Chromecast - noe å satse på?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Sitter og tenker litt.
Har en "gammel" tv i man caven, dvs en fra før smart-tvns inntog.
Innimellom tenker jeg at det kunne vært greit å kunne streame programmer fra nett.
Men tenker ikke at jeg gidder å kjøpe ny smart-tv for min heller beskjedne bruk.

Vil da en Chromecast være dugandes, eller bør man heller se seg om etter noe annet?

Hvilken Chromecast-modell er "best"?

For ordens skyld: Er ikke spesielt opphengt i slikt som fancy duppeditter, funksjoner eller bildekvalitet.

Men at en slik dongle er nogenlunde enkel å håndtere, er jo å foretrekke.....

mvh
Proffen
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Spørs hvor mye du skal bruke den. Den fungerer helt fint, er billig og støtter det meste, men for meg som streamer alt jeg ser på Tven så ble det for mye styr. Skal du kun bruke den nå og da, så er den grei (imo).
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Spørs hvor mye du skal bruke den. Den fungerer helt fint, er billig og støtter det meste, men for meg som streamer alt jeg ser på Tven så ble det for mye styr. Skal du kun bruke den nå og da, så er den grei (imo).
Tenkte f eks å få sett gjennom le bureu, og evt andre serier som kun ligger på nett-tv....
Men ofte/mye blir det ikke. Anlegget er pri 1 i man caven.....

mvh
Proffen
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Til ditt bruk burde en gammel, simpleste variant cromecast funke greit. Du får sikkert til en hundrings på finn.no
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Spørs hvor mye du skal bruke den. Den fungerer helt fint, er billig og støtter det meste, men for meg som streamer alt jeg ser på Tven så ble det for mye styr. Skal du kun bruke den nå og da, så er den grei (imo).
Tenkte f eks å få sett gjennom le bureu, og evt andre serier som kun ligger på nett-tv....
Men ofte/mye blir det ikke. Anlegget er pri 1 i man caven.....

mvh
Proffen
Funger fint til det, koster vel kr.350 ny så det er bare å prøve.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Jeg syns Chromecast er helt genialt! Den hadde vært bra til 10 ganger prisen...
Streamer stort sett film fra PC'en via Videostream eller Plex... I tillegg til Netflix, HBO, NRK og alt det der.
Veldig brukervennlig, enkelt, alt man trenger, ikke noe bullshit.
Prisen er så lav at det er vel ingenting i veien for å kjøpe nyeste modell...?
 
  • Liker
Reaksjoner: 666

cb_600

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2011
Innlegg
413
Antall liker
352
Sted
Stokke
Torget vurderinger
12
Har chromecast ultra i kinoen, og er stort sett fornøyd. Enkle i bruk og virker stort sett bra. Men opplever at lydkvaliteten kan være varierende alt etter hvilken app som er kilde.

Bort sett fra det kan jeg varmt anbefale chromecast ultra, til prisen er den helt grei og får jobben gjort. Enkelt og greit.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
315
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg synes Chromecast er den beste "forlengelsen" av TVens funksjonalitet. Navigeringen gjennom nettbrettet fungerer like glatt når man strømmer til TVen som når man ser "direkte" på enheten. Så lenge man er pålogget på nettbrettet overføres altså kontoinformasjonen automatisk til Chromecast, og dette synes jeg er en stor fordel. Andre løsninger, som Apple TV, oppleves som en ekstra enhet å måtte forholde seg til, og jeg synes heller ikke navigeringen er fullt så bra der. Når man i tillegg sammenligner pris så blir valget enda enklere for min del... :)
 
Topp Bunn