Bytte stift på Denon DL-304

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Noen som vet om det er mulig å bytte stift på Dl-304? Evt hvor og hvor mye det koster?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Prøv å sende den til Exspert Stylus Company i England. De gjør strålende arbeid og går over hele elementet i samme slengen. Regn med ca 3500.
 

Nissen1

Medlem
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
33
Antall liker
14
Nå er det ikke så lenge siden denne her gikk ut av sortimentet (etter å ha vært i produksjon i ca 25 år), så det burde være fullt mulig å finne et new old stock-eksemplar på eBay til samme pris. Expert Stylus kan nok fikse den, og det vil sikkert bli bra, men du får en ombygd pickup tilbake, med annerledes nålefane og nål. Selv synes jeg DL-304 er en glimrende pickup; flat frekvensrespons, lav forvrengning og gode sporingsegenskaper.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.065
Antall liker
33.742
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Alternativt kan Denon DL-301 mk II være verd å sjekke ut. Den faller rimeligere enn å reparere 304 (hvis man søker litt på eBay) og jeg vet om flere som faktisk har foretrukket denne fremfor 304 som blir litt mykere i lyden. Dl-301 mk II skal være mere dynamisk og funker ofte bedre på rock. Så spørs det hva man spiller / system-match og personlige preferanser. Jeg har selv en 301 og den er vanskelig å slå i sin prisklasse tror jeg. Blir bare bedre og bedre etter hvert som den har fått noen timer.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.836
Antall liker
38.553
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Alternativt kan Denon DL-301 mk II være verd å sjekke ut. Den faller rimeligere enn å reparere 304 (hvis man søker litt på eBay) og jeg vet om flere som faktisk har foretrukket denne fremfor 304 som blir litt mykere i lyden. Dl-301 mk II skal være mere dynamisk og funker ofte bedre på rock. Så spørs det hva man spiller / system-match og personlige preferanser. Jeg har selv en 301 og den er vanskelig å slå i sin prisklasse tror jeg. Blir bare bedre og bedre etter hvert som den har fått noen timer.
Enig med deg i det Soundscape,bruker selv 301mkII og er meget godt fornøyd.
Sammen med Lp 4 fra Jasmine er det gull i mine ører :)
Veldig lik 103r i signatur

mvh
 
Topp Bunn