CD-spiller

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Antall liker
0
man trenger ikke være professor for å leke lego å putte sammen en grei cdspiller.
det finnes ingen grunn i havet til at "skandinavisk" design skal låte bedre enn spillere fra kina!
og de jeg har hørt gir veldig god valuta

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Takker for det. Men jeg vil bare påpeke at Jolida er like kinesisk
som Hegel. Amerikansk som skrus sammen i Kina. Dette er en spiller
jeg er veldig fornøyd med, og den kommer nok til å være lenge
i min eie.

K

kiwi

Gjest
Grattis med ny spiller :) hva ligger prisen på den spilleren?
Mvh: Espen
i min eie.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
i min eie.
Jolida er blodkinesisk selv om de som selger dem, enten det er i Norge eller USA, gjerne vil at du skal tro noe annet.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Det må du forklare meg jetman. Da har jeg tydeligvis misforstått
et eller annet.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det må du forklare meg jetman. Da har jeg tydeligvis misforstått
et eller annet.
Jolida er eiet av en amerikaner ved navn Michael Allen, og de har forretningsadresse i Maryland. Sånn sett kan det sikkert forsvares at de er "amerikanske", men så langt jeg har forstått det foregår all utvikling og produksjon i Kina. Jolida påstår at alt blir sendt til Maryland for "final assembley", noe jeg har veldig vanskelig for å tro siden produktene er tilgjengelig i kinesiske nettbutikker (på lik linje med andre kinesiske merker) Har selv hørt, sett og tatt på en forforsterker sendt direkte fra kina, og esken var merket med "Jolida, Maryland, USA" eller noe sånt. Tviler på at den har blitt sendt frem og tilbake over Stillehavet for så å ta turen nordover til oss, for å si det sånn ;-)

Men forretningsmessig ER det et amerikansk selskap, og de har ansatte i USA, selv om det sannsynligvis ikke er så fryktelig mange ingeniører i akkurat DEN avdelingen.

Dette er bare min oppfattelse, fullt mulig at det er jeg som har missforstått et og annet.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Nei jeg kan ikke se at du har misforstått noe. Det er faktisk
sånn jeg oppfatter det også. Men det er et amerikansk
merke mener jeg. Akkurat som Hegel er norsk, produseres
i Kina. Klipsch er amerikansk, produseres også i Kina.
Det er vel kanskje ikke så mange produkter fra høykostland
som blir produsert i opprinnelseslandet ?
Husker NAD sin platespiller, den ble produsert i Tsjekkoslovakia.
Forøvrig ser jeg at det selges en del Jolida på bl.a. NySound
som ikke er å finne i katalogen til Jolida. Det har jeg lurt litt
på hva er.

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Antall liker
0
Jolida er eiet av en amerikaner ved navn Michael Allen, og de har forretningsadresse i Maryland. Sånn sett kan det sikkert forsvares at de er "amerikanske", men så langt jeg har forstått det foregår all utvikling og produksjon i Kina. Jolida påstår at alt blir sendt til Maryland for "final assembley", noe jeg har veldig vanskelig for å tro siden produktene er tilgjengelig i kinesiske nettbutikker (på lik linje med andre kinesiske merker) Har selv hørt, sett og tatt på  en forforsterker sendt direkte fra kina, og esken var merket med "Jolida, Maryland, USA" eller noe sånt. Tviler på at den har blitt sendt frem og tilbake over Stillehavet for så å ta turen nordover til oss, for å si det sånn ;-)

Men forretningsmessig ER det et amerikansk selskap, og de har ansatte i USA, selv om det sannsynligvis ikke er så fryktelig mange ingeniører i akkurat DEN avdelingen.

Dette er bare min oppfattelse, fullt mulig at det er jeg som har missforstått et og annet.
Michael Allen er CEO,JoLida Inc, USA. Fritt oversatt: Adm. Direktør på norsk.

All utvikling foregår i USA.
JoLida Inc, USA eier sin egen fabrikk i Kina hvor det er 2 produksjonslinjer. En beregnet for det kinesiske markedet, og en for det europeiske og amerikanske. Produksjonslinjen for Kina blir ferdigprodusert i Kina. Produksjonslinjen for Europa/USA blir ferdigprodusert i USA, bl.a blir trafoer,powersupply, oppgraderingskomponenter osv samt benking,testing og pakking foretatt i USA.

Om du har fått en vare fra Kina, som er merket Made in USA, er enten dette et brukt produkt, eller en piratkopi.
Ja, produktene som blir sendt ut på det kinesiske markedet ER billige i forhold til de produktene som blir produsert for det europeiske og amerikanske markedet.
Dette fordi produkter ment for det kinesiske markedet er bygd opp av de billigste komponenter mulig da folk flest i Kina ikke har råd til å kjøpe det egentlige/originale JoLida produktet.
Disse produktene er også merket Made For Sale in China Only.
Når det gjelder priser på originale JoLida produkter har vi, samt våre forhandlere, de laveste priser i Skandinavia. Danmark har vi derimot ikke råderett over.

Har man andre spørsmål eller er usikker på noe vedrørende JoLida produkter, så er det jo bare å ta kontakt via telefon eller email.
Er det noe vi ikke har svar på der og da, innhenter vi informasjon fra JoLida Inc, USA.

Mvh
Hifi Stasjonen

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Antall liker
0

Forøvrig ser jeg at det selges en del Jolida på bl.a. NySound
som ikke er å finne i katalogen til Jolida. Det har jeg lurt litt
på hva er.
"S" versjoner er ment for det kinesiske markedet,. Derfor finnes de ikke i katalogen til JoLida. Noen av disse "S" versjonene som selges på NYsound ble sluttprodusert for det kinesiske markedet for flere år siden.

Mvh
Hifi Stasjonen

S

so

Gjest
"S" versjoner er ment for det kinesiske markedet,. Derfor finnes de ikke i katalogen til JoLida. Noen av disse "S" versjonene som selges på NYsound ble sluttprodusert for det kinesiske markedet for flere år siden.

Mvh
Hifi Stasjonen
Det vil mao si at de som har kjøpt Kinaprodukter fra Nysound lurer seg sjøl ved å tro at dette er likt "originalen"?

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Michael Allen er CEO,JoLida Inc, USA. Fritt oversatt: Adm. Direktør på norsk.

All utvikling foregår i USA.
JoLida Inc, USA eier sin egen fabrikk i Kina hvor det er 2 produksjonslinjer. En beregnet for det kinesiske markedet, og en for det europeiske og amerikanske. Produksjonslinjen for Kina blir ferdigprodusert i Kina. Produksjonslinjen for Europa/USA blir ferdigprodusert i USA, bl.a blir trafoer,powersupply, oppgraderingskomponenter osv samt benking,testing og pakking foretatt i USA.

Om du har fått en vare fra Kina, som er merket Made in USA, er enten dette et brukt produkt, eller en piratkopi.
Ja, produktene som blir sendt ut på det kinesiske markedet ER billige i forhold til de produktene som blir produsert for det europeiske og amerikanske markedet.
Dette fordi produkter ment for det kinesiske markedet er bygd opp av de billigste komponenter mulig da folk flest i Kina ikke har råd til å kjøpe det egentlige/originale JoLida produktet.
Disse produktene er også merket Made For Sale in China Only.
Når det gjelder priser på originale JoLida produkter har vi, samt våre forhandlere, de laveste priser i Skandinavia. Danmark har vi derimot ikke råderett over.

Har man andre spørsmål eller er usikker på noe vedrørende JoLida produkter, så er det jo bare å ta kontakt via telefon eller email.
Er det noe vi ikke har svar på der og da, innhenter vi informasjon fra JoLida Inc, USA.

Mvh
Hifi Stasjonen
Ok. Takker for oppklaringen, Jolida er nok betydelig mindre "blodkinesisk" enn jeg har hatt inntrykk av.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Grei avklaring. Det er en veldig bra spiller etter min oppfatning
ihvertfall. Bra lyd for ikke alt for mye penger. Hadde vært gøy hvis
Fidelity hadde kjørt test på den. Hva sier du Rognlien ? Kunne det
vært noe ?

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Antall liker
0
Det vil mao si at de som har kjøpt Kinaprodukter fra Nysound lurer seg sjøl ved å tro at dette er likt "originalen"?
Når det gjelder JoLida produkter : Ja.

Mvh
Hifi Stasjonen

Topp Bunn