A
Atle Kristiansen
Gjest
*signing off for the time being, frustrated as fuck*
Grunnlovsstridig er ingen relevant variabel ifm. Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.The Atl skrev:Bush sine Patriot Act en og to er derimot grunnlovsstridige, noe jeg ikke ser noen reaksjon fra ditt hold på. Eller hva med Nation Security Strategy, og Preventive (ikke preemptive) Strike doktrinene som går i mot FNs sikkerhetsråd og alle former for menneskerettskonvensjoner?
Hørte jeg noen si choose your masters mr Libertær
At du ikke evner å se deg selv i samme machiavelliske lys er en underfundighet, men Znet er vel eneste kilde til Sannheten.The Atl skrev:Propaganda er ditt virke, jeg akter ikke å ta det seriøst eller disponer tiden min like horribelt heretter.
Så fordi du ikke liker de Amerikanske brudd på menneskerettigheter og sin egen grunnlov så har de ikke eksistert, mens Chávez er en diktator og dispot ene og alene fordi du mener det? Og derav er også hver tese du velger å proklamere (Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.) sann, selv om den ikke relaterer til virkeligheten - noe jeg har til gangs har bevist.Slubbert skrev:Grunnlovsstridig er ingen relevant variabel ifm. Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.The Atl skrev:Bush sine Patriot Act en og to er derimot grunnlovsstridige, noe jeg ikke ser noen reaksjon fra ditt hold på. Eller hva med Nation Security Strategy, og Preventive (ikke preemptive) Strike doktrinene som går i mot FNs sikkerhetsråd og alle former for menneskerettskonvensjoner?
Patriot Act 1 og 2 er ikke holdbare. "Min" kandidat, Ron Paul, stemte mot dem begge, det gjorde ikke Demokratene. "Liberals want the government to be your Mommy. Conservatives want government to be your Daddy. Libertarians want it to treat you like an adult."
FNs sikkerhetsråd slik det fremstår i dag tjener liten eller ingen hensikt.
"Commerce with all nations, alliance with none, this should be our motto." - Thomas Jefferson
Det ser ut til at du er en engasjert herremann, The Atl, Slubbert er i sannhet en utfordrende motdebattant, men gi ham heller kudos for det i stedet for å angripe personen og tillegge ham motiver og egenskaper. Du ser så absolutt ut til å besitte nok kunnskaper til å kunne debattere saklig og informativt med egne ord, og sable ned hans (for oss) mystiske virkelighetsoppfatning. Det er når man går tom for argumenter man benytter karakteristikker i stedet. Slubbert fortjener bedre. Ta ham på sak, jeg er sikker på at du har skyts nok!The Atl skrev:Så fordi du ikke liker de Amerikanske brudd på menneskerettigheter og sin egen grunnlov så har de ikke eksistert, mens Chávez er en diktator og dispot ene og alene fordi du mener det? Og derav er også hver tese du velger å proklamere (Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.) sann , selv om den ikke relaterer til virkeligheten - noe jeg har bevist.Slubbert skrev:Grunnlovsstridig er ingen relevant variabel ifm. Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.The Atl skrev:Bush sine Patriot Act en og to er derimot grunnlovsstridige, noe jeg ikke ser noen reaksjon fra ditt hold på. Eller hva med Nation Security Strategy, og Preventive (ikke preemptive) Strike doktrinene som går i mot FNs sikkerhetsråd og alle former for menneskerettskonvensjoner?
Patriot Act 1 og 2 er ikke holdbare. "Min" kandidat, Ron Paul, stemte mot dem begge, det gjorde ikke Demokratene. "Liberals want the government to be your Mommy. Conservatives want government to be your Daddy. Libertarians want it to treat you like an adult."
"Commerce with all nations, alliance with none, this should be our motto." - Thomas Jefferson
Å bruke mer tid på deg og dette er, som jeg visste det ville bli, en regressiv øvelse.
Ps. et hvert referendum må først gå gjennom kongressen, så en folkeavstemning - mer demokratisk en vårt juridiske teknokrati, eller hva?
Mvh
Les de siste sidene, merk deg hvor mange av innleggene til Slubbert som i hovedsak går på min person før jeg benytter meg av samme lave "diskusjonsform"; jeg innledet også holdningsskiftet med frasen "you've fuckin' asked for it", påfulgt av oppfordringer til å legge det på et annet spor. Jeg ønsker virkelig ikke denne typen diskusjoner, statisk og i absolutte termer. Se også hvor mange udokumenterte fraser han kommer med om Chávez "sin rolle som diktator" uten å bry seg om kontrainformasjonen som møter dem; skal en ikke kunne kalle en propagandist en propagandist?Honkey-Chateau skrev:Det ser ut til at du er en engasjert herremann, The Atl, Slubbert er i sannhet en utfordrende motdebattant, men gi ham heller kudos for det i stedet for å angripe personen og tillegge ham motiver og egenskaper. Du ser så absolutt ut til å besitte nok kunnskaper til å kunne debattere saklig og informativt med egne ord, og sable ned hans (for oss) mystiske virkelighetsoppfatning. Det er når man går tom for argumenter man benytter karakteristikker i stedet. Slubbert fortjener bedre. Ta ham på sak, jeg er sikker på at du har skyts nok!The Atl skrev:Så fordi du ikke liker de Amerikanske brudd på menneskerettigheter og sin egen grunnlov så har de ikke eksistert, mens Chávez er en diktator og dispot ene og alene fordi du mener det? Og derav er også hver tese du velger å proklamere (Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.) sann , selv om den ikke relaterer til virkeligheten - noe jeg har bevist.Slubbert skrev:Grunnlovsstridig er ingen relevant variabel ifm. Chávez. Som eier av kongressen kan han forandre grunnloven som han vil, det er nettopp dette han nå gjør.The Atl skrev:Bush sine Patriot Act en og to er derimot grunnlovsstridige, noe jeg ikke ser noen reaksjon fra ditt hold på. Eller hva med Nation Security Strategy, og Preventive (ikke preemptive) Strike doktrinene som går i mot FNs sikkerhetsråd og alle former for menneskerettskonvensjoner?
Å bruke mer tid på deg og dette er, som jeg visste det ville bli, en regressiv øvelse.
Ps. et hvert referendum må først gå gjennom kongressen, så en folkeavstemning - mer demokratisk en vårt juridiske teknokrati, eller hva?
Mvh
Honkey
Du kan begynne med National Security Strategy som ikke bare setter dem over sitt eget folk, men også internasjonal lov. Eller Patriot Act en og to som blant annet gir dem fullmakt til å fengsle folk i årevis foruten lov og dom osv. Listen kan bli forholdsvis lang over tiltak for å underminere de demokratiske prosser under mantraet "war on terror".realist skrev:Noen her som har den minste anelse om "fullmaktene" til Bush-administrasjonen??![]()
Som sagt: At du ikke evner å se deg selv i samme machiavelliske lys - er en underfundighet. At du betrakter Znet og Chomsky som nøytrale kommentatorer og ikke propagandister med egen agenda - er en kuriositet. At du anser deg selv som politisk balansert og pragmatisk - er en latterlighet.The Atl skrev:skal en ikke kunne kalle en propagandist en propagandist?
Du bestemmer selv hvordan du bruker din tid.Å bruke mer tid på deg og dette er, som jeg visste det ville bli, en regressiv øvelse.
Kjære deg, det er to faktafeil i overskriften alene. Som sagt jobber jeg med en oppgave om den "bolivarske revolusjon" og kjenner til hvordan et "referendum" får gjennomslag. Premissene overskriften setter er sludder. Noe jeg også har påvist med ymse kildehenvisninger. Som du har valgt å overse ad infinitum, for heller å utbasunere flere - i beste fall - halvsannheter, hvorpå du også avviser enhver kritikk.Slubbert skrev:Som sagt: At du ikke evner å se deg selv i samme machiavelliske lys er en underfundighet. At du betrakter Znet og Chomsky som nøytrale kommentatorer og ikke propagandister med egen agenda, er en kuriositet. At du anser deg selv som politisk balansert og pragmatisk er en latterlighet.The Atl skrev:skal en ikke kunne kalle en propagandist en propagandist?
Du bestemmer selv hvordan du bruker din tid.Å bruke mer tid på deg og dette er, som jeg visste det ville bli, en regressiv øvelse.
Har heller aldri påstått å være objektiv da det er et begrep som innebærer fullkommenhet, historikerene Michael Parenti og Howard Zinn har noen gode formuleringer vedrørende myten om objektivitet politisk såvel som historisk. Jeg har klart et bestemt perspektiv, det forsøker jeg ikke å benekte.Slubbert skrev:Som sagt: At du ikke evner å se deg selv i samme machiavelliske lys - er en underfundighet. At du betrakter Znet og Chomsky som nøytrale kommentatorer og ikke propagandister med egen agenda - er en kuriositet. At du anser deg selv som politisk balansert og pragmatisk - er en latterlighet.
Har du noensinne tillagt USA noen egenskaper utover de rendyrket negative, de konspiratoriske og de undertrykkende? Du kaller det "konformitetens høyborg", når realiteten er at det er (subjektivt) det land i verden med mest mangfoldig og fri ytring. Selv din Gud Chomsky innrømmer dette (Sitat: "In the US, freedom of speech is protected to an extent that I think is unheard of in any other country.") og kaller USA (sitat igjen) "the nation in the world with the greatest civil liberties". Du maler et bilde som hvis korrekt ville medført din egen forsvinning fra jordens overflate for lenge siden.The Atl skrev:Du har også kalt meg en løgner, uten å ville påpeke hvor jeg har begått en løgn, utover å benekte at USA kan ha hensikter og begå handlinger utover det filantropiske, basert i deres evne til maktmisbruk (sic).
Jeg har da tidligere henvist til tallrike linker og undersøkelser som dokumenterer at;Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv.
Jeg blir også tidvis oppgitt. Oppgitt over den narcissistiske selvrettferdighet til de som påberoper seg "solidaritet", men i realiteten kun lar seg engasjere i situasjoner som kan utnyttes i egen politiske agenda. Som sagt er det forkastelig når folk sitter trygt i rike land og utnytter mennesker i krig for å fremme sin egne politiske agenda. Og enda mer forkastelig er det hvordan de samme lukker øynene for minst like store overgrep som de ikke kan utnytte i sin egne politiske agenda.Dette oppsummerer det hele fra min side, så også min frustrasjon og oppgitthet.
Av nødvendighet, ikke av ønske, har diskusjonen polarisert seg - ja. Noe jeg synes er trist for en potensielt interessant diskusjon, nemlig den bolivarske revolusjon.Back_Door skrev:Slubbert + The Atl er sant :-*
Eller var det: Sort + hvitt er lik grått..?
The Atl skrev:Meget god beskrivelse!Slubbert skrev:Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv. At perspektivet ditt i seg selv er så overlegent at fakta blir sekundært, og derav ikke nødvendig å forholde seg til.
Og en slik debatt, den blir jævlig irriterende.
Mvh
Du har en engels tålmodighet Atle!
Historien vil vise hvem som har rett. Basert på erfaring i følge tidligere tiders hendelser har jeg en begrunnet mistanke om hvem - - - ! Når den tid kommer skal det være meg en fornøyelse å konfrontere rette vedkommende med de standpunktene som ble inntatt anno 2007.The Atl skrev:Ser ingen vits i å "diskutere" med deg, da det er ensidig propaganda uten at du i det hele tatt enser enhver motsetning til din neoliberale bibel og dets ymse propagandakanaler dog de har vært mange til nå. Er ikke du en nydelig en?
Mvh
Hva legger du i begrepet faktisitet? Hvordan kan du i tilfelle påvise dette?The Atl skrev:Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv.Mvh
At påstandene han legger til grunn for videre diskusjon ikke korrelerer med virkeligheten, ergo at de er substansløse og pr definisjon propaganda; Chavez hverken har eller kan utvide egne fullmakter, eller grunnloven, tvert i mot, grunnlovsendringer må gjennom en langt mer demokratisk prosess i Venezuela en noen vestlige representantdemokratier.libra skrev:Hva legger du i begrepet faktisitet? Hvordan kan du i tilfelle påvise dette?The Atl skrev:Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv.Mvh
Kan du da på en overbevisende måte - for en ikke-informert - substansiere at dine påstander korrelerer med virkeligheten i motsetning til andre debattanter? Hvori ligger grunnlaget for din faktisitet?The Atl skrev:At påstandene han legger til grunn for videre diskusjon ikke korrelerer med virkeligheten, ergo at de er substansløse og pr definisjon propaganda;libra skrev:Hva legger du i begrepet faktisitet? Hvordan kan du i tilfelle påvise dette?The Atl skrev:Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv.Mvh
Dette burde strengt tatt ikke være nødvendig da jeg allerede føler jeg har gjentatt meg selv i det uendelige.libra skrev:Kan du da på en overbevisende måte - for en ikke-informert - substansiere at dine påstander korrelerer med virkeligheten i motsetning til andre debattanter? Hvori ligger grunnlaget for din faktisitet?The Atl skrev:At påstandene han legger til grunn for videre diskusjon ikke korrelerer med virkeligheten, ergo at de er substansløse og pr definisjon propaganda;libra skrev:Hva legger du i begrepet faktisitet? Hvordan kan du i tilfelle påvise dette?The Atl skrev:Problemet ligger i at du ikke føler at faktisitet er et krav til dine argumenter for ditt gitte perspektiv.Mvh
Gjest skrev:Meget god beskrivelse!
Du har en engels tålmodighet Atle!
Det høres kanskje dumt ut, men jeg setter pris på at noen hører på hva jeg sier og uttrykker det, det virket fryktelig tungt en periode. Jeg er fullt for en kritisk holdning til Chávez, men diskusjonen er uteværende så lenge den er redusert til falske truismer om marxister og diktatorer, hvorav Chávez ikke er noen av delene.Parelius skrev:Frustrasjoner til tross (Atle), så har min uvitenhet om dette blitt mindre på basis av det du har lagt frem. Fånyttes er det ikke.
Det morsomste med deg er at du etter all sannsynlighet er Slubbert. Du registrerte deg i dag en time etter at Slubbert forsvant fra tråden, du har fire poster hvorav alle befinner seg i denne tråden, følgelig er samtlige sterkt kritiske mot meg og insinuerer at Slubbert kanskje har rett likevel. I tillegg kommer at du kaller du deg Libra, samt Løkkens forhistorie med aliaser.libra skrev:Vel, den som lever får se.
Ellers er vel ikke "faktisitet" det samme som å spa opp endeløse utlegninger og sitater som støtter ens forutinntatte syn, noe som ofte skjer i debatter som dette.
Utgangspunktet for tråden var muligens det som var skrevet her, eller også muligens her.
Er det refererte ensidig, eller kan en kjenne lusa på gangen?
Det handler ikke om noen syn, men om de faktiske prosedyrene og innholdet i det forutstående referendum. Og nettopp på disse konkrete punkter er "Slubberts" påstander blatante løgner eller i beste fall manipulasjoner av fakta.libra skrev:Vel, den som lever får se.
Ellers er vel ikke "faktisitet" det samme som å spa opp endeløse utlegninger og sitater som støtter ens forutinntatte syn, noe som ofte skjer i debatter som dette.
Det finnes da knapt noen opposisjon. Chávez-tilhengere har fullt hegemoni i både kongress, presse og domstoler.The Atl skrev:Enhver forandring av grunnloven må opp til et referendrum, en prosess som tilsier at forslaget først må godkjennes av kongressen (en kongress med folkevalgte fra de representative partier, også opposisjonelle)
Skal dette være en form av argumentasjon mot Venezuela, Chávez og demokratiske retter i Sør-Amerika? Å peke mot en artikkel som sier at friheten i Europa er under press, kan neppe sies å være et vektig innlegg i denne tråden.Slubbert skrev:
Merkelig, har du samme etternavn som Slubbert, eller har du lånt en e-postadresse med samme etternavn ? ;Dlibra skrev:Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, men jeg er definitivt ikke Slubbert selv om jeg av og til kjenner meg som en.
Tøys.Pink_Panther skrev:Merkelig, har du samme etternavn som Slubbert, eller har du lånt en e-postadresse med samme etternavn ? ;Dlibra skrev:Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, men jeg er definitivt ikke Slubbert selv om jeg av og til kjenner meg som en.
Å ?oddgeir skrev:Tøys.Pink_Panther skrev:Merkelig, har du samme etternavn som Slubbert, eller har du lånt en e-postadresse med samme etternavn ? ;Dlibra skrev:Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, men jeg er definitivt ikke Slubbert selv om jeg av og til kjenner meg som en.
Det ser ut for at herr Løkken gjennomgår en identitetskrise.Pink_Panther skrev:Merkelig, har du samme etternavn som Slubbert, eller har du lånt en e-postadresse med samme etternavn ? ;Dlibra skrev:Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, men jeg er definitivt ikke Slubbert selv om jeg av og til kjenner meg som en.