Cd spiller med digital inngang

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En sabla interessant cdp for vår tid. To digitale kilder i tillegg gjør den jo ideell for oss som har amp med begrenset antall innganger. Hvem trenger vel mer enn to ekstra analoge innganger når vi hovedsaklig bruker digitale kilder i dag. Til mitt bruk har jeg behov for fire digitale innganger og to analoge utover den ene som går til cdp/DAC. Det betyr at jeg stort sett alltid vil få for få digitale innganger, så en slik som dette + en ekstra DAC vil jo være en god løsning for gamle baluba. Setter derfor et lite kryss bak øret for denne, selv om jeg synes den holder seg litt for godt i annenhåndsverdi.

Jeg har vel også en oppfatning av at Cambridge fungerer godt med litt varme rørforsterkere av den typen jeg bruker i hovedriggen. Derfor er faktisk DacMagic aktuell for meg i utgangspunktet. Det eneste minus for meg (men ikke trådstarter) er at jeg tviler på om denne låter bedre enn et greit verk + DacMagic. Stemmer det, eller er jeg på bærtur da? For isåfall er jo prisen av selve cdp/verk på over 5k, og da har den ikke USB heller. Er det mulig at det er en ny modell på gang som har USB også? Det bør jo være en naturlig konsekvens av at DacMagic har det, og denne cdp virker jo som om den skal være en løsning på alle digitale behov i tillegg til å være en integrert cdp.

Når det gjelder de nevnte unotene i øvre mellomtone så er det vel slik at de nøytraliseres av et litt mørkt låtende anlegg forøvrig som jeg har. Eller er unotene av en slik art at de ikke alltid lar seg undertrykke av den øvrige elektronikken. Jeg er jo ikke særlig begeistret for apparater som krever at innspillingene har god lyd. Tilgivende egenskaper er viktige for en med min smak.
 

Lostx9

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
98
Antall liker
15
Torget vurderinger
7
Kan ikke svare for forskjellen mellom 640 og 840. Har ikke hørt 640.
Jeg bruker den sammen med rør jeg også. Men hvorfor ikke ta en liten test hjemme hos deg selv.
Og om du har cash er det ikke verre en å dra innom Hifi-klubben å deponere for hjemlån.
Vet ikke hvor godt du kjenner de på nærmeste klubb, kan jo hende du får prøve den uten deponering.
Mener å huske at det som går i igjen i testene er at en får mye godlyd og verdi for pengene.
I og med digitale inn/ut ganger, godt drivverk, balansert utganger og oversampling.
Det beste er å teste hjemme i sitt eget anlegg og omgivelser.
 
Topp Bunn