Diverse By the end of the day

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Innlegg
8.826
Antall liker
8.382
Sted
På kanten.
Javel folkens, så var jeg ved veis ende - atter en gang.

Men for en reise 2018 har vært. En fantastisk tur mot den jeg dypest sett er.
Fant igjen og tok etter hvert i bruk min indre og undertrykte homo. Og jammen fulgte ikke heteroen med som nissen på lasset, og etter litt fikk jeg forløst heteroseksualiteten min og.
Året har vært en reise mot min egen seksualitet og kjærlighetsevne; mot større åpenhet, mer ærlighet, flere venner og mer solidaritet.
Mye vitalitet, styrke og lassevis av humor og glede. Det har vært å la hundre blomster blomstre.
En reise mot livet, så lenge jeg er i live. Jeg er der jeg skal være - i utvikling mot størst mulig verdighet og ekthet, uten hodet lengre bøyd i skam; rette ryggen og møte blikkene. Et liv i kjærlighet og større selverkjennelse, mer i takt med meg selv. Sånn skal det være.

Jeg fortsetter kampen for større takhøyde og bredere armslag for alle skeive: et større kjønns- og seksualitetsmangfold.
I den kampen har et viktig poeng å vise dette mangfoldet, ikke bare enfoldet og heteronormativiteten. Jeg har også ønsket å rette kritikk mot negative sider ved homokulturen, sånn som konformitetskrav og heterofobien.
Jeg fortsetter kampen mot undertrykkelse og diskriminering, åpen eller skult, påført av andre eller av oss selv, så lenge det er liv i meg.
For vi er på vei, men vi er langt fra i mål.

Samtalegruppene for transpersoner fortsetter som før, og vi har utvidet tilbudet dette semester til også å gjelde ungdom. Og jeg forsyner Rikshospitalet jevnt og trutt med arbeid - og jeg krangler med dem når de lar nåløyet være for trangt, og går utenom tjenstevei når Riksen går i vranglås - for det hender at de gjør.

Jeg elsker jobben min, og er heldig og privilegert som får drive med det jeg liker aller best - å arbeide for at flest mulig skal få leve et liv i verdighet. Jeg håper jeg dør med støvlene på, eller rettere sagt med Rorschach-plansjene i fanget.
I dag bar jeg 11,5 kg med kondomer fra Posthuset til FRI bar. Sosial ansvarlighet er å gi en skjerv for å hindre spredning av sykdommer det kan være vanskelig å bli kvitt.

Jeg er heldig som lever i Norge denne perioden i historien. I en annen tid eller på et annet kontinent hadde jeg ikke overlevd. Her i landet blir jeg tross alt kun hetset.

Så langt har kampen kostet noen venner, men på den andre siden så har det vært greit å bli kvitt sosialt daukjøtt. Mange har vist hva som bor i dem når det kommer til stykket; det er når en slår til stålet at en ser hvor sprekkene går.
Andre vil bare plage, dem om det. Vi har alle vårt, og noen mer enn andre.
Moderatorene har vært fraværende eller helt vilkårlige. Også dem om det.

Langt viktigere har det vært med all støtten jeg har fått i denne prosessen, alle om har heiet meg frem og vært med meg på denne reisen. Det har også vært viktige kritiske røster som har kommet med verdifulle innspill og refleksjoner, og jeg har endret syn på en del viktige saker som hva kjærlighet er, og hvor homokampen står i dag. Det bor mye godt i folk om de bare får anledning til å vise det.
Gud velsigne dere alle.

Har hatt litt kontakt med finingen i går og i dag.
Det går ikke godt med han, og han fikser ikke livet i Oslo og flytter hjem.
Det kom ikke som en bombe, men han er ikke den første og ikke den siste som oppdaget at vingene ikke bar da han skulle ut av redet.
Gud, du som har skapt oss alle fordi du ønsker og elsker oss alle, pass på finingen, han er min private Nelson Mandela, frigjøringshelten min, og vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag uten han. Hold begge dine hender over gutten, Himmelske Far. Finingen trenger din beskyttelse.

Og nå har jeg dame - på et vis. Ja, så ikke den komme, men det gjorde hun altså, fine, varme og vakre Darlingen. Som er så god å krype inntil og kjenne varmen og lukten fra. Snodig hvordan livet er, trodde at om jeg overhode skulle ha noe så var det type. Jaja, går heldigvis ikke slik vi tror alltid.

Jeg kommer til å savne å skrive om det som engasjerer meg, om mine kjære reiser, alkoholen, filmene, om livet og om klær.
Selv om det siste er det minst viktige, klær er kun innpakning og sier lite om innholdet. Det finnes mange empty suits der ute, og mange flotte folk med dårlig smak.

Jeg har de siste dagene kommet til at HFS har utspilt sin rolle som plattform, og jeg vil nå ha en pause mens jeg leter etter en mer egnet og mer seriøst sted å publisere enn her. Har tenkt litt på Gaysir, men jeg ønsker å nå videre enn til bare skeive - jeg ønsker primært å rette meg mot den streite majoriteten.

Alt har sin tid, også en tråd. Tap og forsoning. Tap og forsoning, det er viktig for utvikling. Time to move on now.



PB080035.jpg

InkedPB080023 – Kopi_LI.jpg


Så takk for følget da, fintfolk.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Lykke til videre! Full støtte herfra. Min forundring har i hovedsak gått på at du velger å være dønn åpen på mye mer enn folk vanligvis deler, men nå virker ikke du å være en vanlig kar heller. Ha en flott reise videre.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Åpenheten om både det ene og det andre var befriende, og reiseskildringene var i en særklasse, rett og slett veldig godt skrevet. Lykke til videre.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Takker for flotte bilder og mange fine beskrivelser av så mangt.

Ironisk nok trengte vi litt homoprat for å få frem kukk-hodene her slik at ignoreringslisten min fikk et par nye navn.

Kudos til Svein Arne for å gi stå på viljen og evnen til å kle seg skikkelig et nytt ansikt.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det er nok ikke så mye å bekymre seg for, for det tror jeg sikkert han gjør :)
 
Sist redigert:

laidback

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
38
Det er jævla langt mellom mine kommentarer på sos.media.no. men du skal ha all min kreditt for det du står for. Musikk, kultur, reiser, varme, lukt, hud, etc. osv.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Du får ha lykke til videre i livet, men ikke forlat oss helt da. Sjekk om du får PM sånn av og til!

Skulle vært artig å møtt deg face to face. Du virker å være en tøff kar med mye fornuftig tankegods.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Vetta søren om det beint har gått meg hus forbi, men kan ikke huske å ha sett/lest noe om oppsettet SA spiller av og nyter musikk fra - så han er nesten forpliktet til et comeback.... ;)

mvh
Proffen
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Vetta søren om det beint har gått meg hus forbi, men kan ikke huske å ha sett/lest noe om oppsettet SA spiller av og nyter musikk fra - så han er nesten forpliktet til et comeback.... ;)

mvh
Proffen
Jeg er sikker på at den fotogene tørkerullen er en "Libratone-in-disguise" - en BT-høyttaler som enda ikke har kommet av skapet :)

(no offence, whatsoever)
 
Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.369
Antall liker
9.389
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Liker det ikke. Du er allerede savnet her inne . Rock on!
 

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Innlegg
8.826
Antall liker
8.382
Sted
På kanten.
Svein Arne er nok død; jeg driver å forbereder gravferden hans, min kjære, kjære venn - og han vil naturligvis aldri mer gjenoppstå.
Ikke i denne verden, men i visshet i den neste, hvilende i fanget til den Gud han satte så mye lit til, og som han var så sikker på elsket hele det folk Han hadde gjort til sitt - alle mennesker; liten eller stor, rett eller skakk, syndere aller mest, for de trenger hans miskunn mer enn andre, men også troende, selv de som tror så det holder mer enn nok, noen ganger så det renner av dem.
Der, i Guds trygge armer, vil han til evig tid hvile i glansen av sin Fars åsyn; vendt tilbake til sitt opphav.

Tenn et lys for Svein Arne, han så var så opptatt av at kun lys kan fordrive mørke.
Lyset trenger ikke brenne i en kirke, for den Gud han trodde på bor ikke bare i kirken, men i hvert menneskes hjerte - Gud er når vi strekker oss ut, overskrider våre grenser og kommer andre i møte, når vi gir andre noe vi har, men de ikke - akkurat den handlingen var Gud for Svein Arne. Gud er våre gjerninger.

Be for Svein Arne, han som ofte tydde til og trodde så sterkt på forbønnens makt, at det gode han gjorde og det han betydde for mennesker som kom i hans vei, må veie opp for hans synder, unnlatelser, feil og tilkortkommethet. Hadde han kunnet bedre, så hadde han gjort det bedre.
Den gode tanke vi skjenker en annen, kan aldri så annet enn godhet, og kan aldri annet enn bygge opp.

Den Jesus som Svein Arne hadde så vanskelig for å tro på, la et tungt bud på han; du skal elske dine fiender.
Det satt langt inne å be for dem som hatet han. Men han gjorde det og - om ikke like helhjertet, så gjorde han det. Ba for dem som hatet han.

Være ærlig, det var Svein Arnes credo. Være tro mot den du er og mot andre - men i snillhet, aldri i ondskap. Krevende selvsagt, men alternativet er umulig hvis du vil leve et liv - mente han.
Dessverre kom han frem til den fulle forståelsen av dette seint i livet - men heldigvis ikke for seint. Han gikk ut av tiden med hodet hevet og ryggen rak. Han så alle i øynene, liten som stor.

Nå han har blitt forenet med alle han har elsket og mistet. Sine foreldre og venner som har gått foran.

Og der han nå er, venter han på dem han elsker og som fremdeles er i denne verden: først og fremst sønnen sin, øyesteinen.
Finingen, som kan komme Svein Arne i møte før vi vet ordet av det, og Svein Arne var viss på at Gud har en spesiell oppgave for finingen i paradis; å ta i mot alle unge menn på vidvanke og som finner livet på jorden for tungt å leve. Du av alle fining, vet hvordan det er å ha for lite å hjelpe deg med.
Og ikke minst venter Svein Arne på sin elskede Darling, som skal leve i mange år enda - hun som aldri slapp taket i hjertet hans fra han først falt pladask i 2003. Du darling, venter han på i ekstra spenning, for kun der får han deg fullt og helt, det som i denne verden var så vanskelig - det som er hans dypeste savn.

Hvil i fred, Svein Arne.
Du var en fin mann, og du prøvde så godt du kunne.
Og jaggu klarte du det ikke så verst heller.
Skål, og velkommen hjem gamle homo.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.492
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Sentralen var bedre med Svein Arne tilstede. Han vil bli savnet, sammen med de gode reisebrevene og herreekviperingen. Lykke til videre.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Om Svein Arne pakker snippsekken og reiser videre så er det lykke til på reisen. Men kanskje det er Svein Anna eller The Cookie Monster som dukker opp i neste gang. Me fer sjau.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg likte 1234 bedre. Men det er nå meg.
Han var et eiegodt vesen, som kunne spøke med sin legning, uhøytidelig og svært lite selvopptatt. En tvers gjennom flott fyr!

God reise.
 
Sist redigert:

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Takk for turen Svein Arne! -Det har vært flotte bilder av hvordan en burde hatt kledd seg, men aller mest spenstig tankedeling uten filter. Kommer til å savne trådene dine og håper jeg slipper å lage profil på gaysir for å lese mer, blir feil pga min sivilstatus osv..

Lykke til
 

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Innlegg
8.826
Antall liker
8.382
Sted
På kanten.
I dag ble Svein Arne stett til hvile i en lukket seremoni i St Svithuns katolske kirke i Stavanger.
Kun noen få var møtt opp; bisettelsen ikke var annonsert på forhånd.

Det er ikke lov å spre asken hvor som helst.
Men Svein Arne ønsket å få sin aske spredd i det fjellet han likte så godt.
Og kjenner jeg den rakkeren rett så har han nok ordnet det sånn at han får det som han vil.

Bli du ett med den naturen du følte så sterkt du kom fra, my man.

Og endelig, hvil i fred. Du vil bli savnet.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
I dag ble Svein Arne stett til hvile i en lukket seremoni i St Svithuns katolske kirke i Stavanger.
Kun noen få var møtt opp; bisettelsen ikke var annonsert på forhånd.

Det er ikke lov å spre asken hvor som helst.
Men Svein Arne ønsket å få sin aske spredd i det fjellet han likte så godt.
Og kjenner jeg den rakkeren rett så har han nok ordnet det sånn at han får det som han vil.

Bli du ett med den naturen du følte så sterkt du kom fra, my man.

Og endelig, hvil i fred. Du vil bli savnet.
Det interessante er dessuten at arvingene har donert bort hele dressamlingen!
Den så jeg vel ikke komme.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/ukjent-person-ga-dresser-verdt-millioner-til-fretex-1.14311938

Disqutabel
 
Topp Bunn