Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    283
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kan beskrive lyden i de ulike Burmester høyttalerne? :)

Har i det siste siklet en del på de eldre modellene, spesielt B25, B30 og 961 MK3. Har egentlig satt en knapp på 961 MK3, synes den er desidert nydelig.

Hvordan er den eldre Burmester-serien sammenlignet med de nyere? Og hvordan står de seg mot Sonus Faber?

Jeg har per i dag Electa Amator III, som jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med og egentlig ikke har noe å utsette på. Men har alltid vært nysgjerrig på hvordan en “classic line” Burmester låter i forhold, spesielt siden jeg kjører full Burmester elektronikk (011 pre + 956 MK2 effekt)

Rommet mitt er relativt lite (ca. 23,5 kvm, L-formet stue) og jeg får ikke trukket høyttalerne mer enn ca. 40–50 cm ut fra bakvegg. Fysisk størrelse er derfor også en faktor. Slik jeg forstår det fra specs, er ikke 961 MK3 så mye større enn Electa Amator III på stativ, så den virker aktuell også i så måte.

Når det gjelder bass, vil jeg eventuelt supplere med en sub, så det er ikke avgjørende , men selvfølgelig en bonus om høyttalerne leverer godt i bunn også.

Har også hørt at 961 skal være den litt varmere modellen i katalogen, mens B-serien heller mer mot “partyfaktor”. Stemmer dette med deres erfaringer?

Bilde fra nett som inspo :)

1777591687748.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn