D300 fra Nikon er uten tvil et utrolig bra kamera, men nå ha jeg allerede startet med Canon, og blitt veldig fornøyd, så ser jeg ikke råd til å starte fra skrach. Bruker selv 400D fra Canon, og mine erfaringer er at resultatene avhenger mest av den som holder i det, og optikken. Gikk fra en ok Sigma objektiv til canon sin L serie.. og har store problemer å bruke Sigman nå. Canon sin L serie optikk er kostbar ja, men gud bedre for en skarpeht, dynamikk og fargegjengivning. Sitter å teller på fingrene om jeg skal oppgradere fra mitt 70-200 F4L til en av de "større" 70-200 brødrene... Frister xtremt å kjøpe i USA, men da har jeg tydeligvis bare 1 år garanti, vs 5år kjøpt i norge.. MEN med halv pris i forhold til norge, som utgjør mange tusen, har man i praksis råd til å sende det til service, om det skulle være noe...
Men som det er sagt her... D300 fra nikon.. sykt bra, men koster.. 450D og 40D er begge gode kamera, med ganske nærme specs(har live-view og slike gagets). Selv har jeg lyst på en D1 mkIII, men det blir det nok ikke med mindre lotton slår inn!
mvh Kai