Call off the search...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Ja en slik ASR sak hadde helt sikkert vært spennende, men det er nok ikke det..... (Skulle forøvrig vært spennende å hørt oppsettet til Dog....)

Håper å ha dingsen min på plass til helgen, så skal legge ut noen bilder da.....

(Har enda en ny sak på gang også, og selv om jeg er 99,8% sikker på at denne første gir et skikkelig løft, så er jeg enda sikrere på at den neste gir et enda større løft...)

Mvh
OMF
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne tråden minner meg mistenkelig om "20 spørsmål" ;D

Har vi passert 15 nå?

OMF:
Er det mindre enn en lastebil?
Større enn en hamster som plukker opp stygge dyr i nettet?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Denne tråden minner meg mistenkelig om "20 spørsmål"  ;D

Har vi passert 15 nå?

OMF:
Er det mindre enn en lastebil?
Større enn en hamster som plukker opp stygge dyr i nettet?
ja
ja


Mvh
OMF
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Du må nok skjerpe Mandarinen din, for nå er det snart jul! ;D

O.
Det blir forhåpentligvis andre ting en mandariner til jul her i gården ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja dette var ikke vanskelig, nå som mulighetene er så til de grader avgrenset ;D

O.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
883
Antall liker
214
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Litt inside-info for dere som spekulerer:

Den ene komponenten har et 3-tall i navnet, den andre et par 2-tall. Gammel og ny teknologi som burde gjøre underverker i et hvilket som helst oppsett... ;D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Peter!

Som du sikkert har skjønt, fikk jeg tilslaget på den andre i går.

Hmm....er det ikke rimelig åpenbart hva dette er nå da!

Mvh
OMF
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei Peter!

Som du sikkert har skjønt, fikk jeg tilslaget på den andre i går.

Hmm....er det ikke rimelig åpenbart hva dette er nå da!

Mvh
OMF
Du har vel ikke kjøpt en McIntosh vel??
mvh
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Nei, har nok ikke det.....

Mvh
OMF
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
883
Antall liker
214
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hei Peter!

Som du sikkert har skjønt, fikk jeg tilslaget på den andre i går.

Hmm....er det ikke rimelig åpenbart hva dette er nå da!

Mvh
OMF
Grattis, dette tror jeg blir bra. Du får gi en lyd når det er vel plassert slik at jeg kan komme å være litt misunnelig...
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
There you go! ;D

Skal vi se...det var par nummer 44...;)

O.
Om en ukes tid finnes det forhåpentligvis et par til..... i stua mi!  ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Vi blir flere og flere...sløydprosjektene med resonansproblemer, flisete diskant, kornete mellomtone og treg bass uten musikalske kvaliteter tiltaler ikke oss. ;)

O.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Vi blir flere og flere...sløydprosjektene med resonansproblemer, flisete diskant, kornete mellomtone og treg bass uten musikalske kvaliteter tiltaler ikke oss. ;)

O.
Vel, mulig det er prisen en må betale for å sitte med et sett Special 25. Foretrekker likevel høyttalere som er tidløse og lett glir inn sammen med øvrig møblement i stuen. ;)

mvh.
Ketil
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Fleiper jo selvsagt, når det er sagt; det finnes faktisk en god del stuer hvor Galloene passer fint - tro det eller ei ;)

O.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Fleiper jo selvsagt, når det er sagt; det finnes faktisk en god del stuer hvor Galloene passer fint - tro det eller ei ;)

O.
Prøvde bare å erte litt jeg også, selv om jeg mener det jeg skrev. Har selv ofte falt for litt utradisjonelle høyttalere og hatt lyst å prøve dem ut, men før det har blitt en realitet har jeg trøtnet på designet og priset meg lykkelig for at det ikke ble noe av, særlig etter noen år.

Joda, dine Galloer er sikker ok for dem som liker designet.

mvh.
Ketil
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg våger påstanden om at INGEN av de som kjøper Gallo Reference 3 gjør det pga designet, men pga lyden. At de i tillegg har en formfaktor langt utenpå det meste, som igjen har gitt seg av konstruksjonen, er jo bare en bonus ;)

O.
 
C

cpc

Gjest
Håper å ha dingsen min på plass til helgen, så skal legge ut noen bilder da.....

(Har enda en ny sak på gang også, og selv om jeg er 99,8% sikker på at denne første gir et skikkelig løft, så er jeg enda sikrere på at den neste gir et enda større løft...)

Mvh
OMF
Er det noe digitalt, romkorrigerende som er på vei inn i anlegget ditt :-X ;)

Bare for å dra litt off topic igjen....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ingenting i denne tråden er off-topic, med mindre det ikke handler om hi-fi, lydleketøy eller musikk. Da kan det godt plasseres i søpletrådene i Off-Topic hjørnet ;)

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er det jeg liker ved denne tråden.
Her kan vi i all vennskapelighet dra`n dit den naturlig snur til enhver tid ;D

Ups...ja,ja jeg lar den siste setningen stå alikevel....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
It`s all about love and passion...et fristed for oss alle, kjemisk fritt for kranglefanter og kverulanter. Nyeste boks! Bilder! Skiver! Pick-ups! Høyttalere! Kinamikk og tysk high-end hånd i hånd. Blant annet..O glede. ;D

O.
 

Stian

Medlem
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
35
Antall liker
23
Sted
Porsgrunn
OMFG! Er det mulig? Dere må starte en sekt.  ;D

"De kasseløse"?
Haha, Ja hvorfor ikke :) Det finnes jo et par andre sekter her på forumet.

Mitt første high-end kjøp! Nå er det vel ingen vei tilbake... ::)

Som Dog nevner er det først å fremst pga. den fantastiske lyden! Det er vel slik med denne at man enten elsker eller hater designet. Jeg er blandt de første. Jeg syntes faktisk de var mye finere i virkligheten enn på bilder. Trodde de var større, men de er jo små og søte. :) Passer godt inn hos meg da jeg ikke har allverdens med plass. Bilder kommer når jeg får dem på plass.

Ellers så kan jeg nevne at NAT får inn 3 par denne gangen, hvor alle allerede er holdt av.. Så der er vi vel oppe i 48, Dog? ;)
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Ser at enkelte omtaler Galloene som en "design høyttaler" eller "lifestyle" høyttaler, mao en høyttaler som først og fremst appelerer til menn med passe stor lommebok og dårlig smak. Tror nok den reele kundemassen er av et ganske annet kaliber: hifi/musikk interesserte med nese for bargains. Den vanligste reaksjonen potensielle kjøpere har i sitt første møte med høyttalerene er typisk: "Takk gud, de er myyyye mindre i virkeligheten enn jeg trodde utifra bilder. Dette kan jo faktisk funke........" Det var hvertfall min, ikke det at jeg hater designet, har stor sans for det nærmest kompromissløse form follow function prinsippet. Men vakre?? Tja, ikke styggere enn Centre Pompidou, for å si det slik ;)

 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Er det noe digitalt, romkorrigerende som er på vei inn i anlegget ditt  :-X  ;)

Bare for å dra litt off topic igjen....
Tja....skal ikke se helt bort i fra det...
;D
Mvh
OMF
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da fikk OMF pakken sin.......

Jeg som bestillte 17.11 (ja, november!!) har i dag fått lovnad om kompensasjon for rot hos firmaet, på toppmodellen med en økning i prisen på 30pund.
Men kommer den?? :p

Tålmodig som f....jeg. :-/
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Å nei du...men de nye(2805 og 2905) ser flotte ut(med "ser" mener jeg de har fått mye skryt).

Men foreløpig er jeg gallomann...og der skjer det også spennende ting. Så ref 4(som kun er rykter) og ref 5, som vi vet kommer...er noe å tenke på ;)
Ellers så er jo Summit en av de få jeg kunne tenkt meg, men er ganske fornøyd som det er ;)

O.
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
vurderte du (dog) noen gang accuphase E408 før innkjøpet av den eminente emitter så dagens lys? en test disse gromgutta imellom skulle jeg likt og lånt mitt øre til..

christian
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hadde sikkert vært morsomt ja, men nei...jeg vurderte ikke den gitt. Det sto mellom rør(!), VTL eller Rogue primært - og Emitteren...er svært fornøyd med valget!

O.
 

Jan

Medlem
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
Jeg våger påstanden om at INGEN av de som kjøper Gallo Reference 3 gjør det pga designet, men pga lyden. At de i tillegg har en formfaktor langt utenpå det meste, som igjen har gitt seg av konstruksjonen, er jo bare en bonus ;)

O.
Vennligst møt INGEN. Da jeg var på jakt etter nye høyttalere sto Gallo høyt på lista over aktuelle kandidater, endog mens de fremdeles var uhørt. Etter lytteseanse var de fortsatt med. Viste så etter hvert bilder av aktuelle kandidater til kona, egentlig før jeg hadde fått formidlet skikkelig at nye høyttalere var på vei. Først ble det unektelig litt murring, så jeg holdt klokelig kjeft. Men så, etter noen dager kom det: "Du, hvis du absolutt må ha nye høyttalere, så syns jeg de metallgreiene var finest." Så da er det vel faktisk to! Er jeg heldig, eller er jeg heldig? Har nå hatt dem i noen måneder, og blir bare mer og mer glad i dem. Ingen negative kommentarer fra folk som kommer innom heller. Blir heller til at de spør og graver, inntil jeg setter på musikk, da blir det på en måte stille...
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hei INGEN ;)

Det viktigste er likevel grunnen til at de blir hos deg, fordi du er strålende fornøyd. Personlig syntes jeg designet på galloene er fabelaktig, ikke bare fordi det er motivert av de riktige tingene, men fordi jeg rett og slett liker å se på dem. Godt bygget er de også, men det lurer noen tweaks i det fjerne..dvs i 2007.

Jeg har også en bedre halvdel som bifaller valget, og som nekter meg å selge dem hvis jeg en eller annen gang skulle være så gal ;D

O.
 

Jan

Medlem
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
Ja og Ja! Du må komme tilbake med dine erfaringer med tweakingen etter hvert. Kanskje det er flere som kan dra nytte av dette. Sekten blir jo bare større og større for hver måned som går. Selv har jeg god erfaring med å få dem noe høyere opp fra gulvet. Står på kraftige granittplater med Holfi-puter mot tregulvet. Virkelig moro ble det imidlertid først da jeg investerte i sub-ampen. Ikke noe tweak, men en større forbedring fikser man neppe på egen hånd uansett. Det gjelder bare å ikke skru seg opp og bort. Brukes med forsiktighet er vel et godt råd her.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Bassforsterkeren er helt klart ikke for tweak å regne! Slik oppsettet mitt står nå, i dette huset og dette rommet, er det ikke noe poeng. Men jada, jeg kommer til å skaffe meg den selvsagt...

Og andre tweaks skal jeg dele med deg og resten av HFS vet du ;)

O.
 
Topp Bunn