Cd spiller med digital inngang

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
 

ingarol2

Medlem
Ble medlem
20.08.2005
Innlegg
20
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Hei,

Vet ikke om du skal ha nytt eller brukt og hvilket prisleie, men hva med denne lekre saken (vurderer den selv)? Ryktes å ha bedre DAC enn min egen Stello DA220mk2, og være fullt på høyde med den langt dyrere Eximus CD10. http://www.aprilmusic.com/main/sub02_03_04.html
http://www.andervikaudio.no/

Mvh
Ingar
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
og hvor mye har den nybakte storbonden tenkt å svi av på dette?
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Quad CD-P 99: Nypris 10990-. Har sett den brukt også til en rimeligere penge.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
ingarol2 skrev:
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Hei,

Vet ikke om du skal ha nytt eller brukt og hvilket prisleie, men hva med denne lekre saken (vurderer den selv)? Ryktes å ha bedre DAC enn min egen Stello DA220mk2, og være fullt på høyde med den langt dyrere Eximus CD10. http://www.aprilmusic.com/main/sub02_03_04.html
http://www.andervikaudio.no/

Mvh
Ingar
Den så da meget spennende ut, men hvordan låter en slik tro? Kontra tidligere Stello dacer og ikke minst oppimot Eximus? Noen som vet?

TAS har vel hatt Eximus?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Geir_Bjerkaas skrev:
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Quad CD-P 99: Nypris 10990-. Har sett den brukt også til en rimeligere penge.
Låter den bra?
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Vermin skrev:
Geir_O skrev:
Er det en slik du har Geir?
Er den bra?

Er nok d vettu. Du har hørt den før. Nå har jeg byttet til Mark Levinson 335 som utgang. Det var også et mega løft. Det er veldig oppløst og masse luft mellom instrumentene. Detaljene kommer fint frem og det er skikkelig punch. Kom og hør selv ;D. Har forresten Lyra Skala i armen også, så nå er det mye godlyd. Du er velkommen til en lytt ;D

Mvh
Geir
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Geir_O skrev:
Vermin skrev:
Geir_O skrev:
Er det en slik du har Geir?
Er den bra?

Er nok d vettu. Du har hørt den før. Nå har jeg byttet til Mark Levinson 335 som utgang. Det var også et mega løft. Det er veldig oppløst og masse luft mellom instrumentene. Detaljene kommer fint frem og det er skikkelig punch. Kom og hør selv ;D. Har forresten Lyra Skala i armen også, så nå er det mye godlyd. Du er velkommen til en lytt ;D

Mvh
Geir
Tatt helt av Geir? Prøve og holde tritt med ungdommen? ;D

Interessant den der Unidiscen, i'll be in touch
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Ayre DX-5 avspiller det meste, så der er det muligheter for at du kan eliminere mange bokser, samtidig har den en asynkron usb-inngang. Lydmessig skal DX-5 være bedre enn usb-dac'en QB-9, da den har et forfinet utgangstrinn etc.. Spilleren er i utgangspunktet basert på Oppo, men i motsetning til andre (f.eks. Lexicon), så har Ayre moddet og skiftet ut det meste av innamten i spilleren. Selv har jeg nylig byttet dCS Delius+Purcell til fordel for QB-9.. ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Vermin skrev:
Gago skrev:
og hvor mye har den nybakte storbonden tenkt å svi av på dette?
Hva som trengs 8)

jassågitt, pansette gården?
bytter bort kuer og får digitalis igjen?
dårlig deal.
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Vermin skrev:
Geir_O skrev:
Vermin skrev:
Geir_O skrev:

Er det en slik du har Geir?
Er den bra?

Er nok d vettu. Du har hørt den før. Nå har jeg byttet til Mark Levinson 335 som utgang. Det var også et mega løft. Det er veldig oppløst og masse luft mellom instrumentene. Detaljene kommer fint frem og det er skikkelig punch. Kom og hør selv ;D. Har forresten Lyra Skala i armen også, så nå er det mye godlyd. Du er velkommen til en lytt ;D

Mvh
Geir
Tatt helt av Geir? Prøve og holde tritt med ungdommen? ;D

Interessant den der Unidiscen, i'll be in touch
E nok endel byttegjøkar i sørligere strøk så knuse meg der ja ;D

Mvh
Geir
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.794
Antall liker
2.017
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Den så da meget spennende ut, men hvordan låter en slik tro? Kontra tidligere Stello dacer og ikke minst oppimot Eximus? Noen som vet?

TAS har vel hatt Eximus?
Stemmer det Vermin, en meget vellydene cd spiller som Limvingen rappa med seg i nattens mørke...har både USB/SPDIF/optisk inngang, USB stopper på 24/96 khz....resten går opptil 24/192khz tilfelle en ønsker high res via pc og firewire lydkort.

mvh,
tas
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Vermin skrev:
Geir_Bjerkaas skrev:
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Quad CD-P 99: Nypris 10990-. Har sett den brukt også til en rimeligere penge.

Låter den bra?
Tror den klarer seg bra sammenlignet med spillere opp mot 20k, ut ifra hva Stereophile skrev i testen. Jeg synes den låter bra, men har ikke hatt så mye nytt å sammenligne med.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
ceroxol skrev:
Vermin skrev:
Hvilke finnes?
Er litt gira på integrert cd spiller for og slippe boks-helvete og ikke minst kabelfandenskapet i racket. Men jeg vil gjerne ha en inngang til bruk for PC.
Ayre DX-5 avspiller det meste, så der er det muligheter for at du kan eliminere mange bokser, samtidig har den en asynkron usb-inngang. Lydmessig skal DX-5 være bedre enn usb-dac'en QB-9, da den har et forfinet utgangstrinn etc.. Spilleren er i utgangspunktet basert på Oppo, men i motsetning til andre (f.eks. Lexicon), så har Ayre moddet og skiftet ut det meste av innamten i spilleren. Selv har jeg nylig byttet dCS Delius+Purcell til fordel for QB-9.. ;)
Den så også meget spennede ut, hadde Delius/Purcell tidligere og likte settet meget godt.
Hvordan vil du sammenligne lyden mellom QB-9 kontra dette settet?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Noen med erfaringer med Audio Aero Capitole mkII?
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det er skuffende av Rega... Men Simaudio Moon SuperNova har i hvert fall en digital inngang.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Bach_Man skrev:
Det er skuffende av Rega... Men Simaudio Moon SuperNova har i hvert fall en digital inngang.
Den så kul ut, noen her som har hørt denne?
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.341
Antall liker
1.840
Vermin skrev:
Noen med erfaringer med Audio Aero Capitole mkII?
Jeg har en.. Kanskje den mest "analoge" spilleren du får tak i, om det betyr noe for deg.
Har rør på utgangen. Innganger for det meste av det som finnes av forskjellige digitale typer.
De nyere versjonene har også analoge innganger. (Det er ikke USB inngang, men du kan koble
til TOS-link fra pc'en din via en overgang fra SP-dif, evt coax.)

Har du, som meg, aversjon mot "digitalis" er dette en ypperlig spiller og forforsterker i samme boks.

Mvh
Leif
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
leifen skrev:
Vermin skrev:
Noen med erfaringer med Audio Aero Capitole mkII?
Jeg har en.. Kanskje den mest "analoge" spilleren du får tak i, om det betyr noe for deg.
Har rør på utgangen. Innganger for det meste av det som finnes av forskjellige digitale typer.
De nyere versjonene har også analoge innganger. (Det er ikke USB inngang, men du kan koble
til TOS-link fra pc'en din via en overgang fra SP-dif, evt coax.)

Har du, som meg, aversjon mot "digitalis" er dette en ypperlig spiller og forforsterker i samme boks.

Mvh
Leif
Takk for svar :)

Det ligger jo en slik på børsen nå så det kunne kanskje vært noe
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.794
Antall liker
2.017
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Hei Geir_O, kjenner ikke til om det finnes aktive preamps/CD avspillere med innebygd da/konverter med komplett usb/spdif/optisk innganger og tillegg har analog Riaa trinn for MC/MA...trur det blir for kompleks med inn/ut ganger og instillinger som feks. nivå og gain...Vermin tenker seg vel en preamp/avspiller løsning med tanke på PC basert lyd...med kanskje full high res og ikke kun USB/24/96kHz inngang...å finne noe med god Riaa i tillegg blir hardt trur eg.

mvh,
tas
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Kjenner ikke heller til det. RIAA trinn kan du hvertfall glemme. Linn Unidisc SC har digitalt og analogt inn men mangler USB for direkte tilkobling PC. Her funker jo bl.a. squeezebox som bro til PC via f.eks digital coax inn. Vermin har hvertfall syslet endel med vinyl. Ønsker han å fortsette med det/ha muligheten til det, må han i tilfelle ha en egen pre til dette. Men det vet nok Vermin best selv ;D

Hadde Esotericen hatt analogt inn, ville den vært en meget sterk kandidat om jeg skulle hatt nytt. (Men det skal jeg ikke).

Mvh
Geir
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Audio Aero Capitole mk ii, som jeg tilfeldigvis har liggende på bruktbørsen akkurat nå til skampris, har 5 digitale og 3 analoge innganger, og preamp. Innebygd riaa har den dog ikke.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Vermin skrev:
Noen med erfaringer med Audio Aero Capitole mkII?
Jepp, og er godt fornøyd. Det finnes selvsagt bedre (og dyrere) saker med bedre oppløsning, bedre kontroll etc. men for min del er det foreløpig alt for dyrt å oppgradere, for å si det sånn. ;) Jeg spiller mye musikk og det betyr at jeg må skifte rør omtrent hvert 2. år. Jeg skulle gjerne sett at rørene var montert i sokler på printet men det er de ikke. De er loddet fast. Rørene er rimelige dog og det tar meg omtrent 1 time med skrujern og loddebolt, så hvis du takler dette ser jeg ingen problemer med AAC mkII.

Mvh
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Geir_O skrev:
Kjenner ikke heller til det. RIAA trinn kan du hvertfall glemme. Linn Unidisc SC har digitalt og analogt inn men mangler USB for direkte tilkobling PC. Her funker jo bl.a. squeezebox som bro til PC via f.eks digital coax inn. Vermin har hvertfall syslet endel med vinyl. Ønsker han å fortsette med det/ha muligheten til det, må han i tilfelle ha en egen pre til dette. Men det vet nok Vermin best selv ;D

Hadde Esotericen hatt analogt inn, ville den vært en meget sterk kandidat om jeg skulle hatt nytt. (Men det skal jeg ikke).

Mvh
Geir
Ingen trang etter analoge innganger, ei heller pre-del
Jeg ar en pre-amp jeg er superhappy med og den velger jeg og tro det skal mye til og overgå til min smak.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Lostx9 skrev:
Den er jo egentlig veldig interessant den der.
Får jo supertester WW og har det jeg trenger, jeg kjøpte 640(?) til foreldrene mine i fjor og den låter helt supert synes jeg.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
TAS skrev:
Hei Geir_O, kjenner ikke til om det finnes aktive preamps/CD avspillere med innebygd da/konverter med komplett usb/spdif/optisk innganger og tillegg har analog Riaa trinn for MC/MA...trur det blir for kompleks med inn/ut ganger og instillinger som feks. nivå og gain...Vermin tenker seg vel en preamp/avspiller løsning med tanke på PC basert lyd...med kanskje full high res og ikke kun USB/24/96kHz inngang...å finne noe med god Riaa i tillegg blir hardt trur eg.

mvh,
tas
Ble vi ikke enige om at digitalt låter best i høst da? :-X ;D
 

Lostx9

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
98
Antall liker
14
Torget vurderinger
7
Jepp, det syntes jeg også. Derfor har jeg en 840 selv ;D
Her kan en spille de gamle cdene sine, og i tillegg ha 2 digitale kilder inn.
F.eks. digitaldekoder, og blueray. Evt. squezzeboksen. I tillegg har den digital ut slik at en kan benytte det som drivverk, eller ta opp digitalt.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Lostx9 skrev:
Jepp, det syntes jeg også. Derfor har jeg en 840 selv ;D
Her kan en spille de gamle cdene sine, og i tillegg ha 2 digitale kilder inn.
F.eks. digitaldekoder, og blueray. Evt. squezzeboksen. I tillegg har den digital ut slik at en kan benytte det som drivverk, eller ta opp digitalt.
Kanskje du vil driste deg til en liten sammeligning mellom 640 og 840?
Hva gjør den bedre og hvordan låter dette?
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Lostx9 skrev:
Jepp, det syntes jeg også. Derfor har jeg en 840 selv ;D
Her kan en spille de gamle cdene sine, og i tillegg ha 2 digitale kilder inn.
F.eks. digitaldekoder, og blueray. Evt. squezzeboksen. I tillegg har den digital ut slik at en kan benytte det som drivverk, eller ta opp digitalt.
840'en er et kupp til prisen :)
Har hatt denne noen måneder nå, og er meget fornøyd. Har sammenlignet den med et par andre spillere underveis, og kan vel bare sette fingerem på to punkt:
Den heller SÅVIDT mot det lyse, men ikke mye. Om du ikke har et lystklingende anlegg, er det ikke noe problem.
Det eneste ankepunktet er dermed mellomtonen. Den er nok litt frampå i øvre mellomtone, typisk på damestemmer; kan tendere mot å låte litt hardt i dette området om innspillingene ikke er optimale....
Opplever at noen få CD'er som var "helt greie" å høre på med DP-DAC'en og andre spillere, kan bli litt slitsomme å høre på.
Men; den spiller stort, har god oppløsning, og en fremragenede bass. Absolutt verdt å låne øret til :)
Pris på børsen er vel typisk 6000 kr.
Søk på nettet så finner du en mengde reviews.
840C kan også oppgraderes, husker ikke av hvilket firma, men du finner info om dette også på nettet.

Mvh
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
olaps skrev:
Lostx9 skrev:
Jepp, det syntes jeg også. Derfor har jeg en 840 selv ;D
Her kan en spille de gamle cdene sine, og i tillegg ha 2 digitale kilder inn.
F.eks. digitaldekoder, og blueray. Evt. squezzeboksen. I tillegg har den digital ut slik at en kan benytte det som drivverk, eller ta opp digitalt.
840'en er et kupp til prisen :)
Har hatt denne noen måneder nå, og er meget fornøyd. Har sammenlignet den med et par andre spillere underveis, og kan vel bare sette fingerem på to punkt:
Den heller SÅVIDT mot det lyse, men ikke mye. Om du ikke har et lystklingende anlegg, er det ikke noe problem.
Det eneste ankepunktet er dermed mellomtonen. Den er nok litt frampå i øvre mellomtone, typisk på damestemmer; kan tendere mot å låte litt hardt i dette området om innspillingene ikke er optimale....
Opplever at noen få CD'er som var "helt greie" å høre på med DP-DAC'en og andre spillere, kan bli litt slitsomme å høre på.
Men; den spiller stort, har god oppløsning, og en fremragenede bass. Absolutt verdt å låne øret til :)
Pris på børsen er vel typisk 6000 kr.
Søk på nettet så finner du en mengde reviews.
840C kan også oppgraderes, husker ikke av hvilket firma, men du finner info om dette også på nettet.

Mvh
Hjertelig takk for at du delte dine opplevelser Olaps, det var flott beskrevet :)
 
Topp Bunn