Cancel My Subscription !!! (Avstemming)

Det at redaktøren i HiFi-bladet hevder at et par Bybee filtre til 25.000 har god kost/nytteverdi, e

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Usikker

• Totalt antall stemmer
    0

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
'Cancel my subscription' er jo godt kjent fra Stereophile. Bladet har gjennom mange år velvilligt trykket sinte leserbrev hvor folk sier opp abonnementet, gjerne fordi bladet tester utstyr i prisklasser som abonnenten betrakter som "latterlig" og "useriøst". Bladet blir gjerne også beskyldt for å være i lomma på annonsørene.

Det er med en viss undring og interesse jeg etter siste nummer av Fidelity, her på sentralen, leser at testen av Jorma-kabelen (og kabler generelt) vekker harme hos en del lesere. Folk føler seg provosert av ulike grunner. Utsagn som "latterlig", "teste kabler til 100.000 - idiotisk", "alltid sånn at redaktøren syns det dyreste er best.." osv.

Hvor går grensen din?
La oss si at redaktøren i ditt favoritt HiFi-blad tester disse - Golden Goddess 'Super Effects' Speaker Bullets -fra Jack Bybee (se bilde) og hevder at de ikke bare gir bedre lyd fra stereoanlegget, men også er verdt prisen på 25.000,- for 4 stk. Er dette grunn nok til å si opp abonnementet?

(PS! Kjente målemetoder klarer ikke å avdekke at filtrene gjør noen ting som helst med signalet!)

S

slowmotion

Gjest
Cancel My Subscription !!!

Golden Goddess 'Super Effects' Speaker Bullets ?

ROFLMAO ;D

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.822
Torget vurderinger
0
Nei - på ingen måte.

1 artikkel om "magi" bør folket takle ?

Det er ikke før bladet blir overrepresentert med slike artikler - at det er på tide å vurdere videre abb.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
Det som hadde vært veldig interessant sett med mine egne øyne er hvis Knut Vadseth testet introvarianten av høyttalerkablene til et toppmerke, f.eks. Jorma Design, MED disse GG 'Super Effects' Bybee filtre på, OG toppvarianten av kablene (samme merke) UTEN filtrene på. Hvilket alternativ ville spilt best ? Og hvilket oppsett kommer totalt best ut i pris? ;)

Hvis Knut tør da, uten å måtte frykte tap av abonnenter.. ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hva i all verden er poenget med denne tråden.?
Å henge ut personer som har andre meninger enn deg/dere.?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
Rotekroken skrev:
Hva i all verden er poenget med denne tråden.?
Å henge ut personer som har andre meninger enn deg/dere.?
Ser ikke helt hvordan personer blir hengt ut i denne tråden.

Jeg ville bare få bekrefet/avkreftet den takhøyden jeg mistenker norske HiFi entusiaster har i forholdet til hobbyen sin, i relasjon til hva som er "spiselig" og "ikke spiselig" av redaksjonelt stoff i f.eks. "Fidelity".
Og det ser ikke spesielt lystigt ut sett med mine øyne. :-[

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner heller ikke hensikten med denne tråden?

Den vil bare provosere, skape en endeløs meningsløs diskusjon, og jeg flytter den til off-topic.

Mvh
Høvdingen

G

Gjestemedlem

Gjest
Høvdingen skrev:

Den vil bare provosere, skape en endeløs meningsløs diskusjon, og jeg flytter den til off-topic.
Her nede med de andre provosenrende endeløse meningsløse diskusjonene hva?

Nei, denne er nok for seriøs for oss. Send den opp i gjen med merknader.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Høvding, er det egentlig ikke sånn at de folka som IKKE akspterer at andre hører forskjell på kabler, Bybeefiltre, Shakti-stener osv. UTEN å måtte begynne å krangle og trekke frem målinger og beviser, at disse folka kanskje burde finne seg et annet forum å diskutere sin hobby.

Se f.eks. på SteveHoffman forum, der diskuteres musikk og HiFi i en vennlig tone uten at jeg NOEN GANG har lest at folk som mener SACD sjiktet er bedre enn CD sjiktet blir arrestert for sine oppfatninger!!

Svar utbedes, TAKK!

V

villov

Gjest
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Med all respekt: Hvem provoserer her? ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Se f.eks. på SteveHoffman forum, der diskuteres musikk og HiFi i en vennlig tone uten at jeg NOEN GANG har lest at folk som mener SACD sjiktet er bedre enn CD sjiktet blir arrestert for sine oppfatninger!!
Tråden her vil iallefall ikke sørge for at HFS blir noe vennligere sted, og hvis du ønsker et forum hvor du ikke blir arrestert for dine meninger, så må vi nok gjøre det på en annen måte enn å starte en avstemning som dette.

S

Slubbert

Gjest
Espen R skrev:
Høvding, er det egentlig ikke sånn at de folka som IKKE akspterer at andre hører forskjell på kabler, Bybeefiltre, Shakti-stener osv. UTEN å måtte begynne å krangle og trekke frem målinger og beviser, at disse folka kanskje burde finne seg et annet forum å diskutere sin hobby.
Er ikke stridstemaet mer hvorvidt forskjellene man hører foreligger utenfor eller mellom ørene?

Og er det ikke en fundamental forskjell mellom "bruk" (nytelse, opplevelse m.v.) og "test" (det blader behevder seg å drive med)?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
villov skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Med all respekt: Hvem provoserer her? ;D
Det må være mine underliggende motiver som blir mistenkeliggjort.

Nei, la oss heller ønske oss et typisk tysk HiFi-blad. Det er enkelt å forholde seg til; test av 8 CD-spillere, 8 høyttalere og 8 integrerte forsterkere i mid-prize klassen, hvor alle får spitzenklasse og referanceklasse i karakterboka. Ingen 'mystiske' duppeditter. Enkel virkelighet for enkle sjeler.

Har stengt avstemminga.

T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Espen R, dette synes jeg var en ufin tråd.

Selv med alle sine feil så er vi mange som setter pris på Fidelity og det arbeidet som nedlegges av Knut & co. Forhåpentligvis får ikke denne tråden så stor oppslutning som du håper på.

T.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.179
Tobias_i_Taarnet skrev:
Espen R, dette synes jeg var en ufin tråd.

Selv med alle sine feil så er vi mange som setter pris på Fidelity og det arbeidet som nedlegges av Knut & co. Forhåpentligvis får ikke denne tråden så stor oppslutning som du håper på.

T.
Tror det er noe du misforstår her.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Espen R starter så underlige, negative tråder - hvis hovedformål synes å være å slenge skitt på en rasjonell måte å forholde seg til hi-fi.

Det skal mye til før jeg sier opp et abonnement på noe jeg leser. Aftenposten sa jeg opp, selv om jeg fikk den gratis både i morgen- og aftenutgave -- det var simpelthen altfor mye papir i forhold til et veldig tynt innhold.
FIDELITY har jeg ikke tenkt å si opp.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Nix, det er det ikke i seg selv. HFitidsskrifter leser man for underholdningens skyld og tatt for det det er, nemlig redaktørens subjektive oppfatning, er dette greitt nok.

Men hvis han ikke er åpen for at for mange av hans abonnenter vil 25.000 brukt på andre HiFi ting kunne være adskillig mer vettugt, og hvis han insinuerte at alle som ikke hører forskjeller er forutinntatte idioter uten åpent sinn, med voks i ørenenog med anlegg som suger, så ville jeg nok vurdert å finne noe annet å bruke tidsskriftpengene (og lesetiden) min på.

Hvis redaktøren i tillegg skriker ukritisk løp og kjøp - mens leverandøren har en helsidens annonse på neste side - ville nok oppsigelsen komme rimelig raskt for min del - ikke pga selve artikkelen - men fordi jeg ville komme i sterk tvil om det var fusk og fanteri involvert, og det har jeg ikke så mye sans for enten det heter Cecilie Ditlef-Simonsen eller Knut Vadseth. Skal jeg bruke tid og penger på å lese folks synspunkter, må det være et element av tillit involvert.

S

slowmotion

Gjest
Det at redaktøren i HiFi-bladet hevder at et par Bybee filtre til 25.000 har god kost/nytteverdi, er det grunn til oppsigelse av bladet ?
Det er vel uansett ingen grunn til å abbonere på noe som i det hele tatt tar slikt noe alvorlig, vel...

;)

C

Cyber

Gjest
Jeg må si jeg begynner å bli lei disse diskusjonene på HFS. Min tilnærming til hobbyen er å ha et anlegg som kan gjengi musikken bra - for det er musikken jeg er glad i - ikke komponentene. Om noen føler de får bra lyd med 4 av disse så er jeg glad på deres vegne. Det må da være hver manns sak hva de hører og ikke hører. Og ikke alle forskjeller er målbare.

Men som sagt jeg er lei av disse endeløse diskusjonene som er så steile at trådene aldri vil ende i en løsning. Hvor er liksom gleden over hobbyen i en evig krangling om kabler o.l.? Kjøp kabler og funker de for deg så toppers det, og hvis noen hører forskjeller du ikke kan så bra for dem - og deg.

Topp Bunn