Chords venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen av dere Chords venner som har hørt Chord SPM 400 ? Er skrevet lite eller ingenting om den og er ikke noe på Chords hjemmeside lenger. Noen som har formeninger om den og om den kan trekke tildels tunge laster?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei Chord venner.
    Jeg har en oppgrader Chord CPA-3200 og lurer på om noen kan si hvordan jeg får løs Volum og Balance venderene? Volumvenderen er blitt treg over årene og motoren (som styres av fjernkontrollen) klarer ikke dra den rundt lenger....
    (Jeg har en viss erfaring med hvordan dette vanligvis virker. Enten en strammeskrue som holder den på plass eller rett og slett brae dra rett ut. Her er ingen skrue og jeg har dratt så hardt jeg tør i frykt for å ødelegge noe.
    Noen med erfaring?

    IMG_0652-2.jpg
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper den ikke kan dras ut; du må nok åpne boksen.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.831
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hei Chord venner.
    Jeg har en oppgrader Chord CPA-3200 og lurer på om noen kan si hvordan jeg får løs Volum og Balance venderene? Volumvenderen er blitt treg over årene og motoren (som styres av fjernkontrollen) klarer ikke dra den rundt lenger....
    (Jeg har en viss erfaring med hvordan dette vanligvis virker. Enten en strammeskrue som holder den på plass eller rett og slett brae dra rett ut. Her er ingen skrue og jeg har dratt så hardt jeg tør i frykt for å ødelegge noe.
    Noen med erfaring?

    Vis vedlegget 540967
    Man kommer til potmetere under (over) bunnplata. Denne tråden var vel egentlig for Chord Company (kabler) og ikke Chord Electronics...sånn for å pirke :)

    chord 1.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei!
    Jeg vet, men Chord Electronics hadde ikke egen vennetråd og jeg gadd ikke opprette den ;)
    Jeg får kontakte eier av preampen og høre om det er ok at jeg tar av bunnplaten og smører potmetrene :)

    J
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.831
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hei!
    Jeg vet, men Chord Electronics hadde ikke egen vennetråd og jeg gadd ikke opprette den ;)
    Jeg får kontakte eier av preampen og høre om det er ok at jeg tar av bunnplaten og smører potmetrene :)

    J
    Behøver du sikkert ikke spørre om en gang. Hvis han protesterte på det måtte han jo være en k...d ;);)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.647
    Antall liker
    4.087
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Någon som har/testat Music kablar och tidigare/jämfört med Sarum T?
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Chord pot

    Hei,

    Volumkontrollen i CPA-4000 er ett fireveis pot som vist på bildet. To seksjoner styrer lyd, en er død og den siste styrer "tallene" i den digitale utlesningen. Man kan tydelig se de fire rektangulære hullene på siden. Spray inn her, men finn noe som er beregnet på dette, ikke 5-56 nødvendigvis.

    Og ikke mas om støvet, jeg fant frem printet kun for illustrasjonens del.

    Lykke til.

    R
     

    Vedlegg

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har testet streaming fra Chord? De er jo noe sære så det foreligger nå noen portable løsninger. 2Yu med 2go :) Evt sette 2go på en TT.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn