Forsterkere Bytte forsterker?

T

tce-teams

Gjest
Les og lær, og bruk gjerne litt tid på å lese over innlegget. God tegnsetting og et godt språk gjør det lettere å forstå hva du mener. Verdien/kvaliteten av utstyret ditt reflekterer sjelden kvaliteten på innleggene.


Til tråden: M51 slekter på M2. Om det er noen likheter i implementering av volumkontrollen bør det gå greit. Om noen kan uttale seg om de passer gainmessig så vet du om du må strupe mye i det digitale domenet.
jeg tar tid når jeg leser innleggene , så bare slapp heilt av , vist det er folk som mener trådene mine er heilt på vill spor , og at jeg ikke kan noe om hjemmekino/hifi så si i fra med ein gang , må vel slutte med jobben min jeg nå da , for jeg jobber jo med hifi daglig og det kan jeg ikke i følge folk her...men ein ting skal dere vite , dere som kaller dere selv experter her , jeg har sett tråder av dere selv som har vert heilt på blå bær tur , men jeg sier ingenting for og ødlegge for folk...vist elduce86 synes svarene mine har vert heilt på trynet , så trur jeg nok han greier og si i fra selv...
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Les og lær, og bruk gjerne litt tid på å lese over innlegget. God tegnsetting og et godt språk gjør det lettere å forstå hva du mener. Verdien/kvaliteten av utstyret ditt reflekterer sjelden kvaliteten på innleggene.


Til tråden: M51 slekter på M2. Om det er noen likheter i implementering av volumkontrollen bør det gå greit. Om noen kan uttale seg om de passer gainmessig så vet du om du må strupe mye i det digitale domenet.
jeg tar tid når jeg leser innleggene , så bare slapp heilt av , vist det er folk som mener trådene mine er heilt på vill spor , og at jeg ikke kan noe om hjemmekino/hifi så si i fra med ein gang , må vel slutte med jobben min jeg nå da , for jeg jobber jo med hifi daglig og det kan jeg ikke i følge folk her...men ein ting skal dere vite , dere som kaller dere selv experter her , jeg har sett tråder av dere selv som har vert heilt på blå bær tur , men jeg sier ingenting for og ødlegge for folk...vist elduce86 synes svarene mine har vert heilt på trynet , så trur jeg nok han greier og si i fra selv...
Ta det helt med ro :) Alle er velkommen på HFS.

Men har du bransje tilknytting burde dette meldes i fra om til Admin/ Moderator, slik at det fremkommer i deres profil.
 
T

tce-teams

Gjest
Les og lær, og bruk gjerne litt tid på å lese over innlegget. God tegnsetting og et godt språk gjør det lettere å forstå hva du mener. Verdien/kvaliteten av utstyret ditt reflekterer sjelden kvaliteten på innleggene.


Til tråden: M51 slekter på M2. Om det er noen likheter i implementering av volumkontrollen bør det gå greit. Om noen kan uttale seg om de passer gainmessig så vet du om du må strupe mye i det digitale domenet.
jeg tar tid når jeg leser innleggene , så bare slapp heilt av , vist det er folk som mener trådene mine er heilt på vill spor , og at jeg ikke kan noe om hjemmekino/hifi så si i fra med ein gang , må vel slutte med jobben min jeg nå da , for jeg jobber jo med hifi daglig og det kan jeg ikke i følge folk her...men ein ting skal dere vite , dere som kaller dere selv experter her , jeg har sett tråder av dere selv som har vert heilt på blå bær tur , men jeg sier ingenting for og ødlegge for folk...vist elduce86 synes svarene mine har vert heilt på trynet , så trur jeg nok han greier og si i fra selv...
Ta det helt med ro :) Alle er velkommen på HFS.

Men har du bransje tilknytting burde dette meldes i fra om til Admin/ Moderator, slik at det fremkommer i deres profil.
ja jeg skal si fra om det , takk for at du sa i fra...
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
T

tce-teams

Gjest
ja det trur jeg ville gått bra , du finner jo fort ut det når du kobler opp dette , men pass labsene trur jeg var et godt bytte , du kommer sikkert til og få drømme lyd...og nad m51 dacen din kan brukes som ein heldigital forforsterker , så dette trur jeg blir rått...
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
oooi, ser nå at her har de påbeløpt seg noen flere svar en jeg først så :D
Men så så gutter, ro ned ro ned:) Jeg takker for tceteams entusiasme her, og som han sier, hadde jeg greit klart å luke ut svar som evt skulle vært på bærtur og sagt fra:)
Så lenge en "feil" (uansett hvor/hvem den kommer fra) blir påpekt, så evt ikke andre lesere blir feilinformert, er det ingen feil i og legge innsats i og hjelpe ;)

Utover det, så virker de som det er en generell enighet om at MA7000 ryker, og X260.5 kommer inn :D NAD M51 blir brukt som for-forsterker (fram til jeg finner Pass Labs pre)... Min tanke har vært som andre her sier, at upsamplingen gjør at jeg har mer å gå på når NAD'n blir brukt som pre, og oppløsningen vil ikke bli noen problem:)

Å om det blir bytte, så kommer bilde og update så snart jeg har fått de i hus:D

Takker for ALL hjelp og råd :D
 
T

tce-teams

Gjest
hei educe86 må få høre da når du har koblet opp dette , hvordan lyden ble , skal kjøpe meg klipsch palladium surround sett , når jeg flytter i hus og får laget meg hjemmekino rom , før jeg ble intrisert i pass labs selv , etter det jeg leste på nettet om di , og hvordan lyden ble med palladium , så leste jeg meg fram til at det var perfekt match med di...så dette blir spennende...
 

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
248
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Prismessig er det et svært godt bytte hvis det ikke er snakk om mellomlegg, men om du blir mer fornøyd med lyden er ikke sikkert.

X-serien til Pass Labs er noe analytisk av seg og kan fort gjøre at ting blir noe skarpt i et mindre optimalt rom.
Denne har et helt annet lydbilde enn XA-serien som ble nevnt at var en god match med Klipsch i et annet innlegg her.

Burde uansett ikke være noe problem å få solgt X260.5 igjen for en god pris.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Prismessig er det et svært godt bytte hvis det ikke er snakk om mellomlegg, men om du blir mer fornøyd med lyden er ikke sikkert.

X-serien til Pass Labs er noe analytisk av seg og kan fort gjøre at ting blir noe skarpt i et mindre optimalt rom.
Denne har et helt annet lydbilde enn XA-serien som ble nevnt at var en god match med Klipsch i et annet innlegg her.

Burde uansett ikke være noe problem å få solgt X260.5 igjen for en god pris.
Faen, nå ble jeg usikker igjen...
 

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
248
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Som alltid når det er snakk om hi-fi, og da spesielt kostbar hi-fi er det galskap å ikke lytte til det før man kjøper.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Akkurat ja, trodde jeg var på avforum en liten stund her. OL i velmenende synsing fra enkelte her.

ElDuce86, det er ikke flaut å justere lyden dit du vil med fembånds equalizeren til MA7000!
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Som alltid når det er snakk om hi-fi, og da spesielt kostbar hi-fi er det galskap å ikke lytte til det før man kjøper.
Vet de, man har desverre ikke muligheten til det her.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Akkurat ja, trodde jeg var på avforum en liten stund her. OL i velmenende synsing.

ElDuce86, det er ikke flaut å justere lyden dit du vil med fembånds equalizeren til MA7000!
Jeg er ikke nevneverdig flau over det heller, er vel mest at jeg har lyst å prøve noe annet, og kommer over et greit tilbus på Pass Labs, og hadde vært morro å prøve noe nytt:)
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Meiner eg har lest at Pass preamp(xp10?)trur eg det var,er litt steril og kjedelig i lyden.
Visst det stemmer,så er det sikkert greit med lytting/prøving før evnt kjøp.

stemmer dette Groophy?

Kanskje Naden er like bra som pre som masse anna,etter det eg kan lese i andre innlegg i tråden.



Mvh.
 
Sist redigert:

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Kan hende Pass pre e de, men jeg skal ha KUN effekter, så i denne sammenheng har de foreløpig lite betydning, men til framtiden, greit å vite:)
Uansett, slik jeg forstår de så er de mye mer krefter i X260.5 vs. MA7000, fordelen er at det er rene effekt monoblokker, og jeg kan bruke M51 som pre.
Men, det er jo grunnet vanskeligheter med lyttetest jeg forhører meg her med dere, hva DERE mener kan være lurt, for å gi meg en bekreftelse på om det kan være verd forsøket, eller om de er håpløst i utgangspunktet.

Nå er de to forskjellige meninger her, at Pass Labs herbra og bare og satse, og at de ikke nødvendigvis blir noe "bedre"... Så, jeg er nesten like langt som før jeg startet tråden:)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
 
C

Cyber

Gjest
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
Ulf, NAD har visst løst dette med å oppsample til 35 bit på alle signaler. Da kan du skru svært lavt ned før du er nær 24 bit.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
Men M51 upsample te 35bit, så de ska ikke være noe problem av betydning ;)
 

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
248
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Nå er de to forskjellige meninger her, at Pass Labs herbra og bare og satse, og at de ikke nødvendigvis blir noe "bedre"... Så, jeg er nesten like langt som før jeg startet tråden:)
Pass Labs er veldig bra og X-serien har massevis av krefter.
Selv tror jeg ikke de er en god match med Klipsch Palladium. Hører mange sier de høyttalerene fort kan bli litt skarpe, om det stemmer vet jeg ikke da jeg aldri har hørt de.
Jeg hadde et par X600 til hjemlån en periode og synes de ble altfor sterile og skarpe på JBL LS80 (noe som er ganske godt gjort), koblet rett til DAC.

X260 skal visst være enda litt mer analytiske og sterile igjen.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
Ulf, NAD har visst løst dette med å oppsample til 35 bit på alle signaler. Da kan du skru svært lavt ned før du er nær 24 bit.
Hm... jeg forestiller meg at det har noe for seg - men har ikke hørt NAD M51 på lave volumer i praksis. På min Weiss-DAC2 fungerte digital volumregulering bra i stuen - på normalt stuevolum - men mindre bra til midnattsvolum på PC-rommet.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
Kommenterte dette på svar #44 (øverst på side 2)

Hi-Fi News og Stereophile sine tester og målinger viser at dette er et ikke tema på Nad M51.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ingen formeninger om dette? :)
nad m51 dac passer jo til hvilken som helst high end forsterker , men får jeg spørre hvilken for forsterker , du skal bruke sammen med pass labene...
Altså, NAD M51 skal brukes som for-forsterker... iom at den har digital volumkontroll etc, så kan jo den fint brukes som for-forsterker:) Eller...?
At NAD M51 har digital volumkontroll, kan være problematisk hvis du skal spille lavt - i og med at signalet blir stadig mindre bit-perfect i takt med at du skrur ned volumet. Med høy følsomhet på høyttalerne kan du ende med å ligge ganske lavt på volumskalaen - og da vil en digital volumregulering kunne føre til at du mister noe sting og dynamikk i lyden.
Kommenterte dette på svar #44 (øverst på siden her)

Hi-Fi News og Stereophile sine tester og målinger viser at dette er et ikke tema på Nad M51.
Vel - da virker det som om dette er et ikke-problem.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Problemet er vel: "Pass Labs er veldig bra og X-serien har massevis av krefter.
Selv tror jeg ikke de er en god match med Klipsch Palladium. Hører mange sier de høyttalerene fort kan bli litt skarpe, om det stemmer vet jeg ikke da jeg aldri har hørt de.
Jeg hadde et par X600 til hjemlån en periode og synes de ble altfor sterile og skarpe på JBL LS80 (noe som er ganske godt gjort), koblet rett til DAC.

X260 skal visst være enda litt mer analytiske og sterile igjen." som Goophy skriver...
 
T

tce-teams

Gjest
pass labs og palladium blir ein bra matsh...står mye på nettet , om palladium og pass labs passer bra sammen...
 

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
248
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Det finnes garantert noen som har dette oppsettet et sted.
I disse prisklassene blir en togtur eller en flytur bare lommerusk.

Vil så absolutt anbefale en lytt et sted, selv om det blir en liten tur.

Det finnes garantert personer med denne kombinasjonen på utenlandske fora også.
Problemet med å spørre og få svar fra "tilfeldige" folk er at det blir veldig mye synsing. For alt jeg vet kan rådene mine være helt feil for din kombinasjon.

Har du full kontroll på rommet dit vil jeg tro det er vanskelig å gå feil dog.

pass labs og palladium blir ein bra matsh...står mye på nettet , om palladium og pass labs passer bra sammen...
Er det da snakk om X eller XA-serien? Du skrev om XA-serien tidligere i denne tråden, det er noe helt annet enn X-serien.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Det finnes garantert noen som har dette oppsettet et sted.
I disse prisklassene blir en togtur eller en flytur bare lommerusk.

Vil så absolutt anbefale en lytt et sted, selv om det blir en liten tur.

Det finnes garantert personer med denne kombinasjonen på utenlandske fora også.
Problemet med å spørre og få svar fra "tilfeldige" folk er at det blir veldig mye synsing. For alt jeg vet kan rådene mine være helt feil for din kombinasjon.

pass labs og palladium blir ein bra matsh...står mye på nettet , om palladium og pass labs passer bra sammen...
Er det da snakk om X eller XA-serien? Du skrev om XA-serien tidligere i denne tråden, det er noe helt annet enn X-serien.
Se om jeg finner noen som har dette en plass her:D
 
T

tce-teams

Gjest
det var x serien til pass labs dette , og det er den jeg har , lest om rundt på nettet var bra matsh på klipsch...
 
T

tce-teams

Gjest
[h=1]X260.5 260 Watt Class AB Mono[/h]
Favorite mono-block of the customer wishing a small compact amplifier, slightly more analytic than the other X.5 amps.​
Fabulous main / center channel cinema amp where a premium is placed on speech articulation.​







[h=1]X260.5 / Specifications[/h] Gain (db)26 / 30Power Output /ch (8 ohm)260
Power Output /ch (4 ohm)520
Input Impedance,(Kohms)30 / 20
Leaves Class A @ pk Watts5
Power Consumption (W)200Dimensions (W x H x D)19 x 7 19.2Unit Weight (LBS)62
Ship Weight (LBS)62Ship Weight (LBS)75
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
"Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær ;D

X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk."

Hentet fra Pass Labs-tråden her inne... De kan jo love godt igjen da:)
 
T

tce-teams

Gjest
"Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær

X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk."

Hentet fra Pass Labs-tråden her inne... De kan jo love godt igjen da:)
ja dette trur jeg kommer til og låte som ein drøm...:) gleder meg høre fra deg , er lyden perfekt hos deg etter du har oppkoblet det , så veit jeg det blir pass labs på meg og :)
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
"Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær

X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk."

Hentet fra Pass Labs-tråden her inne... De kan jo love godt igjen da:)
ja dette trur jeg kommer til og låte som ein drøm...:) gleder meg høre fra deg , er lyden perfekt hos deg etter du har oppkoblet det , så veit jeg det blir pass labs på meg og :)
Perfeksjon oppnår en vel aldri, så målet er vel å komme så nært som mulig;)
 
T

tce-teams

Gjest
"Skal man samligne nogle af Pass`es effekter så skal det være XA30,5 vs XA100,5. Det er tydeligt at høre at de er i familie med hinanden.
Jeg har altid ment at den lille XA30,5 var en konge forstærker og elsker dens musikalitet, charme og letflydenhed. Disse ting var noget jeg ikke ville gå på kompromis ved et evt skift....... Da XA100,5 kom hjem var det en velkendt lyd, de to effekter spiller 100% i samme boldtgade, men der er alligevel utrolig stor forskel. Forskellen ligger i at XA100,5 spiller STØRERE på alle punkter.
Rummet blev lige pludselig 3x så stort, mellemtonen endnu bedre, transperantheden ufattelig og bass kontrollen langt bedre.
Med XA100,5 der får man det samme som ved XA30,5 bare endnu mere og bedre og abselut mer prisen vær

X350,5 spiller totalt anderledes og så alligevel ikke. Man kan sagtens høre at det er en Pass, det er bare andre ting den vægter.
Nøgle ordene er letflydenhed, varme og musikalitet. Der hvar den "fejlede" (i mit setup) var i bassen. Den havde simpelthen ikke power nok til at holde Transcendent i et jerngreb.
Men har man et par letdrevende højtalere såsom horn eller ligende, så ville jeg uden tvivl vælge X350,5. Den spiller fantastisk."

Hentet fra Pass Labs-tråden her inne... De kan jo love godt igjen da:)
ja dette trur jeg kommer til og låte som ein drøm...:) gleder meg høre fra deg , er lyden perfekt hos deg etter du har oppkoblet det , så veit jeg det blir pass labs på meg og :)
Perfeksjon oppnår en vel aldri, så målet er vel å komme så nært som mulig;)
heilt enig +1
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Neeei, spørs om de ikke blir et par X260.5 monoblokker... Ser vi hvordan det går:)
 
C

Cyber

Gjest
Har holdt meg litt nå, men jeg synes jo du burde teste dette før du kjøper. Synes også det er rart at enkelte kan anbefale slike produkter utifra internettsjargong uten å selv ha ett snev av erfaring med sakene, som jo også "Motoren" var inne på her tidligere. Jeg hadde aldri turt å leke med andres økonomi med slike råd uten å ha førstehåndserfaring med produktene. I tillegg vil jo preferanser og rommet spille inn i langt større grad enn forskjellen mellom forsterkerne.
 

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Innlegg
218
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Har holdt meg litt nå, men jeg synes jo du burde teste dette før du kjøper. Synes også det er rart at enkelte kan anbefale slike produkter utifra internettsjargong uten å selv ha ett snev av erfaring med sakene, som jo også "Motoren" var inne på her tidligere. Jeg hadde aldri turt å leke med andre økonomi med slike råd uten å ha førstehåndserfaring med produktene. I tillegg vil jo preferanser og rommet spille inn i langt større grad enn forskjellen mellom forsterkerne.
Jaa, men, som jeg har skreve tidligere, så er de slik at de lar seg ikke gjøre og prøvelytte forsterkerne før kjøp. Om jeg da ikke finner andre her i nærområde som lar meg låne de til en prøvelytting.
Vet rommet og preferanser spiller inn, og jeg liker godt lyden som er i McIntoshen jeg har nå, men, lyst å prøve noe annet også :)
Rommet kan jeg ikke si veeldig mye om enda, da jeg er i prossesen meg flytting :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
@cybervision: Har holdt igjen litt selv, men der kom du m. de forløsende ord.

mvh
 
T

tce-teams

Gjest
er dere ikke ferdig med dette ennå gutter , han sa jo det educe86 at han ikke hadde sjang til prøvelytting , eller få tak i nån til låns , så da må man jo prøve og lete litt på nettet etter søk om pass labene , og det står jo mye fra forbrukere selv , som har disse komponentene...og da fann jeg ein del forbrukere som sa , at passlabs x serien skulle være ein bra matsh til klipsch... noen gang må vi ta sjanser her i livet å...
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Vet ikke om du brukte Nad M51 som pre i tidligere tester, men den kan være ganske frempå i toppen, veldig lik lyden i M2 (absolutt ikke noe galt med dette, sitter selv og nyter M2 nå:)).

Synes M51 passet utrolig bra sammen med Nad M3 som har fin mellomtone, mens M51 ordnet opp i topp og bunn, hvor M3 er litt mer laidback.
Jeg hadde litt skarpe høyttalere tidligere, og da passet for eksempel Bel Canto Dac bra. Det jeg vil frem til er at så lenge ikke Pass er veldig kræsj, så kan du nok justere litt lyd med dac og/eller pre også.

A.J.
 
Topp Bunn