U
|
Ingen ProAc jeg har hørt har denne omvendte hengekøyen, ihvertfall ikke Response-serien...Slik jeg har forstått det er Proac tunet til ARC.
Den har en omvendt hengekøye i mellomtonen, dvs den trenger litt ekstra her.
Har du noen konkrete tips til rørforsterker?
Jeg får sikkert noen tips hos Lyric i morgen. Er Cary sine gode?
Folk henger seg så jævlig opp i pris... bare det er høyt prisa, så er det bra...
Dette er IKKE alltid hånd i hanske, herregud å mye dyr hi end vi har testa som skal være så bra...
Men for det meste står vel prisen noegenlunde i forhold til kvalitet. Men jeg har hørt meget dyr elektronikk som ikke forbedrer lyden nok til at prisen kan forsvares. Jeg tror nok en får mere for penga i å legge ut mest for HT.
Kan du fortelle hvilke dyre saker dere har testet som ikke er verd pengene?
Skuffelsen har ofte vært stooor..
Hvis du ikke bugner over av penger Lyngen, så vær fornuftig...
Fornuftig? Er det noen HiFi freaker som er fornuftige :? Det er ikke noe problem å nyte musikk på nåværende anlegg og det tror jeg gjelder for de fleste som oppgraderer. Jeg kjøper uansett ikke et dyrere produkt uten at forbedringene er markante. Nei jeg bugner ikke over av penger så jeg bør treffe godt.
Bruk ditt eget hode og lytt, du må lese mange omtaler om produktene du er innteresert i.
Når et produkt du er innteresert i får flere sammenfallende positive omtaler, da er dette noe å gripe tak i.
Jeg må la meg påvirke av alt. Sugden er en som har fått meget gode omtaler overalt, har faktisk ikke lest noe spesielt negtivt om den bortsett fra effekten. Og siden jeg ble imponert etter en egen lytt (riktignok med ukjent HT) står den øverst på teste lista.
Og et at de produktene jeg virkelig har fått opp øya for er Primare I30..... kåret til årets produkt, og best buy overralt, masse krefter, tight, veldig gjennomsiktig, og bygd som en tanks... men sammtidig er varm uten å bli bløt...
I 30 kan jeg teste! Men er den veldig forskjellig fra lillebror? I21 mot Creek ble et enkelt valg. Creek var klart bedre.
Istedenfor å spørre i tråden hvilken forsterker bør jeg kjøpe til proac d15..
Du vet jo selv hvilken lyd du har hjemme nå, og hva du håper på å forbedre, og da bør du jo søke en lydsignatur som har mulighet til å rette opp det du måtte mene henger etter.
Så du må spørre etter tonal balanse, tørr,crisp,lys.mørk, mye nivå i toppen/lite nivå i toppen- samme i bassen...
Det er faktisk ikke noe spesielt som mangler. Synergien er bra. Vil bare forbedre generelt. Kanskje litt mere fylde, bedre 3D og et større lydbilde med mere ro.
Du må finne en forsterker som på papiret kan virke som den vil forbedre oppsettet ditt..
Og da kan du ta den med hjem på prøve....
Du kan handle produkter for flere hundre tusener av kroner, og ende opp med dårligere lyd enn nå...
Bruk sunn fornuft Lyngen...
Jada pappa
bamsemann..![]()
Er det den samme som ble tipset rett før jul? Den ble i allefall solgt fort.Noen tipset om at Lyric selger ut en Accuphase E308 til en god pris, det vil jeg anbefale deg å lytte til som en meget god forsterker til D15....
Snakker her om erfaring, anvendte en tidligere utgave, E306V på Response 2.5, og det kunne jeg nok levd godt med i dag også...
Tross alle "gode" råd, TTT (ting tar tid) bruk den (tiden) og øra fornuftig så kommer du nok i mål på en vellykket måte....
mvh
25k ca..Hva er den øvre (pris) grensen din på cd spiller og eventuelt forsterker.
Creeken ville jeg beholdt en stund til,for den vil kunne yte godt mot high-end cd spillere og klare skille mellom barken og veden.
Ja, godt nytt år!Jeg står ved at det er grense for når det er særlig mye mer å hente ut av produktene..
Jeg mener at legger du ca 20-25k i hver enhet så er du så tett oppunder taket på hva du kan klemme ut av noen bokser med litt elektronikk opp i.
Da vil priskurva stige nesten 90 grader, men den lydforbedrende kurva vil være veldig slakk..
Godt nytt år forresten Lyngen.....
bamsemann..![]()
Godt nyttår til deg Lyngen!Ja, godt nytt år!
Med høyttalere (gulv) synes jeg det begynner å smake fugl over 20k og kvaliteten økes relativt klart mot 50k. Over dette synes jeg de ikke forbedrer seg så veldig mye..
Jeg tror det ikke er så forskjellig med elektronikk?
275 har volumpot på inngangen, men de er selvsagt ikke så enkle til hverdagsbruk.McIntoch har jeg fått et godt inntrykk av. Kan tenke meg de spiller veldig godt til ProAc men er desverre for dyre i denne omgangen. Den som er nevnt her er kun et slutttrinn.
Ja da har jeg AVI´s integrerte på hjemlån fra Eltek. Denne hadde jeg stor forventinger til men her fikk jeg meg en overraskelse. Jeg har ennå ikke funnet ett parameter AVI er tydelig bedre på.
AVi er en utpreget nøytral forsterker som ikke farger lyden på noen tydelig måte. Dens svake side er 3D. Scenen er litt smal og ikke helt godt definert. Gir ikke godt nok rom rundt vokaler. Mangler litt størrelse på lydbilde. Når det gjelder oppløsning har jeg ikke lagt merke til noen markante forskjeller.
Creek5350 SE spiller større og har klart bedre fokus. Den er også hurtigere og har litt mere punch i bassen. Dypbassen høres ganske lik ut tror jeg. Creek er litt mere på den varme siden og har en mykere og mere delikat mellomtone hvor AVI er mere nøytral. Ingen tvil om hva jeg liker!
Legger merke til hvor var jeg er på harde kanter. Jeg vil ikke påstå at AVI eller Cary har det men jeg er tydeligvis glad i myke kanter.
De på Lyric sa de fikk bakoversveis av at Creek spilte bedre enn en high-end forsterker de hadde (ville ikke si hvilken). Når jeg hørte med Cary elektronikk i demorommet tenkte jeg faktisk at det låt minst like bra hjemme. Accuphase var gode saker men så mye bedre enn prisen tilsier?
Kanskje holder Creek´en i lange baner og jeg får heller prøve en spiller. Alikevel vil jeg veldig gjerne få testet Sugden A21Se . HiFi verdenen er sikkert full av overraskelser.
Hallvar hos NHC sa at AVi´en var litt som en kamelon (husker ikke om han brukte dette ordet helt) og spilte forskjellig avhengig av matchingen. Vet ikke helt hva han mente med det da den virker generelt helt nøytral i klangen.
Hvor mye tar André for Precise da? Sugden har jeg jo allerede hørt men må høre hjemme for å få et godt nok inntrykk. Ellers tenker jeg på å ta med meg spilleren til Audioakt for å sammenligne mot AA Prima om noen uker.Sugden lager meget bra produkter, og har hørt de ett par ganger, og foreslår at du tar en lytterunde. Hvis du ikke vil høre på Chapter Precise da, som et alternativ![]()
Det tror jeg er et godt råd ja. Men jeg sitter med en følelse at jeg må bra opp i pris for å få klart bedre lyd enn Moon Harbour. Men opptil 18.000,- mere burde da gi et godt utslag på kvaliteten?Jeg har nevnt det før og sier det igjen.Behold creeken en god stund til og konsentrer deg på å få tak i en god cd spiller.
Hvor mye tar André for Precise da? Sugden har jeg jo allerede hørt men må høre hjemme for å få et godt nok inntrykk. Ellers tenker jeg på å ta med meg spilleren til Audioakt for å sammenligne mot AA Prima om noen uker.
Det spørs om ikke jeg må få hørt Lector også.
Jeg har på følelsen mer og mer at det er cd spilleren det er lettest å finne nirvana.Det tror jeg er et godt råd ja. Men jeg sitter med en følelse at jeg må bra opp i pris for å få klart bedre lyd enn Moon Harbour. Men opptil 18.000,- mere burde da gi et godt utslag på kvaliteten?
Det hadde vært flott å slått fast om 5350 er så god eller om a21SE er klart bedre. Om så det første er tilfelle så slår jeg mere til ro om du skjønner. Men vil jo ikke låne med hjem med mindre jeg tror mye på forbedring som monner. Jeg får høre litt med NHC som ser ut til å selge både Sugden og AVI.
Dinne inntrykk her stemmer bra med hva jeg hart hørt andre si Lyngen..Ja da har jeg AVI´s integrerte på hjemlån fra Eltek. Denne hadde jeg stor forventinger til men her fikk jeg meg en overraskelse. Jeg har ennå ikke funnet ett parameter AVI er tydelig bedre på.
AVi er en utpreget nøytral forsterker som ikke farger lyden på noen tydelig måte. Dens svake side er 3D. Scenen er litt smal og ikke helt godt definert. Gir ikke godt nok rom rundt vokaler. Mangler litt størrelse på lydbilde. Når det gjelder oppløsning har jeg ikke lagt merke til noen markante forskjeller.
Creek5350 SE spiller større og har klart bedre fokus. Den er også hurtigere og har litt mere punch i bassen. Dypbassen høres ganske lik ut tror jeg. Creek er litt mere på den varme siden og har en mykere og mere delikat mellomtone hvor AVI er mere nøytral. Ingen tvil om hva jeg liker!
Legger merke til hvor var jeg er på harde kanter. Jeg vil ikke påstå at AVI eller Cary har det men jeg er tydeligvis glad i myke kanter.
De på Lyric sa de fikk bakoversveis av at Creek spilte bedre enn en high-end forsterker de hadde (ville ikke si hvilken). Når jeg hørte med Cary elektronikk i demorommet tenkte jeg faktisk at det låt minst like bra hjemme. Accuphase var gode saker men så mye bedre enn prisen tilsier?
Kanskje holder Creek´en i lange baner og jeg får heller prøve en spiller. Alikevel vil jeg veldig gjerne få testet Sugden A21Se . HiFi verdenen er sikkert full av overraskelser.
Hallvar hos NHC sa at AVi´en var litt som en kamelon (husker ikke om han brukte dette ordet helt) og spilte forskjellig avhengig av matchingen. Vet ikke helt hva han mente med det da den virker generelt helt nøytral i klangen.
Nei, en proffdac ;D. RME ADI-2 til 6500,-. Tilnærmet null egenlyd.Men som Jonas sier, er det kanskje mest fornuftig å legge penga i en god signalkilde...
Vinyl kanskje![]()
Det hadde vært spennende å prøvd ja.Nei, en proffdac ;D. RME ADI-2 til 6500,-. Tilnærmet null egenlyd.
Velkommen etter, Lyngen!Uttalelsene om at en god kilde er viktig støttes fullt ut!
Første tanke var tyngden i lydbildet. Skulle tro jeg hadde kjøpt en kraftig forsterker!