Casa de Pontius

Pontius

Medlem
Ble medlem
30.03.2004
Antall liker
79
Sted
Tröndelag
Heisann! Da er nytt stueanlegg under oppbygging i et laftet tømmerhus ute i skogen. Har tidligere delt ressursene mellom 3 greie anlegg på stue, tv/loftstue og hjemmekontor - noe som har resultert i mye frustrasjon og konstant bytting av utstyr uten å bli fornøyd i noen av rommene.

Er derfor nå i ferd med å skifte ut alt av utstyr i de tre rommene og konsentrere meg on stueanlegget. Ryggraden føler jeg nå er på plass med Naim integrert, Neat høyttalere og Black Magic kabling som alle ga et realt løft. Det var mye som falt på plass når forskerker og høyttalere kom i hus, merker at dette var noe jeg har savnet veldig lenge i musikken - det er vel det de sannsynligvis kaller PRAT på fagspråket. Det blir spennende å se hva som blir og hva som forsvinner ut. Det går mye i CD spilling men strømming fra Tidal er også viktig da jeg ikke kjøper ny musikk på CD.

Nytt på vei inn er ny DAC, CD transport og I2S digitalkabel og dette ser jeg veldig fram til å teste mot dagens Eversolo/Audiolab/Wireworld oppsett. Vurderer å bytte ut streamer også men er egentlig strålende fornøyd med dagens multirom løsning fra Wiim, jeg har dog aldri testet en annen streamer før.

Planen er også å konfigurere benk/sjenk litt bedre og gjøre plass til noe elektronikk inne i den - samt å få snekret en CD hylle i samme stil på høyresiden da det fortsatt er 2-3000 CD plater som ikke har fått plass etter flytting. Det skal også lages noe større og vakrere veggpryd, muligens noe DIY akustikk greier som både ser og "høres" bra ut. Bildet, som er egen "fotokunst", skal opp på loftstuen. Akustikken på stuen er nok det som trenger mest oppmerksomhet men som dessverre også er vanskeligst å gjøre noe med uten store og upopulære inngrep.

Her er et bilde fra en av mange tester av høyttalere, det var egentlig aldri noe tvil hvilke som kom seirende utav denne testen og blir værende. Blir forhåpentligvis litt oppdateringer, og muligens stemningsrapporter fra de to andre rommene i tillegg i tiden framover.

Casa1.jpg

Pontius

Medlem
Ble medlem
30.03.2004
Antall liker
79
Sted
Tröndelag
Pent oppsett :) Likte godt benken
Takker. Benken er om jeg ikke husker feil noe som ble handlet hos Living på Skullerud, den har vært med på tre flyttelass og blir nok med neste gang også.
Oioi forresten flotte høyttalere du har. Det vekker mange gode minner og jeg må nesten sjekke ut din tråd.

Også tømmerhus i tillegg - deilig rom ! (y)
Ja det er lunt og godt men litt mye vedlikehold, og at det er langt ute i skauen med langt mellom naboene er jo et stort pluss for oss audiofile.

Pontius

Medlem
Ble medlem
30.03.2004
Antall liker
79
Sted
Tröndelag
Da kom det en pakke levert på døra:

IMG_5346.JPG

Har litt høy sittestilling og diskanten havner for lavt for min smak. Når jeg synker ned i stolen synes jeg alt blir bedre så gikk en størrelse opp fra SS-6 til SS-7.
Har tidligere kjøpt disse av en respektert butikk utenfor Norges grenser, men det surnet raskt da produktet hadde feil og butikken valgte å bortforklare og nekte å ta tak i det.

Stor takk rettes SolidSteel for forståelse og god service - som har resultert i et nytt par som er perfekte.
Etter å ha tullet med dette siden mars måned og vært uten stativ i lang tid merker jeg at det skal bli godt å endelig lytte på musikk på stua igjen.

Glem det. Etter å ha montert opp stativene ser jeg at nok en gang har kvalitetssjekken hos SS feilet og det ene stativet er skjevt. Dette er nå andre gang dette skjer, dog kun på det ene stativet denne gangen og ikke begge som sist.

Sist redigert:

Pontius

Medlem
Ble medlem
30.03.2004
Antall liker
79
Sted
Tröndelag
Nye SolidSteel stativer på vei atter en gang, vi får håpe alle gode ting er tre (eller på det fjerde skal de skje?). Heldigvis kan jeg bruke disse fram til nye ankommer.

Ellers er ny DAC på plass og det blir mine første steg inn i R2R verden så skal bli spennende å høre hva den kan by på. Den får stå og spille Tidal i noen dager fram til ny CD transport er på plass.

DSC_0823.jpg

Eversolo Z8 står hovent i bakgrunnen og er klar til å steppe inn om nykomlingen famler 😉
Planen er å flytte Eversoloen opp på kontoret der den får jobben som DAC og Pre for noen aktive høyttalere. Jeg har forøvrig vært meget fornøyd med Eversolo Z8 i tidlgere og eksisterende oppsett.

Stueanlegget består nå av:
Naim SuperNait2
Neat Acoustics Momentum SX3i på SS-7 stativer
Denafrips Ares 15th
Audiolab CDT6000 (skal ut, ny spennende transport som matcher den nye DAC er på vei inn)
Wiim Pro Plus
BlackMagic Revelation HT og IC kabler

Topp Bunn