Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.010
    Antall liker
    10.802
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    Skink_123 skrev:
    Cappuccino skrev:
    192 nesten alltid best synes jeg, men noen unntak er det.
    Spørs og litt på hvor langt unna en sitter høyttalerne!

    Nå er forresten RIAAen i fra Burmester koblet opp og spiller på Oslo Hi-Fi Center!
    De har vist nå også fått in Cd spilleren 069 :eek:
    Espen
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Skink_123 skrev:
    Cappuccino skrev:
    192 nesten alltid best synes jeg, men noen unntak er det.
    Spørs og litt på hvor langt unna en sitter høyttalerne!

    Nå er forresten RIAAen i fra Burmester koblet opp og spiller på Oslo Hi-Fi Center!
    De har vist nå også fått in Cd spilleren 069 :eek:
    Espen
    Stemmer, fikk en rask lytt på denne sammen med B80 når jeg var innom igår. Lyder helt greit :)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    "Helt greit" er vel et understatement ;D

    Var selv og lyttet i tre timer på torsdag, og oppsettet med bl.a. 069 og B80 er det beste jeg har hørt på OHC. Helt enkelt.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    "Helt greit" er vel et understatement ;D

    Var selv og lyttet i tre timer på torsdag, og oppsettet med bl.a. 069 og B80 er det beste jeg har hørt på OHC. Helt enkelt.
    Hva slags forsterkeri ble benyttet i dette oppsettet du lyttet til? Burmester her også?
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Vidar11 skrev:
    "Helt greit" er vel et understatement ;D

    Var selv og lyttet i tre timer på torsdag, og oppsettet med bl.a. 069 og B80 er det beste jeg har hørt på OHC. Helt enkelt.
    Hva slags forsterkeri ble benyttet i dette oppsettet du lyttet til? Burmester her også?
    Adyton, usikker på hvilken modell.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Nei. Forsterkeren av den nye signaturutgaven av Cordis 1.8. Som du ser av oppsettet mitt, var det en kombinasjon det var interessant å få testet ut litt. :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Kjøpte meg jo for litt siden en 061 jeg er superfornøyd med. Er nå ute etter forsterker av samme merke, og skjønner jo at 082 liksom er det som matcher best. Men jeg kan ikke legge helt fra meg tanken om Rondo-forsterkeren (051?) i første omgang. Bor for øvrig i en leilighet i Oslo med naboer under og over, og når jeg hadde 082 på test hjemme var det såklart rått, men det klemte til noe voldsomt i bassen og ble jo veldig fristende å spille tålelig høyt.

    Vil jeg savne mye ved å gå for en 051? Den vil jo uansett være en stor oppgradering fra min Krell, og det kan jo tenkes at jeg hadde lagt en del ekstra i kabler, quantumboks o.l. Det er jo noen kroner i mellom for disse forsterkerene.

    Hva tror Burmester-folket?
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Burmester`s venner

    Det er vel vanlig at dere Burmester folka har litt problemer med naboene ;)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Da er Burmester 948 kommet i hus. Du verden, må jeg nesten si. Jeg oppgraderte fra PS Audio Power Plant Premier (PPP) og hadde ved tre års bruk av dette produktet fått et innblikk i hvilke muligheter som egentlig ligger i å arbeide med strøm.

    Nå er jo 948 2,5 ganger så dyr som PPP, men jeg må si at forbedringen er større enn jeg todde var mulig. Å stabilisere strømforsyningen og samtidig bli kvitt problemene med DC gjør noe med alle parametre for lydkvalitet. Og det er ikke små endringer/ forbedringer jeg snakker om.

    Nå er jo utstyret jeg har fra før av høy kvalitet, men 948 lokker virkelig fram potensialet som ligger i et anlegg i flere 100 tusenkronersklassen. Jo bedre systemet låter fra før, jo bedre effekt har en 948, tror jeg. Det er nå jeg høster fruktene av å ha arbeidet systematisk og lenge med detaljene, uten å bli fristet til å bruke penger på flere komponenter (som f.eks. subber) som bare tilføyer flere variabler og dermed mulighet for å mislykkes.

    Akkurat nå kan jeg ikke skjønne hva jeg skal med en sub eller to. Jeg kommer fortsatt til å rendyrke konseptet med høyest mulig kvalitet på få komponenter. Og så vil jeg fortsatt jobbe med detaljene, herunder med strømkvalitet.

    Jeg er sikker på at man neppe kjenner potensialet i eget anlegg før man har anskaffet seg en 948. Jeg tror dette er den Burmester- oppgraderingen som gir mest for pengene.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Da er Burmester 948 kommet i hus. Du verden, må jeg nesten si. Jeg oppgraderte fra PS Audio Power Plant Premier (PPP) og hadde ved tre års bruk av dette produktet fått et innblikk i hvilke muligheter som egentlig ligger i å arbeide med strøm.

    Nå er jo 948 2,5 ganger så dyr som PPP, men jeg må si at forbedringen er større enn jeg todde var mulig. Å stabilisere strømforsyningen og samtidig bli kvitt problemene med DC gjør noe med alle parametre for lydkvalitet. Og det er ikke små endringer/ forbedringer jeg snakker om.

    Nå er jo utstyret jeg har fra før av høy kvalitet, men 948 lokker virkelig fram potensialet som ligger i et anlegg i flere 100 tusenkronersklassen. Jo bedre systemet låter fra før, jo bedre effekt har en 948, tror jeg. Det er nå jeg høster fruktene av å ha arbeidet systematisk og lenge med detaljene, uten å bli fristet til å bruke penger på flere komponenter (som f.eks. subber) som bare tilføyer flere variabler og dermed mulighet for å mislykkes.

    Akkurat nå kan jeg ikke skjønne hva jeg skal med en sub eller to. Jeg kommer fortsatt til å rendyrke konseptet med høyest mulig kvalitet på få komponenter. Og så vil jeg fortsatt jobbe med detaljene, herunder med strømkvalitet.

    Jeg er sikker på at man neppe kjenner potensialet i eget anlegg før man har anskaffet seg en 948. Jeg tror dette er den Burmester- oppgraderingen som gir mest for pengene.
    Flotte saker du har der! Jeg må skaffe meg hus skjønner jeg, føler jeg har strukket strikken ganske langt med mitt idag :p

    Hvordan er 089 sammenlignet med 061? De ser jo helt like ut, men antar vel at forskjellen slutter der. Er det arvtakeren etter 001?
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Da er Burmester 948 kommet i hus. Du verden, må jeg nesten si. Jeg oppgraderte fra PS Audio Power Plant Premier (PPP) og hadde ved tre års bruk av dette produktet fått et innblikk i hvilke muligheter som egentlig ligger i å arbeide med strøm.

    Nå er jo 948 2,5 ganger så dyr som PPP, men jeg må si at forbedringen er større enn jeg todde var mulig. Å stabilisere strømforsyningen og samtidig bli kvitt problemene med DC gjør noe med alle parametre for lydkvalitet. Og det er ikke små endringer/ forbedringer jeg snakker om.

    Nå er jo utstyret jeg har fra før av høy kvalitet, men 948 lokker virkelig fram potensialet som ligger i et anlegg i flere 100 tusenkronersklassen. Jo bedre systemet låter fra før, jo bedre effekt har en 948, tror jeg. Det er nå jeg høster fruktene av å ha arbeidet systematisk og lenge med detaljene, uten å bli fristet til å bruke penger på flere komponenter (som f.eks. subber) som bare tilføyer flere variabler og dermed mulighet for å mislykkes.

    Akkurat nå kan jeg ikke skjønne hva jeg skal med en sub eller to. Jeg kommer fortsatt til å rendyrke konseptet med høyest mulig kvalitet på få komponenter. Og så vil jeg fortsatt jobbe med detaljene, herunder med strømkvalitet.

    Jeg er sikker på at man neppe kjenner potensialet i eget anlegg før man har anskaffet seg en 948. Jeg tror dette er den Burmester- oppgraderingen som gir mest for pengene.
    Gratulerer! Og forøvrig en god oppsummering! Jeg har hatt et lass av strømrensere oppigjennom årene, men trangen til å prøve noe nytt tok brått slutt da jeg fikk 948 i hus. Jeg har kostet på meg to stykker til og med, da jeg bruker den ene på kursen til monoblokkene mine. Det er som natt og dag til og med der.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Øyvind:
    Jeg hadde forløperen til o61 før jeg kjøpte 089. Den het 006. 089 er selvfølgelig bedre på alt i forhold til denne, og er oppfølgeren til 001. Så har jo 089 innebygget preamp, så da slipper man ekstrautgifter i form av ekstra preamp med kabler og det hele.

    Cappuchino:
    Det er hyggelig å høre at flere har gjort de samme erfaringene som meg i forhold til strøm. Jeg begynner å tro på dem som sier at en enkel Odin strømkabel kan være en av de beste oppgraderingene man kan gjøre. Derfor tør jeg ikke prøve en slik en.. ::)
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Cappuchino:
    Det er hyggelig å høre at flere har gjort de samme erfaringene som meg i forhold til strøm. Jeg begynner å tro på dem som sier at en enkel Odin strømkabel kan være en av de beste oppgraderingene man kan gjøre. Derfor tør jeg ikke prøve en slik en.. ::)
    Skjønner! - og ikke helt uenig, nei...

    Tillater meg ellers å komme med litt tips og råd - basert på mye utprøving! - vedr 948 i kombinasjon med Quantum QX4 som jeg ser du også har. Hver enkelt må jo naturligvis prøve selv, men dette er i hvert fall det jeg har erfart:

    Det er best med Quantum etter 948 og ikke før, altså mellom 948 og komponenter. Man kan best forstå dette som at 948 bør stå nærmest mulig strømkurs/sikringsskap, dvs. koblet rett i vegguttak (med best mulig nettkabel), og at Quantum bør være nærmest mulig komponentene.

    Hos meg er det i hvert fall klart bedre med f.eks. en stk Quantum mellom preamp og 948 i stedet for å ha Quantum´en før 948 selv om i sistnevnte tilfelle ville også cd spilleren som er koblet til 948 fått utbytte av Quantum.

    Nettkabler bør prioriteres i denne rekkefølge:
    1) Nettkabel fra vegg til 948
    2) Nettkabel ut fra Quantum til komponent
    3) Nettkabel inn i Quantum
    Det bryter litt med vanlig tankegang, men kabelen ut fra Quantum er faktisk viktigere enn kabelen inn...

    Jeg har testet det samme med monoblokkene mine, samme erfaring der.

    Om man beveger seg opp på Odin nettkabler er det også slik at Odin til amp er viktigst, deretter preamp og så CD. Mine erfaringer sammenfaller her med hva Nordost selv anbefaler, og som også det er litt motsatt av hva som er gjengs oppfatning. Om du benytter 948 til front-end kan muligens en Odin frem til 948 være viktigere enn frem til amp.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Hei!

    Snakket med Bjørn på Nordost i helgen som var på Stockholmsmessen og han kunne fortelle at Odin alltid skal inn i et apparat. Husk den har TSC (Total Signal Control) og en kan tenke det på denne måten at en hver kabel er en antenne mens Odin Powercabler ikke er det, det vil si at når du har en Odin Powercable inn i et apparat får en mindre innstrålt støy. Det moro med Quantumbokser som står i parallell er at de blir bedre om en strømkabel ut av de uten at denne strømkabelen er koblet til noe!

    Mvh
    Øystein
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Her ligger det an til prøving og feiling, skjønner jeg. Takk for interessante erfaringer, Cappuccino og Skink. I og med at cd/ preamp er i samme boks hos meg, kan det vel tenkes at Quantum mellom 089 og 048 vil gjøre susen. Hos meg, som har kun 1 Qx4, gjelder det å finne fram til der hvor den gir mest. Jeg skal prøve, og melder tilbake.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.742
    Antall liker
    3.353
    Burmester`s venner

    Nytt produkt i Reference serien kommer etterhvert; 107 AV-Processor.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    Nytt produkt i Reference serien kommer etterhvert; 107 AV-Processor.
    Hei Wizard,
    det var overraskende, men det er vel flere som føler at hdmi-hysteriet nå er i ferd med å stabilisere seg med v 1.4.
    Har du eventuelt noe mer info?

    Capp.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Ble det for "low end" med vurderingen 051 kontra 082? :p
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Jeg har ingen erfaring med disse produktene. Men det jeg har erfart med Burmester er at det absolutt er sammenheng mellom pris og kvalitet, så derfor er jeg ikke i tvil om at det beste rent lydmessig er 082. Spesielt sammen med det utstyret du har fra før. Jeg tror for øvrig at 051 også vi være en oppgradering i forhold til Krell.

    Men som sagt: Alt dette er synsing fra min side.

    Når alt dette er sagt, så skal man ikke se bort fra at den beste oppgraderingen du kan gjøre er å anskaffe en 038 eller for den del, en 948. Og der synser jeg mindre. ;)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.742
    Antall liker
    3.353
    Burmester`s venner

    Stereoplay har testet 051 og 082.
    051 - 56 poeng, 082 - 57 poeng.

    051 leverer 85-120Watt i 8-4 ohm, mens 082 leverer 100-150Watt.

    Trafo str - 051 450VA, 082 400VA.
    Kondensator str - 051 70000 mf, 082 86000 mf.

    082 koster omtrent dobbelt så mye som 051.
    Jeg ville testet begge hjemme før et evt. kjøp.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Cappuccino:

    Hos meg virker det som om QX4 funker best når den kobles før komponentene. Oppsettet mitt er koblet slik:

    Fra vegg til QBase 8 med Valhalla.
    Fra Qbase til QX4 med Brahma
    Fra QX4 til 948 med Brahma
    Fra 948 til Adyton med Brahma
    Fra 948 til 089 med Burmesters powercord

    Nå bruker ikke jeg ekstern preamp men variable utgang fra 089. Jeg ser at du har preamp 077 og jeg lurer litt på hvilke erfaringer du har med forskjeller når du kjører signalet gjennom 077 kontra å bruke variabel utgang på 069. Hva vinner man, og er oppgraderingen betydelig?

    Hva ville jeg oppnådd ved å anskaffe en 088, mon tro? Eller kanskje jeg ville få større effekt ved å oppgradere til Adyton Signature eller for den del B80 høyttalere?

    mvh
    Vidar
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Cappuccino:

    Hos meg virker det som om QX4 funker best når den kobles før komponentene. Oppsettet mitt er koblet slik:

    Fra vegg til QBase 8 med Valhalla.
    Fra Qbase til QX4 med Brahma
    Fra QX4 til 948 med Brahma
    Fra 948 til Adyton med Brahma
    Fra 948 til 089 med Burmesters powercord

    Nå bruker ikke jeg ekstern preamp men variable utgang fra 089. Jeg ser at du har preamp 077 og jeg lurer litt på hvilke erfaringer du har med forskjeller når du kjører signalet gjennom 077 kontra å bruke variabel utgang på 069. Hva vinner man, og er oppgraderingen betydelig?

    Hva ville jeg oppnådd ved å anskaffe en 088, mon tro? Eller kanskje jeg ville få større effekt ved å oppgradere til Adyton Signature eller for den del B80 høyttalere?

    mvh
    Vidar
    Hei Vidar,
    flott oppsett. Alle må gjøre seg sine erfaringer, ditt oppsett er jo annerledes enn mitt. Men qx4 direkte på preampen min gjør underverker. Ellers er qx4 før 948 også bra, da jeg i hvert fall hører at det er bedre enn å ikke ha noen der.

    Med tanke på det du spør om mht. oppgradering må jeg være ærlig å si at det er vanskelig å si noe om hva som vil være best å gjøre som neste steg. Beste er vel om du kunne lånt med noe hjem og prøvd. Jeg må innrømme å aldri ha hørt B50, i hvert fall ikke som jeg kan huske, men B80 har jeg hørt og syntes det er en fantastisk høyttaler. Jeg hadde gjerne hatt de selv, men i mitt rom har jeg hatt litt problemer med konvensjonelle høyttalere og der har Adyton vært redningen for min del. Det avhenger også av rommet ditt om du bør gå opp til B80.

    088 har jeg heller ikke hørt, men jeg kan i hvert fall skrive under på at 077 er mega-bra og løfter selv 069 flere hakk. Jeg vil anta det samme gjelder for 088 sammen med 089. Personlig synes jeg at en god preamp ofte tilfører en musikalitet som selv de beste cd spillerne med innebygget pre ikke klarer å matche. Det blir mer luftig, mer rom og mer avslappet, mindre hifi. Personlig ville jeg tippe at det er her du har mest å hente nå.

    Siden du har Burmester høyttalere, tror jeg at jeg personlig ville ha gått for rent Burmester oppsett om jeg var deg og da anskaffet 911. Men du har kanskje sml Adyton mot 911 og foretrekker Adyton også med Burmester ht? Jeg har bare hørt Adyton forsterker med Adyton ht, ikke med Burmester, så der også er det vanskelig for meg å si noe, men du kan vel også få hjelp av OHC til å teste ut dette ville jeg tro.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Hei Øyvind

    Jeg har 061 + 082 + Virgo 25. Fantastisk lydkvalitet med alt man kan ønske seg av detaljer, oppløsning, dybde og skikkelig dyp bass. Cd platene har fått et skikkelig live preg. Moro!!
    Forskjelllen fra krell kav400 er utrolig stor. Den hadde jeg før 082. Hadde ikke ventet det. Jeg mener at virgo 25 bør få 082, ikke 051 da det er forkjeller her som du må få med deg når du har virgo 25 og 061.
    Dette er min mening ihvertfall. Men prøv 051 oppmot 082.

    Les testen av 061 og 082 på Tone Audio.

    Mvh
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Cappuccino:

    Takk for utfyllende kommentar. Vi frå se hva neste steg blir.

    Ellers kunne jeg tenkt meg å høre hvilke erfaringer du fikk ved å oppgradere til Odin powercord. Hvor den er den plassert i kjeden o.s.v.

    mvh
    Vidar
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Cappuccino:

    Takk for utfyllende kommentar. Vi frå se hva neste steg blir.

    Ellers kunne jeg tenkt meg å høre hvilke erfaringer du fikk ved å oppgradere til Odin powercord. Hvor den er den plassert i kjeden o.s.v.

    mvh
    Vidar
    Bare hyggelig.
    Har Odin nettkabel mellom vegguttak og 948.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Hei Øyvind

    Jeg har 061 + 082 + Virgo 25. Fantastisk lydkvalitet med alt man kan ønske seg av detaljer, oppløsning, dybde og skikkelig dyp bass. Cd platene har fått et skikkelig live preg. Moro!!
    Forskjelllen fra krell kav400 er utrolig stor. Den hadde jeg før 082. Hadde ikke ventet det. Jeg mener at virgo 25 bør få 082, ikke 051 da det er forkjeller her som du må få med deg når du har virgo 25 og 061.
    Dette er min mening ihvertfall. Men prøv 051 oppmot 082.

    Les testen av 061 og 082 på Tone Audio.

    Mvh
    Har testet 082 hjemme med 061, og det var som du sier helt utrolig bra. Er såklart den jeg ønsker meg mest, men så er det disse penga da og litt andre ting man skulle ha gjort også. Ble litt nysgjerrig på 051, og får denne på test hjemme nå, så får vi se hva det blir. Blir vel fort til å grave litt ekstra i lommeboka :p

    En annen ting er disse naboene mine som ikke alltid er like glad i musikk, tenkte kanskje at 051 passet bedre i så måte ;)

    Synes selv jeg fikk et vanvittig løft ved å bytte til 061 fra 992 (skulle vel egentlig bare mangle)

    Hva bruker du av kabler? Burde vel fort bli Tyr interlink og Frey Ht for at det skal duge skikkelig?

    Øyvind
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Ja, så ble det 082 da... Får den om en tre ukers tid. Hadde Burmester-racket kommet samtidig hadde jeg vært i hifi og designhimmelen på en gang :D

    Slang på Tyr interlink for å være på den sikre siden
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.010
    Antall liker
    10.802
    Sted
    Skien
    Burmester`s venner

    oyvind skrev:
    Ja, så ble det 082 da... Får den om en tre ukers tid. Hadde Burmester-racket kommet samtidig hadde jeg vært i hifi og designhimmelen på en gang :D

    Slang på Tyr interlink for å være på den sikre siden
    Gratulerer med ny forsterker, når du for alt på plass så må du legge ut bilder :)
    Mvh: Espen
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    oyvind skrev:
    Ja, så ble det 082 da... Får den om en tre ukers tid. Hadde Burmester-racket kommet samtidig hadde jeg vært i hifi og designhimmelen på en gang :D

    Slang på Tyr interlink for å være på den sikre siden
    Gratulerer med ny forsterker, når du for alt på plass så må du legge ut bilder :)
    Mvh: Espen
    Såklart! :)
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Burmester`s venner

    Gratulerer med 082!

    Jeg bruker Tyr kabler og Burmester nettkabler. Hjemme hos meg ble det også bedre lyd med Audio Physic VCF 2 føtter under virgo 25.

    Mvh stereo
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    stereo skrev:
    Gratulerer med 082!

    Jeg bruker Tyr kabler og Burmester nettkabler. Hjemme hos meg ble det også bedre lyd med Audio Physic VCF 2 føtter under virgo 25.

    Mvh stereo
    Da har vi vel i bunn og grunn akkurat det samme da :) Ser fram til å få alt i hus!
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Grattis, Øyvind!

    Det ser ut som at du når har fått et veldig homogent og godt anlegg. Så nå er det vel bare å begynne å jobbe videre med detaljer som strøm, resonanser, vibrasjoner og akustikk. Det fine med denne hobbyen er at gode komponenter avslører at disse detaljene faktisk kan gi store løft i forhold til prisen. Riktige tiltak i forhold til f.eks. strøm kan gi betydelige løft med det utstyret du har.

    Lykke til og hold oss orientert.

    mvh
    Vidar
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Burmester`s venner

    Gratulerer så mye øyvind. Det systemet vil spille musikk og se flott ut samtidig. Herlig :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    Vidar11 skrev:
    Grattis, Øyvind!

    Det ser ut som at du når har fått et veldig homogent og godt anlegg. Så nå er det vel bare å begynne å jobbe videre med detaljer som strøm, resonanser, vibrasjoner og akustikk. Det fine med denne hobbyen er at gode komponenter avslører at disse detaljene faktisk kan gi store løft i forhold til prisen. Riktige tiltak i forhold til f.eks. strøm kan gi betydelige løft med det utstyret du har.

    Lykke til og hold oss orientert.

    mvh
    Vidar
    Takker! Føler at jeg har god nok elektronikk for en stund nå. 061 imponerer stadig, utrolig lekker sak er det også! Har en qx2 på hjemlån og etter litt eksperimentering føler jeg at det gir en mer ro i lydbildet enn når den ikke er koblet inn. Så blir vel å anskaffe en qx4 etter hvert ettersom prisforskjellen er såpass liten fra qx2. Må ta det litt gradvis da dette Burmester-racket også vil koste noen kroner. Men, som du sier, man har stadig nye ting å prøve ut med en slik hobby, og man blir vel kanskje aldri ferdig heller. Er vel også noe av det som er gøy med det :)

    Har du noen umiddelbare forslag? Pratet litt med OHC om strømrenseren til Burmester, men de var ikke sånn veldig "på" for å få solgt den og sa at det ikke alltid nødvendigvis funka så bra....? Har dog heller ikke plass til så mange ekstra bokser
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Burmester`s venner

    gwikse skrev:
    Gratulerer så mye øyvind. Det systemet vil spille musikk og se flott ut samtidig. Herlig :)
    Jepp! Designet på dette er vel ikke akkurat i kategorien "stygt". 061-spilleren ser helt fantastisk ut, synes den er verdt hver eneste krone :) Har apropos det hatt noen på besøk som har tippet at "den hvertfall må koste 10.000 kroner". Får bare la dem tro det :p
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Burmester`s venner

    mulig med noen fine bilder av Burmester høyttalere hjemme hos folket? :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn