cattylink.com Seriøs forhandler ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.855
    Antall liker
    38.615
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ganske så fornøyelig det hele... Mannen går helt banans når jeg gjentar spørsmål om kvalitet på varene, om det er de samme produktene som LM lager for Norge.. :)


    " I THINK YOU HAD BETTER SAVE YOUR TIME FOR SOME CLINICAL ADVICE,OR TAKE A SCAN ON YOUR BRAIN!
    BY THE WAY, DO NOT WRITE BACK AGAIN, WE HAVE NO TIME TO WASTE ON A BRAINLESS PERSON!
    REPEAT, DO NOT PRETEND TO BE BLIND, DO NOT WRITE TO US ANYMORE!
    ERIC LING "

    Hehe dette var litt av et svar fra en såkalt seriøs forhandler :p

    mvh
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ganske så fornøyelig det hele... Mannen går helt banans når jeg gjentar spørsmål om kvalitet på varene, om det er de samme produktene som LM lager for Norge.. :)


    " I THINK YOU HAD BETTER SAVE YOUR TIME FOR SOME CLINICAL ADVICE,OR TAKE A SCAN ON YOUR BRAIN!
    BY THE WAY, DO NOT WRITE BACK AGAIN, WE HAVE NO TIME TO WASTE ON A BRAINLESS PERSON!
    REPEAT, DO NOT PRETEND TO BE BLIND, DO NOT WRITE TO US ANYMORE!
    ERIC LING "
    Helt utrolig usaklig. Vil aldri falle meg inn å handle med noe slikt!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det skal sies at jeg har handlet fra Cattylink ved tre forskjellige anledninger.

    Første gang; det var et gruppekjøp via HFS og jeg ville ha MingDa MC7-R. Det gikk rett åt skogen og pengene ble borte, rett og slett fordi vedkommende som stod for gruppekjøpet var en skurk og beholdt alle de forhåndsinnbetalte pengene selv.

    Andre gang; jeg ville jo ha MingDa MC7-R så jeg bestilte en med levering til meg selv. Det gikk fem dager så hadde jeg en pakke på døra levert med DHL. :)

    Tredje gang; jeg ville ha en Cayin A-88T - den kom også på døra med DHL etter etpar dager.

    Byggekvalitet og teknisk prestanda på produktene har alltid svart til forventningene, kunne gjerne handlet fra Cattylink.com igjen.
    Men folk må jo få lov til å bestemme selv :) Og Mr Eric Ling svarer jo ikke akkurat på en direkte kundevennlig måte :)
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det skal sies at jeg har handlet fra Cattylink ved tre forskjellige anledninger.
    Første gang; det var et gruppekjøp via HFS og jeg ville ha MingDa MC7-R. Det gikk rett åt skogen og pengene ble borte, rett og slett fordi vedkommende som stod for gruppekjøpet var en skurk og beholdt alle de forhåndsinnbetalte pengene selv.
    Haha, det husker jeg - jeg tapte en tusing på det der. Noe svinn må påregnes her i verden, så det kan jeg leve med.

    E-post-responsen er såpass spesiell at det gir grunn til å stusse litt på hvor seriøse de er.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    Uvitende? Ganske frekt eddie1, du bryter litt regelskikk nå..skjerpings:)
    Jeg er fullt klar over Line Magnetic og andre kinesiske produkter, og har ikke vurdert dem opp eller ned, merk deg det. Sier bare at jeg personlig vil ikke ha noe Kinaprodusert utstyr, så enkelt er det. Hva andre kjøper og hvor, blir jo opp til hver enkelt
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Jeg handlet et sett med Xindak monoblokker fra Cattylink for en del år siden.
    Leveransen gikk uproblematisk, meget godt innpakket og raskt levert.

    Ingenting som tydet på at dette var kopier av noe slag, gjennomgående forventet kvalitet, og var i mitt eie i et par år i daglig drift.

    Ser at noen nevner 220V-problematikken ift at vi opererer med 230/240volt her til lands, og dette er det sannsynligvis hold i.
    Han som kjøpte blokkene mine rapporterte tilbake etter noen måneder at kondensatorer i strømforsyningen hadde røket, og måtte byttes. Dette var sannsynligvis fordi strømforsyning var designet for nettopp 220V.
    Dette med 220V er et av problemene jeg nevnte i et tidligere innlegg. Dette viser at det ikke er et produkt beregnet på eksport, men for det Kinesiske innenlands markedet.
    Når jeg skulle bestille JA-1 forforsterkern som jeg har måtte jeg fylle i bestillingsskjema om jeg ønsket 230/240V utgaven.Jeg gjorde selvfølgelig det og det kom et
    hyggelig svar tilbake om at jeg måtte da vente i noen dager ekstra.Dette pga. at han ikke hadde 230/240V utgaven i lager.En uke etter kom det en E-post til meg
    med svar om at nå var forforsterkern på plass og klar for levering.Når jeg leser innlegg som dette blir jeg noe forundret.Dette er jo enkelt å få til med tanke på export
    til andre land enn Kina.Jeg fikk 230/240V utgaven så jeg forstår ikke hvorfor akkurat jeg skulle være så heldig med mitt kjøp???
    Dette ser jeg på som meget merkelig.
    Mvh Kenneth
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    Uvitende? Ganske frekt eddie1, du bryter litt regelskikk nå..skjerpings:)
    Jeg er fullt klar over Line Magnetic og andre kinesiske produkter, og har ikke vurdert dem opp eller ned, merk deg det. Sier bare at jeg personlig vil ikke ha noe Kinaprodusert utstyr, så enkelt er det. Hva andre kjøper og hvor, blir jo opp til hver enkelt
    Bryter regler ??? Når du gjør deg selv til verdensmester og disser flere av de største og mest betrodde produsentene i verden :)
     

    Mirage

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    79
    ,
    Når jeg skulle bestille JA-1 forforsterkern som jeg har måtte jeg fylle i bestillingsskjema om jeg ønsket 230/240V utgaven.Jeg gjorde selvfølgelig det og det kom et
    hyggelig svar tilbake om at jeg måtte da vente i noen dager ekstra.Dette pga. at han ikke hadde 230/240V utgaven i lager.En uke etter kom det en E-post til meg
    med svar om at nå var forforsterkern på plass og klar for levering.Når jeg leser innlegg som dette blir jeg noe forundret.Dette er jo enkelt å få til med tanke på export
    til andre land enn Kina.Jeg fikk 230/240V utgaven så jeg forstår ikke hvorfor akkurat jeg skulle være så heldig med mitt kjøp???
    Dette ser jeg på som meget merkelig.
    Mvh Kenneth
    Dette er en del år siden, og da kunne man velge mellom 115V og 220V utgave, jeg tenkte ikke lengre enn at jeg valgte 220V og klikket "Kjøp".
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    Uvitende? Ganske frekt eddie1, du bryter litt regelskikk nå..skjerpings:)
    Jeg er fullt klar over Line Magnetic og andre kinesiske produkter, og har ikke vurdert dem opp eller ned, merk deg det. Sier bare at jeg personlig vil ikke ha noe Kinaprodusert utstyr, så enkelt er det. Hva andre kjøper og hvor, blir jo opp til hver enkelt
    Bryter regler ??? Når du gjør deg selv til verdensmester og disser flere av de største og mest betrodde produsentene i verden :)
    Verdensmester?? Jeg sier min mening, kjøper ikke fra et kopi land, but be my guest if you want to..
     
    Sist redigert:

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Det kunne vært lærerikt å se innsiden av en lik forsterker fra 2 ulike levrandører.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    LM suger!:p

    PSST! Ta og prøv feks en LM 518ia på dine utmerkede LV engang, så ser du hvor overpriset og oppskrytt Mc er ;):cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    Uvitende? Ganske frekt eddie1, du bryter litt regelskikk nå..skjerpings:)
    Jeg er fullt klar over Line Magnetic og andre kinesiske produkter, og har ikke vurdert dem opp eller ned, merk deg det. Sier bare at jeg personlig vil ikke ha noe Kinaprodusert utstyr, så enkelt er det. Hva andre kjøper og hvor, blir jo opp til hver enkelt
    Bryter regler ??? Når du gjør deg selv til verdensmester og disser flere av de største og mest betrodde produsentene i verden :)

    Du mener de har noen av de mest betrodde og største produsenter i verden av hifi?
    Om ikke annet - flere av de mest betrodde og største produsenter (les Hi-Fi merker) har nå etterhvert flyttet all/mye av sin produksjon til Kina.
    Faller da disse inn under de produkter du ikke vil kjøpe?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    LM suger!:p

    PSST! Ta og prøv feks en LM 518ia på dine utmerkede LV engang, så ser du hvor overpriset og oppskrytt Mc er ;):cool:
    Den eneste LM jeg nå vurderer som konkurrent opp mot MC er 219ia. To forskjellige apparater ja men kunne vurdert en slik ja :) har hatt 3 stk LM tidligere
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når dere sier dere ikke kan handle highend produkter som Line Magnetic samt andre dyre topp produkter for at det er produsert i kina så er det ikke rart det blir krig i verden !!!
    Burde jo nesten være straffbart og være så uvitende...
    LM suger!:p

    PSST! Ta og prøv feks en LM 518ia på dine utmerkede LV engang, så ser du hvor overpriset og oppskrytt Mc er ;):cool:
    Den eneste LM jeg nå vurderer som konkurrent opp mot MC er 219ia. To forskjellige apparater ja men kunne vurdert en slik ja :) har hatt 3 stk LM tidligere
    219ia er overkill. 518ia hadde holdt massevis ift MA7000, spes på LV, som er tunet mot rør(SET) - det er først da du virkelig ser hva som bor i de. Prøv!:cool:

    Sorry OT :)
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Hadde/har ja-50 monoblokker som var kjøpt hos cattylink. Det jeg la merke til var at serie nr var borte bak på de? Den ene blokken tok kvelden og sendte mail til cattylink 3 ganger uten svar. Spurte kun om de hadde et skjema på printet på utgangen.
    Blokken har nå vært hos dalens elektro i 1.5 år uten at de har klart å fikse den.Han sier det er helt håpløst uten et skikkelig skjema med verdier. Sendte også flere mail til jungson audio science ang skjema og fikk et svar at det ikke var tilgjengelig for privatpersoner. Så synes det er leit da forsterkerene var knall gode,men problemer er når de trenger service/rep imo
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hadde/har ja-50 monoblokker som var kjøpt hos cattylink. Det jeg la merke til var at serie nr var borte bak på de? Den ene blokken tok kvelden og sendte mail til cattylink 3 ganger uten svar. Spurte kun om de hadde et skjema på printet på utgangen.
    Blokken har nå vært hos dalens elektro i 1.5 år uten at de har klart å fikse den.Han sier det er helt håpløst uten et skikkelig skjema med verdier. Sendte også flere mail til jungson audio science ang skjema og fikk et svar at det ikke var tilgjengelig for privatpersoner. Så synes det er leit da forsterkerene var knall gode,men problemer er når de trenger service/rep imo
    Her skal jeg se om jeg ikke kan hjelpe deg.Jeg mener jeg fikk skjema til mine JA-50 monoblokker.Jeg kjøpte disse monoblokker brukt og hentet blokkene selv.
    Jeg mener at skjema fulgte med blokkene.Skal se på saken.Jeg har mine monoblokker ute for salg og jeg vurderer å slette annonsen pga. at forvirringen er total.
    Det er litt trasig dette som skjer med hensyn til Cattylink.com.
    Mvh Kenneth
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Har fått disse fra privatperson ,men de er ikke detaljerte nok for dalens.
     

    Vedlegg

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Men er dine skjemaer mer detaljerte er jeg evig takknemmelig.( formatet jeg fikk de på er skarpere enn printscreen jeg tok nå av skjemaet ) kjedelig å skrote blokka også.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Blokken har nå vært hos dalens elektro i 1.5 år uten at de har klart å fikse den. Sendte også flere mail til jungson audio science ang skjema og fikk et svar at det ikke var tilgjengelig for privatpersoner.
    Dalens er jo ikke en privatperson, du får be de sende en mail og spørre etter skjema.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Spurte de om det også, men Dalens sjekket/forespurte kun Norske forhandler. Skrev til jungson at den var hos Dalens på rep med link til nettside og sevice person , Hjalp ikke.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Bryter regler ??? Når du gjør deg selv til verdensmester og disser flere av de største og mest betrodde produsentene i verden :)

    Du mener de har noen av de mest betrodde og største produsenter i verden av hifi?
    Om ikke annet - flere av de mest betrodde og største produsenter (les Hi-Fi merker) har nå etterhvert flyttet all/mye av sin produksjon til Kina.
    Faller da disse inn under de produkter du ikke vil kjøpe?
    Absolutt
    Får bare litt mindre å velge i skulle jeg ha noe nytt i fremtiden, men da blir muligens valget enklere også. Less is more, som det sies
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Spurte de om det også, men Dalens sjekket/forespurte kun Norske forhandler. Skrev til jungson at den var hos Dalens på rep med link til nettside og sevice person , Hjalp ikke.
    Da ville jeg, utvilsomt, snakket med et annet verksted. Det ville jeg vel gjort på grunn av at de har hatt den i 1,5 år uten å utrette noe også.
    Prøv å hør med Neby, flinke folk som har vært særdeles hjelpsomme når jeg har snakket med de.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Kan jo prøve Neby. Fikk i svar at de hadde byttet en god del ,men hvis den skulle bli 100% måtte hele utgangsprintet byttes. Dette selges ikke og pr nå ikke lyd.
    .Har gått så lenge at jeg på en måte hadde glemt at jeg hadde blokkene.:)
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei. Har fått disse fra privatperson ,men de er ikke detaljerte nok for dalens.
    Hei fraiser.
    Det ser ikke ut som jeg har andre skjema enn du har.
    Da jeg ikke har mine i bruk i min kjellerstue (gjester vil ha tv heller enn 2-kanal stereo) tenkte jeg å kvitte meg med mine.Når Cattylink har fått så dårlig omtale ser
    jeg ikke noe håp om å selge så jeg beholder mine JA-50.Synd at du ikke får noe greie på reparasjonen.Disse spiller jo som en drøm.
    Mvh Kenneth
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.721
    Torget vurderinger
    96
    Hadde aldri i livet kjøpt hifiprodukter laget i kina, kopier eller ikke. HiFi skal være håndlagde produkter så langt det lar seg gjøre, helst fra Tyskland, Sveits eller Frankrike, (tildels USA også, hvis hele produksjonen er innenlands)
    Er det mulig!!!!!!!!!!!!!!!
    Helt enig med han. Men vanskelig å unngå Kina i dag dessverre. Selv gamle hederskronte B&W setter inn Kinamikk i sine aktive subwoofere. Plateamper som er så ufattelig ræva, og med høy feilprosent. Hadde et par subber, og begge forsterkerne fikk feil. Har også hatt subwoofere som helt er produsert i Kina. Mdf platene var av tvilsom kvalitet og etterstramming av skruer en risikosport. Har et par i dag også, og de er forsåvidt helt greie til prisen.

    Men tror du virkelig at kvaliteten ikke vil lide når alt skal gjøres så billig som mulig?

    I Kina dør folk i rulletrapper pga. dårlig kvalitet, svindlere samler opp olje fra avløp og siler den, den tappes på nye flasker og kjøres ut i butikker. Kina er verdens mest utsatte land når det gjelder snarveier og tvilsom kvalitet på nær sagt alt mulig.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det skal sies at jeg har handlet fra Cattylink ved tre forskjellige anledninger.

    Første gang; det var et gruppekjøp via HFS og jeg ville ha MingDa MC7-R. Det gikk rett åt skogen og pengene ble borte, rett og slett fordi vedkommende som stod for gruppekjøpet var en skurk og beholdt alle de forhåndsinnbetalte pengene selv.
    Dette er jo passe forstyrrende å lese, iogmed det var jeg som originalt framsatte den påstanden i en tråd på HFS, etter å ha gått gjennom saken og funnet ørten indisier på at han rett og slett hadde tatt pengene, inkl det at han var gått under jorden, plutselig ikke hadde internettilgang og andre unnskyldninger, og i tillegg hadde Hong Kong-politiet blitt koblet inn i saken. (De kom vel fram til samme resultat og det skjedde ikke noe mer)

    Som takk for det, ble jeg plutselig den store skurken fordi du påstod at du faktisk hadde sett på bankutskriftene (uten at noen andre hadde fått sett dette), snakket med han og alt var i skjønneste orden, og jeg ble kalt en konspiratorisk lystløgner eller noe i den duren. Det var mange mennesker som tapte mye penger på dette inkl. noen individer som hadde 20K+ utestående. Høvdingen, på bakgrunn av dette, gikk inn og slettet hele tråden. Du, og bare du, bidro til at vi aldri gikk videre med dette og anmeldte han.

    Skurken kom tilbake til HFS etterhvert med et nytt nick, men han er vel forduftet helt nå.

    Hvis jeg husker riktig, så kom første parti av varene (35-40%), og det ble aldri betalt "separat" moms for dette. Jeg går utifra at vareverdien var skrevet ganske mye ned, og endel av de utestående pengene ble brukt til å betale momsen, mens resten puttet han i egen lomme.

    Takk for innrømmelsen, bare synd den kom 12+ år for sent.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hadde aldri i livet kjøpt hifiprodukter laget i kina, kopier eller ikke. HiFi skal være håndlagde produkter så langt det lar seg gjøre, helst fra Tyskland, Sveits eller Frankrike, (tildels USA også, hvis hele produksjonen er innenlands)
    Er det mulig!!!!!!!!!!!!!!!
    Helt enig med han. Men vanskelig å unngå Kina i dag dessverre. Selv gamle hederskronte B&W setter inn Kinamikk i sine aktive subwoofere. Plateamper som er så ufattelig ræva, og med høy feilprosent. Hadde et par subber, og begge forsterkerne fikk feil. Har også hatt subwoofere som helt er produsert i Kina. Mdf platene var av tvilsom kvalitet og etterstramming av skruer en risikosport. Har et par i dag også, og de er forsåvidt helt greie til prisen.

    Men tror du virkelig at kvaliteten ikke vil lide når alt skal gjøres så billig som mulig?

    I Kina dør folk i rulletrapper pga. dårlig kvalitet, svindlere samler opp olje fra avløp og siler den, den tappes på nye flasker og kjøres ut i butikker. Kina er verdens mest utsatte land når det gjelder snarveier og tvilsom kvalitet på nær sagt alt mulig.
    Visst f.. er det masse grums i Kina. Bøttevis med grums. Jeg hadde ikke turt å spise på restaurant der engang, nesten (det samme gjelder forsåvidt også for feks Vietnam). De forpester seg selv først, før de forpester resten. Men det finnes alltid noen ytterst få lyspunkter. Og det er nesten et mirakel at de har klart å gjøre seg gjeldende på tross av all det negative folk i Vesten forbinder med Kina. Her er det såvisst ingen gratis lunsj/drahjelp ala "japansk kvalitet", men heller kraftig motvind/-bakke ala "kinamikk" for hvert steg mot anerkjennelsen. De gode (hifi)produktene derfra, blir gjenstand for kritisk gjennomgang teknisk og lydmessig. De må prestere langt over sin pris skal de klare å vekke interessen hos den - med rette! - skeptiske konsumenten i Vesten. Dette prestasjonsnivået nevnes ofte av testere når (de gode) Kina-produktene går under lupen, men selvsagt også en langt større andel blir avslørt/-kledt som undermålere.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Sendte forespørsel i går på en forsterker, ba om ca. fraktkostn. etc. og spurte høflig om det var originale LM produkter.
    Her er svaret som kom nå. Ingen ting om frakt el.l. Klassisk passiv aggressiv holdning..


    DEARSIR,
    PLEASENOTE THAT WE ARE IN OUR 15TH YEAR OF WORLDWIDE SERVICE AND ONLY SELL 100 PERCENT BRAND NEW AND ORIGINAL PRODUCTS.
    WEDO NOT SELL, PROVIDE OR SUPPORT ANY FAKED PRODUCTS.
    REGARDS,
    ERICLING
    [HR][/HR]
    CattylinkAnalog Research
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og fortsetter en å spørre om dette er ekte produkter osv...Hva får en til svar... ;)

    " CAN YOU HAVE A BIT OF DIGNITY? EVEN A BIT IS ENOUGH!DO YOU FEEL SHAME WHEN YOU SEE THIS LINE AND STILL WRITE BACK?
    REPEAT, DO NOT PRETEND TO BE BLIND, DO NOT WRITE TO US ANYMORE!
    ERIC LING "
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Vel, han har jo fått en skikkelig jævel oppi fanget med deg da...:rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    DEARSIR,
    PLEASENOTE THAT WE ARE IN OUR 15TH YEAR OF WORLDWIDE SERVICE AND ONLY SELL 100 PERCENT BRAND NEW AND ORIGINAL PRODUCTS.
    WEDO NOT SELL, PROVIDE OR SUPPORT ANY FAKED PRODUCTS.
    REGARDS,
    ERICLING
    " CAN YOU HAVE A BIT OF DIGNITY? EVEN A BIT IS ENOUGH!DO YOU FEEL SHAME WHEN YOU SEE THIS LINE AND STILL WRITE BACK?
    REPEAT, DO NOT PRETEND TO BE BLIND, DO NOT WRITE TO US ANYMORE!
    ERIC LING "
    Grøss..svar som dette viser bare at en skal holde seg langt unna dette stedet. LM sine hjemmesider advarer selv mot cattylink, så ikke noe originalt derfra nei
    Og folk vurderer kjøp herfra eller har kjøpt:-/ Det er russisk rulett det
    Nei, skal holde meg langt unna kinesisk utstyr, uansett hvem som får produsert hva der og hva som måtte skrives om det..styr unna
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, han har jo fått en skikkelig jævel oppi fanget med deg da...:rolleyes:

    Har vel ikke mer moro enn en lager selv.. Så jeg fortsatte å spørre i en saklig tone vedr deres produkter, garantier og frakt. Uten å la meg affisere...Da sprakk han totalt...Stakkars.. ;)

    "
    you are an insult to your parents and your country!
    THEY ARE NOT IN CAPITAL LETTERS NOW, DO YOU FEEL GOOD?
    WE WILL BLACK LIST YOUR EMAIL ADDRESS AND SO, NO MORE!
    ERIC LING "



    Så da blir det nok ikke noe kjøpt fra Cattylink fra meg på en stund.. :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Sendte nesten samme type spørsmål igår kveld, ikke fått svar enda...kanskje de har lagt to og to sammen

    "Insult to your parents and country!"... hehe, er det mulig
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg klarer ikke dy meg når jeg leser denne tråden og ser dette her. McIntosh er vel faktisk kjent for å være av ok kvalitet, og de fastholder at all produksjon skjer i the good old US and A som Borat ville sagt. Men selv såpass bastante aktører har åpenbart sine små griser ute til skogs, som bildene viser.
    Med det sagt har jeg bodd i USA i noen år, og jobbet som håndtverker der. Maken til yrkesstolthet og flid som jeg opplevde blant den gemene hop der borte kan vi bare drømme om her hjemme faktisk. Men det var altså min erfaring.

    For ordens skyld så er dette altså bilder av fjernbetjeningen til MA8000, som holder en passe standard ift pris/byggekvalitet. Til slutt kan nevnes at jeg har selv hatt LM518 IA i hus (noen nevnte denne tidligere) og jeg vet ikke om jeg er enig at den er så rått mye bedre enn MA7000. Men pen var den. Og den fungerte også, etter at en av rørene som fulgte med fra Kina ble byttet ut med et annet som virket.
    Let the flaming commence! ;)

    20161214_084435.jpg


    20161214_084447.jpg
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Lidt morsomt dette med skepsis til (alle!?) produkter fra Kina, som dukker op. Kan huske fra 60'erne lignende holdning til produkter fra Japan. Et par tiår senere Sydkorea. Vel næsten glemt nu...

    Arendal 1723 højtalerne er produceret i Kina, og holder glimrende kvalitet (og et fund for pengene!). Bare for eksempel.

    Men nej: ville ikke røre cattylink.com med en ildtang. Og ja: de skal mobbes hehe :=)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, fornøyelig lesning som start på dagen.

    Skal man nå ikke kjøpe noe som helst fra Kina? Det tryggeste er nok å skygge banen. Omtrent som å ikke ta lappen for å unngå trafikkulykker :rolleyes:. Oppegående og vaktsomme forbrukere klarer fint å navigere og skille skitt fra kanel - og får da mye for pengene sine, kvalitativt og lydmessig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn