CD platenes fall

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.637
Torget vurderinger
1
Jeg var innom en brannskade for et par år siden der noen tusen LP'er, CD'er og DVD'er ble grillet. Et kjipt syn.

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Antall liker
16
hei,

frans skrev:
Har vel selv ca 1.000 CDer. De aller fleste er stuet bort i skap. Skal man høre en bestemt CD, finner man det ikke (men man finner jo annet interessant). Det gjør at jeg nå planlegger harddiskbasert avspilling.
jeg har 3 stk pioneer pd1007 (tror jeg de heter) cd spillere, i hver av disse er det plass til 300 cd'er. der har jeg plassert de cd'er jeg hører sjelden på samt de med "dårlig" kvalitet. har en plateliste med oversikt slik at det går lett å finne frem. coverene er plassert i et skap slik at jeg kan hente frem de ved behov (noe det aldri har vært).

fungerer helt greit for meg.

mvh

-morten-

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
34.476
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hører jo mest på klassisk, og coverart der er stort sett like interessant som den siste skiva til DDE.
Jeg har CDheftene mine i skuff der anlegget er.

Opplysninger om verk, innspilling og utøver er med når man kjøper nedlasting også. Stort sett i PDF, og det er jo både skjerm- og papirvennlig.

Ang. sikkerhet: Jeg kjører Raid 1* på NASen, dvs to like disker. I tillegg har jeg backupdisk lagret i et annet hus. Brenner det her går LPene.

*Takk, Ludo.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.436
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Ang. sikkerhet: Jeg kjører Raid 0 på NASen, dvs to like disker.
En liten oppklaring:

RAID0 = Striping = null sikkerhet samt at sjansen for diskfeil er dobbelt så stor
RAID1 = Mirroring = begge harddiskene fremstår som eksagte kopier av hverandre = god sikkerhet

:)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg har under 1000 cd's jeg.
Men jeg lytter til mange etter tur.
Kanskje har jeg litt snever smak da muligens.
Jeg har sikkert bare en 50 - 70 stk lest inn til envher tid i "avspilleren min". En HD løsning.
Dog alt sammen som mp3 ble 30 gigs når jeg leste det inn, så det er jo ganske mye da tilsammen... er jo det.

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
14.143
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Jeg hører jo mest på klassisk, og coverart der er stort sett like interessant som den siste skiva til DDE.
Men så er jo den skiva nå også definert som dagligvare og ikke som musikk.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
34.476
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Eksempel på Rema 1000-coverart:

"-Karajan poserer og bak står vi tre og gliser som idioter", sa Richter.

(Legg merke til EMI-logoen: DRM. Spooky!)

Topp Bunn