cattylink.com Seriøs forhandler ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Uansett hva enkelte mener om Cattylink ble nå jeg møtt med vennlighet og velvilje da jeg bestilte JA-1 forforsterker derfra.Så ut i fra mitt ståsted ser omtalene litt "gråe"
    ut.Og jeg finner det litt på kanten uforskammet å "egle" opp dette videre med å gå til kollektiv korrespondanse i en allerede "betent" sak.Om dette skal være god og
    saklig underholdning her på Hfs er jeg litt i tvil om.Jeg kjøpte monoblokker (JA-50) av en kar her oppe i Troms og han hadde ikke hatt noen som helst problemer med
    Cattylink.Så til produktene:Spiller som en drøm med JA-1 pre og JA-50 monoblokker.Jeg kan ikke se at dette skulle stå noe som helst tilbake for billig-produkter som er
    produsert i andre Asia-land og Vesten.Kvalitetsfølelsen er også god når man ser nærmere på produktene.Prismessig så får en det man betaler for.Dette er ikke det jeg på noen måte vil kalle superkvalitet men det er vad det er.Det må vi nok finne oss i.Men at vi av den grunn behøver å strø salt i såret finner jeg en smule betenkelig.
    Jeg hadde annonsert mine monoblokker og forforsterker her på Torget og på Finn og merket meg stadig større interesse for annonsene ettersom omtalene av Cattylink
    blei underholdene for enkelte.
    Mvh Kenneth
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Line Magnetic Audio sine hjemmesider advarer mot cattylink og deres " originale" produkter
    丽磁音响有限公司

    Se hvilke svar cattylink gir da, seriøst på noen måter ? Tror ikke det, lureri og bedrag
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert noen feil eller mangler her men de fleste av disse merkene eller deler av produksjon blir vel produsert i Kina!

    PrimaLuna, Krell, Quad, LM Audio, Vincent, Sonus Faber, Klipsch, Dynaudio, Parasound, B&W, Hegel, Vifa, Jolida M.fler
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uansett hva enkelte mener om Cattylink ble nå jeg møtt med vennlighet og velvilje da jeg bestilte JA-1 forforsterker derfra.Så ut i fra mitt ståsted ser omtalene litt "gråe"
    ut.Og jeg finner det litt på kanten uforskammet å "egle" opp dette videre med å gå til kollektiv korrespondanse i en allerede "betent" sak.Om dette skal være god og
    saklig underholdning her på Hfs er jeg litt i tvil om.Jeg kjøpte monoblokker (JA-50) av en kar her oppe i Troms og han hadde ikke hatt noen som helst problemer med
    Cattylink.Så til produktene:Spiller som en drøm med JA-1 pre og JA-50 monoblokker.Jeg kan ikke se at dette skulle stå noe som helst tilbake for billig-produkter som er
    produsert i andre Asia-land og Vesten.Kvalitetsfølelsen er også god når man ser nærmere på produktene.Prismessig så får en det man betaler for.Dette er ikke det jeg på noen måte vil kalle superkvalitet men det er vad det er.Det må vi nok finne oss i.Men at vi av den grunn behøver å strø salt i såret finner jeg en smule betenkelig.
    Jeg hadde annonsert mine monoblokker og forforsterker her på Torget og på Finn og merket meg stadig større interesse for annonsene ettersom omtalene av Cattylink
    blei underholdene for enkelte.
    Mvh Kenneth
    Saken er lite betent. Jeg finner det bare beklagelig at Cattylink sin representant fyrer så mye ved et saklig spørsmål. Såklart er de vennlige om du legger inn en ordre. Men , det burde de være være saklige forespørsler ved deres produkter, også ifht orginalitet og autensitet ifht LM. Slik de nå fremstår er de i beste fall små kriminelle med ønske om å selge produkter som produsent ikke vil ha til Vesten. I verste fall skurker som tar det de kan få av naive penger. Så får en selv gjøre seg opp en mening med dialog og forespørsler.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er klassisk svindlerteknikk - blås deg opp i et sinne om noen stiller vanskelige spørsmål.

    Du kan være heldig og få et produkt som virker. Du kan og være uheldig å få et produkt som er dårlige greier, og som du heller ikke får reparert. At det er produkter uten serienummer i omløp burde være alt du trenger for å få indikasjon på at ting ikke er slik de skal.

    Ligg laaaangt unna.

    Johan-Kr
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Også Xindak har i årevis advart mot å kjøpe produktene deres fra andre enn autoriserte forhandlere.

    xindak warning.jpg
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Her en link til noen som har prøvd å finne ut noe vedr. Cattylink.....

    Who is Cattylink? | Best Value Chinese Hi-Fi
    Ja,dette var jo lite hyggelig lesning.Bør kanskje være glad at min handel med Cattylink endte så godt.Har ikke foreløpig kunne finne noen indikasjoner på at produktene
    derfra ikke holder mål.Jeg får nok hygge meg med produktene så lenge de varer.:) Jeg la forforsterker JA-1 og Monoblokkene JA-50 ut for salg til fordel for TV og
    Film i min kjellerstue.Med nærmere ettertanke bør jeg kanskje beholde varene og ikke la andre bli belemret.
    Mvh Kenneth
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.835
    Antall liker
    962
    Det gikk rett åt skogen og pengene ble borte, rett og slett fordi vedkommende som stod for gruppekjøpet var en skurk og beholdt alle de forhåndsinnbetalte pengene selv.
    hva, var dette gruppekjøpet på rundt 100k? husker folk pratet i årevis etterpå at de ble svindlet av cattylink, men det var altså nordmannen her inne!?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er sikkert de som er happy med det de har kjøpt der. Men spør etter produkter de liker de det dårlig.. En kan saktens lure på denne aggressive måten å svare på.
     

    Zenja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    174
    Antall liker
    77
    Tja..skal man legge ut ordrett sitat fra epost-korrespondanse så syns jeg saktens man kan inkludere hva man selv skrev.

    Her er det forøvrig en voldsom nedrakking som jeg har vanskelig for å skjønne-rent personlig.
    Jeg har handlet med Cattylink fire ganger nå-og alle ganger fått gode produkter,
    som har fungert godt,og overlevd ustabile strømnett med stadige strømbrudd,etc.

    Både Cattylink og produktene deres har for meg vært svært pålitelige,
    i alle henseende,så når noen halvtullinger her åpent kaller dem for svindlere er det for drøyt.

    Etter å ha handlet med mange aktører i inn og utland,
    så er det gang på gang de innenlands som har skuffet meg.

    Særlig skuffende er det å få produkter som er døde ved ankomst.
    Og oppleve at det skal ta månedsvis å få retta opp i.

    Eller når jeg ifm. jobb foreslo at vi skulle støtte oppom en lokal forhandler,
    hvorpå innkjøpsansvarlig noen timer senere kom tilbake med et helt annet produkt enn vi hadde blitt enige om
    -og som var ubrukelig i den tiltenkte rollen.
    Det ble ikke bedre av at hun var påprakket en meter rca-kabel til 800,-
    Skulle den utgjøre forskjell i et oppsett med hundre meter skolisser resten av veien?

    Eller norsk forhandler som nekter å følge lovverket ved fjernsalg?

    En tredje forhandler som sender meg et demoprodukt med tykke fettrander og skitt på,
    og kredittsjekker meg (uten å nevne noe eller be om samtykke)
    på tross av at jeg betalte kontant/forskudd?

    Det finnes enkelte produsenter jeg også holder meg unna,
    produktene deres er ofte på FINN med tekst..."kommer rett fra service"
    eller "trenger en service" "skraper på volumpott".
    Ja,de har sort front-og antageligvis dårligst byggekvalitet av dem alle.

    Her har jeg nå omtalt flere av de største norske aktørene.

    Gir et pluss til Duet i Oslo for hurtig og ryddig oppfølging.

    Resten ligger desverre langt til etters for Cattylink,
    sånn som mine personlige erfaringer har vært.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja..skal man legge ut ordrett sitat fra epost-korrespondanse så syns jeg saktens man kan inkludere hva man selv skrev.

    Her er det forøvrig en voldsom nedrakking som jeg har vanskelig for å skjønne-rent personlig.
    Jeg har handlet med Cattylink fire ganger nå-og alle ganger fått gode produkter,
    som har fungert godt,og overlevd ustabile strømnett med stadige strømbrudd,etc.

    Både Cattylink og produktene deres har for meg vært svært pålitelige,
    i alle henseende,så når noen halvtullinger her åpent kaller dem for svindlere er det for drøyt.

    Etter å ha handlet med mange aktører i inn og utland,
    så er det gang på gang de innenlands som har skuffet meg.

    Særlig skuffende er det å få produkter som er døde ved ankomst.
    Og oppleve at det skal ta månedsvis å få retta opp i.

    Eller når jeg ifm. jobb foreslo at vi skulle støtte oppom en lokal forhandler,
    hvorpå innkjøpsansvarlig noen timer senere kom tilbake med et helt annet produkt enn vi hadde blitt enige om
    -og som var ubrukelig i den tiltenkte rollen.
    Det ble ikke bedre av at hun var påprakket en meter rca-kabel til 800,-
    Skulle den utgjøre forskjell i et oppsett med hundre meter skolisser resten av veien?

    Eller norsk forhandler som nekter å følge lovverket ved fjernsalg?

    En tredje forhandler som sender meg et demoprodukt med tykke fettrander og skitt på,
    og kredittsjekker meg (uten å nevne noe eller be om samtykke)
    på tross av at jeg betalte kontant/forskudd?

    Det finnes enkelte produsenter jeg også holder meg unna,
    produktene deres er ofte på FINN med tekst..."kommer rett fra service"
    eller "trenger en service" "skraper på volumpott".
    Ja,de har sort front-og antageligvis dårligst byggekvalitet av dem alle.

    Her har jeg nå omtalt flere av de største norske aktørene.

    Gir et pluss til Duet i Oslo for hurtig og ryddig oppfølging.

    Resten ligger desverre langt til etters for Cattylink,
    sånn som mine personlige erfaringer har vært.
    Gratulerer! :)

    hilsen "halvtulling" som tror det er en grunn til at produsenter advarer imot Cattylink...
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det som fasinerer meg i slike saker er hvor (lite) rett han har, han som har opplevd en god handel.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det som fasinerer meg i slike saker er hvor (lite) rett han har, han som har opplevd en god handel.
    For all del, sikkert mange som ha opplevd gode avtaler. Når så produsenter advarer imot produkter cattylink selger, produkter cattylink sier er identiske, kan en saktens lure. Ved spørsmål om hvorfor produsenter advarer imot cattylink går cattylink helt i forsvarsmodus. Helt greit, men det gjør ikke at en mistror cattylink noe mindre.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde nok ikke stolt velig mye på disse folka... :p
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Jeg må si meg enig i det Zenja skriver om Cattylink.Jeg hadde ingen som helst problemer når jeg var i kontakt med de ang. kjøp av forforsterker.De var svært imøtekommende og svarte velvillig på mine spørsmål.Når man så får høre om de "fæle" episoder som andre har vært ute for blir man i villrede om Cattylink er slike værstinger som beskrevet i noen innlegg.Jeg lar dette ligge men overfor meg har Cattylink opptrådt på en god måte og jeg skulle derfor ikke ha noen som helst problemer med å handle med de igjen.
    Mvh Kenneth
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn