Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    Trist å selge verdens beste elektronikk da;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Mye verre enn trist, Ole Einar... Først Covid. Så klikka det for Putin. Og nå selger du Burmester...

    Denne verden kan umulig stå til påske?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Føler vel ikke helt at disse hendelsene står i forhold, @G-nøkkel ☺
    Jeg har hatt Burmesterelektronikk i 14-15 år nå, riktignok ikke de samme komponentene. Takk, @hogen . Enig, det blir ikke mye fetere.
    Jeg søker mot et enklere liv😅
    God helg!
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Har altid vært nyfiken på burmeister sine høytalere, spes de litt eldre, hvordan er synergien mellom burmeister og mbl elektronikk, noen formening?
    Burmesters høyttalere er ganske forskjellige etter min mening. Jeg kjenner de fleste av dem fra ca 10-15 år tilbake. Spør gjerne om enkeltmodeller🙂 All grunn til å tro at de vil fungere bra med MBL-elektronikk.
     
    Sist redigert:

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    God kveld, Burmestervener!
    Eg har ei stund lurt på kva eg skal gjere med min 001 cd-spelar. For ca 7-8 år sidan fekk eg bytta DAC hos Dahlens, men det gjekk ikkje meir enn eit års tid før spelaren igjen streika. Virka som både DAC og laser eller drev, også streika. Den virka ikkje som rein dac, og ville ikkje lese cd-plater. Er det slik at denne må sendast til Tyskland no for tida? Eller er det andre enn Dahlens som reparerer Burmester, og vil det i det heile tatt vere verdt det?
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    God kveld, Burmestervener!
    Eg har ei stund lurt på kva eg skal gjere med min 001 cd-spelar. For ca 7-8 år sidan fekk eg bytta DAC hos Dahlens, men det gjekk ikkje meir enn eit års tid før spelaren igjen streika. Virka som både DAC og laser eller drev, også streika. Den virka ikkje som rein dac, og ville ikkje lese cd-plater. Er det slik at denne må sendast til Tyskland no for tida? Eller er det andre enn Dahlens som reparerer Burmester, og vil det i det heile tatt vere verdt det?
    hei, har også det samme problemet med min 001, leser ikke cd, pratet med oslo hifi center, de kunne se på den men de regnet med at den måtte sendes til tyskland, høres dyrt ut så har ikke gjort noe med den
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    hei, har også det samme problemet med min 001, leser ikke cd, pratet med oslo hifi center, de kunne se på den men de regnet med at den måtte sendes til tyskland, høres dyrt ut så har ikke gjort noe med den
    Takk for svar. Det var det eg frykta ja, og ser føre meg at det blir veldig dyrt... meiner at eg snakka med OHC for mange år sidan om byte av laser, og trur det var snakk om 15 000 den gongen:eek:
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Ang rep av. 001 cd. Det blir dessverre fort dyrt å sende til Tyskland nå som Dalens ikke tar i mot Burmester til reparasjon lenger (hadde tidligere avtale med OHFC). Det går an å høre med andre reparatører, men laser kan nok være vanskelig tilgjengelig. Man kan forsøke å skille mellom DAC, Strømforsyning, utgangstrinn, drivverk (inkl belte) og avlesing (laser) når. DACen er i hvert fall fremdeles strålende selv om den ikke lenger skulle avlese cd.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Relløm, hyggelig at du fremdeles er fornøyd med nytt linjetrinn. Det er tross alt en del år siden.

    R
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmesters høyttalere er ganske forskjellige etter min mening. Jeg kjenner de fleste av dem fra ca 10-15 år tilbake. Spør gjerne om enkeltmodeller🙂 All grunn til å tro at de vil fungere bra med MBL-elektronikk.
    Hei!

    Hvordan låter B30 Vs B25?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    @Dynamic De to er ganske like i lyden. Rocka og morsomme. B30 er jo større - kan spille høyere og dypere - kanskje litt vanskeligere å få til enn B25? (I hvert fall uten dsp). Mener B25 er gode allround-høyttalere. B20/25/30 er kanskje litt mindre polerte i lyden enn de litt tidligere og dyrere modellene som 961 mk3 og B50. Jeg har selv hatt B50. 961 mk3 var de første jeg hørte i ca 2007 som gjorde at jeg falt for Burmester i første omgang. Jeg liker personlig disse 2 modellene og tidligere toppmodell B100 bedre enn B80 og de modellene som kom etter disse som jeg har skrevet om her
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.134
    Torget vurderinger
    0
    Jeg liker personlig disse 2 modellene og tidligere toppmodell B100 bedre enn B80 og de modellene som kom etter disse som jeg har skrevet om her
    Problemet med de store/høye modellene er at du antagelig har en lytteposisjon som er lavere enn diskanten og derfor mister mye viktig informasjon...
     

    AMelbye

    Fersking
    Ble medlem
    19.12.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei, er det noen her som har en Burmester 051?

    Jeg har et problem med to svidde komponenter. Forsterkeren virker fortsatt, men svidde komponenter kan ikke være bra. De sitter mellom chassis-jord og elektronikk-jord og har nok blitt tatt av tordenvær (det ligger ikke spenning over der nå). Om noen kan ta av lokket på sin og sende et bilde hadde jeg blitt kjempeglad! De sitter rett ved siden av strøm-inntaket - se bilde :)
     

    Vedlegg

    Kongsvoll

    Fersking
    Ble medlem
    29.05.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Fått ordnet meg semi-fullt Burmester system nå👍 Hadde B25 innom, men var ikke riktig for rommet. Er vandt til liten stativ med 100mm Woofer.

    Raidho X1 med hver sin Rel T5
    099, 956 & 948.
    Låner "Rottestreamer" fra jobben/OHC. Wattson Emerson Digital. Med Sbooster alt annet enn "rottete".
     

    Vedlegg

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Hei! Jeg har nå Burmester 033 DVD/DAC og strømrenser. Vet ikke om det er tatt opp skikkelig i denne tråden, men Burmester bruker motsatt polaritet på sine XLR kontakter. Jord på 1, minus på 2 og pluss på 3. Så hvis Burmester skal kombineres med annen elektronikk, må det byttes om ved høyttalerterminalene, ellers blir det omvendt fase på lyden! 033 er forresten en veldig god spiller. Har eid 061 og 006 før, men føler 033 er mer musikalsk.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Flere nyheter på High End i München.
    To nye effektforsterkere 216 og 218, og B28 høyttaler. Kjent design og utrolig lekker aluminium finish.

    Hvis jeg forstod riktig vil 216 erstatte 911 og 218 plasserer seg mellom 911 og 909.

    Demo system BC150, 111, 175, 218 mono, 948. Det spilte absolutt bra 😃

    Demo
    20220519_112644.jpg


    216 og 218
    20220519_110756.jpg

    20220519_110913.jpg


    B28 (lånt fra web)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    God kveld, Burmestervener!
    Eg har ei stund lurt på kva eg skal gjere med min 001 cd-spelar. For ca 7-8 år sidan fekk eg bytta DAC hos Dahlens, men det gjekk ikkje meir enn eit års tid før spelaren igjen streika. Virka som både DAC og laser eller drev, også streika. Den virka ikkje som rein dac, og ville ikkje lese cd-plater. Er det slik at denne må sendast til Tyskland no for tida? Eller er det andre enn Dahlens som reparerer Burmester, og vil det i det heile tatt vere verdt det?
    Ei lita oppdatering om situasjonen over. Eg fekk reparert cd-spelaren hos RE elektro utanfor Hamar til ein fornuftig pris og svært god service. Det var berre ein kondensator eller noko slikt som måtte byttast. Laser, dac og drivverk var ok, men eg forstod det slik at dei kunne skaffe slikt også, om det vart naudsynt.
     

    jaejin

    Medlem
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hej, önskar få tips på förstärkare / elektronik till Burmester 961mk3 högtalare. Letar efter en god match till dessa högtalare. Gärna om ni har fått testat dem på just dessa högtalarna. Har haft en god del Burmester elektronik så som 991, 082, 101, 956mk2 slutsteg, cd spiller mm på andra burmester högtalare. Är öppen för andra märken som kan passa bra. Må ikke heller nödvändigtvis vara dyrt utan är öppen för tips i olika prisklasser.
     
    Sist redigert:

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Oj...
    Er det borgerkrig nå - mellom soldatene fra Jessheim og generalen på Bygdøy?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn