Chapter Audio, s "venner"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Casle skrev:
    ;D
    Vel, jeg har akkurat lagt merke til forskjell mellom to digital kabler (noe jeg aldri har trodd på) så jeg er kanskje klar for hifi asylet... ;)
    Om den har 200 watt vet jeg ikke, men den kom fra England på fredag og har det nye designet. Skal sjekke opp det med watt'ene, men den har ihvertfall mer enn nok watt til å sparke igang mine Peak Consult Princess System høyttalere så da holder det for meg, det hadde forsåvidt den gamle også med sine... var det 130 watt?

    /C


    f skrev:
    Når det ikke er forskjeller på kabler, så kan det vel ikke være noen store forskjeller på forsterkere heller?

    Det er vel den nye 200 W. du sikter til?
    Har spilt på den "nye" i ca 500 timer, byttet tilbake til den gamle og tilbake osv.
    Hos meg heller det mot å beholde den gamle, syntes den gir noe mer detaljert lydbilde, men dette er vanskelig.
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Ja, som med all hifi så handler det jo om match med annet utstyr og rommet...
    :)

    /C
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Ja det er helt riktig og viktig ;)
    Det hjelper nok å få ut noen pappesker med baderomsmøbler og et badekar ut av stua, skjer i dag :p
    Så nå skal det tunes optimalt neste uke så får se hva det blir :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke fått med meg at det har kommet en ny versjon. Noen som har noen tekniske detaljer mm. ?

    Hilsen Bjørn
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Type eller versjon, men den skal vist være ny og på 200 watt.
    Legger ved bilde av ny og gml ;D
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Jfr. de tekniske data er den til høyre på 2x130w i 8Ohm, 2x260w i 4 Ohm RMS begge kanaler i kontinuerlig drift. Uansett, er det sikkert en "understatement" fra Chapters side.
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Den er helt fantastisk bra ;D
    Skal ha lyttekveld (det kommer 6-7 stk) til uka, blir spennende hva de andre mener om hvem som er best av de to.
     

    vih

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2002
    Innlegg
    69
    Antall liker
    5
    Sted
    Slemmestad
    Hei.

    Er det noen som har fått hørt på Chapter Couplet mk2 ?
    Er spent på førsteintrykket. :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Noen som kan svare på hvorfor Hi-FI Choice har fjernet Chapter Precise fra buyers bible?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Send dem en e-post.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Takk for veldig nyttig info, artig å få vite hva som kommer, så en har noe å sikle etter :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Aha. Ja der ser jeg masse power...
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Som nevnt tidligere vurderer jeg et comeback. Er det noen som har hørt og kan beskrive hvordan - om det har vært noen - utviklingen av lyden av Chapter har vært siden de første Model Two til dagens modeller? Jeg er mest interessert i Précis, og da forrige model. (Dersom noen har en slik de skal selge så må de gjerne ta kontakt.)
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Lyden har endret seg noe siden Two+, som jeg har hatt hjemme en stund. Endringen til Couplet (som tok over for Two+) var for meg at lyden ble strammere og mer gjennomsiktig. Men Precis (og visstnok den helt nye Couplet 200S) er enda strammere i lyden. Og jeg synes de er mer gjennomsiktige og både strekker seg lenger oppover og lenger nedover.

    Letteste er jo å snakke med André på Hifihuset og spørre om han har Precis du kan låne. Han har jo en av de nye som demo, og det kan hende han fortsatt har en av den gamle typen. Ihvertfall så leverte jeg tilbake den gamle jeg har hatt mens jeg har ventet på den nye for ca. to uker siden...)
    Da får du hørt selv... :D

    /C



    Kim skrev:
    Som nevnt tidligere vurderer jeg et comeback. Er det noen som har hørt og kan beskrive hvordan - om det har vært noen - utviklingen av lyden av Chapter har vært siden de første Model Two til dagens modeller? Jeg er mest interessert i Précis, og da forrige model. (Dersom noen har en slik de skal selge så må de gjerne ta kontakt.)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.924
    Antall liker
    26.902
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    "sitat fra casle"
    Så må jeg skrive litt om den nye Précis'en...
    Jeg har hatt den gamle utgaven hjemme i lengre tid og det er pinadø noe av det heftigste. Men etter å ha hørt litt på den nye så er jeg enda mer imponert, den har en litt annen klang men den er enda mer gjennomsiktig enn det gamle...
    For å illustrere gjennomsiktigheten kan jeg gi et eksempel, jeg har to dac'er hjemme akkurat nå. en til ca. 13000,- og en til ca. 30000,-. Med den gamle var dac'en til 13k OK, ikke helt i nærheten til den til 30k men med mangler jeg kanskje kunne levd med. På den nye faller dac'en til 13k igjennom, og dette er en dac som spiller vesentlig bedre enn f.eks Electrocompaniet sin dac som jeg tidligere har eid.

    Den nye virker som den både går høyere oppover i frekvens og strekker seg enda lengre ned, og er like detaljert gjennom hele frekvensspekteret. Det rare er at jeg har tidligere trodd at den gamle hadde spikerrett frekvenskurve, men når jeg nå har hatt muligheten til å bytte mellom den gamle og den nye så tror jeg den gamle ikke er så lineær som jeg har trodd. Uten at jeg har målt noe som helst så tror jeg den har en liten dip i øvre mellomtone, det bidrar til at den høres utrolig behagelig ut og aldri blir hard uansett hvor høyt du spiller eller hva du spiller. Rett og slett en fantastisk musikkformidler, hvis dette høres lokkende ut så løp å kjøp mens den gamle er å få tak i. Jeg hadde personlig fint levd med den gamle Précis.

    Den nye tror jeg er mer lineær, det gjør at den blir litt mer kilen for match med høyttalere men potensialet er enda større når du finner en match. Men der jeg hører forskjellen best er som nevnt tidligere helt øverst og nederst i frekvens, den nye spiller merkbart bedre helt der oppe i frekvens og enda dypere og med mer detaljert bass enn den gamle.


    Hei Casle.
    Den beskrivelsen du gjør mellan mkl/mkll syns jeg er helt riktig, opplevde det samme hjemme her
    når jeg idag/kvell har spillt på en demo mod av mkll,først reargerte jeg kanske på att den spilte
    så mere linjært ænn det jag var vant vid från mkl, men ju lengre jeg spillte desto mer oppdaga jeg
    hur mye mere gjenomsiktighet/luftighet, topp,botten drag det var,syns nesten den får mkl att fremstå
    som grå/innstengd litt overdrivet.
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Hei og helt enig.
    Har hatt begge i hus siden i høst og byttet i mellom begge, teste med flere lånte CD Spillere og syntes den nye er best når kilden er meget bra.
    Med min CD Spiller (G08.02) syntes jeg at den gamle er best ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.924
    Antall liker
    26.902
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei
    Fint vi kom frem til samme slutsats om v2, denne
    syns jeg spiller så mye bedre genom alle registrer
    sammen med min G08.01.
    En Analysis plus silver oval xlr utgjør en glimrande
    match som signal kabel.
    Prøvde og spørre i Meridian tråden om vad som er
    gjort i den nye G08, fikk dessverrre ikke noe svar
    kanske du kan si noe, mosm?
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Hei, det er vel best at jeg svarer i Meridian tråden, så det ikke blir sure miner her :D
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Hei! er det noen som har fått brukermanual for v2.
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Jeg har blitt lovd å få den.Synes den bør være med den gangen jeg eventuelt skal selge.Kunne tenke meg at noen av oss kunne ha lyttekveld hos hverandre . Oppsettet mitt fungerer bra.Er litt nysgjerrig på hvordan andre oppsett låter.Hvis noen andre er interesert så gi beskjed.
     

    flinkjente

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    relløm skrev:
    Jeg har blitt lovd å få den.Synes den bør være med den gangen jeg eventuelt skal selge.Kunne tenke meg at noen av oss kunne ha lyttekveld hos hverandre . Oppsettet mitt fungerer bra.Er litt nysgjerrig på hvordan andre oppsett låter.Hvis noen andre er interesert så gi beskjed.


    Mener den kan lastes ned fra Chapter sin hjemmeside!

    Der ligger i hvert fall V.1
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Er det noen flere her inne som har kjøpt/testet de nye Chapter Audio produktene?

    Hvem har kjøpt de nye høytaler/signalkablene, og hvordan låter de?
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Jeg har hatt reference høyttalerkabler og signalkabler hjemme. Signalkablene ver gode, men høyttalerkablene var rå!
    Glatt de beste høyttalerkabler jeg har hatt i hus... hadde de bare ikke vært så innmari dyre!
    ;)

    /C
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    f skrev:
    Har www.ojco.se sluttet med chapter produkter?


    De har noen produkter igjen, men skal ikke føre Chapter videre? For et tap for
    svenskene!

    De har jo gjort det så bra i OL, så det gjør kanskje ingen ting?
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Test av den "nye" Chapter Precise i nyeste Lyd og Bilde...Værsegod 8)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Stusset litt når jeg leste i brukermanualen til Precis mk2. 150w!?

    Ser også at i testen i siste LYD & BILDE(okt) står det 150w. Har altid trodd og levd med at den er på 200w. HIFI huset har ment at denne er på 200w.
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Jeg kjøpte versjon 2 for et år siden,i følge Andre skulle den være på 2 x 200 og prisen skulle også være litt høyere.Kan den ha blitt forandret i forhold til de første utgavene.
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Det står rare ting i brukrmanualen ser ut til at de stort sett har brukt en gamle manualen og endret bilde og litt i teksten...
    Men testen var brukbar den... stort sett de beste skussmål jeg har sett for en integrert forsterker noen gang i L&B.

    Og akkurat så bra er den jo, flott å se at det er flere som får oppleve akkurat hvor sinnsykt gode greier dette er!

    /C
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Hei testet begge i lang tid og merket ikke så mye til de ekstra 70 Wattene på den nye. Mulig det er istedet er 20W?
     

    luthic

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei,

    Er det noen som har noe info / mening om hvordan 400S vil bli i forhold det som har vært tidligere ?
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Noen som vet om noen nyheter i 2009?
    Mvh
    mosm
     

    flinkjente

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Em musikk skribent i Lyd og Bilde har allerede problemer med sin Chapter Audio Precis MK II, og det etter kun et par mnd.?

    Har aldri hatt noen problemer med MK I, men i bruker manualene til MK II står det at forsterkeren ikke skal stå på hele tiden. Har fått beskjed om at forsterkeren helst skal stå på hele tiden, så her må visse forandringer ha kommet!

    Forøvrig så er man forsatt meget godt fornøyd med produktet, men har begynt å slå den av når den ikke skal benyttes i løpet (over) ca. 4 dager.

    Mangler forsatt Chapter sine nye høytaler kabler, men de kommer vel i løpet av 2009?
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    f skrev:
    Em musikk skribent i Lyd og Bilde har allerede problemer med sin Chapter Audio Precis MK II, og det etter kun et par mnd.?

    Har aldri hatt noen problemer med MK I, men i bruker manualene til MK II står det at forsterkeren ikke skal stå på hele tiden. Har fått beskjed om at forsterkeren helst skal stå på hele tiden, så her må visse forandringer ha kommet!

    Forøvrig så er man forsatt meget godt fornøyd med produktet, men har begynt å slå den av når den ikke skal benyttes i løpet (over) ca. 4 dager.

    Mangler forsatt Chapter sine nye høytaler kabler, men de kommer vel i løpet av 2009?
    Hmmm.. Det begynner visst å bli noen Chapter reparasjoner! Det litt betenkelige er vel at i mens Chapteren er på rep, får kjøper tilgang til å låne annet utstyr så lenge, noe som fører til at de ikke vil ha tilbake Chapteren men beholde utlåns utstyret!
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Problemer med versjon 2.

    Har aldri hatt noe problem, har brukt den nesten hver dag i to år.
    Hva slags problemer har det hvert med den.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn