Digitale avspillere CD 30 år!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.174
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Tidlig ute med CD-handling.
Mye bra.
For oss som også liker klassisk musikk er SACD en flott greie.
Handler fortsatt CD som ville f....
CD er uten sammenliklning det mest fornuftige lagringsmedium for musikk så langt, alt tatt i betraktning.
Tror man må være over 50 for å catche ovennevnte utsagn.
Tror også du må være over 50 for å være uenig (vinyl fanatics)
Det stemmer, alt sammen.
Kjøpte mine første sølvskiver i 1984, og en Philips CD104, og siden har det bare fortsatt.
CDen lever som aldri før her, passerer snart 30 år (cden altså), tusenvis i antall og stadig økende.

L

Lars.N

Gjest
Husker jeg lånte med hjem en Hitachi CD-spiller og LÅNTE en CD i tillegg - Jean Michell Jarre, Oxygene. Fytti for en elendig lyd. Ble returnert dagen etter. Tror det gikk over 10 år før jeg kjøpte CD-spiller etter dette...
Var den Hitachi'n frontmatet hvor cd skiva stod på høykant ?

Mvh

Lars
Jepp! Lignet veldig på DA-1000 som du finner om du skroller i linken i første posting. Pfy-Pføyt!
Og jeg kjøpte Denons utgave av denne fra Boahs, tror den kostet 10k den gangen i -83/84?
Men jeg har da fortsatt de få CDene som lot seg oppbringe den gangen.

Edit: Dere vet jo alle hvor perfekt den låt, så jeg byttet spiller så fort det kom noe nyere, en Denon DCD 1800! Billigere og veldig mye bedre!
Men litt senere lot jeg meg overtale til å bytte igjen, og dermed var helvete igang.
Bilde av øgla
DA 1000.PNG

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.898
Torget vurderinger
49
Det jeg liker godt med cd'en , og forsåvidt streaming også , er at du slipper å høre hele sangen .
Skipper til neste sang etter noen strofer . På den måten rekker jeg å høre opptil hundre sanger på under timen :D

Topp Bunn