cd+dac vs dvd+dac?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
964
Torget vurderinger
7

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vanligvis vil jeg si at en DAC ikke gir forskjellig lyd om man endrer spdif-kilde, men du har en Audio Note og med slike hører man forskjell på mye, har jeg latt meg fortelle.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Du burde i alle fall ikke selge Sonyen uten videre.

Hvis du får like bra lyd med en rimelig DVD-spiller som den Sonyen så må verden ha tatt kvantesprang de siste årene. Jeg kjøpte en Denon DVD 2900 til 8-9 laken ca 2005. Som gikk for å være et røverkjøp og også gikk for å ha svært god lydkvalitet (til DVD-spiller å være). Selv om jeg mest brukte den som transport ble jeg nesten avvent med å høre på musikk. Det tok ca 30 sekunder før lyttetrettheten var der. Feilene spilleren gjorde var ikke "in your face" men det ble svært ubehagelig å lytte til i lengden. Etter omfattende modifikasjoner ble den imidlertid meget bra, men da var det også satt i komponenter for like mange penger som spilleren kostet ny.

Sony og Denon er gode modifikasjonsobjekter, spesielt de modellene som har litt plass under panseret.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dette ville i alle fall ikke jeg gjort, og grunnen er som Valentino er inne på. AN-konverterne er notorisk kilne på drivverk, og XA50ES er et av Sonys mest påkostede drivverk og passer glimrende med en AN-dac. Jeg brukte selv en 50ES som drivverk sammen med en AN 1.1x for noen år siden. Det var en strålende kombinasjon, særlig etter XO-clock modifikasjon. Det er slett ikke sikkert at din AN vil være særlig glad i DVD-drevet fra Pioneer.......
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
964
Torget vurderinger
7
Det er helt riktig at an-dac`er kun jobber med drivverk av en hvis kvalitet. Hadde et drivverk da jeg skaffet an-dac, og denne fikk jeg rett og slett ikke lyd utav. Olof på upgrade kom fram til at det drivverket rett og slett ikke gjorde jobben, og at an-dac`en derfor ikke gadd å kode signalet:)

Men da dette også var et gammelt drivverk slik som 50es, kom jeg til å lure på om det idag,15 år seinere, kanskje fantes bra drivverk i f.eks dvd/blue-spillere, eller er det slik at drivverk stadig blir mindre og mindre påkostet, mens elektronikken stadig blir "bedre"?

Kan dog hende at idèen min om en god multispiller har opphav i en stadig voksende vinyl-interesse ;)
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Slenger meg på; finnes det Blue Ray-spillere opp til 1-12 lapper, som også er gode CD-drev?
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.022
Antall liker
248
Sted
Tranby
pcnr skrev:
Slenger meg på; finnes det Blue Ray-spillere opp til 1-12 lapper, som også er gode CD-drev?
De første generasjonene av Sony var bra i følge HOmeChinemaChoice sine jitter målinger, særlig Sony BDP-S1E.
Av spillere i salg nå, fikk Sony BDP-S5000ES bra score på jitter måling.

kW
 
Topp Bunn