Jolida er eiet av en amerikaner ved navn Michael Allen, og de har forretningsadresse i Maryland. Sånn sett kan det sikkert forsvares at de er "amerikanske", men så langt jeg har forstått det foregår all utvikling og produksjon i Kina. Jolida påstår at alt blir sendt til Maryland for "final assembley", noe jeg har veldig vanskelig for å tro siden produktene er tilgjengelig i kinesiske nettbutikker (på lik linje med andre kinesiske merker) Har selv hørt, sett og tatt på en forforsterker sendt direkte fra kina, og esken var merket med "Jolida, Maryland, USA" eller noe sånt. Tviler på at den har blitt sendt frem og tilbake over Stillehavet for så å ta turen nordover til oss, for å si det sånn ;-)
Men forretningsmessig ER det et amerikansk selskap, og de har ansatte i USA, selv om det sannsynligvis ikke er så fryktelig mange ingeniører i akkurat DEN avdelingen.
Dette er bare min oppfattelse, fullt mulig at det er jeg som har missforstått et og annet.
Michael Allen er CEO,JoLida Inc, USA. Fritt oversatt: Adm. Direktør på norsk.
All utvikling foregår i USA.
JoLida Inc, USA eier sin egen fabrikk i Kina hvor det er 2 produksjonslinjer. En beregnet for det kinesiske markedet, og en for det europeiske og amerikanske. Produksjonslinjen for Kina blir ferdigprodusert i Kina. Produksjonslinjen for Europa/USA blir ferdigprodusert i USA, bl.a blir trafoer,powersupply, oppgraderingskomponenter osv samt benking,testing og pakking foretatt i USA.
Om du har fått en vare fra Kina, som er merket Made in USA, er enten dette et brukt produkt, eller en piratkopi.
Ja, produktene som blir sendt ut på det kinesiske markedet ER billige i forhold til de produktene som blir produsert for det europeiske og amerikanske markedet.
Dette fordi produkter ment for det kinesiske markedet er bygd opp av de billigste komponenter mulig da folk flest i Kina ikke har råd til å kjøpe det egentlige/originale JoLida produktet.
Disse produktene er også merket Made For Sale in China Only.
Når det gjelder priser på originale JoLida produkter har vi, samt våre forhandlere, de laveste priser i Skandinavia. Danmark har vi derimot ikke råderett over.
Har man andre spørsmål eller er usikker på noe vedrørende JoLida produkter, så er det jo bare å ta kontakt via telefon eller email.
Er det noe vi ikke har svar på der og da, innhenter vi informasjon fra JoLida Inc, USA.
Mvh
Hifi Stasjonen