- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 34.061
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Uff, for en saus du koker i hop....Å drepe dyr, Gjestemedlem, er ikke problemstillingen! Dette er utflukter, svada, røyk og speil!Gjestemedlem skrev:Jeg innser hvor mye disse fuglene lider, hvor groteskt industrielt dyrehold er, hvor unødvendig det er og hvor utmerket godt vi kan klare oss uten. En gang tok jeg konsekvensen av dette og levde i mange år uten å forvolde skade på dyr, spise dem etc.
.. men så kom jeg frem til at dette ikke var så viktig for meg lenger. Og i dag koser jeg meg igjen med slike produkter helt uten å se blygt i bakken som en genert tenåring av den grunn.
Skal man fråtse i dyrelik så må man også være i stand til å akseptere lidelse og brutal nød hos dyr og fisk.
De dør for at jeg skal slafse i meg en biff eller en hamburger, og det har jeg det riktig bra med.
Problemstillingen er tyrefekting, hvor man slipper en okse in på en arena, ødelegger systematisk nakkemuskulaturen og nakkeligamentene for å redusere kraften i hodekastene (picadorene), påfører den deretter enorm smerte, stress og blodtap for å ufarliggjøre den ytterligere(banderilleroene) og til slutt lar matadoren forsøke å stikke den ihjel med en spesiallaget kårde fra et nesten umulig utgangspunkt (ryggen). Så kaller man det for kunst. Det skal du ha, kunst låter bedre enn rituell rortur.
"Dø på en verdig måte.....". Utsagnet er så arrogant at jeg blir kvalm....Verdig i henhold til hvem, Gjestemedlem. Oksen? Å lese slikt sludder gjør meg faktisk trist.Å late som om det ikke er i orden, mens man samtidig ignorer det daglig forkommer meg nettopp som hyklerisk. Alt blir ikke vel bare man stikker holdet i sanden og nekter å tenke på det. Spiser jeg en tallerken med blåskjell har jeg skoldet 50+ dyr levende, og fortært dem før den siste livsgnisten har forlatt dem ordentlig. Hvordan kan jeg da la meg opprøre av et enkeltindivid som får dø på en litt mer verdig måte enn i e.n gildeeid dødsleir?
Eier folk ikke proporsjoner i sin sentimentalitet
Siden du på mer enn en måte har bevist din uvitenhet til det fulle skal du få en liten tilleggsinfo: Protein koagulerer ved ca. 43-44 grader Celsius. Med mindre du ønsker å påføre blåskjellene en særdeles "verdig" død ved å slippe dem oppi kaldt vann og så la det koke opp, har nok den siste livsgnisten forlatt dem lenge gør de havner på tallerkenen din.
mvh