Byttet rør i pre-ampen... :)

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Har nettopp byttet rørene i Conrad Johnson PV11....du store alstyrelse for ett løft... ;D

Ut gikk Mullard ECC82 og inn kom RCA 12AU7A Cleartop...tror faktisk ALT ble bedre...detaljering..diskant..bass...

Dette er gøy..!!!
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Grattis :D De hadde vel gått noen timer de Mullardene kanskje ::) Men har jo lest at RCA Cleartop skal være på hjemmebane i den og div andre CJ-preamper ;) Kos dæ,artig når ting klaffer :D

mvh Filip
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Ikke overrasket.
Kan melde om at det er RCA som trives best i min CJ også.
Har prøvd Mullard i dac'en min, det funket ikke. Telefunken var noe annet må jeg si.

Håvard
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Jeg var plaget med mikrofoni i de gamle rørene...dette er blitt mye bedre nå, men enda kommer det og går litt ulyder...er det demperinger som må til kanskje..?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
I denne og en del andre C-J skal det kun sitte RCA Cleartop.
Alt annet er feil og bortkastet.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Vapor skrev:
Har nettopp byttet rørene i Conrad Johnson PV11....du store alstyrelse for ett løft... ;D

Ut gikk Mullard ECC82 og inn kom RCA 12AU7A Cleartop...tror faktisk ALT ble bedre...detaljering..diskant..bass...

Dette er gøy..!!!
Smaken er som baken ,har en bunke RCA cleartops 12au7a som ligger i bunn av skuffen... 8)
bruker sylvania 6189 istedet
Sleiven
 

arnauby

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
0
Sted
Tønsberg
Jeg har en eske med gode og gamle 12AU7/ECC82, som Telefunken, Simens, RCA, Valvo, Philips Miniwatt, osv, som jeg ikke bruker lengre. Det er jo hyggelig å ha dem. Men nå bruker jeg kun E80CC i stedet. Dette er et rør so ble utviklet av RCA på 40 tallet, da noen rdiofabrikker klaget på at 12AU7 kunne forvrenge i spesielle konfigurasjoner. De er overlegene alle 12AU7 jeg har prøvd. Men ikke alle pre. trinn har nok strøm til å drive dem. Så sjekk dette hvis mulig, før stor reging er et faktum.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Etter noen timers spilling begynner mikrofonien å gjøre seg gjeldene....utrolig irriterende...!

Hjelper dempe-ringer?

Hvor kjøper jeg det (Bergen) ? tenkte å høre om Roald Mikkelsen har...
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.554
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Thnx for tips, Vapor! ;D
Tror jeg skal tube-rolle litt i pre`en min og.
Bruker pr dags dato Mullard M8136 (hvis hukommelsen ikke svikter meg totalt), men har tidligere hatt god erfaring med RCA Clear Top.
Og slik det spiller idag, tror jeg RCA kan bli gøy å teste ut.
Får hive inn en bestilling på et par fra en eller annen sjappe på nettet....

mvh
Proffen
 
Topp Bunn