CD på nett, raskt.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei,

Hater å måtte vente på musikk... hvor har dere gode erfaringer ang. rask levering. (+godt utvalg)
De siste bestillingene på cdon har tatt alt for lang tid. :mad:

Takker for svar

N

nb

Gjest
mdt.co.uk er VELDIG bra på klassisk,de trekker også fra britisk moms så blir ikke så mye dyrere å legge inn store bestillinger der.

Ellers har jeg handlet ganske mye på amazon marketplace, men mest klassisk der også for mitt vedkommende.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
mdt har jeg også gode erfaringer med :)

I denne omgang tenke jeg på en norsk sjappe med fart over.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
ville tro platecompaniet er raskere enn cdon. noe annet ville jo vært utrolig.

N

nb

Gjest
Har handlet en del fra platekompaniet, det går temmelig kjapt. De tar ikke så mye for frakten heller, og de har jo en del bra tilbud innimellom

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Takker, speed & service er viktig :D
mvh KnB

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
litt rart at noen av dere synes cdon er trege,bruker dem konsekvent.
meget godt fornøyd,tar som regel 2-3 dager i fra jeg bestiller til jeg har dem på døra.
mulig det har noe med vilken musikksjanger en kjøper,hva dem har på lager til enhver tid.

mvh

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
motoren skrev:
meget godt fornøyd,tar som regel 2-3 dager i fra jeg bestiller til jeg har dem på døra.
mulig det har noe med vilken musikksjanger en kjøper,hva dem har på lager til enhver tid.

mvh
Hva har du gjort med dem som vi handre ikke har?

Har aldri fått varene på under 10 dg., og de selger meg stadig ting uten at de har varen.

Når bestillingen endelig sendes, får jeg ny melding om musikk de har solgt som de fortsatt ikke har.
"Takk - hadde jeg visst at dere faktisk ikke hadde varen, så hadde jeg kjøpte den et annes sted"!

I utlandet har jeg brukt følgende;
www.cdwow.com - kjapt - billig - fri frakt og deler opp alle sendinger i enkelte CD'er slik at det ikke blir mva. Har ikke den store bredden i spesiell musikk.

www.cdbaby.com - har den del "hard to get"-saker! Fenomenal service. Raskere en cdon selv om de sender fra USA.

www.cduniverse.com - veldig bra utvalg - prisene sånn ok- sender veldig raskt. søker man etter noe de ikke har, og legger igjen email -får man meldig straks de har den på lager.

www.elusivedisc.com - utvalget og kvaliteten er upåklagelig, men jeg opplever nettsiden og servicen som å komme inn på Ferner Jacobsen i møkkete kjeledress ;D - litt snobbete og arrogant ovenfra og ned!

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
motoren skrev:

mvh
CDON var kjappe tidligere, men nå tar det vanligvis et par uker minst! Sist jeg bestilte ble jeg sur på dem... ;) og sendte ivei en krass e-mail og sannelig fikk de fart på seg og varene lå i postkassa bare et par dager etterpå. CDON burde i det minste opplyse på sine nettsider hvilke plater som er på lager, slik som bl.a. Play.com gjør.

Play.com sender som regel platene kjapt, men postgangen kan variere en del.
Andre steder med kjapp service er Amazon og MDT..

mvh

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Eller som jeg av og til gjør fra CDon - bestille nye CDer før jeg har fått høre på de forrige jeg bestilte..

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Må bare tilslutte meg til gruppen som mener det tar for lang tid med cdon.no

Siste forsendelse tok ikke mindre enn 14 dager! Sendte den mail om de kjøpte inn
cd`ene etter at kunden hadde bestillt varene. Venter enda på svar fra dem, sendte
mailen for ca 3 uker siden!

Aldri skal jeg bruke dem igjen!

Play.com har overaskende rask behandlingstid!

mvh

Johan

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
JEJ skrev:
Må bare tilslutte meg til gruppen som mener det tar for lang tid med cdon.no

Siste forsendelse tok ikke mindre enn 14 dager! Sendte den mail om de kjøpte inn
cd`ene etter at kunden hadde bestillt varene. Venter enda på svar fra dem, sendte
mailen for ca 3 uker siden!

Aldri skal jeg bruke dem igjen!

Play.com har overaskende rask behandlingstid!

mvh

Johan
De tre siste bestillingene mine har alle tatt over 3 uker.
Første av de tre er enda ikke alt levert, og det er faktisk 3 mnd siden nå :eek:
Skylder på eksternt lager. Ikke bruke de noe mer nei.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
13.413
Sted
Holmestrand
Bestilte fra CDON på mandag kveld. Hadde platene i posten på onsdag. Bedre blir det vel ikke?

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Det går sikkert raskt om de har alle platene i bestillingen inne.. For min del bestiller jeg ganske mange i slengen, da blir det å vente.. der. Heretter bestiller jeg kun fra levrandører som sender hva de har inne med en gang. CDON venter i 7 dager før de sender, dette er ikke godt nok. IMO

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
må bare komme med et innlegg til,dette er så rart at vi opplever cdon så forskjellig,meg og noen kompiser har en felles konto og kjøper MYE
musikk hos cdon.
alt som er lager vare blir sendt med en gang og mail blir hele tiden send til meg hvis dem ikke har varen på lager.
har i flere anledninger fått platene gratis hvis det har vært ventetid,men det har da vært rimelige plater i utgangspunktet.
merkelig hvor stor forskjell det kan være iallefall.

mvh

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
motoren skrev:
må bare komme med et innlegg til,dette er så rart at vi opplever cdon så forskjellig,meg og noen kompiser har en felles konto og kjøper MYE
musikk hos cdon.
alt som er lager vare blir sendt med en gang og mail blir hele tiden send til meg hvis dem ikke har varen på lager.
har i flere anledninger fått platene gratis hvis det har vært ventetid,men det har da vært rimelige plater i utgangspunktet.
merkelig hvor stor forskjell det kan være iallefall.

mvh
Du verden :) Heldig dere da.

Hadde samme erfaring men det var før.. Svar fra cdon;
"Eftersom din beställning endast är på cd skivor kommer alla skivor att hållas i 7 dagar för att så många som möjligt av skivorna skall komma in på lagret och skickas samtidigt till dig. Alltså efter 7 dagar skickas de skivor ut som finns på lager och efter det skickas de ut så fort de kommer in allt eftersom"

Det er jo greit nok, men leveringtid er viktig for meg, da får jeg jo bare handle hvor service er bedre.

Takker for alle svar/erfaringer.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Da kan de tydlighvis ikke like meg!!!

mvh

JOhan

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
313
Sted
Oslo Vest
Bestilte to fra amazon.co.uk på tirsdag ettermiddag, lå i postkassa da jeg kom hjem idag. (torsdag).

Phil Manzanera - diamond head
The tubes - the tubes og young and rich (twofer)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

har bare bestillt fra CDON ca. 5 ganger,men har på følelsen av at om man bestiller nye og dagsaktuelle plater går det raskt,men om man er ute etter billige og/eller gamle cd'er kan det ta en evighet.(har ventet nå en måned på Dexter Gordon's "one flight up".)

money talks/bullshit walks :)

mvh. s,

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
bestilte 3 nye cder i går kveld fra cdon(hellbillis,muddy waters og carrie underwood) fikk mail for 5 min siden at dem var sendt,har dem i morgen i posten.
dette kan vel ikke gå fortere???

mvh

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Avbestilte 12 cd'er fra cdon, bestilte samme cd'er fra Platekompaniet på onsdag, i dag lå 10 av dem i postkassa :)
Da går neste bestilling ut ;D

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
176
Torget vurderinger
2
Jeg bestilte noen cder fra CDON forrige torsdag kveld. De som de hadde, ankom mandag. En dvd som var fakturert manglet, noe jeg gav beskjed om. Den kom i dag. Alt i alt er jeg fornøyd med CDON, men Platekompaniet er raskere.

Frode

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Heisann MotorenHelt vanlig fra cdon.no å
sende rask mail på at varene er sendt!

Dette er irriterende, da det i mine tilfeller
ALLTID har vist seg at de ikke er sent!

Gi en lyd når Du får denne forsendelsen!

Tviler på at det går så raskt, dessverre

mvh

Johan

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
hei JEJ

bestiller varer derfra 3 -4 ganger i uka så jeg vet med sikkerhet hvor raskt dem leverer ;)men skal gi deg et vink når jeg får dem

mvh

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Hei igjen

Ikke rart de sender så fort til deg når
Du er stor kunde ;D ;D ;D

mvh

JOhan

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
13.413
Sted
Holmestrand
JEJ skrev:
hvar det hit musikk?
Det er kanskje en imperativ:
Hit musikk!

Omtrent som :
På plasss Bonzo!

Eller så er det nymotens norsk:
Or d eling er en vit en skap som nord menn ik ke leng re skjø nner se g p å .

At men ingen for svinn er gjør jo ing en ting.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
og hva var poenget med dette innlegget xerxes ?

ang. cd'er på nett ?

mvh. s,

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Xerxes!

Beklager så mye for å ha ødelagt dagen din!

Som Du ser var jeg ikke helt edru!

Veldig lei meg! :-[

mvh

Johan

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Waffen skrev:
Bestilte to fra amazon.co.uk på tirsdag ettermiddag, lå i postkassa da jeg kom hjem idag. (torsdag).

Phil Manzanera - diamond head
The tubes - the tubes og young and rich (twofer)

Har de samme erfaringene, men så er man blitt en av deres beste kunder også!

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
hei igjen JEJ,det skar seg litt denne gangen.
lovet jo jeg skulle si ifra når jeg fikk platene.
fikk dem i posten i dag,så det tok et par dager ekstra men så har det jo vært helg mens dem var på vei ;)

mvh

H

hordasped

Gjest
Platekompaniet syns jeg er veldig kjapp.

Bestiller f.eks.Onsdag kveld....er i postkassen Fredag.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Da det ser ut som de ikke liker meg på cdon, tester
jeg platekompaniet neste gang ;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
369
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Og cdon liker sikkert ikke meg! (heller)
Bestilte en del cd'r 10.10.07. leveringstid: ca 4-7 arbeidsdager.
I går fikk jeg en ny mail der de fortalte meg at var cd'ene sendt og at forventet leveringstid var 4-7 arbeidsdager :eek:
Og da var det plutselig en av cd'ene ikke på lager. Hadde det ikke vært for at de var så billige, hadde jeg handlet hos play.com som jeg pleier å gjøre. Men har jo opplevd problemer 2 ganger der også. Begge gangene fikk jeg den ene cd'n etter 2 dager, mens den andre dukket opp ca. en mnd. etterpå. Og begge var sendt samme dagen??

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
prnesse skrev:
Og cdon liker sikkert ikke meg! (heller)
Bestilte en del cd'r 10.10.07. leveringstid: ca 4-7 arbeidsdager.
I går fikk jeg en ny mail der de fortalte meg at var cd'ene sendt og at forventet leveringstid var 4-7 arbeidsdager :eek:
Og da var det plutselig en av cd'ene ikke på lager. Hadde det ikke vært for at de var så billige, hadde jeg handlet hos play.com som jeg pleier å gjøre. Men har jo opplevd problemer 2 ganger der også. Begge gangene fikk jeg den ene cd'n etter 2 dager, mens den andre dukket opp ca. en mnd. etterpå. Og begge var sendt samme dagen??
Ja det er ikke lett å forstå seg på dette nett greiene ;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
369
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Sendte en mail på onsdag til cdon og spurte når de hadde tenkt å sende meg de 2 cd'ene jeg enda ikke hadde fått. De svarte at etter 28 dager ble ordren slettet automatisk hvis de ikke hadde fått varen på lager. Men jeg skulle få gratis frakt hvis jeg bestilte igjen, så da så..... :-\

Topp Bunn