CD spillerens venner :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Husker ikke om jeg har vist denne men det var Sonys toppmodell i 1985, har nyere sonyspillere men det er noe eget med kvalitetsfølelsen på denne :)

    DSC_1432.JPG

    Beklager støvet
    DSC_0994.JPG

    Strømforsyning sitter på utsiden, egen til cd-drevet :)

    DSC_0925.JPG
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Ligger en 13kg x555es på finn nå om noen er ute etter en god gammel Sony
    2923289-65511469-sony-cdp-x555es-cd-player-one-owner-es-high-end-unit.jpg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Min første CDP var en forferdelig JVC, men nr 2 var en Denon DCD 1500. God spiller 👍

    M
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Og nå- i lys av endringene i budsjettanlegget- kan det hende jeg selger min strøkne NAD 514…😎
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    TT: Den er akkurat like strøken nå som da jeg kjøpte den av deg😊 Det er ikke bestemt ennå..den går ikke lavt, for å si det sånn. Selges den, står prisen til dens kvalitet og prestasjoner. Tross alt er dette NADs siste virkelig gode CD..og jeg gir ikke lett slipp på den..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bestemt. NAD 514 skal være gave…som del av et system der standard PMC DB1 Mk1 skal være oversettere😊. Spørs bare nå å finne den forsterkeren rundt fem tusen som er dem verdig. En ting veit jeg..den forsterkeren er enten britisk eller nordisk❤ Ellers ryker også snart min svært musikalske Denon RCD-M38 ut- men forblir i tjeneste innen familien.

    Du er ikke akkurat kjent for å holde lenge på komponentene, 666, men vi kan jo håpe, da..
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: 666

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Hvor stor forskjell er det egentlig på spillere i budsjettklassen og oppover nå? Vurderer enten spiller eller transport med display og bedre betjening enn 4K spilleren jeg har.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    tag mclaren cdplayer.jpg


    Arvet denne fra en kompis. TagMcLaren cdt 20r. Philips sitt beste drev i denne, cdm 9 pro. Dette er kun et drev.

    I tillegg eier jeg en Esoteric X03se sacd. Så jeg er godt skodd framover.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Haavard: Flere likhetstrekK med min, den TAGen..👍 Selv skulle jeg også gjerne hatt hånd om en Rega Isis..uten rør.

    Denonen nevnt herover har kommet til sitt nye sted. Leverte forrige lørdag.
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Haavard: Flere likhetstrekK med min, den TAGen..👍 Selv skulle jeg også gjerne hatt hånd om en Rega Isis..uten rør.

    Denonen nevnt herover har kommet til sitt nye sted. Leverte forrige lørdag.
    Har Rega Isis rør? Kunne ikke lese det om den?
    Hva har du som ligner min? Naim sin cd spiller bruker samme drev vet jeg. Micromega også.

    Jeg bruker mine cd spiller først og fremst som drivverk. Men YBA skal testes som cd spiller også. HAr testet Esoteric som cd spiller også, og kan vel si den spiller veentlig annerledes enn min Veridian dac.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ser at Isis har USB-inngang for tilkobling til PC/Mac, men ingen optisk eller koaksial inngang. Det er litt merkelig. Den langt rimeligere Saturn-spilleren har det.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har på ingen måte sett nødvendighet i å bytte ut mine Meridian 508´r (tidligere nevnt i tråden), men begge har nå vært til service og bl.a fått montert inn nye lasere:

    IMG_2783 (1).JPG

    .20 øverst og .24 nederst.
    Så, da håper jeg de er rustet for å "levere" en stund til :) .

    Kan kort samtidig nevne at jeg fikk min første CD-spiller i 1985. Det var en Teac PD-300:
    Teac PD-300.JPG

    Den hadde jeg i omtrent 10 år, men fant jo etterhvert ut (testing mot ulike dyrere spillere) at det var mulig å få ut noe bedre lyd fra CD platene enn fra denne.
    Da ble det først en Meridian 506.18 som etter en tid ble byttet ut med 508.24, og etterhvert kjøpte jeg også 508.20´n.

    Har også en billig Pioneer (midi size) PD-P01 stående, og en B&O CD X, som jo egentlig en Philips CD 104 i B&O innpakning. Den har dermed dual mono Dac´n TDA 1540. En yndet sak for modifisering:

    IMG_2801 (2).JPG
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Haavard: Rega Valve Isis har to av dem. Men standard Isis er rørfri.. Imo verdens råeste CD. Og alt av Audiolab/TAG bygger på samme grunndesign. 6000 transport er dog veldig enkel innvendig.
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har kjøpt meg ny CD-spiller! Og det er en del år siden sist jeg gjorde det. Det er artig å oppleve at utviklingen på området ikke har stoppet opp. CD-plattformen er slett ikke død! Jeg har i den senere tid oppgradert forsterkeriet mitt, og da må jo kilden henge med. Etter en overbevisende demo hos Mala Audio falt valget på Esoteric K-05Xs SACD. Og du hildrande du for en spiller! Stor stas i heimen. Min gamle arbeidshest Sony XA5400ES står nå i anlegg nr 2.

    Esoteric-K05Xs.jpg


    Mvh Salty
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220513_115442.jpg

    Første av flere spillere som er på vei inn. Skal finne meg en ok cd spiller så har kjøpt et par tre stykker som kommer etterhvert.
    Tung stilig sak det her, så får vi se om den blir stående eller om den skal få reise.. Håper bare rørene i den er ok. Kobler opp i kveld tenker jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn