Byantikvar vil verne akustikk

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.417
heier på ham!

Minner om Carnegie Hall, tidligere en av verdens bestlydende konsertsaler. Så skulle de "bare" legge nytt scenegulv - og der røyk akustikken til h......

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.583
Torget vurderinger
24
Støttes. For en gangs skyld er jeg enige med vernehystopatene, som jeg ellers synes er litt for ivrige i enkelte sammenhenger.

Og Trondheim generelt er jo daue greier, så ta i hvertfall vare på det lille som er av verdi!!!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.760
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Flott tiltak.
Men Frimurerlogen, er det fremdeles Frimurerklanen som eier den, eller?
Hvis ikke kan de godt fjerne hele navnet. Frimurerlosjen som organisasjon bør ikke vernes, heller ikke navnet.

Sluket: "vernehystopatene" er ikke for ivrige, de har bare for lite makt og penger.
Det meste av det som er fint og attraktivt her til lands er gammelt, og det gamle som er fint er fint fordi det er bevart som det var.
Hadde det ikke vært for naturen og kulturlandskapet ville vi ha hatt Europas styggeste land.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.583
Torget vurderinger
24
Flott tiltak.
Men Frimurerlogen, er det fremdeles Frimurerklanen som eier den, eller?
Hvis ikke kan de godt fjerne hele navnet. Frimurerlosjen som organisasjon bør ikke vernes, heller ikke navnet.

Sluket: "vernehystopatene" er ikke for ivrige, de har bare for lite makt og penger.
Det meste av det som er fint og attraktivt her til lands er gammelt, og det gamle som er fint er fint fordi det er bevart som det var.
Hadde det ikke vært for naturen og kulturlandskapet ville vi ha hatt Europas styggeste land.
Vel, har sett mange tåpelige eksempler på restriksjoner og vern for enhver pris, så det er nok delte meninger, Otto. Generelt så er jeg absolutt for at ting skal tas vare på, men i praksis så resulterer en del ting opp i håpløse tilfeller og unødvendigheter. Nå snakker jeg om bygninger etc., naturen og kulturlandskapet er en helt annen sak.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.417
Først gang jeg var i Warsawa, og tillot meg en kommentar om at byen kanskje ikke var den vakreste i Europa, sa min polske vert: "Warzaw was totally destroyed - during the rebuilding."

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.760
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ja. Nå sporet jeg av fra et interessant tema, over på et annet interessant som kanskje fortjener egen tråd under off-topic. Beklager det.

Men big_swifty, det med scenegolvet i Carnegie var interessant, ukjent for meg. Var det bare skifte av golv (nye materialer antar jeg) som ødela akustikken, eller gjorde de større forandringer? Det viser jo i alle fall at man bør være forsiktig. Noen linker med info?

J

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.037
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er fortsatt fint fordi vi var et fattig land på 50 tallet og mange saneringsplaner strandet på pengemangel. Av samme årsak er Praha vakker, man hadde ikke behov for motorveier gjennom bykjernen fordi folk ikke hadde råd til biler.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
I den salen har jeg opptredd mye! Fin klang ja!

Topp Bunn