Burt Bacharach...

O

om.s

Gjest
Er en mann som har vært med lenge, så lenge at jeg trodde det var "gubbemusikk" og ikke noe annet, men igjen tar man feil når fordommene får råde, kjøpte uhørt med meg "At this time" fra den lokale bruktsjappa idag, og for ett kick, dette er noe av det beste jeg har handlet på veldig lenge, personlig får jeg assosiasjoner til f.eks Fourplay, men dette er mye bedre, imho.

Skal det bys på en romantisk aften eller hyggeligstund med din kjære er dette fullkomment, så i den anledning er det en uforbeholden anbefaling fra meg, denne skal også jaktes på vinyl etterhvert....

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.034
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fyren studerte med Martin? og Milhaud og er ingen lettvekter. De tingene han gjorde som arrangør og orkesterleder for Marlene Dietrich på tidlig 60-tall er suverene, og vel verdt å høre på. Jeg ble overrasket selv når det gikk opp for meg. :D

O

om.s

Gjest
erato skrev:
Fyren studerte med Martin? og Milhaud og er ingen lettvekter. De tingene han gjorde som arrangør og orkesterleder for Marlene Dietrich på tidlig 60-tall er suverene, og vel verdyt må høre på. Jeg ble overrasket selv når det gikk opp for meg. :D
Overrasket kan man nok si jeg ble ja, tror nok jeg skal legge øret til andre og tidligere saker fra denne mannen også :D ...

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
At This Time er tøff, en slags modernistisk retroskive...? Skaff deg 3CD-boksen fra Rhino (som Affa snakket så varmt om), den er VIRKELIG god.

Av enkelt-album er vel "Living Together" et av hans høydepunkter imo, men prisen er deretter... og den har ikke pleid å være så lett å finne.

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Vidar P skrev:
At This Time er tøff, en slags modernistisk retroskive...? Skaff deg 3CD-boksen fra Rhino (som Affa snakket så varmt om), den er VIRKELIG god.

Av enkelt-album er vel "Living Together" et av hans høydepunkter imo, men prisen er deretter... og den har ikke pleid å være så lett å finne.

Mvh Vidar P
Takker for tipsene Vidar, skal være på utkikk etter disse....

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.003
Det beste fra 3-CD boxen er å finne på en dobbel CD. Kan bestilles fra CDON til rundt 150,-. Men da er textinformasjonen sparsom. Lyden er dog fremragende.

O

om.s

Gjest
Espen R skrev:
Det beste fra 3-CD boxen er å finne på en dobbel CD. Kan bestilles fra CDON til rundt 150,-. Men da er textinformasjonen sparsom. Lyden er dog fremragende.
Har du navnet på denne dobbel cdén? Sjekket litt på cdon.se og fant ikke noe der som kunne väre denne dobbel cdén...

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Espen R skrev:
3CD-boksen heter "The Look of Love; The Burt Bacharach Collection" og er nylig remasteret av Rhino til deres sedvanlige høye lydstandard.

Jeg vet ikke hva som fins på denne dobbelt-cd'en og hvordan den låter sammenliknet med den ypperlige 3CD-boksen, men den har liksom ikke vært omtalt i hifipressen i samme skala som den eksellente 3CD-boksen, og jeg vil dessuten synes det er rart om Rhino utgir en like god 2CD-utgave med "det beste" fra sin nylige 3CD-boks....?

Mvh Vidar P

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.003
Boxen kom vel i 2001, riktig ?
Det er helt sikkert at denne dobbel CD'en er utdrag fra 3-CD boxen, men den er ikke Rhino merket, kun WB. Men det ER samme 16/44.1 studiomastere som ligger til grunn. Men 3 CD-boxen er nå kommet i en revidert utgave i forbindelse med at Burt er 70 år, og denne reviderte er ikke den samme. Den tredje CD'en er bare Dionne Warwick musikk.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.003
Hvis man gjør et søk på Amazon.com vill man se at The Look of Love (med det originale box-omslaget) finnes i et utall varianter (1-2 og 3 CD'er), også den nye importutgaven fra Australia er der.

Angående Rhino labelen, og CD'er ikke merket Rhino, men bare Warner. Dette er helt som det skal være. Samme med Legacy og Sony. Når man f.eks. kjøper "Old Friends" boxen med Simon and Garfunkel er den Legacy-merket. Kjøper man Cd'ene enkeltvis er de Sony/Columbia merket. Rhino og Legacy er prestigemerkene til henholdsvis Warner og Sony, og brukes til luxus utgivelsene.

O

om.s

Gjest
Vidar P skrev:
Espen R skrev:
3CD-boksen heter "The Look of Love; The Burt Bacharach Collection" og er nylig remasteret av Rhino til deres sedvanlige høye lydstandard.

Mvh Vidar P
Da var denne bestillt fra cdon, takker for tipset igjen Vidar....

mvh

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.684
Torget vurderinger
3
Hvis noen kan skaffe meg "Bengt Hallberg plays Burt Bacharach " på vinyl ( evt. cd, evt brent cd ! ) så er jeg villig til å bla opp !
Pur mag. :pi

O

om.s

Gjest
Valentino skrev:
Velkommen i gubbeklubben, om.s! ;D
Ja huff!, her kommer årene rasende, dette hadde jeg ikke trodd om meg selv for bare kort tid siden ;) ;D ;D.....

mvh

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Burt er fantastisk!! Mine favoritter med Burt er han sammen med Elvis Costello.

Elvis Costello og Burt Bacharach - Painted from Memory.

Elvis Costello, Burt Bacharach og Bill Frisell - The Sweetest Punch

Begge disse er et must!!
Mvh
Kjetil

Topp Bunn