Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    1.010
    Sted
    Oslo
    Hmmm, det oppsettet der hørtes da kjent ut :cool: Gratulerer!

Forøvrig var også innom i helgen, mest nysgjerrig på hvordan B25 så ut i hvitt. De var allerede solgt...

mkfeigum

Medlem
    Ble medlem
    09.10.2006
    Antall liker
    21
    Sted
    Sogndal, Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det! :)
    Ja, rakk ikkje sjå dei eg heller! Men gla eg fikk kapra disse skjønnhetene. Og foreløpig er det meget lovende! :)

Erfaring med samme oppsett?

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    1.010
    Sted
    Oslo
    Jeg har B25 koblet opp mot Densen B150+ og B420XS, og er veldig fornøyd med det. Jeg har en DNRG også på forsterkeren og synes det gir enda litt mer spenst.

På grunn av litt resonanser i rommet har jeg beholdt "pluggene" i bassportene.

mkfeigum

Medlem
    Ble medlem
    09.10.2006
    Antall liker
    21
    Sted
    Sogndal, Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    1
    Takk sandecker!

Har koblet til inakustik referenz strømfilter og kabler til spiller og forsterker, sammen med soundcare spikes følte eg at det vart roligere/reinere lyd i bunn som framheva den fantastiske snerten i toppen! :)

Skal få lagt ut bilder når eg kjem heim på datamaskina, fikk det ikkje til med mobilen :p

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    869
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere så mykje med nytt flott utstyr Mr Feigum - og god helg ja :)

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Eg er nok den skyldige og må inrømme att eg var meget fornøgd av det paret og muligens kommer eg til å savne dem. På en annen måte, er vel det vel godt med forandringer og andre perspektiv.
    Grattis med nye kvaliteter og er sikker på att du trives med B 50. Dersom det skulle passe, skulle vi muligens gjort ett sammenligning men det er vel geogrefien som begrenser det ?

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Eg er nok den skyldige og må inrømme att eg var meget fornøgd av det paret og muligens kommer eg til å savne dem. På en annen måte, er vel det vel godt med forandringer og andre perspektiv.
    Grattis med nye kvaliteter og er sikker på att du trives med B 50. Dersom det skulle passe, skulle vi muligens gjort ett sammenligning men det er vel geogrefien som begrenser det ?
    Hei Jacob61
    Gikk du fra B50 å opp til B100?

Mvh: Espen L

oes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer, Jacob! Helt vilt at du har klinket til med B100. De er helt fantastiske. Håper du får dem til å spille flott hos deg. Hvor stort rom har du dem i? Fint om du vil dele noen lytteinntrykk og kanskje noen bilder. Si litt om hvordan du opplever B100 mot B50 i ditt rom. Jeg har jo selv hatt både B50 og B80 hos meg med samme elektronikk som du har. De var ganske forskjellige i min stue på 25-27kvm; B50 varmest med mest naturlig øvre mellomtone og diskant, og B80 heftigere og med bedre sammenheng nedover.

sandecker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    324
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei Jakob61,

Hyggelig å høre fra den gamle eieren. Takk, B50 spiller aldeles flott her i ny stue og jeg er veldig fornøyd. Det var et stort steg fra AP Tempo 25.

Gratulerer med flotte høyttalere. Jeg forstod på OHC at den som hadde hatt B50 byttet inn til B100. Vil tro det spiller bra hos deg og som du skriver er det godt med nye inntrykk! Del gjerne bilder av ditt oppsett.

Det hadde vært moro å høre dine og gjort en sammenlikning, kanskje det kan la seg gjøre en gang. Jeg holder til i hovedstaden men det er ikke så langt til Vestlandet :)

-sandecker

Jakob61

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergenhus
    Etter nokon dagar med kjærlighetssorg etter mine patos symphonic 3 amt, har endelig b25 grepet meg! Barnefri og Amused to death.. ;) God helg allesammen! =)
    Roger Waters med amused to death, er bare dødsbra på mitt system Eg har den på vinyl, prøv den dersom du får den til folkelig pris men den koster fort 1000 lappen minst.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Skulle vært gøy å testet Burmester sin effekt forsterker 909 hjemme i egen stue.
    Er den like heftig som den ser ut som så kunne jo det blitt rett så gøyalt.

111152x5rppuduk8df888u.jpg

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.356
    B71 - ser tøffe ut! Er det 6" rund baut?

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Hei
    Er det noen som har fått noe erfaring/testet Burmester sin nye 151 Streamer?

Unknown.jpg

oes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    7
    Hei

Vis vedlegget 293806

Bare hørt den som nettverkspiller digitalt inn i 099 Dac/preamp på Oslo Hifi Center. Stod koblet opp med ethernetkabel fra en server og ble kontrollert med Ipad. Spilte fantastisk på B50 gjennom 956mk2. Iflg gutta der så låter 151 så og så likt med 089 (ikke lett å høre forskjell). Tror egentlig ikke det spiller så stor lydmessig rolle om man benytter 089/151 eller 113 som forøvrig er en fantastisk liten sak.

Jeg likte faktisk demoen såpass godt at jeg tok en tur til og lyttet igjen for så å kjøpe det brukte B50 paret i Elsberry som stod i butikken. Jeg er altså tilbake på B50 etter en runde hvor ønsket var å få lyden fra B50, men bare enda mer av det. Har vel innsett at jeg ikke finner noe som låter bedre i stua hos meg, og dermed er jeg veldig godt fornøyd nå. B50 har en fantastisk åpen, organisk og morsom måte å presentere musikken på. Litt som Harbeth som jeg også er veldig glad i, men med mer trøkk og morofaktor (og kanskje enda mer 3D og oppløst lydbilde?). Lyden er nå slik jeg liker den. Spiller med 113, 088, 956mk2, samt Avid platespiller og phonotrinn. Nå er det god stemning med Sade fra B50 og fyr i peisen.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.130
    Sted
    Skien
    Hei

Vis vedlegget 293806

Bare hørt den som nettverkspiller digitalt inn i 099 Dac/preamp på Oslo Hifi Center. Stod koblet opp med ethernetkabel fra en server og ble kontrollert med Ipad. Spilte fantastisk på B50 gjennom 956mk2. Iflg gutta der så låter 151 så og så likt med 089 (ikke lett å høre forskjell). Tror egentlig ikke det spiller så stor lydmessig rolle om man benytter 089/151 eller 113 som forøvrig er en fantastisk liten sak.

Jeg likte faktisk demoen såpass godt at jeg tok en tur til og lyttet igjen for så å kjøpe det brukte B50 paret i Elsberry som stod i butikken. Jeg er altså tilbake på B50 etter en runde hvor ønsket var å få lyden fra B50, men bare enda mer av det. Har vel innsett at jeg ikke finner noe som låter bedre i stua hos meg, og dermed er jeg veldig godt fornøyd nå. B50 har en fantastisk åpen, organisk og morsom måte å presentere musikken på. Litt som Harbeth som jeg også er veldig glad i, men med mer trøkk og morofaktor (og kanskje enda mer 3D og oppløst lydbilde?). Lyden er nå slik jeg liker den. Spiller med 113, 088, 956mk2, samt Avid platespiller og phonotrinn. Nå er det god stemning med Sade fra B50 og fyr i peisen.
    Grattis med B50 oes :) en veldig bra høyttaler.
    Ser du skriver at de sa på OHFC at 089 spiller omtrent likt som 151? Det skal sitte en klart bedre DAC i 151 så rart vis det ikke er hørbart?
    Vet du om man kan bruke Wimp på 151 nå ?

• Liker
    Reaksjoner: oes

oes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    7
    Takk, Espen!

Jeg kjenner dessverre ikke noe mer til 151. Godt mulig at DAC'en er bedre enn i 089, men så er spørsmålet kanskje om ting allerede er godt nok med 089 og 113, eksempelvis? Det høres i hvert fall sånn ut. Høyttaler og disses integrering med rommet er ufattelig mye viktigere enn bedre DAC, spør du meg. Og mine B50 er designet og voicet helt ideelt, i mine ører, og for min stue. Jeg trodde jeg måtte ha større basselementer enn de 8" som sitter på siden i B50, men det er overraskende hvor bra og naturlig bass de spiller, og med trøkk og morofaktor. All reproduksjon av basstoner fra instrumenter låter jo naturlig, og det låter ganske fett og gøy med kunstig dypbass også (men det er selvsagt på dette området man har noe å tjene på større elementer, riktignok ikke uten å skape litt problemer i min stue).

Vi tåler vel et bilde lånt fra nettet (det instrumentet som står bak ht låter fett via dem)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn