CD-hyller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Det var en lang Beethovenboks.
    Aaaltfor lang (Bach og Haydn var lengre), men meterprisen var brukbar på Brilliant-bokser på Posten i fjor. Ca 700kr pr hyllemeter.
    Den var grunnen til at jeg måtte skifte hyllesystem. Kjekt med sånne unnskuyldninger når far 'må' ut og handle.
     
    N

    nb

    Gjest
    Jøgga skrev:
    Aaaltfor lang, men meterprisen var brukbar på Brilliants Beethoven i fjor. Ca 700kr pr hyllemeter.
    Den var grunnen til at jeg måtte skifte hyllesystem. Kjekt med sånne unnskuyldninger når far 'må' ut og handle.
    Er det klassikeren "Musikkens verden" jeg skimter nede i hjørnet av bildet?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    nb skrev:
    Jøgga skrev:
    Aaaltfor lang, men meterprisen var brukbar på Brilliants Beethoven i fjor. Ca 700kr pr hyllemeter.
    Den var grunnen til at jeg måtte skifte hyllesystem. Kjekt med sånne unnskuyldninger når far 'må' ut og handle.
    Er det klassikeren "Musikkens verden" jeg skimter nede i hjørnet av bildet?
    Ja, faktisk i to utgaver, arvegods begge to. Den røde er svensk fra 1977, den brune er den nydelige norske førsteutgaven fra 1951 med heltre permer og skinn-rygg. Kunne hatt egen tråd om denne....
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det ble 2 x Benno fra IKEA her om dagen. Det blir ikke tid til å gjøre noe med byggesettene før etter HiFi messa.
    De er kjørt hjem i den lille røde. Over to meter lange. Og disse to pakkene var ikke de eneste som ble fraktet hjem fra Slependen den kvelden :)

     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Valentino skrev:
    Det var en lang Beethovenboks.
    Hei!
    Jeg har akkurat maken! Mange timer med Beethoven ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Audiomix skrev:
    Det ble 2 x Benno fra IKEA her om dagen. Det blir ikke tid til å gjøre noe med byggesettene før etter HiFi messa.
    En Benno tar ca 15 min for en dreven IKEA-"bygger" ;)
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Montana er et veldig fleksibelt system. Relativt dyrt, men stilig.
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.877
    Antall liker
    9
    coolbiz skrev:
    CD-hylle som viser tiden:
    tackiness - cheapness: tastelessness by virtue of being cheap and vulgar

    Dæven døtte den var fæl! Riktignok er tid og timing essensielt i musikk, men det får da være grenser, mann! Grenser!

    :eek:

    ;D
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Gammel tråd men evig aktuell. Jeg har huset fullt av vinylplater og bøker. CD-platene ligger strødd rundt om kring i esker. Vil gjerne ha dem i hyller (igjen), men mangler stor veggplass pga av bøker og LP plater.
    Finnes det noe modulært og fleksibelt av CD-hyller? Ikea hyllende er alt for høye og for dyre - frakten er altfor høy. BBB blir også svinedyre pga av frakt - de synes å ha sluttet å selge gjennom landets bokhandlere.....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    En del pene løsninger her. Det går også an å kopiere mål fra en Ikea Billy innsats til CD, bygge den selv i så mange eks man trenger for uoverskulig framtid og ta vare på CDene. Ellers: Quadraspire CD Qube:

    www.quadraspire.co.uk
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.340
    Sted
    Under stjernene
    Gammel tråd men evig aktuell. Jeg har huset fullt av vinylplater og bøker. CD-platene ligger strødd rundt om kring i esker. Vil gjerne ha dem i hyller (igjen), men mangler stor veggplass pga av bøker og LP plater.
    Finnes det noe modulært og fleksibelt av CD-hyller? Ikea hyllende er alt for høye og for dyre - frakten er altfor høy. BBB blir også svinedyre pga av frakt - de synes å ha sluttet å selge gjennom landets bokhandlere.....
    Du kan jo bygge sjøl. Da kan du skreddersy.🌞
    Har rippa alle CD'ene men av en eller annen grunn står de fremdeles i hylla.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Men er det noen som veit hvor mange skiver man fåi inn i de Malibu-skapene? Link til butikk?
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Mange cd-er er tydeligvis både til glede og bevær. Jeg har løst mitt lagringsbehov for mange tusen med garderobeinnredning i stua bak lave skyvedører med fronter godkjent av fruen. Hver skuff tar eksakt 4 stk i bredden og 55 i dybden. Bare som et alternativ til tradisjonelle hylleløsninger...
    IMG_20200831_184352.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stavros: Rene Platekompaniet 👍 Har du digitalisert for database også? Vinyl? MC?
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Synd at det er umulig å handle hos Ikea medmindre du har et varehus i nærheten. 5 CD hyller + ei bokhylle - 4000,-kr i frakt.....
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.949
    Antall liker
    27.940
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Benno og liknende ble valgt bort, kjedelig å stå på knærne og lete.... Kjøpte istedet noen lister (brede utforinger) og en god håndfull hylleknekter.
    Plexi til endevegger. Estetikken kan sikkert diskuteres, men ikke det praktiske. En ting er å ha få CD'er nå - men antallet vil nok øke.
    Kan være greit å tenke litt frem....

    IMG_0501.JPG
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.419
    Torget vurderinger
    23
    The Ultimate

    logo kompakt.jpg


    6 skuffer - fullt uttrekk, quick release og selvlukkende.
    1.800 CD
    Topplate 48 mm. Valcromat gjennomfarget, vokset og polert.
    Sidevanger 48 mm. BB finer, hvitpigmentert voks/polering.
    Skuffefronter sprøytelakkert i standard NCS gråtone.

    CD MØBEL 1.jpg


    cd møbel 4.jpg


    CD MØBEL 2.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.419
    Torget vurderinger
    23
    Vinyloppbevaring etter samme konsept er på vei, skuffeseksjoner nede pluss vanlige hyller i øvre del.
    Samme designelementer på rack, ampstands og hyller også
    Alt blir modulbasert og kan kombineres/bygges ut.
    BTL approbert.​
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Synd at det er umulig å handle hos Ikea medmindre du har et varehus i nærheten. 5 CD hyller + ei bokhylle - 4000,-kr i frakt.....
    VidaXL har et lite utvalg i cd hyller,gratis frakt men det kan ta opptil 14 dager før du får varene.
    Mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    The Ultimate

    Vis vedlegget 659105


    6 skuffer - fullt uttrekk, quick release og selvlukkende.
    1.800 CD
    Topplate 48 mm. Valcromat gjennomfarget, vokset og polert.
    Sidevanger 48 mm. BB finer, hvitpigmentert voks/polering.
    Skuffefronter sprøytelakkert i standard NCS gråtone.

    Vis vedlegget 659101

    Vis vedlegget 659102

    Vis vedlegget 659103
    Det der var skikkelig pent! Er det et Sluk-produkt? Hadde det vært enda lekrere med samme farge på skuffefronter og topp?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.419
    Torget vurderinger
    23
    Takk takk!! Ja, det er et Slukprodukt fra HieffDesigns. Fargen på fronter ble valgt da dette er et gjennomgående tema i øvrig interiør. Prøvde mange varianter men denne tar seg best ut i dette rommet. Topplate likedan, pluss at materialvalget og finish er meget slitesterkt. Silkemyk. Som meg - silkemyk og tiltalende men bælsterk! :LOL: :LOL:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.419
    Torget vurderinger
    23
    Vintage Rozzy!! :LOL: :LOL:
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Solgte mesteparten av cd-samlingen for noen år siden. Men mye ble lagt over på Squeeseboks, som blir lite brukt. Men noe har jeg igjen, og det hender det til og med kommer noe nytt på cd inn her av og til. Jeg har åtte slike esker. Tar cd’ne ut av plasteskene og legger de i annet plast. Blir plass til fler da. Dette er en eske med Dylan-bootlegs. F.eks.
    E7AE695A-1B9C-46C7-B97C-53898C757C30.jpeg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Og et par møbler fra IKEA står her også.
    20A1F5B7-56E3-4204-8A2F-479C592E3178.jpeg
    DAE8C703-46E8-4AD9-9442-E2A2BDA7B5B1.jpeg
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.340
    Sted
    Under stjernene
    Fantastisk🌞👍🎶
    Synology, høres ut som en "sekt"
    Ikke misunnelig i det hele tatt🤪
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Stavros: Rene Platekompaniet 👍 Har du digitalisert for database også? Vinyl? MC?
    En flytting fra nord til vest og fra hus til leilighet fikk som 'nødvendig og vond konsekvens' at en stor vinylsamling (inklusive en høyt elsket Linn Sondek med en litt sær JVC-arm og Ortofon MC) fra et langt musikkliv ble fordelt mellom barn og venner.
    Hva gjelder digitalisering, er jeg å betrakte som altfor gammel teknologi-defaitist: det blir nok cd'mediet med alle sine begrensninger som følger MEG inn i solnedgangen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stavros: Samme her. Kvitter meg aldri med CD/LP/MC, jeg heller..
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    Synology med 63 disker... både CD'er, SACD, DVD og blu-ray :)
    Hvordan går det med dine Synology NAS? Jeg er på mitt tredje 2415+ :(. Etter ca 2-3 år låser de seg ved en reboot. Jeg har fått byttet begge på garantien, men det gir ikke tiltro (samt et fanatisk behov for back-up :) )

    Når mitt NAS fungerer er jeg kjempefornøyd!

    Mvh
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.166
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan går det med dine Synology NAS? Jeg er på mitt tredje 2415+ :(. Etter ca 2-3 år låser de seg ved en reboot. Jeg har fått byttet begge på garantien, men det gir ikke tiltro (samt et fanatisk behov for back-up :) )

    Når mitt NAS fungerer er jeg kjempefornøyd!

    Mvh
    Har en Synology DS1511 med 2 stk DX513 koblet til (15 disker totalt). Den er faktisk fra slutten av 2011. Så 9 år, ikke vært noe problem.
    En DS3615xs med 2 stk DX1215 (36 disker totalt). Denne er vel fra slutten av 2015.
    Den siste er DS3617xs (12 disker totalt). Fra slutten av 2017.

    Alt har fungert tipptopp hele tiden. Har hatt min andel av disker som har avgått med døden, men svært lite antall totalt sett. Pleier å få bort disker som er eldre enn 5 år selv om de fortsatt virker. Normalt hvert 5 år er det på tide å oppgradere til disker med større kapasitet. DS3615xs kjører fortsatt på de originale 4TB WD Red Pro diskene som ble satt inn i 2015. Siden jeg har 36 slike disker blir dette en noe kostbar prosess om jeg skal ha inn 10TB eller 12TB disker.

    Har også 4 raidset med Seagate (et med 6*12TB , et med 6*10TB og 2 med 5*10TB).

    Edit:
    Låsing ved reboot kan være defekt disk. Har opplevd at ting har blitt litt spennende når disker dør, normalt sett får man bare info om at noe er galt - trekker ut disken og setter inn ny for så å kjøre i gang rebuild av raid6 settet.

    Edit2:
    Kjører bare disker som er laget for å kjøre 24/7. Enten enterprise disker eller NAS disker. Har egentlig hatt best erfaring med disker som er spesielt laget for NAS. Har også satt opp dataskrubbing av RAID-settene 1 gang i måneden (dette skjer automatisk).
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn