Black
Project TubeBox
Sony CDP-XB930 drivverk
Meridian 203 DAC
Jolida 302BRC forsterker
Klipsch RB81
Kabler fra Viablue og Nordost
Takk for god hjelp!
Vedlegg