Bytte av nick

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Husker også at det ble et sabla spetakkel når Vadseth skrev i Audio (magasinet) om en strømrenser Raymond Celius hadde laget hvor han ikke ønsket å avsløre innmaten for omverden og hadde innkapslet den i epoxy for å unngå innsyn.

Jeg hadde nettopp kjøpt en annen omdiskutert strømrenser på den tiden fra Shunyata Research husker jeg og den ble det også et stort spetakkel om. Den inneholdet et pulver som de å den tiden kalte Stardust og ikke så mye annet for å demp nettstøyen Dette ble det selvsagt masse bråk om delvis dratt i gang av bråket om Raymonds nettfileter også. Stardust ok Shunyata Research senere patent på ved navnet FeSi-2000 (nå FeSi-2021 eller noe slikt) og det har dokumentert effekt omtrent på samme måte som ferritpulver.

Jeg mener å huske at det var den krangelen om Shunyata filteret som gjorde at jeg ikke gadd kranglene om kabler, strømrensere og alt annet som ikke hadde dokumenterbar effekt og flyttet over til HiFiSentralen.

Mvh
Roysen
Denne fra Celius var vell den som ble åpnet i gode gamle High Fidelity, hvis jeg ikke tar feil :)
Den utmerkede danske magasinet? Ja da tar du nok ikke feil;)

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg tror High Fidelity røntgenfotograferte innholdet og la ut bildet i magasinet.

Mvh
Roysen

• Liker
Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Husker også at det ble et sabla spetakkel når Vadseth skrev i Audio (magasinet) om en strømrenser Raymond Celius hadde laget hvor han ikke ønsket å avsløre innmaten for omverden og hadde innkapslet den i epoxy for å unngå innsyn.

Jeg hadde nettopp kjøpt en annen omdiskutert strømrenser på den tiden fra Shunyata Research husker jeg og den ble det også et stort spetakkel om. Den inneholdet et pulver som de å den tiden kalte Stardust og ikke så mye annet for å demp nettstøyen Dette ble det selvsagt masse bråk om delvis dratt i gang av bråket om Raymonds nettfileter også. Stardust ok Shunyata Research senere patent på ved navnet FeSi-2000 (nå FeSi-2021 eller noe slikt) og det har dokumentert effekt omtrent på samme måte som ferritpulver.

Jeg mener å huske at det var den krangelen om Shunyata filteret som gjorde at jeg ikke gadd kranglene om kabler, strømrensere og alt annet som ikke hadde dokumenterbar effekt og flyttet over til HiFiSentralen.

Mvh
Roysen
Denne fra Celius var vell den som ble åpnet i gode gamle High Fidelity, hvis jeg ikke tar feil :)

Ble ikke åpnet , men forsøkt gjennomlyst med røntgen...Uten at en fant så mye... Men å vrenge på historien gutter 8).. Raymond hadde vært lur, pakket den inn i noe som fikk det til å se tomt ut der inne...Harjeg fått høre.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Jeg har byttet nick en gang på de rundt 6 årene jeg har vært her. Ikke fordi jeg hadde noe å skjule eller angret noe særlig på noe, men mer at jeg ønsket å forenkle det litt.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.512
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har hatt mit siden jeg ble medlem ja, ser ingen grund til å bytte.

Steinar.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg husker godt begge disse navnene, men om de var med på Audio-forum er jeg ikke sikker på.
Men våger du å si at du ikke har prøvd disse grøftekablene? At du har disset dem uten å lytte? ;)
Dersom det er meg du snakker om har nok Solhaug (var navnet ja) (R.S.) snakket seg fra enhver mulighet for at jeg skulle ønske å kaste bort tid på å prøve de kablene. ;) Nocebo er en effekt som gjerne er undervurdert i hifi verden, men jeg kan garantere at den ville ha slått inn i dette tilfellet.

Mvh
Roysen
Hehe. Nei, den var til kjetteren E.I.A. Kjetteren som har grøftekabler i kjelleren ;)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har vurdert bytte mange ganger, men for enkelhetens skyld så har jeg beholdt det, vurderer å bytte til Mil. da det er det som stort sett er i bruk :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Har gått fra Pengesluk til Sluket. Svært barn har mange navn! Forklaringen på skifte er enkel, mye mer enn penger som kan slukes; kameler, folk, mat, drikke - alt dette er ting jeg setter pris på og da er det viktig å inkludere mulighetene! Dessuten, "Sluket" er way cooler, Pengesluk låter så korrekt, stivt, kjedelig og formelt, og dette er vel karakteristika som er lite forenelige med undertegnede..? Så, Sluket it is!

logo kompakt.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Mitt bytte av nick handlet mest om å ta et steg ut av anonymiteten. "Trompetnerd" var et nick som passet som hånd i hanske under studiet, men passet gradvis dårligere med min egen personlighet. Trompetnerd-nicket "døde" i fjor sommer og skulle etter planen ikke returnere HFS.
Da lysten til å skrive "hifi" litt overraskende kom tilbake, var det et poeng å illustrere (kanskje mest for meg) at det er under en annen paraply enn tidligere.

PS: Da jeg skrev i Audio-forumet og begynnelsen på HFS var det forresten under AtleT og AT tror jeg. Et skritt frem og et tilbake. :)

U

Utgattmedlem 762

Gjest
Robert Blindheim og Ivar løkken var vell også med i disse klassiske kabeldebattene, eller var det senere ???
Husker R.S ja, har noe grøftekabel liggende ubrukt i garasjen he he :)
Jeg husker godt begge disse navnene, men om de var med på Audio-forum er jeg ikke sikker på.
Men våger du å si at du ikke har prøvd disse grøftekablene? At du har disset dem uten å lytte? ;)
Jeg var aktiv på audioforum, ja. Og Lyd og Bildes forum før det. L&B-forumet var vel det første, meldte meg inn der i 97-98. Da Jostein Berntsen startet HFS var vi en liten håndfull som fulgte med over med én gang, før folk begynte å migrere fra audioforum litt etter litt. Slik jeg husker det i hvert fall. Jeg var ute i flere år før jeg registrerte denne brukeren, at jeg valgte å ikke bruke fullt navn som tidligere var mest en vurdering av hva jeg vil skal dukke opp når potensielle arbeidsgivere e.l. googler navnet mitt.

Sist redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: KW
X

X186841

Gjest
Har byttet fra Larsg til lgrons58 pga. personlighetsforstyrrelse og deretter til Lgrons58 da noen hadde en tendens til å tro att liten L var I

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Noen som har link til den gode "kabeldebatt parodien" fra tidlig i 2000 tallet her på Hifisentralen .
Tok debatantene på kornet, husker jeg lo godt av den .
He he ser ut som dette utvikler seg til en god mimre tråd .

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Dersom det er meg du snakker om har nok Solhaug (var navnet ja) (R.S.) snakket seg fra enhver mulighet for at jeg skulle ønske å kaste bort tid på å prøve de kablene. ;) Nocebo er en effekt som gjerne er undervurdert i hifi verden, men jeg kan garantere at den ville ha slått inn i dette tilfellet.

Mvh
Roysen
Hehe. Nei, den var til kjetteren E.I.A. Kjetteren som har grøftekabler i kjelleren ;)
I garasjen Steinar, hehe , kanskje jeg kan bruke dem som "slepetau" ;)
Det var forresten "Manna" sitt standard utrykk om allt som ikke het Flatline, back in the days når han var butikksjef for HifiSenteret i Stavanger .

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
er bare meg selv jeg.

Hang rundt på LB-forum og Audioforum. Registrerte meg her da HFS ble startet opp, kontoen ble i sin tid autoslettet pg.a innaktivitet. Var tribunesliter i en periode, tror det var 6 mnd. som var grensen for ikke å poste. Så ingen grunn til ikke å gjennoppstå som meg selv.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.933
Sted
Phobos
Alltid hatt samme nick overalt siden tidlig 2000-tall. Dette strekker seg også til gaming. Et par helt spesielle unntak der det er et poeng å fremstå litt mer anonym og vanskeliggjøre korrelasjon.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Mitt bytte av nick handlet mest om å ta et steg ut av anonymiteten. "Trompetnerd" var et nick som passet som hånd i hanske under studiet, men passet gradvis dårligere med min egen personlighet. Trompetnerd-nicket "døde" i fjor sommer og skulle etter planen ikke returnere HFS.
Da lysten til å skrive "hifi" litt overraskende kom tilbake, var det et poeng å illustrere (kanskje mest for meg) at det er under en annen paraply enn tidligere.

PS: Da jeg skrev i Audio-forumet og begynnelsen på HFS var det forresten under AtleT og AT tror jeg. Et skritt frem og et tilbake. :)
Det byttet har faktisk forvirret meg, kanskje til og med påvirket min tolkning av dine innlegg. Det er en annen Atle T her inne, Akto (skribent i L&B, om jeg husker rett).

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.169
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Alltid hatt samme nick overalt siden tidlig 2000-tall. Dette strekker seg også til gaming. Et par helt spesielle unntak der det er et poeng å fremstå litt mer anonym og vanskeliggjøre korrelasjon.
Har også alltid hatt samme nick. Det er ikke like anonymt, men veldig lett og huske på..
Ser at du har flyttet noen hundre meter unna huset mitt, hyggelig med flere hifiinteresserte i nærområdet :)

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.933
Sted
Phobos
Haha, artig! Hvis du ser en diger fyr gå rundt med en svart t-skjorte det står "NO, I DON'T WANT TO FIX YOUR COMPUTER" på, så er det meg :)

Topp Bunn