Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hei , så på en BM boks på Puls-messa , det var en alt-i boks nærmest , altså pre og digitalt i ett ,og rett i effekttrinn med monitor foran , sto på rommet som er inngalsset , og spillte med de hvite høyttalerne , låt fint gjorde det og.

    Noen som vet hva boksen heter , når den skal lanseres , og hva den koster.....?

    mvh Espen
     

    dumdumboy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    B30 om noen er nysgjerrige er å få høre i Horten!
    Og den låt knallbra!

    God jobb med oppsettet der. *tommel opp*


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Noen bilder tåler vi? Disse er så lekre i hvit!












    Geir Arne
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    pent pent pent..! hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel 099 der også?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    ganilsen skrev:
    Skink_123 skrev:
    B30 om noen er nysgjerrige er å få høre i Horten!
    Og den låt knallbra!

    God jobb med oppsettet der. *tommel opp*


    Geir Arne
    Enig i det Geir Arne spesielt med tanke på rommet de hadde, har hørt B30 i et langt bedre rom og det imponerte meg
    Mvh: Espen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Burmester`s venner

    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    Prisen blir visst $70000
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    Prisen blir visst $70000
    Her er det vel en null for mye?

    Mvh.
    SAL
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    SAL skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    Prisen blir visst $70000
    Her er det vel en null for mye?

    Mvh.
    SAL
    Ser ikke sånn ut ::) Burmester komponenter har vært priset nokså høyt i USA sml med hva man får de for her hjemme, men uansett blir dette rett og slett i overkant av hva man kan ta for en harddisk-basert avspiller spør du meg. Den kan rippe plater, så da kan den kanskje også benyttes som dedikert CD-spiller. Og transport-mekanismen bør da ikke ligge noe bak 069. Samme for DAC-seksjonen.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Ojsann, ganske heftig pris! Hvor pleier dollar`n å havne prismessig i Norge da?

    Mvh.
    SAL
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Burmester`s venner

    En ny stor monster høytaler kommer fra Burmester etterhvert.
    B500 får 2 stk 18" i hver høytaler.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    En ny stor monster høytaler kommer fra Burmester etterhvert.
    B500 får 2 stk 18" i hver høytaler.
    B500 kan ha opptil 3 stk effekt forsterkere pr høytaler - helst 909.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    wizard skrev:
    En ny stor monster høytaler kommer fra Burmester etterhvert.
    B500 får 2 stk 18" i hver høytaler.
    B500 kan ha opptil 3 stk effekt forsterkere pr høytaler - helst 909.
    Dette blir spennende har hørt rykter om dette, for håpe OHC tar de in så det blir mulighet til å høre de. Uansett så vil de sikkert ha de klart til Munchen messen i mai :) Har du sett noen bilder av de?
    Mvh: Espen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    SAL skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    Prisen blir visst $70000
    Her er det vel en null for mye?

    Mvh.
    SAL
    Ser ikke sånn ut ::) Burmester komponenter har vært priset nokså høyt i USA sml med hva man får de for her hjemme, men uansett blir dette rett og slett i overkant av hva man kan ta for en harddisk-basert avspiller spør du meg. Den kan rippe plater, så da kan den kanskje også benyttes som dedikert CD-spiller. Og transport-mekanismen bør da ikke ligge noe bak 069. Samme for DAC-seksjonen.
    Hvis noen vi ha en slik "banebrytende" teknologi i dag kan de kjøpe en Bladelius Embla ;) Ekkelt hvis de benytter spinnende harddisk, hadde vel satset på flash jeg ihvertfall.... ::)
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Burmester`s venner

    Jeg vurderer innkjøp av en Burmester 935 mk2 preamp. Har googlet litt, men finner ikke så mye info om den på nettet.
    Er det noen i Burmester-klanen som har noen brukererfaringer dere vil dele med meg, setter jeg stor pris på det.

    Er det noe jeg bør tenke på før innkjøp av den? Har tenkt å bruke den sammen med EC AW250R og evnt VTL røreffekt. Dynabel Euforia høytalere og Wadia cd-spiller.

    Setter pris på svar!

    Sjur
     

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Bra tiltak med en Burmester-tråd :)

    Har selv vært på OHC og hørt på et par Burmesteranlegg sammen med Geir T. Ble helt slått ut av opplevelsen!

    Om en stund skal vi bygge oss hus, og da skal jeg få et eget dedikert hifi/kino-rom ;D Iom at jeg skal ha kun ett lytterom, skal jeg kombinere stereo og hjemmekino. Er det noen av dere som bruker Burmester til både surround og stereo? Hvilke erfaringer har dere med det?

    Har da sett for meg B30 eller B50, samt C8. C8 har samme mellomtone og diskant som B50 (?), så vil den være en bedre match til B50 enn B30? Noen alternativer til surroundht som passer bra til Burmester? Skal henges på vegg, gjerne dipole.

    Til forsterker har jeg sett på 032 eller 082. Leste at det ikke er vesentlig store forskjeller mellom 082 og 032, og at 082 derfor er et bedre valg? Er det stor prisforskjell på disse to? Passer de bra til B30 eller B50? Har ikke sett noen test av 032 enda, noen som vet om noen på norske eller engelsk (ikke tysk ;)). Begge forsterkerne har home theatre throughput terminal, slik at bare effektdelen er i bruk og jeg kan styre dem med en processor når jeg skal bruke surround. Og så kan jeg bruke den dedikerte forsterkeren når jeg skal kjøre stereo (hvis jeg har forstått det rett). Og det er akkurat det jeg er ute etter. 082 har en mindre strømforsyning enn 032, så vil den klare å drive B50 like godt som 032?

    Kilde vil komme etterhvert (bruke det jeg har nå til og begynne med). Da vil jeg også bruke dacen i cdspilleren til å koble til eventuelle andre medier.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Jeg hadde sett på Martin Logan sine surroundhøyttalere da de har samme diskant som flere av Burmester sine høyttalere.
     

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Det var ikke et dumt alternativ nei. Har ikke hørt Martin Logan EM-FX2, men har hørt Martin Logan. Like merket veldig godt. Takk for godt tips på bakHT :)

    Når det kommer til forsterkervalget glemte jeg å nevne at hvis jeg går for en 032 eller 082, så tenkte jeg en 036 til center. Alle har jo samme forsterkerdel, så jeg vil tro de vil matche hverandre bra? Tenkte jeg ikke skulle påkoste Burmesterforsterkeri til side- og bakHT, ettersom jeg ikke ser det som nødvendig. Men om det prismessig lønner seg å gå for et annet alternativ enn det jeg har satt opp nå, så er det bare å komme med tips.

    Processor/forsterkeri eventuelt reciver for bak- og sideHT og behandling av video/audio i surround har jeg ikke tenkt på enda.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris

    Prisen blir visst $70000
    Prisen på 111 blir lavere - $40000

    111 bruker det samme dac designet som 069.
    Lagrings kapasitet opptil 4 TB.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris

    Prisen blir visst $70000
    Prisen på 111 blir lavere - $40000

    111 bruker det samme dac designet som 069.
    Lagrings kapasitet opptil 4 TB.
    Hvor leser du om denne?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    wizard skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris

    Prisen blir visst $70000
    Prisen på 111 blir lavere - $40000

    111 bruker det samme dac designet som 069.
    Lagrings kapasitet opptil 4 TB.
    Hvor leser du om denne?
    http://www.audioaficionado.org/
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Er der noen test på 099 på engelsk noen sted?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    wizard skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    [/q


    Prisen blir visst $70000
    Prisen på 111 blir lavere - $40000

    111 bruker det samme dac designet som 069.
    Lagrings kapasitet opptil 4 TB.
    Hvor leser du om denne?
    Hei Øystein
    Når for dere den in på OHFC?
    Mvh: Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Skink_123 skrev:
    wizard skrev:
    wizard skrev:
    dumdumboy skrev:
    Let me google that;

    Burmester Music Server 111

    The new Music Server model 111 compliments their existing line of CD players (No 061, 069 and 089) and was launched during the high end show in Munich. It is a hard disk based server with integrated drive slot for ripping, WIFI and LAN capable.

    Er usikker på pris
    [/q


    Prisen blir visst $70000
    Prisen på 111 blir lavere - $40000

    111 bruker det samme dac designet som 069.
    Lagrings kapasitet opptil 4 TB.
    Hvor leser du om denne?
    Hei Øystein
    Når for dere den in på OHFC?
    Mvh: Espen
    Hei Espen,

    vi har enda ikke fått leveringsdato enda!

    mvh
    Øystein
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Hei
    Det står en veldig fin artikkel og noen bilder fra Burmester sin "fabrikk" fra Berlin i det siste HI-FI Choice for de som har interesse av Burmester. Det står i artikkelen at de nå fremover vil teste en del Burmester komponenter hmm... spennende :) I det neste HIFI News så blir den nye DAC til Burmester testet + cd spilleren 069.
    Espen L
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    Øystein,

    Vet du om Burmester vil slippe flere Music Server modeller eller tilby 111 i flere ulike konfigurasjoner? Jeg ser for meg at f.eks. 069 eiere kunne tenke seg en 111 uten DAC og benytte DAC i 069 evt benytte 111 sammen med en preamp og ikke trenger volumkontrollen.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    Burmester`s venner

    Software/hardware systemet som 111 kjører tillater slike endringer, ja.

    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    For å være rett på sak kunne jeg være interessert i å kjøpe et eksemplar av 111 dersom den kunne leveres uten DAC og uten volumkontroll. Hva sier du og Burmester til det Øystein? Er det håp i hengende snøre?

    Mulig det ville skape noen klokkeutfordringer dersom klokken i 111 er plassert i DAC delen. Likevel er vel ikke det værre enn at man kan utstyre 111 med klokkeinngang og 069 med klokkeutgang. Dette er imidlertid sikkert noe som er gjennomtenkt allerede fordi 111 er vel utstyrt med digitale utganger som standard.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    Burmester`s venner

    Lett research gir denne vurderingen...

    111 består av "kort" og komponenter fra 069 og 077 og en "mediaserver/ripper" som er ganske konfigurerbar.
    069 hadde jo konstruert inn ekstra tilkoblingsporter på sine kretskort som var tenkt å huse en fremtidig mediaserver interface
    ... Vel Voila, ser ut som Burmester "raised the stakes" og valgte å lage ett nytt produkt fremfor å øke evnene til 069.
    Om man ikke ønsker å bruke "avspiller" funksjonen så blir 111 ganske dyr om den bare skal brukes som en "filkilde" med digital output... Ville jeg tro.

    111 er en ganske ambisiøs konstruksjon.... å ta vekk en basefunksjon fra denne som 069 dac delen vil seriøst "hindre" dens avspiller evner, tror jeg, siden det er bl.a 069 kretsene man bruker (jeg antar) som ett hjerte i 111... (med klokkefunc, sikkert..)
    Nå er detaljer om Mediaserver delen ikke offentliggjordt enda, men dedusert ut ifra specs og reversert pønsket fra min side så er det klart att denne i seg selv mer er ett computer interface - nett interface del som muligjør 069 delen å fungere optimalt... Ville jeg tro.
    Jeg må annta, uten å ha sett baksiden av 111, att iallfall alle innganger man normalt finner på en 069, er på 111 også.



    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Roysen skrev:
    Øystein,

    Vet du om Burmester vil slippe flere Music Server modeller eller tilby 111 i flere ulike konfigurasjoner? Jeg ser for meg at f.eks. 069 eiere kunne tenke seg en 111 uten DAC og benytte DAC i 069 evt benytte 111 sammen med en preamp og ikke trenger volumkontrollen.
    Er rimelig sikker på at de kommer med flere Music Server modeller, for oss som har cd spiller med topp DAC så er det totalt bortkastet å kjøpe 111 vis man fortsatt har tenkt til å ha CD spiller som hovedkilde i et system. Tipper at vi ser fler modeller til neste år på Munchen messen ;) vil tippe det vil dukke opp noen rimeligere modeller
    Espen L
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    liern skrev:
    Har lagt ut noen bilder av mitt Burmester-system i denne tråden



    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31983.60.html
    Hei Liern
    Et flott system i et møblert hjem, gratulerer med fine komponenter som kler en så flott stue du har
    Mvh: Espen

    Takk for det Espen, og i aller høyeste grad det samme til deg! Virkelig stilfullt hos deg. Kjenner B80 godt selv (man har da litt fartstid fra OHC) og kan virkelig tenke meg at systemet låter veldig bra
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Hei!

    Håper dere har det bra.

    Jeg skal oppgradere anlegget mitt i 2012. I år ble det ny påhenger nedrigg av to gamle og opprigg av ny. Og regningen fant jeg ut bør jeg glemme fortest mulig. :p

    Jeg planlegger å oppgradere min 061 til 089. Vet noen av dere om den vil få USB eller AES/EBU innganger i fremtiden?

    Snakkes!

    MVh, Toffen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    ToffenGunnufsen skrev:
    Hei!

    Håper dere har det bra.

    Jeg skal oppgradere anlegget mitt i 2012. I år ble det ny påhenger nedrigg av to gamle og opprigg av ny. Og regningen fant jeg ut bør jeg glemme fortest mulig. :p

    Jeg planlegger å oppgradere min 061 til 089. Vet noen av dere om den vil få USB eller AES/EBU innganger i fremtiden?

    Snakkes!

    MVh, Toffen
    Hei Toffen
    den er ikke utstyrt med det i dag, vis du tenker på overføring fra PC så kommer de nå med en Bluetoth løsning som er enkel å sette på 089. Da vil du ha mulighet til trådløs overføring fra PC og rett inn på 089 ;)
    Espen L
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

    Det lurer jeg nå litt på i disse strømmnings tider. Overføre digitale signaler fra hardisk til 089 via bluetooth? Hvor bra kan det bli egentlig? like bra som kablet overføring? Eller vil en miste noe? Hvis en ikke mister noe så hva er da poenget med en dyr kabel? Da vil det alltid være best tråløst hvis en ikke mister noe av signalet fra kilden.
    Bare lurer jeg på hvordan de løser overføring av digitale signaler tråløst. Er blutooth noe bedre enn andre trådløse overførings metoder?

    Mvh
    Burmester1
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Finnes det noen info om bluetooth på cd-spillere fra Burmester. Nye kommer vel med denne muligheten og eldre modeller kan oppgraderes med dette?
    Blir det cd kvalitet på overføringen?

    mvh stereo
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Appropos Blåtann, er det noen som vet noe mer om den kommende Burmester DAC 113, tekniske data, når den kommer, lydkvalitet etc?

    erikno
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn