BUFFALO III

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Får besvare meg sjøl, da - det ble mekket litt i forrige uke også, og man må vel si B etter A. :)

    Jeg testet LME49860 som op-amp i BAL/SE-delen av Legato III - inntrykket er at den er mer punchy, mørkere og mer delikat oppover. Bra - jeg gidder nesten ikke prøve 2604 nå, og får ha dem til gode til en dag jeg virkelig kjeder meg.

    Ytterligere utrulling av Takman Carbon på Legatoen brakte etter et par jobbdagers innspilling - jeg sitter da på jobben på trygg avstand med Denon AH-D5000 - mer av den samme godlyden som det opprinnelige byttet av I/V-resistorer. Spørs om ikke det eneste fornuftige er å kjøre på og bytte alt sammen, slik MUSICMAN var så kjapt ute med på sin Ivy. Også bra.

    KZ kom i posten og er dessverre også litt store og dermed problematiske å få plass til - men jeg gjør vel et eksperiment der også etter hvert. Interessant graf for FG-fans:

    http://www.diyforums.org/data/Nichicon.gif

    Et forsømt område er fortsatt strømforsyningen på USB-siden av Exa - er det virkelig verdt innsatsen å kople på separat +5 volt der? Man må jo beholde galvanisk jord/USB-jord fra PC-en pga. USB RESET osv. Dere som har fixet dette - er det mulig å si et par ord om hva gevinsten skulle være?

    Ellers er det fortsatt ganske kjipt at den billige konsumentstandarden USB ble det vi endte opp med til lyd... dårlig/billig hardware, dårlige og høylatente drivere, dårlig datarate... ikke rart det må plastres og mekkes på alle bauger og kanter.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.904
    Antall liker
    3.229
    Hvis du gerne vil have mere bundbas så prøv Nichicon KA.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.904
    Antall liker
    3.229
    Jeg modtager i denne uge 2 stk. Belleson Mini 3,3 v til avløsning af AVCC 3,5 v.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gbatokai !

    Jeg bruker en Placid HD ( siste versjon ) til å forsyne Exa med 5v av reneste sort på USB inngangen.
    Det anbefales på det sterkeste å gjøre dette. En hører med en gang at det rett og slett låter bedre. Det er tydeligvis mye " dritt" via usb fra PC.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.314
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Får besvare meg sjøl, da - det ble mekket litt i forrige uke også, og man må vel si B etter A. :)

    Jeg testet LME49860 som op-amp i BAL/SE-delen av Legato III - inntrykket er at den er mer punchy, mørkere og mer delikat oppover. Bra - jeg gidder nesten ikke prøve 2604 nå, og får ha dem til gode til en dag jeg virkelig kjeder meg.

    Ytterligere utrulling av Takman Carbon på Legatoen brakte etter et par jobbdagers innspilling - jeg sitter da på jobben på trygg avstand med Denon AH-D5000 - mer av den samme godlyden som det opprinnelige byttet av I/V-resistorer. Spørs om ikke det eneste fornuftige er å kjøre på og bytte alt sammen, slik MUSICMAN var så kjapt ute med på sin Ivy. Også bra.

    KZ kom i posten og er dessverre også litt store og dermed problematiske å få plass til - men jeg gjør vel et eksperiment der også etter hvert. Interessant graf for FG-fans:

    http://www.diyforums.org/data/Nichicon.gif

    Et forsømt område er fortsatt strømforsyningen på USB-siden av Exa - er det virkelig verdt innsatsen å kople på separat +5 volt der? Man må jo beholde galvanisk jord/USB-jord fra PC-en pga. USB RESET osv. Dere som har fixet dette - er det mulig å si et par ord om hva gevinsten skulle være?

    Ellers er det fortsatt ganske kjipt at den billige konsumentstandarden USB ble det vi endte opp med til lyd... dårlig/billig hardware, dårlige og høylatente drivere, dårlig datarate... ikke rart det må plastres og mekkes på alle bauger og kanter.
    Dedikert 5v inn på usb delen av exaDevices betyr mere enn hele resten av psu imo
    Mvh
    Leif
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar, alle mann!

    Jeg gikk like godt i gang her med å modde en USB-kabel til separat 5V-forsyning etter jobb og trening - kun snakk om å demontere litt langs kabelen, montere på DC-plugg og justere ned spenning og bytte til vanlig polaritet på overkill-strømforsyningen til gitarpedalene.

    Førsteinntrykket er ikke til å ta feil av - noe maskerende og stressende har forlatt gjengivelsen, og etterlater seg rom til klangfarger og levende dynamikk i liten og stor skala som faktisk fikk meg til å stusse litt over hva som foregår med komprimeringen på et velkjent spor her.

    Da er det bare å handle en enda litt hvassere regulator på Ebay, lage en mer solid all-out-utgave og kjøre batterier i gitarpedalene enn så lenge. :)
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Hei

    Har en Buffalo lll (SE?) jeg ikke skjønner meg helt på. Buffaloen har kun balansert XLR out, fungerte f.eks. glimrende med xlr inngang på Sugden MasterClass, men fungerer ikke (svak, pistrete lyd langt inne i ht) på XLR in på EAR 864? Samme XLR kabel.

    Mener å huske det var Frodes00 som bygget denne for en jeg kjøpte den av.

    Bilder Buffalo lll SE - Torget=

    Tommy
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har planer om å drive ExaU2I med power fra 5V lithium batteri i stedet for USB-power fra PC. Noen som har tips til hvor man kan skaffe noe sånt?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.314
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    så det er derfor HEL maser på mail....
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Har planer om å drive ExaU2I med power fra 5V lithium batteri i stedet for USB-power fra PC. Noen som har tips til hvor man kan skaffe noe sånt?
    Du setter strøm på Exaen og måler hvilken pinne som har +5 volt.
    Mener å huske at det er den helt til høyre sett bakenifra.
    Den pinnen som går fra kontakten og ned på printet klipper du.
    Minusen beholder du.

    Så lodder du på ny minus og ny pluss som tilkobles batteriet (eller annen PS)
    Det er enkelt å lodde på de da det er god plass på printet lengre ned. (mål hvor 5 V + og minus havner)

    Litt knot å lodde på helt oppe ved kontakten, som sagt følg spenningen ned på prinet under og lodd der.

    Fyr løs.

    Yo

    IMG_2596.jpg
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    BIIIse dual mono med siste versjon AVCC og Placid's gruser det meste. Akkurat nå er det DDDAC 1794 Nos med 4 deck som får kjørt seg mot Buffaloen her i heimen.
    I morgen kveld kommer noen hifi kamerater for en lyttekveld der det blir å blindteste disse to gode dacene.
    Kan røpe at der er hørbar forskjell ja.
     

    Finnogangela

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    83
    Antall liker
    56
    Akkurat nå er det DDDAC 1794 Nos med 4 deck som får kjørt seg mot Buffaloen her i heimen.
    I morgen kveld kommer noen hifi kamerater for en lyttekveld der det blir å blindteste disse to gode dacene.
    Kan røpe at der er hørbar forskjell ja.
    Er vi så heldige at få inntrykk fra denne kveld :)?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.314
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    til DDDAC1794
    hvilke powersupplies bruker dere?
    nye eller gamle MB?
    hvilket usb - I2S kort?
    tenkte selv ta shoot out mellom wavio og Exa kortet...de har jo forskjellige drivere og...alt betyr noe for lyden
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.314
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Har planer om å drive ExaU2I med power fra 5V lithium batteri i stedet for USB-power fra PC. Noen som har tips til hvor man kan skaffe noe sånt?
    Du setter strøm på Exaen og måler hvilken pinne som har +5 volt.
    Mener å huske at det er den helt til høyre sett bakenifra.
    Den pinnen som går fra kontakten og ned på printet klipper du.
    Minusen beholder du.

    Så lodder du på ny minus og ny pluss som tilkobles batteriet (eller annen PS)
    Det er enkelt å lodde på de da det er god plass på printet lengre ned. (mål hvor 5 V + og minus havner)

    Litt knot å lodde på helt oppe ved kontakten, som sagt følg spenningen ned på prinet under og lodd der.

    Fyr løs.

    Yo

    Vis vedlegget 293362
    jeg la jo ut fine bilder av dette med røde piler og alt.....
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    til DDDAC1794
    hvilke powersupplies bruker dere?
    nye eller gamle MB?
    hvilket usb - I2S kort?
    tenkte selv ta shoot out mellom wavio og Exa kortet...de har jo forskjellige drivere og...alt betyr noe for lyden
    mvh
    Leif
    Hei Leif

    bruker standard powersupplies
    gammelt MB ( det røde )
    WaveIo usb-i2s

    Har tenkt det samme ang, Exa vs WaveIo.

    kjører uten caps og tranformers på utg, og det låter veldig bra.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå er det DDDAC 1794 Nos med 4 deck som får kjørt seg mot Buffaloen her i heimen.
    I morgen kveld kommer noen hifi kamerater for en lyttekveld der det blir å blindteste disse to gode dacene.
    Kan røpe at der er hørbar forskjell ja.
    Er vi så heldige at få inntrykk fra denne kveld :)?
    Kommer med inntrykk ila jula. Har fri til 5 jan og skal spille myyyyyyee.
    Førsteinntrykket er veldig bra !!!
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Nå har dac spilt vel en uke og der har skjedd saker og ting. Først og fremst har bassen virkelig begynt å vise seg fram. Mye tightere og definert. Regner med at du opplevde det samme leif.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.314
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hvor lenge har du tenkt å sutte på denne karamellen?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Lærer fortsatt skjønner du. Må skynde meg langsomt så jeg ikke driter på draget.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Er det noen som har skjema/er til B III SE ?
    Må bøte på et problem med støy.

    Ta kontakt på PM

    På forhånd takk..
    Jan Robert
     

    quade777

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Innlegg
    72
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Litt rotterede foreløpig. Skal bytte til noen andre trafoen. Ha inn litt skjerming +div.

    Er det noen som har erfaring med å kutte se og balansert ut av legat når headphones settes inn? (ikke switch input)
     

    quade777

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Innlegg
    72
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    1 spm og 2 opplysninger

    Spm: Til dere som har exaU2I. Har dere opplevd å ha en lav høyfrekvent lyd tilstede. Den er så lav at jeg må innen en m. fra høyttaleren for å høre den. Først var lyden bare tilstede når usb var plugget i. Jeg moddet så usb til å få ekstern 5v. Lyden ble da meget LAVERE, men nå er den der også når usb ikke er plugget inn. Mine tanker er at dette må ha med jord å gjøre. Først fikk jeg vel PC-jord og nå får jeg kanskje feedback av noe som burde vært koblet av mot jord? Noen ideer?

    Opplysning 1: 1.0uV Ultralow noise DAC power supply regulator 3.3V 5.0V 800mA - DIYINHK fungerer heller dårlig med BuffaloDAC. Blir varm og begynner å "klippe" etter 5-10min. Kjøleløsningen som følger med er slik at den ikke går å feste ordentlig (men fungerer bra på exa og andre peripherals)

    Opplsyning 2: For de spesielt interesserte eller de som er vil spare plass. Ved å bruke TP retro riaa og ad24qs fra beis.de har jeg laget meg en platespillerinngang hvor volum styres digitalt i dac-en (vet jeg kunne laget en pre og gjort det samme her...) men jeg syntes det ble litt snedig.
     

    quade777

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Innlegg
    72
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Var det noen som forsøkte å koble av usb-jord til chassis jord fra exa FØR dere modifiserte med egen strømforsyning? Lurer på om samme effekten kunne blitt oppnådd slik....
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.904
    Antall liker
    3.229
    Nogen som har forsøgt Voltage mode? På en anden Sabre dac var dette afgjort bedre end Current.
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Hei, om det er noen som sitter på en ekstra placid hd modul så trenger jeg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn