Har nettopp fått en Bottlehead Seduction i hus, og driver å lodder på den om dagen. Det fulgte med 2 Sovtek 6922 rør, og jeg lurer på om det er noen vits å bytte rør. Og ev. hvilke bør jeg gå for. Spilleren er en Rega P3 i nyeste versjon m/ Rega PU, som jeg er forespeilet skal komme til den lokale Hi-Fi sjappa om en ukes tid.
Min Audio Note Kit 2 trenger ny vol.pot. Den spiller lavere i venstre kanal ved lite pådrag. Hvilke kan anbefales? Tror også jeg vil prøve nye (andre) rør i forsterkeren. Har idag EH 12AX7, EH 6SN7 og Sovtek 6550. 6550-røra står ganske skjevt på sokkelen, og det irriterer meg nesten grenseløst. Har vel ingen betydning for funksjon, men de blir nok byttet rimelig snart. Hvilke 6550-rør bør jeg prøve? Tung-Sol? Og hva med 12AX7/6SN7-røra? Det ene 12AX7-røret gløder ikke på toppen, men bare i bunn. Det fungerer sikker tilfredsstillende, men kanskje ikke 100%. Forslag til nye rør? Og hvor bør jeg ev. handle?
Trenger også en trafo til Seduction da den skal ha 120VAC. Forslag?
Anlegget er/blir:
Meridian 506
Rega P3/Bias2
Bottlehead Seduction
AN Kit 2
Klipsch RB61
På forhånd takk
Jon A
Min Audio Note Kit 2 trenger ny vol.pot. Den spiller lavere i venstre kanal ved lite pådrag. Hvilke kan anbefales? Tror også jeg vil prøve nye (andre) rør i forsterkeren. Har idag EH 12AX7, EH 6SN7 og Sovtek 6550. 6550-røra står ganske skjevt på sokkelen, og det irriterer meg nesten grenseløst. Har vel ingen betydning for funksjon, men de blir nok byttet rimelig snart. Hvilke 6550-rør bør jeg prøve? Tung-Sol? Og hva med 12AX7/6SN7-røra? Det ene 12AX7-røret gløder ikke på toppen, men bare i bunn. Det fungerer sikker tilfredsstillende, men kanskje ikke 100%. Forslag til nye rør? Og hvor bør jeg ev. handle?
Trenger også en trafo til Seduction da den skal ha 120VAC. Forslag?
Anlegget er/blir:
Meridian 506
Rega P3/Bias2
Bottlehead Seduction
AN Kit 2
Klipsch RB61
På forhånd takk
Jon A