Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    wizard skrev:
    Hei
    For 089 og 069 hjem i stuen til test til fredagen, det skal bli virkelig gøy og få hørt på de begge to samtidig i min egen stue.
    Er veldig spent på hvor stor lydforskjeld det er mellom disse to spillerene
    Mvh: Espen
    Spennende! Da må du gi rapport!

    Fikk forresten min nye 082 i hus idag! Helt fantastisk, slenger ut bilder når racket blir levert :D
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Da har jeg vært hjemme hos Espen L i dag og hørt på anlegget hans samt det nye han har fått i hus. ;)
    (han får kanskje få lov til å være den første som røper det)

    Anlegget, som bare består av Burmester komponenter, spiller i "über"-klassen. Lydbildet er stort og luftig og det hele henger veldig godt sammen. Syntes også det fungerte flott med B80´ene i hans nye rom i sin nye bopæl. Noe av det aller beste jeg har hørt i et privat hjem noensinne. Gratulerer!!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.997
    Antall liker
    10.682
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Da har jeg vært hjemme hos Espen L i dag og hørt på anlegget hans samt det nye han har fått i hus. ;)
    (han får kanskje få lov til å være den første som røper det)

    Anlegget, som bare består av Burmester komponenter, spiller i "über"-klassen. Lydbildet er stort og luftig og det hele henger veldig godt sammen. Syntes også det fungerte flott med B80´ene i hans nye rom i sin nye bopæl. Noe av det aller beste jeg har hørt i et privat hjem noensinne. Gratulerer!!
    Hei Cappuccino
    Hyggelig at du synes det spilte bra, har blitt et fantastisk løft etter at 069 har kommet i hus. Rommet begynner nå og fungere bedre og bedre etter som jeg har fått jobbet med akustikken.Akustikk platene som jeg har bestilt kommer til uken så det ser jeg fram til og få testet ut.
    Mvh: Espen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    I svarte, her skjer det saker! Espen, 069 ser fantastisk ut!! Deilig å se noen tarn helt ut på cd i disse pcavspillingstider men riktig også når hyllene steår fulle av sølvplater. Grattis!!
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Gratulerer Espen!

    Og når fingrene etter noen tid gir slipp på fjernkontrollen....kanskje du kan berike oss med noen bilder vi kan sikle litt til?

    Ærbødigst
    Vidar
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.997
    Antall liker
    10.682
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    hifiguru skrev:
    I svarte, her skjer det saker! Espen, 069 ser fantastisk ut!! Deilig å se noen tarn helt ut på cd i disse pcavspillingstider men riktig også når hyllene steår fulle av sølvplater. Grattis!!
    Takker for det Guru :)
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.997
    Antall liker
    10.682
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Gratulerer Espen!

    Og når fingrene etter noen tid gir slipp på fjernkontrollen....kanskje du kan berike oss med noen bilder vi kan sikle litt til?

    Ærbødigst
    Vidar
    Hei Vidar
    Skal prøve og få ut noen bilder når det passer, har du kjøpt det nye hifi + ? Der er cd spilleren din testet (Burmester 089)
    Denne testen kan du virkelig glede deg til og lese ;)
    Mvh: Espen
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hi-fi+ nr 78 er ikke kommet i Narvesen enda, men jeg leste testen på Burmesters hjemmeside. Mange godord der og det er jo greit å konstatere at flere deler den oppfatningen bl.a. jeg har fått av denne spilleren.

    Ellers nevner jeg at Sort Cones fungerer veldig bra her og at selv 089 får et løft med disse. Nå er vel ikke dette noen problemsstilling for nyervervet 069, men både 911 og 948 kan npk ha godt av litt resonanskontroll. :)

    Vi snakkes

    Vidar
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Gratulerer med 069 Espen!

    erikno
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
    Hehe, ja. Denne moroa koster desverre.

    Jada, Rondo-serien er knallgod. Finner du det brukt skal du lete lenge for å finne noe bedre i samme prisklasse vil jeg hevde.

    Her er forresten min gamle cd-spiller til salgs hos ohc. Har gitt meg mange timer musikkglede de siste årene. Bare å kjøpe, den er 100% strøken, uten riper, og til og med garanti ser jeg. Finner du en brukt integrert også har du et knallsystem til røverpris!

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=855&category_id=48
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
    Hehe, ja. Denne moroa koster desverre.

    Jada, Rondo-serien er knallgod. Finner du det brukt skal du lete lenge for å finne noe bedre i samme prisklasse vil jeg hevde.

    Her er forresten min gamle cd-spiller til salgs hos ohc. Har gitt meg mange timer musikkglede de siste årene. Bare å kjøpe, den er 100% strøken, uten riper, og til og med garanti ser jeg. Finner du en brukt integrert også har du et knallsystem til røverpris!

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=855&category_id=48
    Vert veldig intressant.. men før evnt feriepenger og slikt er vel ikke noe kjøp aktuelt.. men hvor mye skal du ha???? Frykter masse ???
    Hadde vert grådig greit å begynt i den enden ja. :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
    Hehe, ja. Denne moroa koster desverre.

    Jada, Rondo-serien er knallgod. Finner du det brukt skal du lete lenge for å finne noe bedre i samme prisklasse vil jeg hevde.

    Her er forresten min gamle cd-spiller til salgs hos ohc. Har gitt meg mange timer musikkglede de siste årene. Bare å kjøpe, den er 100% strøken, uten riper, og til og med garanti ser jeg. Finner du en brukt integrert også har du et knallsystem til røverpris!

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=855&category_id=48
    Vert veldig intressant.. men før evnt feriepenger og slikt er vel ikke noe kjøp aktuelt.. men hvor mye skal du ha???? Frykter masse ???
    Hadde vert grådig greit å begynt i den enden ja. :)
    Ja, nå er det ikke jeg som selger den da. :) Byttet den inn når jeg kjøpte 061 for en drøy måned siden. Uten at jeg skal si noe sikkert, så tipper jeg at de skal ha mellom 12k og 14k for den. Jeg har i hvertfall vært ekstremt pertentlig med den, og det er jeg som har hatt den siden den var ny, så jeg kjenner den meget godt :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    Ja, ok.. da må det vel vere overkommelig. Så får vi tole at det tar tid å få eit helt oppsett. ;D
    Sendt en mail til dei.
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    De to siste årene har jeg virkelig fått løftet lydkvaliteten hjemme. Startet med 061, kav400xi, heimdal og virgo 5. Så ble kav400xi byttet ut med 082 og lyden ble løftet mye. Men etter at jeg fikk virgo 25 med tyr kabler så må jeg si at dette anlegget med 061, 082, tyr og virgo 25 spiller musikk med tyngde og kraft, live følelse og luftighet uannsett volum. Cd platene høres jo nesten ut som virkeligheten. Dette er knall bra. Med min interesse for musikk er dette den beste investeringen jeg har gjort!

    mvh
    Hei!
    Jeg er fersk i dette forumet, Burmester`s venner. Her er det virkelig mye interesant :)
    Jeg har invistert i nytt anlegg like før jul fra Oslo Hi-fi Center. Det ble en 082, 052 og B25 høyttalere. Nå har jeg prøv Nordost Baldur og er ikke helt fornøyd med det. Prøver nå et sett Tyr Interlink/signalkabler, dette skulle vise seg å være en åpenbaring må jeg si. Men jeg har også hatt lyst til og prøve et sett Soundstring Neutrik XLR plugger (skjermet) fra Høium Hi-Fi. Har du prøvd disse eller vet du om noen som har prøv de? Er dette noe å satse på eller roter jeg meg bort kanskje i denne kabelverden, og ender til slutt med Nordost? Dette er ikke enkelt.

    Mvh Finlyden
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    Burmester`s venner

    Hei!

    Du må gjerne prøva alle kabler du vil, eg har prøvd mangen.

    Men eg ender alltid opp med Nordost kabler til slutt.

    Mitt anlegg består av 061 051 B25

    Valhalla signalkabler. Og et sterkt ønske om høytalerkabler av samme type.

    Lykke til Finlyden.

    Mvh JG
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.997
    Antall liker
    10.682
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Finlyden skrev:
    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
    Hei Finlyden
    Jeg har hatt Tyr en periode og gikk opp til Valhalla, da vil du få mer kropp som du etterspør.
    Men Valhalla koster litt mer da ;)
    Mvh: Espen
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Finlyden skrev:
    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
    Hei Finlyden
    Jeg har hatt Tyr en periode og gikk opp til Valhalla, da vil du få mer kropp som du etterspør.
    Men Valhalla koster litt mer da ;)
    Mvh: Espen
    Hei Espen!

    Skulle absolutt ha prøvd Valhalla. Jeg fikk bedre kropp i musikken fra Baldur til Tyr. Er forskjellen så mye bedre fra Tyr til Valhalla altså, at det er verd pengene?
    Har som sagt kunn prøvd Tyr interlink, og ikke fått prøvd de sammen med Tyr høyttalerkabler enda. Det vil vel komme noe bedre på plass da forhåpentlig vis. Jeg må prøve dette først så får jeg vurdere. Dette koster :'(

    Finnes det ingen andre og billigere kabler som man kunne ha prøvd, er det kun Nordost som passer til Burmester?

    Men for all del dette er jo en lidenskap og morsom hobby som man aldri skal bli fredig med. Lyden kan hele tiden bli bedre ;D

    Mvh Finlyden
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

    Finlyden skrev:
    Espen L skrev:
    Finlyden skrev:
    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
    Hei Finlyden
    Jeg har hatt Tyr en periode og gikk opp til Valhalla, da vil du få mer kropp som du etterspør.
    Men Valhalla koster litt mer da ;)
    Mvh: Espen
    Hei Espen!

    Skulle absolutt ha prøvd Valhalla. Jeg fikk bedre kropp i musikken fra Baldur til Tyr. Er forskjellen så mye bedre fra Tyr til Valhalla altså, at det er verd pengene?
    Har som sagt kunn prøvd Tyr interlink, og ikke fått prøvd de sammen med Tyr høyttalerkabler enda. Det vil vel komme noe bedre på plass da forhåpentlig vis. Jeg må prøve dette først så får jeg vurdere. Dette koster :'(

    Finnes det ingen andre og billigere kabler som man kunne ha prøvd, er det kun Nordost som passer til Burmester?

    Men for all del dette er jo en lidenskap og morsom hobby som man aldri skal bli fredig med. Lyden kan hele tiden bli bedre ;D

    Mvh Finlyden
    Har hørt endel på valhalla kontra tyr på Burmester og AP. Forskjellene var tilstede, men endte opp med tyr. Valhalla ble ikke klart bedre før "alt annet" var på plass (strøm, demoing av chassis, rack osv). Men da ble det audio nirvana også.... (med vann og brød en god stund...) ;)
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Finlyden skrev:
    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
    Er du ute etter mer kropp i lydbildet ville jeg prøvd et annet merke kabler.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Den tanken streifet meg også, hos Espen L er det "nok kropp" men i mange andre systemer har jeg foretrukket annet enn Nordost som jeg opplever som en litt "se her så fine detaljer jeg vil vise deg"-kabel. (Nei jeg går ikke på syre men det er litt vanskelig å forklare annerledes ;D ;D )
     

    Finlyden

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2010
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    tuco skrev:
    Finlyden skrev:
    Hei!

    Tusen takk for svar!!!
    Valhalla er vel det beste ja, som jeg har oppfattet.
    Må vel prøve Tyr høyttalerkabler i sammen med Tyr interlink, skal det bli noe godt resultat av dette.
    Disse er jo også dyre da.
    Er ute etter mere kropp i lydbildet.

    Mvh Finlyden
    Er du ute etter mer kropp i lydbildet ville jeg prøvd et annet merke kabler.
    Hei!
    Har du noen gode eksempler? Har fått noe tips f.eks Silver Renaissance Signatur høyttalerkabel, Renaissance Audio Master Signatur, XLR og Black Magic.

    Mvh
    Finlyden
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
    Hehe, ja. Denne moroa koster desverre.

    Jada, Rondo-serien er knallgod. Finner du det brukt skal du lete lenge for å finne noe bedre i samme prisklasse vil jeg hevde.

    Her er forresten min gamle cd-spiller til salgs hos ohc. Har gitt meg mange timer musikkglede de siste årene. Bare å kjøpe, den er 100% strøken, uten riper, og til og med garanti ser jeg. Finner du en brukt integrert også har du et knallsystem til røverpris!

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=855&category_id=48
    Vert veldig intressant.. men før evnt feriepenger og slikt er vel ikke noe kjøp aktuelt.. men hvor mye skal du ha???? Frykter masse ???
    Hadde vert grådig greit å begynt i den enden ja. :)
    Ja, nå er det ikke jeg som selger den da. :) Byttet den inn når jeg kjøpte 061 for en drøy måned siden. Uten at jeg skal si noe sikkert, så tipper jeg at de skal ha mellom 12k og 14k for den. Jeg har i hvertfall vært ekstremt pertentlig med den, og det er jeg som har hatt den siden den var ny, så jeg kjenner den meget godt :)
    Fikk den jeg. ;) Betalte litt nå og resten senere i juni. :)
    Må si jeg gleder meg.
    :)
    Men finner lite info om denne..
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei.
    Er ute etter ekte lyd og dette merket virker intressant.
    Men må bli på lang sikt,dette blir dyrt, siden jeg er blitt så kresen :)

    Hva ligger bruktprisene på dei forskjellige komponenetene jeg trenger, fra høyttaler,cd,dac til forsterker?
    Det er generelt lite tilgjengelig på bruktmarkedet i Norge, hvertfall det som er over Rondo-line. Det ligger en 001 cd-spiller ute nå til 50.000, noe jeg vil anta er relativt mye spiller for pengene. Lenge siden jeg har sett Burmester i den klassen til salgs, men det dukker nå opp noe fra tid til annen. Går evt an å handle fra utlandet, men det blir vel litt mer knotete.

    Videre hender det også at Oslo Hifi Center selger noe av demoutstyret sitt eller får inn noe brukt. Det er bare å følge med, men det morsomste er å kjøpe nytt :D

    Lyden fra dette merket er uansett overlegen, blir neppe å kjøpe noe annet i fremtiden vil jeg tru, selv om det desverre blir dyrere og dyrere jo mer ivrig man blir...
    Nytt ja.. da må noen gje meg en ny jobb først. ;D
    Må vel begynne en plass og, så rimligste modell er vel grei å starte med?
    Hehe, ja. Denne moroa koster desverre.

    Jada, Rondo-serien er knallgod. Finner du det brukt skal du lete lenge for å finne noe bedre i samme prisklasse vil jeg hevde.

    Her er forresten min gamle cd-spiller til salgs hos ohc. Har gitt meg mange timer musikkglede de siste årene. Bare å kjøpe, den er 100% strøken, uten riper, og til og med garanti ser jeg. Finner du en brukt integrert også har du et knallsystem til røverpris!

    http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=855&category_id=48
    Vert veldig intressant.. men før evnt feriepenger og slikt er vel ikke noe kjøp aktuelt.. men hvor mye skal du ha???? Frykter masse ???
    Hadde vert grådig greit å begynt i den enden ja. :)
    Ja, nå er det ikke jeg som selger den da. :) Byttet den inn når jeg kjøpte 061 for en drøy måned siden. Uten at jeg skal si noe sikkert, så tipper jeg at de skal ha mellom 12k og 14k for den. Jeg har i hvertfall vært ekstremt pertentlig med den, og det er jeg som har hatt den siden den var ny, så jeg kjenner den meget godt :)
    Fikk den jeg. ;) Betalte litt nå og resten senere i juni. :)
    Må si jeg gleder meg.
    :)
    Men finner lite info om denne..
    Grattis! Du kan vente deg en topp spiller til fin pris!

    Her er en kort tråd om den:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=9444.0

    Fant også en test på nettet:
    http://sites.thestar.com.my/audio/story.asp?file=/2001/5/3/audiofile/03burm

    Finn deg en Burmester integrert brukt, så blir det helt topp. Evt en Krell Kav400xi som jeg hadde sammen med denne og var godt fornøyd med.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    Takk :)
    Gleder meg. ;D

    Takk for linker også. :)

    Krell ja.. tenkte det er best i begynnelsen..sånn økonomisk.
    åååh.. må si jeg gleder meg.
    Tror du høyttalerne jeg har i dag vil funke?
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

    Jeg sitter med en Burmester 001 cd spiller som jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med. men det er ikke å stikke under en stol at den begynner å bli noe gammel. Da tenker jeg på DAC'en. Verden går jo videre også på det punktet. Og det som var topp for 10 år siden er kansje ikke det i dag.
    Det jeg har lyst til er å beholde 001 som drivverk. Etter det jeg forstår så er drivverket som 001 har fortsatt en av verdens beste pluss at de ikke lages lengre. Minuset er kansje at den ikke kan lese alle media som SACD, Blu Ray. Men det løser seg vel uansett med en god DAC.
    Spørsmålet er ganske enkelt. Hvilken DAC bør en satse på for og få en lydmessig gevinst? Om det det er noe å hente i det heletatt. Har selvfølgelig ikke lyst til å kaste ut penger hvis det eneste jeg oppnår er en liten nyanse på den gode lyden jeg allerede har.
    Har luktet litt på dCS sine DAC'er og de er vel ikke dårlige. Men er de bedre enn den som sitter i 001?
    Det andre jeg liker med 001 er at jeg kan også koble til andre medium og nyte godt av DAC'en. Fra HDD etc. Men igjen det får meg til å tenke på at DAC'en er nå 10 år gammel.
    Hvilke erfaringer / råd har dere der ute?
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Lite rengjøringstips til komponentene (som jeg benytter meg av med stort hell):

    Jeg (og sikkert de fleste som eier Burmester-komponenter) er meget opptatt av at spilleren/forsterkeren skal fremstå som ripefri og speilblank uten merker. Videre har jeg egentlig ikke hatt lyst til å spraye på jif universal og bruke kluter som loer eller kanskje lager riper.

    Så; jeg benytter meg av Swissvax bilvoks som består av kun naturlige ingredienser, smører et tynt lag av denne på spilleren, venter 10 minutter og tørker av med Swissvax polishing cloth. Kromplaten blir utrolig blank, og i og med at dette er såpass skånsomme produkter risikerer man ingen riper. Tenkte jeg skulle dele dette hvis noen har bruk for det :)

    PS: Denne voksen er like high end blant bilvoks som Burmester er i hifi-verdenen, så man får et kongeprodukt til bilen i samme slengen ;)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    lovemusikk skrev:
    Smart tips. :)

    Fytti grisen kor dyrt da var.. dette må jo vere Voksens hi-end uten tvil. ;D

    http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64
    Ja, relativt kostbart i innkjøp. Jeg bruker Blau Weiss (siden den er tilpasset BMW) til ca 1000 kr boksen. Men nå har jeg hatt boksen i 1,5 sesonger med jevnlig behandling, og den er så drøy i bruken at det knapt synes at jeg har brukt av den. Tipper den holder minst fem sesonger til, så sånt sett er det ikke fryktelig dyrt. Litt OT dette :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burmester`s venner

    oyvind skrev:
    lovemusikk skrev:
    Smart tips. :)

    Fytti grisen kor dyrt da var.. dette må jo vere Voksens hi-end uten tvil. ;D

    http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64
    Ja, relativt kostbart i innkjøp. Jeg bruker Blau Weiss (siden den er tilpasset BMW) til ca 1000 kr boksen. Men nå har jeg hatt boksen i 1,5 sesonger med jevnlig behandling, og den er så drøy i bruken at det knapt synes at jeg har brukt av den. Tipper den holder minst fem sesonger til, så sånt sett er det ikke fryktelig dyrt. Litt OT dette :)
    Blir jo ikke så dyrt da, men tenkte to biler ;D Ja,tilbake til tema. :)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    kjører med B25 nå, nydelig HT..., vanvittig trøkk/dybde i forhold til størrelsen.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

    Er det noen som har tatt en A-B test mellom 089 og 001 cd spillerene? Er det verd en oppgradering om en har 001? Er det DAC'en som er blitt bedre? Eller er det en kombinasjon DAC og driverk? Lurer litt på om en virkelig hører så mye bedre lyd eller om den bare er litt andeledes.
    En annen ting er at begge kan man vel mate med 24/192 flak filer og få enda bedre lyd. Er den nye bedre der også? E
    kansje en bør legge pengene i en ny DAC og bruke 001 som drivverk? Bare lurer jeg. ....
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Burmester`s venner

    Fin link, hadde en bare tid til å dra dit. Har tenkt på det tidligere år også men. Må bare få det til.
    Uansett vet du noe om hva Burmester kommer med nytt denne gang? Er det noe rykter ute å går?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.997
    Antall liker
    10.682
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    burmester1 skrev:
    Er det noen som har tatt en A-B test mellom 089 og 001 cd spillerene? Er det verd en oppgradering om en har 001? Er det DAC'en som er blitt bedre? Eller er det en kombinasjon DAC og driverk? Lurer litt på om en virkelig hører så mye bedre lyd eller om den bare er litt andeledes.
    En annen ting er at begge kan man vel mate med 24/192 flak filer og få enda bedre lyd. Er den nye bedre der også? E
    kansje en bør legge pengene i en ny DAC og bruke 001 som drivverk? Bare lurer jeg. ....
    Hei
    Driverket trur jeg ikke det er gjort så mye med, men nesten alt av det andre som er i spilleren er byttet. Det er faktisk utseendet som det er gjort minst med. Har hørt begge disse spillerene ved flere anledninger (har også eid 001) og 089 er klart en bedre spiller + at den har analog inngang. Man må huske på at 001 er en spiller som tross alt har vært nå i ca 10 år.
    Mvh: Espen
     

    dumdumboy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    det går rykter om at Burmester skal lansere "den ultimate mediaserver"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn