Bygge vegghøyttaler med XTZ komponenter

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Skal snart få ferdigstilt kjellerstuen, og trenger av møbeleringshensyn et par vegghøyttalere som ikke bygger mer ut enn ca 20 cm. Har pr i dag et par XTZ 99.25 som jeg neppe får særlig mye penger for om jeg selger. Høyttalerne har jo gode elementer, og tenkte derfor å kanskje ta ut og bruke mid/bass samt diskant i et nybygd kabinett med bassport i baffel. Kan jo også kjøpe det oppgraderte delefilter som finnes til Mk2 modellen.
Ser for meg et kabinett med relativt liten dybde og bredde.
Mid/bass: Seas Excel W18E001
Diskant: Fountek Neo
Forsterker: Hegel H160
Hva tror dere-kan dette bli et bra alternativ i "budsjettklassen", og har dere tips til hvem som evt kan beregne mål på kasse i forhold til elementer? Er selv møbelsnekker, så bygging av kassene er uproblematisk...
Håper på noen kommentarer :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
De ferdiglagde delefiltrene vil mest sannsynlig være lite egnet når du endrer form på frontbaffel, volum og ja hele konstruksjonen.
 

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Finnes det noen firma el.l som kan beregne mål på kasse, volum, bassrefleksrør og delefilter samt levere delefilter som passer konstruksjonen? Eller vil hele greia bli ulønnsomt?
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Hvis du skal ha ett firma til å gjøre det tror jeg det vil lønne seg stort å kjøpe ferdige Ht som er slik som du vil ha.
Alternativet blir å bygge ett eksisterende design, eller finne private som kan gjøre dette. Det finnes flere her inne som kan dette, men om de har tid og lyst er en annen sak. Du kan jo prøve en annonse på brukten?

Ps: jeg er ikke en av de som kan dette.
 
Topp Bunn