Call off the search...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Litt som ASR altså..virker som Schläfer & co jobber døgnet rundt for tiden...markedsmekanismer er merkelige greier :)

o.
 
O

om.s

Gjest
Litt som ASR altså..virker som Schläfer & co jobber døgnet rundt for tiden...markedsmekanismer er merkelige greier :)

o.
Folks fordommer mot Tysk HiFi holder kanskje heldigvis på å falle? håper det, skulle forresten vært spennende å testet hva du har fått i hus....

mvh
 
O

om.s

Gjest
En annen ting er jo dette med nett mote, vi drabbes nok litt av det vi også, nettet kan dessverre, være el ikke være for noen produsenter/merker.

Godt og riktig må da være å oppfordre folk å lytte selv!!!!!

mvh
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jeg tror ikke det er noen mer oppgarderinger å gjøre på din, men en tlf til Tyskland
finner du her www.audionet.de
vil avklare det...

Det jeg vet er at de har fryktelig mye å gjøre for tiden, så den lille offisielle hemmeligheten holder nok på å bli kjent ;)

mvh
Lurer på hva hemligheten den kan vara..

PK
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og bladpressen selvsagt...den påvirker nok de fleste i STOR grad. Ingen tvil om at jeg ble mer interessert i ASR etter TAS sine panegyriske anmeldelser. Men jeg hadde hørt ASRen hos Sterofil før det ved et antall anledninger og blitt imponert..uten at jeg tenkte på å handle da...andre ganger kjøper jeg først, lytter og bytter så ut :) Det er en dyrere måte å gjøre det på, men ofte den eneste for å få reell erfaring. Man må lytte på ting over tid og i eget rom, i eget oppsett for å få noe ut av det. Dvs jeg må det i det minste.

Håper det gir seg en gang :)

Og ja, du burde absolutt teste en Emitter 1 eller 2 om.s...

O.
 
O

om.s

Gjest
Håper det gir seg en gang :)

Og ja, du burde absolutt teste en Emitter 1 eller 2 om.s...

O.
Dessverre, må jeg si halveis gjennom livet og det har ikke gitt seg enda, men spm er om jeg våger, skulle gjerne testet en E2 kanskje dt er på tide å ringe Robert i Sthm og spørre....

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Be afraid...be very afraid ;D

Emitter 1 med ekstra lytter og kun ett powesupply spiller ganske så fantastisk, tør nesten ikke å tenke på hva som skjer når en setter 2ern med sine 2 psu og batteri i oppsettet...blir spennende å høre om dine erfaringer da ja!

O.
 
O

om.s

Gjest
Be afraid...be very afraid ;D

Emitter 1 med ekstra lytter og kun ett powesupply spiller ganske så fantastisk, tør nesten ikke å tenke på hva som skjer når en setter 2ern med sine 2 psu og batteri i oppsettet...blir spennende å høre om dine erfaringer da ja!

O.
Hehehe...her skal man ikke love noe før det evnt er i hus.....
Kommer det en ART G2 så er det en gedigen overskridelse av alle syden, hytte båt og mc ferier i nær fremtid...but who cares anyway....;) :D ;D
Når det er sagt så har jeg ikke verken båt, hytte el mc ;)

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Som Parelius en gang sa, man må ofre litt for å være lydgud ;D

O.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Hehehe...her skal man ikke love noe før det evnt er i hus.....
Kommer det en ART G2 så er det en gedigen overskridelse av alle syden, hytte båt og mc ferier i nær fremtid...but who cares anyway....;) :D ;D
Når det er sagt så har jeg ikke verken båt, hytte el mc ;)

mvh
Bra sagt, men det trenger ikke å bli en så stor utgift! Du selger jo VIP'n til gibortpris! Får du ikke mange interesserte på det salget, så lurer jeg på hva det går av norges befolkning!

mvh

PK
 
O

om.s

Gjest
Bra sagt, men det trenger ikke å bli en så stor utgift! Du selger jo VIP'n til gibortpris! Får du ikke mange interesserte på det salget, så lurer jeg på hva det går av norges befolkning!

mvh

PK
Vi får se, hold du oppe gløden for Audionet så skjer det nok saker etterhvert
;) :D ;D

mvh
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Gløden her er som peisen på julaften akkurat nå! Synd jeg ikke kan bruke samma sammenligning med lommeboka;) Men her blir det mer etter hvert.

PK
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Mmmmmmmmmmmmmmmmm  ;D ;D ;D ;D yummmmmmi!!!

mvh
Jepp,særs fin sak det der. Jeg melder meg på i siklekoret ;D Ser at den har usb inn også... nam-nam Hvor mye koster en sånn skjønnhet?
 
O

om.s

Gjest
Jepp,særs fin sak det der. Jeg melder meg på i siklekoret ;D Ser at den har usb inn også... nam-nam Hvor mye koster en sånn skjønnhet?[/quot]

ca 40K Nok,-....

mvh
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Ja 2 stykker til og med ,kansje en raid "stipe" løsning  ;D
Har nok bare 1, nå må vi ikke bli grådige ;D

Digital audio inputs: 1 USB, for USB-Audio and SPDIF-Audio
 
P

Parelius

Gjest
Som Parelius en gang sa, man må ofre litt for å være lydgud ;D
Og i morgen bringer jeg et nytt offer til alteret for å blidgjøre nissen under avataren. Men det blir en senere tråd. Ja, og så kommer det en DAC med rørutgang opp til test før jul, og ... Jeg undres ikke lengre over at jeg lever i ensomhet!

Men jeg priser meg lykkelig, for ulykken kan stå bak døren din kjære kaster deg ut. Jeg besudlet en gang min beste venn med lydviruset, og han bar offer etter offer til alteret, og kontoen vred seg i smerte. Men han var lykkelig der, med sitt Burmesteri, JM Lab Utoperi, Valhalleri, Basis og Grahameri dandert med Koetsu, sitt Aesthetix røreri og alskens annet. Så kom avskjeden fra kvinnen, og sjokket som kan merke en manns øyne inntil graven. I min ungdommelige godhet klapper jeg min venn på skulderen, og foreleser om ensomhetens uovertreffelighet, når man nå engang var bitt av lydbasillen. Uforstyrret hengivenhet til musikken, uten kvinnegnål, venter deg min venn. Du kan bli som meg! Og den dagen vi ankommer hans tidligere bopel for å hente juvelene som åpenbarte musikk, var vi høystemte, og ved godt humør; vi skulle sågar hive inn noen øl etter en hard arbeidøkt med flytting. Livet smilte til oss. Og mens jeg står i gangen og knytter en skolisse, springer min venn inn i stuen for å omfavne sine kjære komponenter, og gjøre dem rede for flytting. I det jeg hadde knyttet skolissen ferdig, retter jeg opp ryggen, og ser min venn komme ut fra musikkstuen. Men han var meg ukjent. Et legeme i bevegelse med øyne fra Helvete, en Zoombi, en annen. Selv leppene hans var hvite som snø, og stemmen ugjenkjennelig i sin tonløshet, idet ordene ramlet til jorden: "Utstyret er borte!". En duft av kvinne strøk lydløst forbi oss. Åh, hvor jeg er lykkelig i min ensomhet.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ingen over, ingen ved siden. ;D
O Parelius, gå i fred.

Og fortell om dine nye objets du désir snart!

O.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Og i morgen bringer jeg et nytt offer til alteret for å blidgjøre nissen under avataren. Men det blir en senere tråd. Ja, og så kommer det en DAC med rørutgang opp til test før jul, og ... Jeg undres ikke lengre over at jeg lever i ensomhet!

Men jeg priser meg lykkelig, for ulykken kan stå bak døren din kjære kaster deg ut. Jeg besudlet en gang min beste venn med lydviruset, og han bar offer etter offer til alteret, og kontoen vred seg i smerte. Men han var lykkelig der, med sitt Burmesteri, JM Lab Utoperi, Valhalleri, Basis og Grahameri dandert med Koetsu, sitt Aesthetix røreri og alskens annet. Så kom avskjeden fra kvinnen, og sjokket som kan merke en manns øyne inntil graven. I min ungdommelige godhet klapper jeg min venn på skulderen, og foreleser om ensomhetens uovertreffelighet, når man nå engang var bitt av lydbasillen. Uforstyrret hengivenhet til musikken, uten kvinnegnål, venter deg min venn. Du kan bli som meg! Og den dagen vi ankommer hans tidligere bopel for å hente juvelene som åpenbarte musikk, var vi høystemte, og ved godt humør; vi skulle sågar hive inn noen øl etter en hard arbeidøkt med flytting. Livet smilte til oss. Og mens jeg står i gangen og knytter en skolisse, springer min venn inn i stuen for å omfavne sine kjære komponenter, og gjøre dem rede for flytting. I det jeg hadde knyttet skolissen ferdig, retter jeg opp ryggen, og ser min venn komme ut fra musikkstuen. Men han var meg ukjent. Et legeme i bevegelse med øyne fra Helvete, en Zoombi, en annen. Selv leppene hans var hvite som snø, og stemmen ugjenkjennelig i sin tonløshet, idet ordene ramlet til jorden: "Utstyret er borte!". En duft av kvinne strøk lydløst forbi oss. Åh, hvor jeg er lykkelig i min ensomhet.

Årets cd ditt...... årets komponent datt...... Dette MÅ være årets definitive innlegg ;D
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Ja her må vel mottoet være, at ved et eventuelt samlivsbrudd må en få ut sine kjære ting i en viss fart... ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg tror vel det Parelius forsøker å lære oss er: Vokt deg for quinden! ;)

O.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hvor ble det av Janhella i denne tråden...?? ;D ;D

Mvh
OMF
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Han mistet vel interessen...

Men han har en pre som OMTRENT ikke ødelegger kvaliteten på en Emitter 2 ;D

O.

Hvor ble det av Janhella i denne tråden...??  ;D ;D

Mvh
OMF
 

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Innlegg
1.476
Antall liker
482
Torget vurderinger
4
Men jeg priser meg lykkelig, for ulykken kan stå bak døren din kjære kaster deg ut. Jeg besudlet en gang min beste venn med lydviruset, og han bar offer etter offer til alteret, og kontoen vred seg i smerte. Men han var lykkelig der, med sitt Burmesteri, JM Lab Utoperi, Valhalleri, Basis og Grahameri dandert med Koetsu, sitt Aesthetix røreri og alskens annet. Så kom avskjeden fra kvinnen, og sjokket som kan merke en manns øyne inntil graven. I min ungdommelige godhet klapper jeg min venn på skulderen, og foreleser om ensomhetens uovertreffelighet, når man nå engang var bitt av lydbasillen. Uforstyrret hengivenhet til musikken, uten kvinnegnål, venter deg min venn. Du kan bli som meg! Og den dagen vi ankommer hans tidligere bopel for å hente juvelene som åpenbarte musikk, var vi høystemte, og ved godt humør; vi skulle sågar hive inn noen øl etter en hard arbeidøkt med flytting. Livet smilte til oss. Og mens jeg står i gangen og knytter en skolisse, springer min venn inn i stuen for å omfavne sine kjære komponenter, og gjøre dem rede for flytting. I det jeg hadde knyttet skolissen ferdig, retter jeg opp ryggen, og ser min venn komme ut fra musikkstuen. Men han var meg ukjent. Et legeme i bevegelse med øyne fra Helvete, en Zoombi, en annen. Selv leppene hans var hvite som snø, og stemmen ugjenkjennelig i sin tonløshet, idet ordene ramlet til jorden: "Utstyret er borte!". En duft av kvinne strøk lydløst forbi oss. Åh, hvor jeg er lykkelig i min ensomhet.
Det bortkomne utstyret er oppsporet:
http://www.lyrichifi.no/DIVERSE SALG.htm
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Så, da har jeg levd ganske nøyaktig 2 uker med en ASR Emitter 1 med litt ekstra lytt-juice og nyeste psu...vanligvis har jeg da både oppdaget nye ting, oppdaget forskjeller og vet om det er liv laga. Nyhetens forførende kraft pleier å ha dempet seg noe..

I de to ukene har jeg hørt på mye ulik musikk, og faktisk en del skiver jeg altfor sjelden spiller. Enten fordi jeg har glemt verket/artisten, eller fordi jeg hadde en eller annen dårlig assosiasjon med tanke på innspilling, lydkvalitet eller andre ting.

Etter noen dager tenkte jeg over det jeg hadde mistet: Caryen var en svært god pre. Både med tanke på hvordan den plasserte saker og ting i lydbildet med luft rundt seg, men også generell klang og tonalitet. Skulle mye til å for bli lyttetrett av å ha den i oppsettet.  Brystons effektrinn syntes jeg spilte flott, dynamisk og oppløst, var ganske nøytralt - med en helt abnorm kontroll på det som foregår i bassen.  Og etter noen dager tenkte jeg, ja - noe rørmagi og basskontroll har gått fløyten, men isteden har jeg fått noe som fikser helheten mye bedre.

Men nå noe senere så er denne erkjennelsen også på hell :D
For med Emitteren oppdager jeg virkelig nye ting i musikken bortimot hver dag. Og det jeg skrev for mange sider siden, om denne uanstrengtheten, blir bare mer og mer sant. Det låter ALDRI presset. Det flyter på i alle registre, og det er så..mykt når det skal være mykt, brutalt når det skal være brutalt..at det forundrer stadig. Og selv om det ikke er et rør i sikte, så spiller det fyldig, mektig og langt mer oppløst og transparent enn det noensinne har gjort hos meg. Det virker også som dimensjonene på det jeg hører er mer "riktige", at vokalisten faktisk er ett menneske på vanlig høyde, at pianisten sitter på krakken etc. Med tidligere oppsett ble ofte disse dimensjonene overdrevet eller borte. Men det beste er at uansett så blir man aldri sliten av å høre på Emitteren, den maser aldri men har alltid riktig tempo(jeg opplever den som rask!), den skriker aldri men spiller stort, den er ikke overanalytisk på noen måte, men skaper en illusjon av et stort dypt rom der alt har sin plass. Og det i ett gammelt hus med dårlig el-anlegg, dårlig isolasjon etc. Mao, jeg har ikke hørt hva denne kan gjøre før jeg flytter inn i et nytt hus med ting på stell, det er bare å glede seg.

Så, jeg er fortsatt strålende fornøyd, og syntes jeg har fått meg en fantastisk forsterker som akkurat nå kun har en hake: det finnes en dyr storebror som har altfor mange bokser. ;)

Dette blir sikkert ett av de siste innleggene i denne tråden, så takk til dere som har kommet med hyggelige eller morsomme kommentarer. Det var jo aldri meningen at den skulle utvikle seg som den gjorde, da jeg skrev første innlegg var jeg utslitt av reising og annet, men så positivt overrasket at jeg måtte skrive noe :) Men så gikk det jo litt sport i det selvsagt, I had fun. ;D

Ikke alle her på HFS tar så lett at man skal ha det morsomt ser jeg jo stadig, med all den gneldringen, kranglingen, drittkastingen og småligheten som dukker opp i tråde både her og i Off-Topic Hjørnet. De om det. I can`t be bothered.

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
JA Dog, hvordan kan du slå deg til ro når denne finnes ;D



Emitter II Exclusive​
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
JA Dog, hvordan kan du slå deg til ro når denne finnes  ;D
Er jo greit å vite at det eksisterer medisin når sykdommen får tilbakefall ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
I'm waiting for my man
Twenty-six dollars in my hand
Up to Lexington, 125
Feel sick and dirty, more dead than alive
I'm waiting for my man

Hey, white boy, what you doin' uptown?
Hey, white boy, you chasin' our women around?
Oh pardon me sir, it's the furthest from my mind
I'm just lookin' for a dear, dear friend of mine
I'm waiting for my man

Here he comes, he's all dressed in black
PR shoes and a big straw hat
He's never early, he's always late
First thing you learn is you always gotta wait
I'm waiting for my man

Up to a Brownstone, up three flights of stairs
Everybody's pinned you, but nobody cares
He's got the works, gives you sweet taste
Ah then you gotta split because you got no time to waste
I'm waiting for my man

Baby don't you holler, darlin' don't you bawl and shout
I'm feeling good, you know I'm gonna work it on out
I'm feeling good, I'm feeling oh so fine
Until tomorrow, but that's just some other time
I'm waiting for my man

O.
Er jo greit å vite at det eksisterer medisin når sykdommen får tilbakefall ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
You know I've smoked a lot of grass
O' Lord, I've popped a lot of pills
But I never touched nothin'
That my spirit could kill
You know, I've seen a lot of people walkin' 'round
With tombstones in their eyes
But the pusher don't care
Ah, if you live or if you die

God damn, The Pusher
God damn, I say The Pusher
I said God damn, God damn The Pusher man

You know the dealer, the dealer is a man
With the love grass in his hand
Oh but the pusher is a monster
Good God, he's not a natural man
The dealer for a nickel
Lord, will sell you lots of sweet dreams
Ah, but the pusher ruin your body
Lord, he'll leave your, he'll leave your mind to scream

God damn, The Pusher
God damn, God damn the Pusher
I said God damn, God, God damn The Pusher man

Well, now if I were the president of this land
You know, I'd declare total war on The Pusher man
I'd cut him if he stands, and I'd shoot him if he'd run
Yes I'd kill him with my Bible and my razor and my gun

God damn The Pusher
Gad damn The Pusher
I said God damn, God damn The Pusher man

;)

O.
Betaler du for det, og til og med for en mann  ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Nå er Dog'en igang igjen, se på bruktbørsen ;D
Nå går vel Gallo'ene snart også......
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Hehe...Galloene blir! Inntil det kommer en Reference 4...og VPIen blir. Dynavectoren blir. Og Emitteren selvsagt...og alle kabler. Og kanskje Meridianen også for alt jeg vet, men hadde vært artig å teste noe annet der ;)

O.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
(Ett år gammel Meridian G08 selges til hbo over 16.000,- NOK )

Fy...dårlig gjort!
Skal vi bytte?
Du får min 32 tv på 55 kilo som ikke egner seg til annet enn fyllmasse på søpla og jeg får cd spilleren din?
;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det var svært fristende Slinger, men nei takk ;)
Solgte mine 55kg i fjor, og fikk noe flimsete flatt tilbake. Det kan anbefales.

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja si det...og det er jo ikke sikkert at Meridian går ut heller. Da må jeg få solgt den til en levelig pris. Dessuten spiller den veldig bra, så det er et nervøst prosjekt.

Men aktuelle kandidater er: Rega Saturn, Lector CDP 7TL, Audionet G2....og kanskje flere ;) Time will show...det er jo jul, og nissen må jo ha mye å bidra med i år.

O.
 
Topp Bunn