Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Vil bare minne om at dette er Burmester's venner.

    Noen som vet mer om blue tooth enheten som kan ettermonteres på div Burmester cd spillere?
    Vil signalene fra spille enheten ( pc, mobil, etc) gå gjennom dac'en i cd spilleren for bedre lyd?

    mvh
    Sorry..

    Vis jeg på sikt.. skal oppgradere cd spilleren med en som har flere digitalinnganger (brukes som dac også) hva måtte for meg vere neste skritt?
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Det er vel kommet flere cd spillere med digitale innganger de senere åra.
    Men hvis det er snakk om skikkelig oppgradering så er jo Burmester 061 et alternativ.

    Den har digitale innganger og kommer med blue tooth ser det ut til snart.
    De som har 061 kan ettermontere denne blue tooth enheten.

    Spørsmålet mitt er om signalet som cd spilleren mottar fra signal kilde via blue tooth da går gjennom dac' en til 061 som er av høy kvalitet.

    Mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Hei
    Ville tru at signalet går gjennom dac,men det skal jeg sjekke ut på tirsdagen skal da en tur til Berlin :)
    Ser ut som jeg for mulighet til og komme in på fabrikken til Burmester ;)
    Mvh: Espen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Hei
    Ville tru at signalet går gjennom dac,men det skal jeg sjekke ut på tirsdagen skal da en tur til Berlin :)
    Ser ut som jeg for mulighet til og komme in på fabrikken til Burmester ;)
    Mvh: Espen
    Ja, må sjekke ut.. hadde vert kanon! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Det er vel kommet flere cd spillere med digitale innganger de senere åra.
    Men hvis det er snakk om skikkelig oppgradering så er jo Burmester 061 et alternativ.

    Den har digitale innganger og kommer med blue tooth ser det ut til snart.
    De som har 061 kan ettermontere denne blue tooth enheten.

    Spørsmålet mitt er om signalet som cd spilleren mottar fra signal kilde via blue tooth da går gjennom dac' en til 061 som er av høy kvalitet.

    Mvh
    Hei stereo
    Var en tur på Burmester i Berlin på tirsdagen, spurte da om signalet via blue toth går gennom dac i spilleren
    Det gjør den på 061+089+069
    Mvh: Espen
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Takk for info om blue tooth.
    Da kan dette være en mulighet for å spille musikk filer fra pc eller mobil på anlegget "uten tap".

    Min 061 derimot har ikke blue tooth og må derfor eventuelt få dette ettermontert på MMI inngangen. Hvilke muligheter og hva dette koster blir spennende å høre om snart.

    Mvh stereo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    ganilsen skrev:
    Espen L skrev:
    Var en tur på Burmester i Berlin på tirsdagen
    Var det morsomt da? Noe spennede å se/høre?


    Geir Arne
    hei geir Arne
    Det var en flott tur med masse positivt inntrykk, har tatt masse bilder som jeg tenkte og legge ut
    Problemet er at ledningen til kamera for å få bildene over på PC ligger i Trondheim :'(
    Skal ikke til Trondheim før 8 August
    Mvh: Espen
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    ganilsen skrev:
    Espen L skrev:
    Var en tur på Burmester i Berlin på tirsdagen
    Var det morsomt da? Noe spennede å se/høre?


    Geir Arne
    hei geir Arne
    Det var en flott tur med masse positivt inntrykk, har tatt masse bilder som jeg tenkte og legge ut
    Problemet er at ledningen til kamera for å få bildene over på PC ligger i Trondheim :'(
    Skal ikke til Trondheim før 8 August
    Mvh: Espen
    Har du ikke minnekortleser på pcn da, evt låne en kabel av noen du kjenner ?? :)

    Mvh :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Hei
    Hadde en flott tur til Berlin med en fin omvisning hos Burmester
    Ble tatt godt i mot av Fabian som viste oss rundt, Dieter dukket også opp og svarte på en del ting jeg lurte på
    Vil også takke Henning på Oslo Hifisenter som ordnet denne flotte seansen for oss.
    Legger ut her en del bilder som jeg tok.
     

    Vedlegg

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Ble veldig overrasket over hvor mange som faktisk jobbet der og hvor stort det faktisk var
    Det var også tydelig og se at de var blitt store på Høytallere, dette var en stor avdeling hvor de brukte mange rom og plass til utvikling og ferdigstille høytallere. Fikk også pratet med sjefskonstruktøren på Høytallere
     

    Vedlegg

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Heftig Espen.

    Her var det mye som hadde passet bra hjemme hos meg. :p

    Er det de nye stativhøyttalerne jeg ser på det nederste bildet? litt inn i "bakrommet"?


    Geir Arne
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    ganilsen skrev:
    Heftig Espen.

    Her var det mye som hadde passet bra hjemme hos meg. :p

    Er det de nye stativhøyttalerne jeg ser på det nederste bildet? litt inn i "bakrommet"?


    Geir Arne
    Hei ganilsen
    Nei det er ikke de nye, glemte og ta bilder av de
    Konstruktøren nevnte de nye stativhøytallerene for meg, han sa at han var spesielt fornøyd med de ;)
    Mvh: Espen
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Takk for info om blue tooth.
    Da kan dette være en mulighet for å spille musikk filer fra pc eller mobil på anlegget "uten tap".

    Min 061 derimot har ikke blue tooth og må derfor eventuelt få dette ettermontert på MMI inngangen. Hvilke muligheter og hva dette koster blir spennende å høre om snart.

    Mvh stereo
    Dette skal være klart til høsten. Blir artig å se hvordan den funker. Ikke sikkert prisen blir like artig, men for oss som har slike spillere er det jo en oppgradering som gjør spilleren helt komplett. Blir å bestille for min del tenker jeg
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Hva må jeg forvente å betale for en brukt 051?

    Ser at hifi priser dropper forholdsvis mye raskere nå enn for ti år siden... så håper å få råd til en brukt 051. Men det blir kanskje et større problem å få tak i en brukt? Så dersom noen her inne har en ekstra, ta gjerne kontakt, vurderer å anskaffe 051 ila de nærmeste månedene.


    vh
    Geir
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Hey
    Til info
    I det siste nummmeret av the absolute sound så har de testet et komplett Burmester oppsett
    De testet B30+911+089+948+088. Ble en fin omtale for dise komponentene
    Mvh: Espen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Hey
    Til info
    I det siste nummmeret av the absolute sound så har de testet et komplett Burmester oppsett
    De testet B30+911+089+948+088. Ble en fin omtale for dise komponentene
    Mvh: Espen
    Til info
    Dette er i TAS nr 214, siste nr er 216.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Kjøpte TAS i går, det er en grom test for Burmester! ;D
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Var innom å hørte de nye MuzikZerwer fra Burmester på fredag. Dette tror jeg blir ordentligt gromt!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Var innom å hørte de nye MuzikZerwer fra Burmester på fredag. Dette tror jeg blir ordentligt gromt!
    Den så også meget frekk ut. :)


    Geir Arne
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    rakk ikke dra nedom OHC i helgen... noen kule Burmesteroppsettet som spilte der nede?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Her kommer flere bilder :)
    Man koste seg ikke hos Burmester i juli 2011 ser jeg.
    det er deg vel unt Espen 8)
    Hvordan går det hjemme med akustikk, sparkel og kabler?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Dynamic skrev:
    rakk ikke dra nedom OHC i helgen... noen kule Burmesteroppsettet som spilte der nede?
    Det var ikke noe voldsomt du gikk glipp av mtp Burmester. Det var ett oppsett med den nye streameren(eller hva man skal kalle den). Denne var koblet via en pre til 2stk 036. Usikker på hvilken pre, men det så ut som en classic sak. Hørte ikke på dette.

    Men tok en liten lytt til oppsettet med B30. :) De stod koblet opp med 052(tror jeg den heter, integrert) og den nye "Rondo" cd-spilleren(denne serien kommer visst til å kalles noe annet). Dette låt som vanlig meget bra, på tross av det forferdelige rommet. Virker også som om Burmester har tenkt litt på spredning med de nye B-modellene. Med de nye mener jeg de som har stoff på siden, over bassen.

    Lytteseansen ble derimot kort da noen fra OHC prøvde å demonstrere noen små høyttalere i rommet ved siden av. Tror egentlig de hørte mest B30 når jeg satt med fjernkontrollen. :) Ufattelig mye headroom i forhold til hva man forventer og en veldig "lett" spillestil på disse.


    Geir Arne
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Ja den nettverk spilleren var flott! Et utrolig gjennomtenkt produkt forstår jeg etter å ha hørt på Burmester sin representant.
    Det er nesten ingen grenser for hva denne vil klare mhp å spille musikk fra nett eller rippet fra plater. Den vil også "aldri" bli utdatert!

    Burmester har tenkt på alle scenarier ifht hva et slikt produkt må tåle og innholde i et 2012 marked. Også at produktet om 10 år fortsatt skal være moderne.
    Oppgraderinger og oppdateringer vil derfor bli enkelt og mye vil gjøres over nett!

    Spennende å høre han fortelle om produktet. Spennende å se og høre hvordan dette fungerte.

    mvh stereo
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.520
    Antall liker
    102.849
    Torget vurderinger
    23
    Burmester`s venner

    "Aldri" utdatert?? Da snakker vi virkelig "A world first"

    Den uttalelsen er vel en av de eldste som finnes i "bondtjyv-triks" kassa til hifibransjen 8) 8)

    Det paradoksale er at hobbyen vår egentlig er full av slike produkter/komponenter, men bransjen selv kan jo nødvendigvis ikke promotere det i etterkant da verden generelt, og produsentene spesielt, gjerne vil videre!!

    Men at spilleren er fin og interessant betviles ikke.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Ikke ta det bokstavelig. Poenget er vel mer at når man beveger seg over i et segment som har en levetid på maks 6 mnd, les pc, mobil, div hardware/software produkter etc..
    Så må det gjøres grep som bidrar til at disse boksene fra Burmester, som er kjent for å levere apparater med lang forventet levetid, også får lang levetid.

    Når denne nettverk spilleren kommer på markedet så skal det ikke være slik at den er utdatert etter 2 år.

    At innmaten er laget for å følge utviklingen betyr at mekanikken også må tåle å bli brukt. Justeringsknapper driver bakenforliggende chip-kort med magnetisme. Ingen deler som fysisk går mot hverandre!

    mvh stereo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Powerpoint skrev:
    Espen L skrev:
    Her kommer flere bilder :)
    Man koste seg ikke hos Burmester i juli 2011 ser jeg.
    det er deg vel unt Espen 8)
    Hvordan går det hjemme med akustikk, sparkel og kabler?
    Hei Tom
    Joda denne helgen er snekkeren i gang med jobben :)
    Han skal ta den ene veggen og legge den med 2 lag gips plater til, med lim mellom platene (veggen bak høytallerene) Take går han i gang med helgen etter så i løpet av 14 dager skal mye være gjort. Skal deretter ha akustikeren igjen på besøk for igjen og måle å se om vi er i mål. Skal selvfølgelig bruke ørene også underveis her. Mulig jeg er gammeldags ;) men mener fortsatt at ørene skal ha det siste ord med i laget :-X
    Mvh:Espen
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    ganilsen skrev:
    Dynamic skrev:
    rakk ikke dra nedom OHC i helgen... noen kule Burmesteroppsettet som spilte der nede?
    Det var ikke noe voldsomt du gikk glipp av mtp Burmester. Det var ett oppsett med den nye streameren(eller hva man skal kalle den). Denne var koblet via en pre til 2stk 036. Usikker på hvilken pre, men det så ut som en classic sak. Hørte ikke på dette.

    Men tok en liten lytt til oppsettet med B30. :) De stod koblet opp med 052(tror jeg den heter, integrert) og den nye "Rondo" cd-spilleren(denne serien kommer visst til å kalles noe annet). Dette låt som vanlig meget bra, på tross av det forferdelige rommet. Virker også som om Burmester har tenkt litt på spredning med de nye B-modellene. Med de nye mener jeg de som har stoff på siden, over bassen.

    Lytteseansen ble derimot kort da noen fra OHC prøvde å demonstrere noen små høyttalere i rommet ved siden av. Tror egentlig de hørte mest B30 når jeg satt med fjernkontrollen. :) Ufattelig mye headroom i forhold til hva man forventer og en veldig "lett" spillestil på disse.


    Geir Arne
    hmmm, B30 ja, de må det være litt fart i.. hvis hoppet fra B25 til B30 er like stort som fra B20 til B25, så det er en helt vanvittig god HT! kan skrive under på at B25 spiller "klipschhøyt" hvis ønskelig med litt effekt :D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Dynamic skrev:
    ganilsen skrev:
    Dynamic skrev:
    rakk ikke dra nedom OHC i helgen... noen kule Burmesteroppsettet som spilte der nede?
    Det var ikke noe voldsomt du gikk glipp av mtp Burmester. Det var ett oppsett med den nye streameren(eller hva man skal kalle den). Denne var koblet via en pre til 2stk 036. Usikker på hvilken pre, men det så ut som en classic sak. Hørte ikke på dette.

    Men tok en liten lytt til oppsettet med B30. :) De stod koblet opp med 052(tror jeg den heter, integrert) og den nye "Rondo" cd-spilleren(denne serien kommer visst til å kalles noe annet). Dette låt som vanlig meget bra, på tross av det forferdelige rommet. Virker også som om Burmester har tenkt litt på spredning med de nye B-modellene. Med de nye mener jeg de som har stoff på siden, over bassen.

    Lytteseansen ble derimot kort da noen fra OHC prøvde å demonstrere noen små høyttalere i rommet ved siden av. Tror egentlig de hørte mest B30 når jeg satt med fjernkontrollen. :) Ufattelig mye headroom i forhold til hva man forventer og en veldig "lett" spillestil på disse.


    Geir Arne
    hmmm, B30 ja, de må det være litt fart i.. hvis hoppet fra B25 til B30 er like stort som fra B20 til B25, så det er en helt vanvittig god HT! kan skrive under på at B25 spiller "klipschhøyt" hvis ønskelig med litt effekt :D
    Hei
    Har hørt B25 og B30 direkte i en sammenligning og etter mine ører så mener jeg at B30 er en klart bedre høyttaler. Syntes jeg rett og slett fikk mer av alt når vi koblet opp B30.Hadde jeg hatt B25 hadde jeg virkelig vurdert å gå opp til B30 vis man ønsker og legge mer kroner i anlegget.
    Mvh: Espen
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Dynamic skrev:
    ganilsen skrev:
    Dynamic skrev:
    rakk ikke dra nedom OHC i helgen... noen kule Burmesteroppsettet som spilte der nede?
    Det var ikke noe voldsomt du gikk glipp av mtp Burmester. Det var ett oppsett med den nye streameren(eller hva man skal kalle den). Denne var koblet via en pre til 2stk 036. Usikker på hvilken pre, men det så ut som en classic sak. Hørte ikke på dette.

    Men tok en liten lytt til oppsettet med B30. :) De stod koblet opp med 052(tror jeg den heter, integrert) og den nye "Rondo" cd-spilleren(denne serien kommer visst til å kalles noe annet). Dette låt som vanlig meget bra, på tross av det forferdelige rommet. Virker også som om Burmester har tenkt litt på spredning med de nye B-modellene. Med de nye mener jeg de som har stoff på siden, over bassen.

    Lytteseansen ble derimot kort da noen fra OHC prøvde å demonstrere noen små høyttalere i rommet ved siden av. Tror egentlig de hørte mest B30 når jeg satt med fjernkontrollen. :) Ufattelig mye headroom i forhold til hva man forventer og en veldig "lett" spillestil på disse.


    Geir Arne
    hmmm, B30 ja, de må det være litt fart i.. hvis hoppet fra B25 til B30 er like stort som fra B20 til B25, så det er en helt vanvittig god HT! kan skrive under på at B25 spiller "klipschhøyt" hvis ønskelig med litt effekt :D
    Hei
    Har hørt B25 og B30 direkte i en sammenligning og etter mine ører så mener jeg at B30 er en klart bedre høyttaler. Syntes jeg rett og slett fikk mer av alt når vi koblet opp B30.Hadde jeg hatt B25 hadde jeg virkelig vurdert å gå opp til B30 vis man ønsker og legge mer kroner i anlegget.
    Mvh: Espen
    fra B20 til B25 var forskjellen helt enorm, kan tenke meg det samme fra B25 til B30... B50 er dog rett rundt hjørnet fra B30 så... hehe :D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Powerpoint skrev:
    Espen L skrev:
    Her kommer flere bilder :)
    Man koste seg ikke hos Burmester i juli 2011 ser jeg.
    det er deg vel unt Espen 8)
    Hvordan går det hjemme med akustikk, sparkel og kabler?
    Hei Tom
    Joda denne helgen er snekkeren i gang med jobben :)
    Han skal ta den ene veggen og legge den med 2 lag gips plater til, med lim mellom platene (veggen bak høytallerene) Take går han i gang med helgen etter så i løpet av 14 dager skal mye være gjort. Skal deretter ha akustikeren igjen på besøk for igjen og måle å se om vi er i mål. Skal selvfølgelig bruke ørene også underveis her. Mulig jeg er gammeldags ;) men mener fortsatt at ørene skal ha det siste ord med i laget :-X
    Mvh:Espen


    Dette kommer til å bli meget bra Espen! Jeg står i startgropa og venter på invitasjon........


    Mvh.
    Stein A.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    B30 om noen er nysgjerrige er å få høre i Horten!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn