Forsterkere Bytte forsterker til noe med Dirac

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.345
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
1
Har idag en Nad C388, og Epicon 6. Er forsåvidt greit fornøyd med dette oppsettet.
Men etter jeg fikk Nad T778 i hus som kjører på hjemmekinoen og et par Quad, så foretrekker jeg nesten å sitte der for å høre på musikk. Så da kom det undertrykte oppgraderingsspøkelset frem fra skapet..
Trenger en brukervennlig boks, der synes jeg Nad er langt foran mange andre. Har krav til HDMI ARC, Dirac og god og stabil streaming funksjoner også må det jo være greit nok effekt til Epicon og klasse D er foretrukket mtp. varmeutvikling. Også ble søknaden for sub i stuen innvilget, Dali M-10 kan se ut som kan være fin der da P-10 trenger mer plass til sidene som er litt mangelvare imellom høyttaler og stereobenk.
Fra Nad så kan faktisk M10 fungere, om den har nok effekt. Ellers så er C658 sammen med C298 et annet alternativ, men da krever det endel plass i stereobenken som også er litt mangelvare. Nad M33 dekker alle krav, men da starter prisen å ta litt vel av.

Er det andre merker og modeller som kan dekke det jeg er ute etter?
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei,Har selv Epicon 6 som jeg kjører på lyngdorf tdai3400 å de må ha såpass med krefter men helst endel mere for å virkelig blomstre,så når du har en såpass seriøs høytaler ville jeg om mulig handlet elektronikken den fortjener😊
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.345
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
1
Hei,Har selv Epicon 6 som jeg kjører på lyngdorf tdai3400 å de må ha såpass med krefter men helst endel mere for å virkelig blomstre,så når du har en såpass seriøs høytaler ville jeg om mulig handlet elektronikken den fortjener😊
Hadde Tdai2170 med SDA2400 før, men den var ikke i nærheten av like brukervennlig. Også synes jeg ikke Nad C388 var så veldig til nedgradering lydmessig heller skal sies.
Men mulig Tdai3400 har kommet seg endel?
 
  • Liker
Reaksjoner: KML

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hadde Tdai2170 med SDA2400 før, men den var ikke i nærheten av like brukervennlig. Også synes jeg ikke Nad C388 var så veldig til nedgradering lydmessig heller skal sies.
Men mulig Tdai3400 har kommet seg endel?
er vel snakk om samme kreftene som SDA2400 men "alt i en boks"😊
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.345
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
1
er vel snakk om samme kreftene som SDA2400 men "alt i en boks"😊
Men hvor mye har Lyngdorf kommet seg siden Tdai2170 på de nye? Da snakker jeg om daglig brukervennlighet iflg. streaming, og Room Perfect vs Dirac.
Room Perfect og den EQn som var innebyggd før var ikke bra nok, ønskelig å heller legge inn litt mer targets selv enn de ferdige EQene som heller ødela enn å fikse det man ønsket. Jeg endte også heller å kjøre uten Room Perfect enn med.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Arcam sa30 har Dirac og låter flott til prisen. Utrolig anvendelig og praktisk er den også.
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
555
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Har fått lov å låne Arcam SA30, og den låter særdeles flott! Nydelig åpen, dynamisk, stor og muskalsk spillestil på denne! Forøvrig en aldeles nydelig kombinasjon med Pylon Audio Diamond 30. :D

Har ikke fått sammenliknet den med NAD M33 enda dog.
 
Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.345
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
1
Har fått lov å låne Arcam SA30, og den låter særdeles flott! Nydelig åpen, dynamisk, stor og muskalsk spillestil på denne! Forøvrig en aldeles nydelig kombinasjon med Pylon Audio Diamond 30. :D

Har ikke fått sammenliknet den med NAD M33 enda dog.
Arcam SA30 virker som et veldig spennende produkt! Morsomt å høre hva du synes etter å ha testa imot andre litt mer. :)
Jeg endte opp med en Nad M33 til slutt, da jeg synes BluOS er såpass god. :) Men pga. Covid situasjonen så ble det ikke noe lytt til Arcam, den var på listen etter tips her i tråden. Men så er det noe med å handle et merke man er blitt vant til og liker godt fra før..
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
555
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Will do. :)

Ser først nå at du har M33 spikra i systemet ditt du også, så regner med at du har landet amp for en stund? :)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.345
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
1
Will do. :)

Ser først nå at du har M33 spikra i systemet ditt du også, så regner med at du har landet amp for en stund? :)
Det kan nok sies ja. :) Veldig fornøyd nå, og integrering med subbene var en lek med Dirac, og lagt til en liten topp selv for egen smak. Så etter kjøp for et lite halvår siden så har jeg ikke tenkt tanken på å oppgradere engang i stereoen, så jeg har nok landet her ihvertfall de neste 5-10 åra. Subbene ga et fint løft lydmessig etter de ble integrert med Dirac.
Jeg har en annen Nad med BluOS også på hjemmekinoen (samt Dirac), så det gjør noe med enkelhet og styring av begge ampene det også.
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
555
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Ser så definitivt den. Kjempefornøyd med M33'en selv og storkoser meg med den. BluOS og Dirac er gull, og brukergrensesnittet er sannelig en fornøyelse å forholde seg til også. Forstår godt at du landet på den! :D
 
Topp Bunn